Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

100 euroa sopiva kummilapselle yo-lahjaksi?

Vierailija
18.05.2022 |

Mikä mahtaa olla sopiva summa nykyään?

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

50 olisi riittävä, 100 jo runsas.

Siis 100 euroa on 600 markkaa! Se on julmetun suuri raha.

Vierailija
22/70 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruusu ja 50

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääkaupunkiseudulla 100 euroa on sellainen perussumma, joka yleensä annetaan yo-lahjaksi esim. naapurin lapselle ja sellaisille ystävien lapsille, joihin ei ole kummisuhdetta tai muuta erityistä. Kummilapselle annetaan yleensä vähän enemmän.

Olen itse kotoisin muualta Suomesta, ja vanhalla kotipaikkakunnallani tyypilliset lahjasummat ovat selvästi pienempiä (tosin vieraitakin yo-juhlissa on sitten moninkertainen määrä). Siellä 100 euroa kummilta olisi ihan tyypillinen lahja, ehkä jopa vähän yläkanttiin.

Jokainen antaa kuitenkin omien taloudellisten mahdollisuuksiensa mukaan, ja jos oma rahatilanne on tiukka, on juhliin tuleminen paljon tärkeämpää kuin lahjan suuruus.

Vierailija
24/70 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oman rahatilanteen mukaan, saajaa ajatellen hankittu lahja on hyvä. 100e on todella hyvä summa kummilapselle.

Vierailija
25/70 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

100 € on aika vähän.

No vanhemmat voivat antaa voivat antaa lisää, että riittää.

Vierailija
26/70 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satku ollaan annettu kummilapsille ja satkun ovat omat saaneet kummivanhemmiltaan tässä viime vuosina.

Vierailija
27/70 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satku on erittäin hyvä raha. Tärkeintä on muistaminen eikä lipouelämän rahoittaminen. Ihan sama onko kummilapsi tai kuka. Saa se ylioppilas muualtakin rahaa ja dokaa se ne kuitenkin illalla kaikki.

Vierailija
28/70 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on aika paljon. 50e pidän kohtuullisena. Itse en saanut kahdelta kummilta mitään kun valmistuin 3v sitten ja yksi antoi 20e. Joka kyllä sekin oli minusta ihan hyvä kun ei olla niin läheisiä

Vierailija
29/70 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa tässä mietin. Ensin ajattelin kummitytölle 70 euroa, mutta taidan kallistua antamaan 100e. Ja se on runsaasti annettu, kun ottaa huomioon että se on koko päivän nettopalkkani eikä puoliso tienaa tällä hetkellä mitään. Hänen mumminsa ja vaarinsa ovat niin kroisoksia että antakoon he sitten enemmän.

Vierailija
30/70 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla pitää päivän työ riittää. Nettopalkka on satasen luokkaa päivässä, en tee monta päivää töitä muiden lahjojen eteen. Itse en pidä  mitään juhlia, joten en ole mitään keltään vaillakaan.  

Vierailija
31/70 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääkaupunkiseudulla 100 euroa on sellainen perussumma, joka yleensä annetaan yo-lahjaksi esim. naapurin lapselle ja sellaisille ystävien lapsille, joihin ei ole kummisuhdetta tai muuta erityistä. Kummilapselle annetaan yleensä vähän enemmän.

Olen itse kotoisin muualta Suomesta, ja vanhalla kotipaikkakunnallani tyypilliset lahjasummat ovat selvästi pienempiä (tosin vieraitakin yo-juhlissa on sitten moninkertainen määrä). Siellä 100 euroa kummilta olisi ihan tyypillinen lahja, ehkä jopa vähän yläkanttiin.

Jokainen antaa kuitenkin omien taloudellisten mahdollisuuksiensa mukaan, ja jos oma rahatilanne on tiukka, on juhliin tuleminen paljon tärkeämpää kuin lahjan suuruus.

? No ei ole :D Meillä on annettu 50€ paitsi kummilapsille sen 100€.

pk-seudulta

Vierailija
32/70 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se summa on sopiva, jonka lahjan antaja itse katsoo sopivaksi. Ihmisten taloudelliset tilanteet eivät ole identtisiä, joten ei ole oikeaa vastausta siihen, mikä on sopiva summa. 

Vierailija
33/70 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Markkoja ei ole ollut 20 vuoteen. Sinun pitäisi vertailussasi huomioida myös rahan arvon muutos. Se on julmetun suuri 20 vuodessa. 600 markkaa oli iso raha, mutta 100e ei ole kovinkaan paljoa. 

Vierailija
34/70 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

100 e on oikein sopiva lahja kummilapselle 😊👍🏻

Vierailija
35/70 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Satasella saa nippa nappa ruuat kahdenhengen talouteen viikoksi. Ei todellakaan ole nykypäivänä iso raha. Edes alkeet rahan arvon muutoksista on hyvä opetella. 

Vierailija
36/70 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

pk-seudulta

Kun nuorin lapseni pääsi ylioppilaaksi viisi vuotta sitten, niin kaikki rahalahjoja antaneet vieraat antoivat 100 euroa, paitsi isovanhemmat enemmän. (Tämä on nuorelta itseltään saatu tieto - en todellakaan itse tarkkaillut, kuinka paljon kukin antoi.)

Espoosta

Vierailija
37/70 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

50e/L. 10 ällän ylioppilaalle siis 500e

Vierailija
38/70 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

pk-seudulta

Kun nuorin lapseni pääsi ylioppilaaksi viisi vuotta sitten, niin kaikki rahalahjoja antaneet vieraat antoivat 100 euroa, paitsi isovanhemmat enemmän. (Tämä on nuorelta itseltään saatu tieto - en todellakaan itse tarkkaillut, kuinka paljon kukin antoi.)

Espoosta

Köyhät antaa pikkurahoja. Meillähän minimisumma oli 1 000e/henkilö. 

Porvoosta

Vierailija
39/70 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se summa on sopiva, jonka lahjan antaja itse katsoo sopivaksi. Ihmisten taloudelliset tilanteet eivät ole identtisiä, joten ei ole oikeaa vastausta siihen, mikä on sopiva summa. 

Tää on ihan totta. Liikaa jo tuijotetaan lahjamääriä mitä tulee häihin,ylppäreihin jne...Ihan kuin lahjan arvo merkkaisi enemmän kun hlön mukana olo. Ilman tiettyä arvoa vähintään et ole kelvollinen vieras.

Vierailija
40/70 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varojen mukaan. Näin mä ajattelen.

Se, mikä itsestä tuntuu hyvältä summalta on ok. Lahjaan ei voi käyttää enempää, kuin mitä on varaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme