Millä hemmottelulla korvata lähes joka viikkoinen viinin juonti?
Minulla on stressaavana aikana kehittynyt tavaksi ostaa 0.375 tai täysi pullo kuohuviiniä tai viiniä lähes joka viikonloppu.
Olen ylipainoinen ja verenpaineeni on koholla, joten ajattelin alkaa korvaamaan tuon rentoutumishetken muulla tekemisellä, budjetti siis viikottain n. 15 euroa.
Mitä tehdä? Olen miettinyt esim. viikottaista kauneushetkeä, tuohon hintaan voi kosmetologilla saada esim. kulmien muotoilun ja kotiin voi kaupasta ostaa vaikka oman kangasnaamion sekä kasvoille että jaloille. Jalkakylvyn voi tehdä ym. Vinkkejä otetaan vastaan; millä suht terveellisellä tavalla rentoudut ja hemmottelet itseäsi?
Kommentit (139)
Itsellä myös viini viikonlopun rentoutumiskeinona. Yogaiaan olisi tunnukset, kunhan saan aikaiseksi että vaihdan harrastukseni tähän. Kovasti kyllä kehutaan että elämänlaatu nousee sen myötä.
Vierailija kirjoitti:
Miettinyt myös samaa. Pitäisi keksiä elämään jotain muutakin sisältöä kuin joka viikonloppuinen viinan juonti.
Minun paheeni on yksin juoda kuohuviiniä, esim. perjantaina illalla. Se on omaa aikaa ja kuohuviini on minulle sellaista luksuksen tuntua arkeen. Välillä ostan täyden pullon sijaan pienemmän, mutta verenpaineen ja unien vuoksi olen miettinyt että tapa olisi hyvä korvata jollain muulla. Baareissa en niinkään viihdy joten minun juttuni on sellainen yksinolo ja ns. oma aika. Juotko sinä yksin vai seurassa? Mikä siinä ns. viinan juonnissa on sinulle se juttu?
Saunominen pitkän kaavan mukaan. Kovat löylyt, kylmät suihkut. Oheen voi liittää jotain hoitoja kuten hiusnaamio, kasvohoito ym.
Ehkä olisi hyvä olla välillä masokisti. Jatkuva itsensä hemmottelu vie tuhoon.
Yksi ilta viikossa ei vaikuta terveydentilaasi yhtään mitenkään. Nauti rauhassa viinisi ja tutki arkisia käytäntöjäsi, sieltä löydät korjattavaa joka vaikuttaa ylipainoon ja vefenpaineeseen.
Miksi pitää ylipäätään olla yhtään mitään hemmottelua joka viikko?
Vierailija kirjoitti:
katkaisuhoidolla
Tuo on varmasti ihan hyvä vinkki jos on oikeasti alkoholisoitunut, mutta minulla on tosiaan kyseessä vain se yksi pullo viiniä viikossa, joka tilanteesta riippuen on joko 0.375 l tai 0.75 l. Joskus käytän kuohuviinipullon erillistä alkosta ostettua korkkia, ja juon perjantaina osan 0.75 l pullosta ja toisen osan lauantaina. Itse koen että kyseessä on enemmän tapa kuin varsinainen kemiallinen riippuvuus. Muina aikoina en juo, juhlissakin olen usein kuskina tai jos on joku vappu- tai uuden vuoden juhla, lähden jo vähän puolen yön jälkeen.
Jos saataisi sama laki mikä saksaan on tulossa niin olisi vaihtoehto alkoholille. Pitkin maailmaa se näyttää olevan mahdollista. Suomessa poliitikot väittää ettei se ole mahdollista koska kansainväliset lait sitoo meitä.
En usko tuota. Poliitikkojen on liian vaikeaa sallia ja vielä pahempaa myöntää olleensa väärässä. Nato kannata muuttui äkkiä, hyvästä syystäkin. Toisen faktan kanssa ei mieltä muuta esimerkit eikä asiantuntijoiden lausunnot.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää ylipäätään olla yhtään mitään hemmottelua joka viikko?
Koska se on kivaa. Elämme tietääkseni vain kerran, ja elämässä on kaikenlaista ikävääkin paljon. Itse ajattelen että on kiva kun on jotain mitä odottaa. Hemmotteluhan voi jollekin ihmiselle olla vaikka avantouinti tai erämaavaellus. Ymmärrämmekö me nämä termit väärin, vai miksi kysyt tuollaista?
:D oot ylipainoinen ja verenpaine koholla ja et sitten muussa vikaa näe kun jossain todella vähäisessä alkoholin käytössä. Mitä jos korjaisit ensin niitä syömistottumuksias ja sitten vaikka lisäisit liikuntaa. Noin vähäinen alkoholin käyttö ei oikeasti vaikuta mitään.
Vierailija kirjoitti:
Jos saataisi sama laki mikä saksaan on tulossa niin olisi vaihtoehto alkoholille. Pitkin maailmaa se näyttää olevan mahdollista. Suomessa poliitikot väittää ettei se ole mahdollista koska kansainväliset lait sitoo meitä.
En usko tuota. Poliitikkojen on liian vaikeaa sallia ja vielä pahempaa myöntää olleensa väärässä. Nato kannata muuttui äkkiä, hyvästä syystäkin. Toisen faktan kanssa ei mieltä muuta esimerkit eikä asiantuntijoiden lausunnot.
Ainakin alkoholista johtuvien kuolemien käyrä saataisiin laskuun.
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa ei puhuttu jatkuvasta itsensä hemmottelusta, vaan kerran viikossa rentoutumisesta esimerkiksi työviikon päätteeksi. Ehkä sinä kaipaat myös enemmän iloa elämääsi niin osaat sitten olla muitakin kohtaan armollisempi :)
Suosittelen polkupyöräilyn aloittamista. Kun saat homman käyntiin (pari viikkoa voi olla tuskaa mutta sitten alat nauttia siitä) niin lyöt 2 kärpästä yhdellä iskulla.
mitäs pullukka kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa ei puhuttu jatkuvasta itsensä hemmottelusta, vaan kerran viikossa rentoutumisesta esimerkiksi työviikon päätteeksi. Ehkä sinä kaipaat myös enemmän iloa elämääsi niin osaat sitten olla muitakin kohtaan armollisempi :)
Oikeasti kyllä hemmottelet itseäs muutenkin kuin vain kerran viikossa parin kuohuviinilasillisen kanssa. Olehan nyt edes itsellesi rehellinen ja myönnä että herkkuja menee vähän väliä arkena ja viikonloppuna.
Vähän tuntuu että piinaat itseäsi turhaa yhdestä pullosta, ettei ylipainon syynä kuitenkin kaikki muu arjen syöminen/juominen.
Addiktiot tuppaa esiintymään monessa eri muodossa. Ruoka, alkoholi, netin selaaminen... Siirtyy aina johonkin jos muita selviytymiskeinoja ei ihmisellä ole.
Maailman tilanne on huono joten nauti vielä kun on mahdollisuus.
Ensinnäkin viinihän on todella pahaa. Ymmärrän alkoholin, mutta viini. Yök!
Miettinyt myös samaa. Pitäisi keksiä elämään jotain muutakin sisältöä kuin joka viikonloppuinen viinan juonti.