100 euroa sopiva kummilapselle yo-lahjaksi?
Kommentit (70)
Sain aikoinaan yht 90e sukulaisilta rahaa, sit kaikkia Tokmannin kippoja ym krääsää 😂
300 euroakin on aika vähän, kun ajattelee, mihin se riittää!
Vierailija kirjoitti:
Niin siis kyseessä on _lahja_ eikä mikään pääsymaksu tai palkka.
Kun itse aikanaan kirjoitin olin ihan pyörryksissä kaikista huomionosoituksista. Sain ruusuja, koruja, kirjoja ja shekkejä.
Rahaa oli toki kivaa saada, mutta se tuntui vähän nololta myös. Olinhan ollut kolme vuotta jo kesätöissä ja kirjoituskesänä myös. Joten en ollut vieraiden sponssaamisen tarpeessa.Tärkeintä oli että vieraat tulivat ja oli hauska juhlapäivä.
Kivoimpia lahjoja oli ajatuksella valitut kirjat. Raha tulee ja raha menee.
Kaikki ylioppilaat eivät ole yhtä hyväosaisia. Minulle yo-lahjarahat olivat valtava apu, kun lähdin monen sadan kilometrin päähän opiskelemaan mukanani vaatteeni, pari lakanaa ja muutama kotoa saatu vanha astia.
Mulla on 9 kummilasta, 2 niistä kirjottaa tänä vuonna, viime vuonna kirjoitti yksi, joka oli heistä vanhin. Seuraavista ei ole vielä tietoa, ovatko menossa lukioon vai miten. Mutta jos tarttis hybridiautot kaikille ostaa, niin olis kyllä savotta.
Vierailija kirjoitti:
Minä ajattelin neuloa kummitytölle riddari-kaarrokevillapaidan. Juhlat vasta vuoden päästä tai ehkä vasta seuraavana jouluna.
Ottaisin tuollaisen huomattavan paljon mieluummin kuin satasen. Rahaa saa tekemällä töitä, mutta itsetehtyjä villapaitoja ei, kun on peukalo keskellä kämmentä niin kuin minulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun itse aikanaan kirjoitin olin ihan pyörryksissä kaikista huomionosoituksista. Sain ruusuja, koruja, kirjoja ja shekkejä.
Rahaa oli toki kivaa saada, mutta se tuntui vähän nololta myös. Olinhan ollut kolme vuotta jo kesätöissä ja kirjoituskesänä myös. Joten en ollut vieraiden sponssaamisen tarpeessa.Tärkeintä oli että vieraat tulivat ja oli hauska juhlapäivä.
Kivoimpia lahjoja oli ajatuksella valitut kirjat. Raha tulee ja raha menee.Kaikki ylioppilaat eivät ole yhtä hyväosaisia. Minulle yo-lahjarahat olivat valtava apu, kun lähdin monen sadan kilometrin päähän opiskelemaan mukanani vaatteeni, pari lakanaa ja muutama kotoa saatu vanha astia.
Miten hyväosaisuus ja lukioaikainen työnteko liittyvät sinusta yhteen?
Olin yksinhuoltajan lapsi kun isäni kuoli.
Joten saadakseni hankittua tavaroita ja mieleistä tekemistä älysin että parasta ryhtyä tienaamaan.
Sitä paitsi äiti halusi että maksan asumisestani kun pidin välivuoden. Maksoin tietysti kun käskettiin, vaikka olisi ollut kiva saada säästöön opiskeluaikaa varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kivoimpia lahjoja oli ajatuksella valitut kirjat. Raha tulee ja raha menee.Kaikki ylioppilaat eivät ole yhtä hyväosaisia. Minulle yo-lahjarahat olivat valtava apu, kun lähdin monen sadan kilometrin päähän opiskelemaan mukanani vaatteeni, pari lakanaa ja muutama kotoa saatu vanha astia.
Miten hyväosaisuus ja lukioaikainen työnteko liittyvät sinusta yhteen?
Olin yksinhuoltajan lapsi kun isäni kuoli.
Joten saadakseni hankittua tavaroita ja mieleistä tekemistä älysin että parasta ryhtyä tienaamaan.Sitä paitsi äiti halusi että maksan asumisestani kun pidin välivuoden. Maksoin tietysti kun käskettiin, vaikka olisi ollut kiva saada säästöön opiskeluaikaa varten.
Kyllä sekin on yhden lajin hyväosaisuutta, että saa työpaikan. Itse en pienellä paikkakunnalla saanut kuin yhteensä noin viiden viikon ajaksi koko lukioaikana, vaikka sitkeästi yritin. Valmistumiseni jälkeen en ole ollut päivääkään työttömänä, joten vika tuskin oli minussa, vaan paikkakunnassa, josta (tai lähiseudulta) työtä ei saanut kuin tuurilla tai suhteilla.
Vierailija kirjoitti:
300 euroakin on aika vähän, kun ajattelee, mihin se riittää!
Voihan sitä leikkiä vaikka millaisia ajatusleikkejä, mihin mikäkin raha riittää, mutta ei se tarkoitus ole, että ylsittäisen lahjan antajan lahjan pitäisi se kattaa.
Satanen on aika sopiva tasaraha. Siihen vielä ruusu ja kortti päälle.
No jotain niin että lahjakortti ruokakauppaan / vaatekauppaam tai korukauppaan. Sitten se satanen että pidä varalla säästössä ja sitten myöhemmin vaikka ajokortti rahaa.Uimahalli kk kortti tai jumppaan. Varokaa vähän kun jotkut on varastellut kenkiä itämaalaiset niin lähiöissä.Huijauksia niin paljon.
Vautsi! Ihana lahja, jos vielä koko ja värivalinta menee nappiin.
Joka kerta kun tyttö pukee puseron ylleen hän muistaa sinua.💮