100 euroa sopiva kummilapselle yo-lahjaksi?
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Minä ajattelin neuloa kummitytölle riddari-kaarrokevillapaidan. Juhlat vasta vuoden päästä tai ehkä vasta seuraavana jouluna.
Vau. Minä kyllä olen arvostanut kummilta saamiani käsityölahjoja .
50 jos lahjan antaja on yksin asuva ihminen. Jos kyseessä hyvätuloinen pariskunta, voi lahja olla jopa 100
Kun mun serkku valmistui ammattiin, sai hän sukulaisilta 100e seteleitä lahjaksi. Muutaman viikon kuluttua tästä hän ilmoitti, ettei hän halua enää ikinä olla missään tekemisissä äitinsä puolen suvun kanssa.
Christiiina kirjoitti:
50 jos lahjan antaja on yksin asuva ihminen. Jos kyseessä hyvätuloinen pariskunta, voi lahja olla jopa 100
Mulla ainakin oli parempi raha tilanne yksinasuvana kun parisuhteessa. Rahaa meni vai omiin tarpeisiin ja varsinkin kun mun mies tykkää käydä syömässä vähän hienommissa ravintoissa yms
Vierailija kirjoitti:
Jos annat myös kukan ja jotain muuta, voit antaa 50 euroa. Muuten 100 euroa on enemmän kuin tarpeeksi.
Haluuako yksikään ripillepääsijä mieluummin kukan+rahaa kuin pelkkää rahaa?
Vastaus on ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
50 olisi riittävä, 100 jo runsas.
Siis 100 euroa on 600 markkaa! Se on julmetun suuri raha.
Suomessa oli markat viimeksi yli 20 vuotta sitten.
Tervetuloa tähän päivään.
Kummi ei ole mikään lahjakone ja 100 on todella iso summa.
Miten tekevät ne joilla on monta kummilasta ja joka vuosi syntymäpäivät, joulut ja siihen vielä rippijuhlia ja valmistujaisia? Mistä raha kaikkiin lahjoihin?
Vierailija kirjoitti:
Kummi ei ole mikään lahjakone ja 100 on todella iso summa.
Miten tekevät ne joilla on monta kummilasta ja joka vuosi syntymäpäivät, joulut ja siihen vielä rippijuhlia ja valmistujaisia? Mistä raha kaikkiin lahjoihin?
Sitten täytyy vaan kaivella kuvettaan ja syyttää itseään kun ei osannut sanoa ei kummiudelle.
100 euroa 😀 Et ole tosissasi? Oma kummilapsi pyysi hybridiauton ja sen hankin. 100e on sama kuin näyttäisi nuorelle persettä.
Riippuu ihan arvosanoista. ABBAn papereille ehkä sopiva summa.
Aika pieni summa. Vähintään 200. Joku 50 euroa on jo vittuilua.
Tämä onjust rahalahjan ongelma, summa tuntuu aina liian isolta tai pieneltä. Mutta mitä muutakaan voi lahjaksi antaa, kuin rahaa?
Vierailija kirjoitti:
Minä ajattelin neuloa kummitytölle riddari-kaarrokevillapaidan. Juhlat vasta vuoden päästä tai ehkä vasta seuraavana jouluna.
Ihana lahja!
Eikä ole moukkamaisempaa kuin arvostella tai olla tyytymätön rahalahjan summaan.
Kenenkään ei pitää viedä omaa talouttaan tiukalle sen takia että nuori saa isot lahjarahat. Esimerkiksi rippileirin käyminen ei ole mikään erikoinen suoritus
Vierailija kirjoitti:
Tämä onjust rahalahjan ongelma, summa tuntuu aina liian isolta tai pieneltä. Mutta mitä muutakaan voi lahjaksi antaa, kuin rahaa?
Kysyy nuorelta kerääkö jotain tavaraa tai vaikka astioita tai tarvitseeko harrastukseen jonkun asian? Hyvä jos lahja voi olla pienempi tai isompi sen mukaan mitä lahjan antaja haluaa ja voi antaa
Vierailija kirjoitti:
Eikä ole moukkamaisempaa kuin arvostella tai olla tyytymätön rahalahjan summaan.
Kenenkään ei pitää viedä omaa talouttaan tiukalle sen takia että nuori saa isot lahjarahat. Esimerkiksi rippileirin käyminen ei ole mikään erikoinen suoritus
Haloo!! Kenenkään talous ei mene tiukalle 100-200 euron lahjasta. Jotain todellisuudentajua nyt kehiin.
Vierailija kirjoitti:
Kummin velvollisuudet kylläkin päättyvät rippijuhliin. Ei tarvitse mennä edes juhliin, saati lahjoa.
Sua tuskin kukaan onkaan koskaan kutsunut mihinkään juhliin.
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä, että kenenkään ei pidä vetää talouttaan liian tiukalle lahjarahojen takia. Kenenkään ei pidä myöskään jäädä menemättä juhliin sen takia, että ei ole varaa antaa tavallisen suuruista rahalahjaa.
Sain omaan viestiini runsaasti alapeukkuja, kun kerroin, minkä suuruisia yo-lahjoja pk-seudulla on tapana antaa. En minä sillä halunnut sanoa, että jokaisen pitää antaa tietyn suuruinen lahja. Tulkitsin ap:n kysymyksen niin, että hän halusi tietää, kuinka isoja yo-lahjoja yleensä annetaan.
23
Niin siis kyseessä on _lahja_ eikä mikään pääsymaksu tai palkka.
Kun itse aikanaan kirjoitin olin ihan pyörryksissä kaikista huomionosoituksista. Sain ruusuja, koruja, kirjoja ja shekkejä.
Rahaa oli toki kivaa saada, mutta se tuntui vähän nololta myös. Olinhan ollut kolme vuotta jo kesätöissä ja kirjoituskesänä myös. Joten en ollut vieraiden sponssaamisen tarpeessa.
Tärkeintä oli että vieraat tulivat ja oli hauska juhlapäivä.
Kivoimpia lahjoja oli ajatuksella valitut kirjat. Raha tulee ja raha menee.