Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä hemmottelulla korvata lähes joka viikkoinen viinin juonti?

mitäs pullukka
19.05.2022 |

Minulla on stressaavana aikana kehittynyt tavaksi ostaa 0.375 tai täysi pullo kuohuviiniä tai viiniä lähes joka viikonloppu.

Olen ylipainoinen ja verenpaineeni on koholla, joten ajattelin alkaa korvaamaan tuon rentoutumishetken muulla tekemisellä, budjetti siis viikottain n. 15 euroa.

Mitä tehdä? Olen miettinyt esim. viikottaista kauneushetkeä, tuohon hintaan voi kosmetologilla saada esim. kulmien muotoilun ja kotiin voi kaupasta ostaa vaikka oman kangasnaamion sekä kasvoille että jaloille. Jalkakylvyn voi tehdä ym. Vinkkejä otetaan vastaan; millä suht terveellisellä tavalla rentoudut ja hemmottelet itseäsi?

Kommentit (139)

Vierailija
61/139 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen huomannut, että oikeastaan kaipaankin vain vähän spesiaalimpaa juotavaa ja tarpeeseen toimii hyvin myös jääkaappikylmä kolmen hedelmän mehu tai itsetehty jäätee. Myös kylpy toimii hemmotteluna, olen ostanut itselleni muovisen irtokylpyammeen. Suosittelen, maksaa noin satasen eli parin kuukauden hemmottelubudjetillasi onnistuu.

Tuollaista ammetta olen itsekin harkinnut. Tyhmä kysymys miten siihen saadaan se ilma?

Minun ammeeni on kovaa muovia eli ei ilmatäytteinen.

Vierailija
62/139 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda kuohuviini aitoon shampanjaan ja timantteihin. Se jos mikä hemmottelee mieltä. Laadukas hajuvesi... Kimppu kauniita tuoreita kukkia...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/139 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuohareita on myös piccolopulloissa. Itse juon yhden sellaisen perjantaisaunan jälkeen, kun katselen jotakin lempiohjelmaani suoratoistosta tai sitten rakastelen, jos miesystävä on paikalla. Lauantaina tai sunnuntaina voin ottaa toisen tai sitten en. Ennen saunaa käyn usein pyörä- tai hölkkälenkillä. Viikkosiivouksen teen jo torstaina. Perjantai-illat on ihania!

Vierailija
64/139 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mitäs pullukka kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis tää on ihan kun jostain huonosta komediasta. Ylipainossa ei nähdä mitään ongelmaa mutta pari lasia viiniä viikossa vaatii katkaisuhoitoa hahaha. Ei saatana te ootte tyhmää porukkaa

Jutun ydin on siinä, ettei ap osaa olla ilman. Ei keksi mitään muuta keinoa rentoutua..silloin on kyllä ongelma

Tässä ketjussa on nyt kyllä aika vahvaa yritystä lukea rivien välistä asioita, joista ilmeisesti henkilöillä itsellään on vahva tarve tulla kirjoittamaan. Toivottavasti olette saaneet kirjoittelusta irti jotain itsellenne. En ole sanonut etten osaa olla ilman, vaan että etsin vaihtoehtoisia tapoja viikonlopun rentoutumishetkeen kuin kuohuviini. 

Kiitän lämpimästi kaikkia tähän asti rentoutumisvinkkejä antaneita, täällä on tullut niin liikuntasuosituksia kuin saunaa ja kauneushoitojakin, sekä alkoholittomaan vaihtamisen kokeilua :) lupaan ottaa vinkkejä kokeiluun. Heille jotka painottivat masokismin lisäämistä, haluaisin tosiaan painottaa sitä, että itsensä hemmotteleminen ja rentoutuminen voi olla myös vaikka sitä liikuntaa tai käsitöitä tai muuta vastaavaa, minkä voisi hyväksyä sellainenkin ihminen joka halveksii laiskottelua. 

Kommenteista minulle huokuu myös vastauksia siihen, miksi meillä voidaan niin huonosti. Toivottavasti sisäinen puheenne ja se miten kohtelette lähimmäisiänne on ystävällisempää, ja toivottavasti aidosti kuuntelette jos keskustelette livenä jonkun kanssa. 

Lisää vinkkejä odotellessa :)

ps. katkaisuhoito- ja painonpudotukseen liittyvät kommentit ovat toki siitä hyviä, että ne voivat täällä tavoittaa jonkun joka niistä saa ajatuksen. Niitä voisi jakaa myös rakentavassa hengessä.

Mikä estäisi sinua paneutumasta kirjan kirjoittamiseen :) Viisaat ajatukset, runot ym. vain taivas rajana. Saat ajatukset eroon viinistä :)

Vau! Ihana ja odottamaton vinkki, kiitos aloitin lukiossa kirjan kirjoittamisen, minähän voisin jatkaa sitä. Olipa huippu vinkki!

Vierailija
65/139 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihda kuohuviini aitoon shampanjaan ja timantteihin. Se jos mikä hemmottelee mieltä. Laadukas hajuvesi... Kimppu kauniita tuoreita kukkia...

Kukat on myös ihana vinkki, kiitos. Tuoksuja löytyy myös. Tuota shampanjaa voisin soveltaa niin että hankin sitä sitten joskus harvoin sen sijaan että ostan viiniä viikottain. Muistelen myös nähneeni shampanjaa pikkolopulloissa. Kynttilöitä ei ole vielä mainittu, mutta kuvittelen jo kylpyammeen, pikkolopullon hyvää shampanjaa tai kuohuviiniä tai alkoholitonta juomaa, kynttilöitä ja vaahtokylvyn. Upeita vinkkejä!

Vierailija
66/139 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on toiminut ihan rehellinen kuntoilu vähän joka päivä. Kotona monen kokoista kahvakuulaa ja painotanko. Kun pääset rutiiniin tuo olo mikä tulee itsensä väsyttämisestä (itse teen lyhyissä pätkissä, kunhan vain väsytän lihakset) päihittää viinivelttouden. Tai näin on mulla käynyt että ei ole sitten vaikeaa kun on päätöksen tuolla puolen. Ostan hyvää sokeritonta limua myös, vesikin maistuu.

Itse siis suositan kaikkea liikuntaa, mikä vähänkin nappaa. Kävely ja uinti on hyviä. Samoin pyöräily.

Aika nopeasti kehoon saa kiinteyttä isoilla painoilla. Olen normaalipainoinen mutta alkoi pelottaa mahdollinen lihominen kun mullakin viini maistui ja viinin ohessa herkut maistui. Omaa syömistä on helpompi viilata selvinpäin. Itsellä alkonkäyttö tekee kaikesta vähän samantekevää. Ja se hemmottelu on ihan opittu mielikuva. Voit hemmotella itseäsi jollain hedelmäsalaatillakin.

Hyvä vaan jos yhä useampi edes kokeilee miten paljon alkonkäyttö sitoo omaa mieltä. Se on mielestäni sen veemäisin vaikutus.

Vierailija
67/139 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liity avantouintiseuraan ja korvaa vapaaillan viini yhteissaunalla ja uinnilla. Rentouttavaa ja hauskaa!

Lopuksi vielä laulatte nuotion äärellä, jokainen saa esittää toiveen.

Katkera kommentti katkeralta ihmiseltä jonka seurassa ei kukaan halua vapaaehtoisesti olla.

Tai sitten ei vaan tunne konseptia. Ei siellä ole mikään pakko olla seurallinen. Voi valita hiljaisen kellon ajan, ja saunassa saa istua myös yksin hiljaisuudessa. Suomalainen tunnistaa hyvin toisen tarpeen olla rauhassa eikä tyrkytä seuraansa, etenkin saunassa.

Vierailija
68/139 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitäs pullukka kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun hemmotteluhetkeni on tuoreet marjat tai hedelmät.

Tämäkin on kiva vinkki :) Tykkään erityisesti tuoreesta ananaksesta, mutta jostain syystä ostan sitä harvoin. n. 15 euron budjetilla saisi vaikka mitä erikoisia hedelmiä ostettua.

Kannattaa, tuoreesta ananaksesta saa myös viherkasvin juurruttamalla sen vihreän osan. Minulla on jo useampi:)

Vierailija
69/139 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää ylipäätään olla yhtään mitään hemmottelua joka viikko?

Mä hemmottelen itseäni joka päivä. Vähintään juomalla kahvia. Rivillä suklaata. Kasvonaamiolla. Itsetehdyllä manikyyrillä. 

Vierailija
70/139 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs pullukka kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukat on myös ihana vinkki, kiitos. Tuoksuja löytyy myös. Tuota shampanjaa voisin soveltaa niin että hankin sitä sitten joskus harvoin sen sijaan että ostan viiniä viikottain. Muistelen myös nähneeni shampanjaa pikkolopulloissa. Kynttilöitä ei ole vielä mainittu, mutta kuvittelen jo kylpyammeen, pikkolopullon hyvää shampanjaa tai kuohuviiniä tai alkoholitonta juomaa, kynttilöitä ja vaahtokylvyn. Upeita vinkkejä!

Haluan lisätä että tiedän että shampanja oikeasti kirjoitetaan samppanja, mutta minusta se vaan ei näytä eikä kuulosta hyvältä. Miksikähän siitä on tullut virallinen kirjoitusasu niin arvokkaalle juomalle :( tulee samppakalja mieleen 😂

Vierailija
71/139 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

I feel you ap. Minulla oli samanlaiset ajatukset muutama vuosi sitten, kun tajusin että viinipullollinen menee joka viikonloppu. Välillä rauhoittelin omaatuntoani ostamalla puolikkaan. Ei se alkoholin määrä sinänsä huolestuttanut vaan se, kuinka tapojeni orja olinkaan. Automaattisesti perjantaina kurvasin ostamaan kuohuvan sen kummempia ajattelematta ja pitemmän päälle se alkoi ahdistaa varsinkin, kun lauantaisinkin tuppasi olemaan kaikenlaista kissanristiäistä.

Kaipasin kuitenkin jotain, joka erottaa arjen vapaasta ja hetken omaa aikaa työviikon jälkeen. Ensin vaihdoin alkoholittomaan, niitä löytyy tosi hyviä nykyään, sitten makuvissyihin ja lopulta nekin jäi. Harrastan nykyään liikuntaa ja neulomista. Entisen tissuttelun sijaan lähes meditoin sukkaa neuloen tv:n äärellä tai sitten käyn yhden ystäväni kanssa kävelyllä. Kasvohoito, manikyyri ja pedikyyri ovat myös listalla. Ylipäätään sellainen tekeminen, jossa nyhvään täysin itseni ympärillä ja suljen koko maailman ulkopuolelle. Kerran opettelin tekemään nutturoita ja joskus opettelen meikkitekniikoita.

Vierailija
72/139 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liity avantouintiseuraan ja korvaa vapaaillan viini yhteissaunalla ja uinnilla. Rentouttavaa ja hauskaa!

Lopuksi vielä laulatte nuotion äärellä, jokainen saa esittää toiveen.

Katkera kommentti katkeralta ihmiseltä jonka seurassa ei kukaan halua vapaaehtoisesti olla.

Kuullostat itse ikävältä ihmiseltä, sorry. Kiusaajalta. Onko kaikki avantouinnin harrastajat yhtä kielteisesti suhtautuvia. Enpä usko että itse nauttisin silloin seurastanne. Sinuna kuuntelisin toistenkin ehdotuksia.

Vierailija
73/139 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on toiminut ihan rehellinen kuntoilu vähän joka päivä. Kotona monen kokoista kahvakuulaa ja painotanko. Kun pääset rutiiniin tuo olo mikä tulee itsensä väsyttämisestä (itse teen lyhyissä pätkissä, kunhan vain väsytän lihakset) päihittää viinivelttouden. Tai näin on mulla käynyt että ei ole sitten vaikeaa kun on päätöksen tuolla puolen. Ostan hyvää sokeritonta limua myös, vesikin maistuu.

Itse siis suositan kaikkea liikuntaa, mikä vähänkin nappaa. Kävely ja uinti on hyviä. Samoin pyöräily.

Aika nopeasti kehoon saa kiinteyttä isoilla painoilla. Olen normaalipainoinen mutta alkoi pelottaa mahdollinen lihominen kun mullakin viini maistui ja viinin ohessa herkut maistui. Omaa syömistä on helpompi viilata selvinpäin. Itsellä alkonkäyttö tekee kaikesta vähän samantekevää. Ja se hemmottelu on ihan opittu mielikuva. Voit hemmotella itseäsi jollain hedelmäsalaatillakin.

Hyvä vaan jos yhä useampi edes kokeilee miten paljon alkonkäyttö sitoo omaa mieltä. Se on mielestäni sen veemäisin vaikutus.

Joo viinistä tulee ajoittain seuraavana aamuna pöhnäinen olo, mikä sitten vaikuttaa sen päivän kulkuun ja siinä on yksi syy miksi en halua että joka viikkoinen kuohuviini jää tavaksi. Täällä moni on kyseenalaistanut viininjuonnin haittoja ja siis en halua missään nimessä syyllistää ketään joka alkoholia nauttii, mutta itselläni on motivaatiota kehittää uusia tapoja viikonloppuun.

Sanoinkin tässä ketjussa aiemmin että monenlaisia hemmotteluvinkkejä otan vastaan. Liikunta on hyvä jos löytää lajin josta nimenomaan itse nauttii. Tästä tulikin mieleeni että kävin vuosia sitten lauantaina aamupäivällä kuntonyrkkeilyssä. Valitettavasti se harrastuspaikka lopetti. Iltatreeniin verrattuna muistin juuri että viikonlopun aurinkoiset aamupäivät oli tosi ihanaa aikaa liikkua! Pitääpä katsoa mitä lajeja on tarjolla paikkakunnalla nykyään 😊

Vierailija
74/139 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuon kukkapuskan voi hankkia jos hemmottelubudjetti on 15e viikko. Timantteihin ja shampanjaan se ei taida ihan riittää.

Tässähän kysyttiin vinkkejä hemmotteluun johon ei paljoa ole rahaa laittaa. 

Ja kyllä joka viikkoinen shampanjan juonti ja timantin osto kerran viikossa on vähän liikaa yhdellle jos toisellekin.

Jos minä ruiskisin aina perjantaisin jotakin laadukasta hajuvettä itseeni, niin ei se kyllä paljoa rentouta, mielummin sitten se viini.

Vierailija
75/139 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloitan viikonlopun menemällä perjantaisin töiden jälkeen uimaan ja saunaan. Todella rentouttavaa ja ihanaa ja  työviikko unohtuu saman tien. 

Jos uiminen ei ole sinun lajisi, niin sitten joku muu. Vaikka pitkä lenkki ihanassa kevätillassa ja sauna, rentouttavaa ja viikonloppu alkaa hyvin.

Vierailija
76/139 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

I feel you ap. Minulla oli samanlaiset ajatukset muutama vuosi sitten, kun tajusin että viinipullollinen menee joka viikonloppu. Välillä rauhoittelin omaatuntoani ostamalla puolikkaan. Ei se alkoholin määrä sinänsä huolestuttanut vaan se, kuinka tapojeni orja olinkaan. Automaattisesti perjantaina kurvasin ostamaan kuohuvan sen kummempia ajattelematta ja pitemmän päälle se alkoi ahdistaa varsinkin, kun lauantaisinkin tuppasi olemaan kaikenlaista kissanristiäistä.

Kaipasin kuitenkin jotain, joka erottaa arjen vapaasta ja hetken omaa aikaa työviikon jälkeen. Ensin vaihdoin alkoholittomaan, niitä löytyy tosi hyviä nykyään, sitten makuvissyihin ja lopulta nekin jäi. Harrastan nykyään liikuntaa ja neulomista. Entisen tissuttelun sijaan lähes meditoin sukkaa neuloen tv:n äärellä tai sitten käyn yhden ystäväni kanssa kävelyllä. Kasvohoito, manikyyri ja pedikyyri ovat myös listalla. Ylipäätään sellainen tekeminen, jossa nyhvään täysin itseni ympärillä ja suljen koko maailman ulkopuolelle. Kerran opettelin tekemään nutturoita ja joskus opettelen meikkitekniikoita.

Kiitos 💕 onpa ihanaa kun joku hoksaa mitä tarkoitan! En tosiaan tunne tavasta mitään syyllisyyttä esim. elämäntapasuositusten vuoksi, vaan itsestä tuntuu että jokin muukin tapa voisi ajaa saman asian. Ja kun jostain tulee liian "arkista" ei siitä välttämättä nauti samalla tavalla kuin aluksi.

Lisäksi tunnen ihmisiä joiden alkoholismi on lähtenyt alulle nimenomaan alkoholin käytöstä rentoutumiseen. Mulla tää tapa alkoi varmaan noin vuosi sitten, joten olen sitä mieltä että nyt voisi olla hyvä hetki kokeilla muutakin.

Elämästä saa ja pitää nauttia, mutta siihen on monia tapoja 😊

Vierailija
77/139 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse aloitan viikonlopun menemällä perjantaisin töiden jälkeen uimaan ja saunaan. Todella rentouttavaa ja ihanaa ja  työviikko unohtuu saman tien. 

Jos uiminen ei ole sinun lajisi, niin sitten joku muu. Vaikka pitkä lenkki ihanassa kevätillassa ja sauna, rentouttavaa ja viikonloppu alkaa hyvin.

Ihana vinkki, kiitos en ole hoksannutkaan että perjantaina illalla voisi nollata menemällä uimaan, mutta tuohan on tosi toimiva ajatus. Puhelin jää pukukoppiin ja ympäristö vaihtuu, tulee se saunakin samalla.

Tässä ketjussa mulla on tullut uusia ideoita nimenomaan liikuntalajien ajoitukselle ja miten se vaikuttaa fiilikseen.

Vierailija
78/139 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluan lisätä että tiedän että shampanja oikeasti kirjoitetaan samppanja, mutta minusta se vaan ei näytä eikä kuulosta hyvältä. Miksikähän siitä on tullut virallinen kirjoitusasu niin arvokkaalle juomalle :( tulee samppakalja mieleen 😂

Tuo oli kyllä hyvä havainto, tuo samppakalja ajatuksenakin häiritsee ja pilaa tunnelman. Mutta kun vain estää sanaa tulemasta mieleen...

Vierailija
79/139 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sitä viiniä pakko juoda koko pullo? Eikö lasi-kaksi riitä? Kuohuviinin kanssa ei tietysti onnistu, mutta esim punaviini säilyy pari viikkoa ihan hyvänä.

Mutta tuo kotispa on kyllä tosi kiva ja sitä käytän itse. Saunan ohessa hius ja/tai kasvonaamio ja sitten kynsien laitto saunan jälkeen. Kurkku- tai sitruunavettä hienommasta lasista kylkeen.

Vierailija
80/139 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää ylipäätään olla yhtään mitään hemmottelua joka viikko?

Niinpä. Kärsimys jalostaa.

Tässähän juuri haettiin hyviä tapoja hemmotteluun.

Joillain on esim raskas työ, jolloin viikon jälkeen on tärkeää hieman palkita itseään.

Itse sanoisin: elokuva ja jooga.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan