Millä hemmottelulla korvata lähes joka viikkoinen viinin juonti?
Minulla on stressaavana aikana kehittynyt tavaksi ostaa 0.375 tai täysi pullo kuohuviiniä tai viiniä lähes joka viikonloppu.
Olen ylipainoinen ja verenpaineeni on koholla, joten ajattelin alkaa korvaamaan tuon rentoutumishetken muulla tekemisellä, budjetti siis viikottain n. 15 euroa.
Mitä tehdä? Olen miettinyt esim. viikottaista kauneushetkeä, tuohon hintaan voi kosmetologilla saada esim. kulmien muotoilun ja kotiin voi kaupasta ostaa vaikka oman kangasnaamion sekä kasvoille että jaloille. Jalkakylvyn voi tehdä ym. Vinkkejä otetaan vastaan; millä suht terveellisellä tavalla rentoudut ja hemmottelet itseäsi?
Kommentit (139)
Itse olen huomannut, että oikeastaan kaipaankin vain vähän spesiaalimpaa juotavaa ja tarpeeseen toimii hyvin myös jääkaappikylmä kolmen hedelmän mehu tai itsetehty jäätee. Myös kylpy toimii hemmotteluna, olen ostanut itselleni muovisen irtokylpyammeen. Suosittelen, maksaa noin satasen eli parin kuukauden hemmottelubudjetillasi onnistuu.
Vierailija kirjoitti:
Liity avantouintiseuraan ja korvaa vapaaillan viini yhteissaunalla ja uinnilla. Rentouttavaa ja hauskaa!
Lopuksi vielä laulatte nuotion äärellä, jokainen saa esittää toiveen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis tää on ihan kun jostain huonosta komediasta. Ylipainossa ei nähdä mitään ongelmaa mutta pari lasia viiniä viikossa vaatii katkaisuhoitoa hahaha. Ei saatana te ootte tyhmää porukkaa
Jutun ydin on siinä, ettei ap osaa olla ilman. Ei keksi mitään muuta keinoa rentoutua..silloin on kyllä ongelma
En minäkään osaa olla ilman aamukahvia. Tai en osaa olla kulkematta luonnossa aina sään salliessa työpäivän päätteeksi. En osaa elää ilman koiraa, enkä ilman viikonloppuisia karkkeja. En osaa olla urheilematta kroppaa väsyksiin muutaman kerran viikossa. Enkä osaa olla ottamatta puhelinta käteen kun on tylsä hetki. Ei kaikki tavat ja nautinnot ole niin kovin haitallisia vaikka ne olisivatkin muodostuneet kovin tärkeiksi, melkein riippuvuuksiksi.
Aloittajana koittaisin vaihtaa miedompiin alkoholijuomiin, sama rentoutusvaikutus, ei huppelia eikä krapulaa ja pienemmät terveyshaitat. Esim markettien "kuohuvat"
44 jatkaa: kuuntelen ammeessa istuessani hyvää äänikirjaa, siemailen kylmää juomaa ja käytän kylpyvaahtoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis tää on ihan kun jostain huonosta komediasta. Ylipainossa ei nähdä mitään ongelmaa mutta pari lasia viiniä viikossa vaatii katkaisuhoitoa hahaha. Ei saatana te ootte tyhmää porukkaa
Jutun ydin on siinä, ettei ap osaa olla ilman. Ei keksi mitään muuta keinoa rentoutua..silloin on kyllä ongelma
Tässä ketjussa on nyt kyllä aika vahvaa yritystä lukea rivien välistä asioita, joista ilmeisesti henkilöillä itsellään on vahva tarve tulla kirjoittamaan. Toivottavasti olette saaneet kirjoittelusta irti jotain itsellenne. En ole sanonut etten osaa olla ilman, vaan että etsin vaihtoehtoisia tapoja viikonlopun rentoutumishetkeen kuin kuohuviini.
Kiitän lämpimästi kaikkia tähän asti rentoutumisvinkkejä antaneita, täällä on tullut niin liikuntasuosituksia kuin saunaa ja kauneushoitojakin, sekä alkoholittomaan vaihtamisen kokeilua :) lupaan ottaa vinkkejä kokeiluun. Heille jotka painottivat masokismin lisäämistä, haluaisin tosiaan painottaa sitä, että itsensä hemmotteleminen ja rentoutuminen voi olla myös vaikka sitä liikuntaa tai käsitöitä tai muuta vastaavaa, minkä voisi hyväksyä sellainenkin ihminen joka halveksii laiskottelua.
Kommenteista minulle huokuu myös vastauksia siihen, miksi meillä voidaan niin huonosti. Toivottavasti sisäinen puheenne ja se miten kohtelette lähimmäisiänne on ystävällisempää, ja toivottavasti aidosti kuuntelette jos keskustelette livenä jonkun kanssa.
Lisää vinkkejä odotellessa :)
ps. katkaisuhoito- ja painonpudotukseen liittyvät kommentit ovat toki siitä hyviä, että ne voivat täällä tavoittaa jonkun joka niistä saa ajatuksen. Niitä voisi jakaa myös rakentavassa hengessä.
Joogatunnin saa suunnilleen tuolla hinnalla.
Itse korvaan herkuilla, mutta ei ole ylipainoa eikä verenpainetta tai muitakaan esteitä tälle. Mikään saunominen naamioista puhumattakaan ei kyllä korvaa sitä nousuhumalan mielihyvää. Syöminen tulee hyvänä kakkosena.
Vierailija kirjoitti:
44 jatkaa: kuuntelen ammeessa istuessani hyvää äänikirjaa, siemailen kylmää juomaa ja käytän kylpyvaahtoa.
Äänikirja on ihana vinkki! Kiitos tästä, minulla on sovellus ennestään. Harkitsen nyt myös ammeen hankkimista, niitä löytyy nykyään jotain puhallettavia ja taitettaviakin. Saunakin kotona on, mutta amme olisi kyllä huippu!
Viinin juonti on terveellistä, siksi espanjalaiset, ranskalaiset, italialaiset ja kreikkalaiset elää pidempään ja terveinä kuin me sydän- ja verisuonisairauksiin kuolevat suomalaiset!
Vierailija kirjoitti:
Nussimisella.
Kilot karisee jos ratsasta päällä ja olokin on parempi kuin krapulapöhnässä.
Ongelmaksi muodostuu, että se ei olisi se aloittajan kertoma oma yksityinen hetki, ei voisi enää olla oma hemmotteluhetki. Hikikin tulisi. Ähinä häiritsisi.
Vierailija kirjoitti:
Itse korvaan herkuilla, mutta ei ole ylipainoa eikä verenpainetta tai muitakaan esteitä tälle. Mikään saunominen naamioista puhumattakaan ei kyllä korvaa sitä nousuhumalan mielihyvää. Syöminen tulee hyvänä kakkosena.
No en tiedä, on se kyllä uskomaton fiilis kun juoksee metsän poikki koiran kanssa järvelle uimaan. Kovassa hiessä sukeltaa viileään veteen. Sitten paluumatkalla kerää kieloja kimpun kotiin tuoksumaan. Päälle voi nauttia vaikka mehujään terassilla auringossa.
Minun hemmotteluhetkeni on tuoreet marjat tai hedelmät.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos. Minusta jokaisella elämään saa ja pitää mahtua asioita josta nauttii, ja niitä voi jokainen itse miettiä siltä kannalta että ne eivät itsellä aiheuta enemmän ongelmaa kuin mitä ne tuovat iloa. Herkuttelu silloin tällöin ei varmasti kenelläkään terveyttä heikennä, kunhan itse miettii rehellisesti sen oman voinnin.
Herkutteluakin on monenlaista, mieleeni tuli että leffailta kurkku- ja porkkanatikuilla dipin kanssa voisi myös olla hauska rentoutumishetki!
Vierailija kirjoitti:
Jos saataisi sama laki mikä saksaan on tulossa niin olisi vaihtoehto alkoholille. Pitkin maailmaa se näyttää olevan mahdollista. Suomessa poliitikot väittää ettei se ole mahdollista koska kansainväliset lait sitoo meitä.
En usko tuota. Poliitikkojen on liian vaikeaa sallia ja vielä pahempaa myöntää olleensa väärässä. Nato kannata muuttui äkkiä, hyvästä syystäkin. Toisen faktan kanssa ei mieltä muuta esimerkit eikä asiantuntijoiden lausunnot.
Jos puhut siitä mikä Jenkeissä kuten esim. Kaliforniassa laillista jo monta vuotta, niin tuo saattaisi auttaa esim. öljyn muodossa minun lamaannuttaviin migreenikohtauksiin jotka saattavat kestää parikin vuorokautta.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen huomannut, että oikeastaan kaipaankin vain vähän spesiaalimpaa juotavaa ja tarpeeseen toimii hyvin myös jääkaappikylmä kolmen hedelmän mehu tai itsetehty jäätee. Myös kylpy toimii hemmotteluna, olen ostanut itselleni muovisen irtokylpyammeen. Suosittelen, maksaa noin satasen eli parin kuukauden hemmottelubudjetillasi onnistuu.
Tuollaista ammetta olen itsekin harkinnut. Tyhmä kysymys miten siihen saadaan se ilma?
Vierailija kirjoitti:
Minun hemmotteluhetkeni on tuoreet marjat tai hedelmät.
Tämäkin on kiva vinkki :) Tykkään erityisesti tuoreesta ananaksesta, mutta jostain syystä ostan sitä harvoin. n. 15 euron budjetilla saisi vaikka mitä erikoisia hedelmiä ostettua.
Vierailija kirjoitti:
Joogatunnin saa suunnilleen tuolla hinnalla.
Kiitos vinkistä! Joogaa on nyt ehdoteltu niin paljon, että pitää ehdottomasti lähteä kokeilemaan, vaikkei joogatunnilla ns. yksin olekaan. Ryhmäliikunnassa usein pystyykin vain keskittymään omaan tekemiseen, niin siinä mielessä se on kyllä omaa aikaa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liity avantouintiseuraan ja korvaa vapaaillan viini yhteissaunalla ja uinnilla. Rentouttavaa ja hauskaa!
Lopuksi vielä laulatte nuotion äärellä, jokainen saa esittää toiveen.
Katkera kommentti katkeralta ihmiseltä jonka seurassa ei kukaan halua vapaaehtoisesti olla.
mitäs pullukka kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa on nyt kyllä aika vahvaa yritystä lukea rivien välistä asioita, joista ilmeisesti henkilöillä itsellään on vahva tarve tulla kirjoittamaan. Toivottavasti olette saaneet kirjoittelusta irti jotain itsellenne. En ole sanonut etten osaa olla ilman, vaan että etsin vaihtoehtoisia tapoja viikonlopun rentoutumishetkeen kuin kuohuviini.
Kiitän lämpimästi kaikkia tähän asti rentoutumisvinkkejä antaneita, täällä on tullut niin liikuntasuosituksia kuin saunaa ja kauneushoitojakin, sekä alkoholittomaan vaihtamisen kokeilua :) lupaan ottaa vinkkejä kokeiluun. Heille jotka painottivat masokismin lisäämistä, haluaisin tosiaan painottaa sitä, että itsensä hemmotteleminen ja rentoutuminen voi olla myös vaikka sitä liikuntaa tai käsitöitä tai muuta vastaavaa, minkä voisi hyväksyä sellainenkin ihminen joka halveksii laiskottelua.
Kommenteista minulle huokuu myös vastauksia siihen, miksi meillä voidaan niin huonosti. Toivottavasti sisäinen puheenne ja se miten kohtelette lähimmäisiänne on ystävällisempää, ja toivottavasti aidosti kuuntelette jos keskustelette livenä jonkun kanssa.
Lisää vinkkejä odotellessa :)
ps. katkaisuhoito- ja painonpudotukseen liittyvät kommentit ovat toki siitä hyviä, että ne voivat täällä tavoittaa jonkun joka niistä saa ajatuksen. Niitä voisi jakaa myös rakentavassa hengessä.
Mikä estäisi sinua paneutumasta kirjan kirjoittamiseen :) Viisaat ajatukset, runot ym. vain taivas rajana. Saat ajatukset eroon viinistä :)
Mikä ihmeen kiljukaula siellä sopottaa pää punaisena