Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aion tehdä kasvislasagnen niin, ettei mies huomaa että se on kasvis

Vierailija
18.05.2022 |

Jos on jotain vinkkejä ja hyväksi havaittuja ideoita, niin kertokaa.

Kommentit (169)

Vierailija
21/169 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ensin miettiä, että miten reagoisit jos miehesi laittaisi sun kasvisruokaan salaa lihaa. Olisitko sitä mieltä, että olipas hyvää vai olisiko miehesi paskiainen?

Mitä mieltä olisit?

Vierailija
22/169 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse tehnyt monta kertaa kasvislasagnea ja se on jopa parempaa kuin jauhelihaversio. Samaa mieltä on myös mieheni, joka tykkää paljon liharuuista. En ole käyttänyt mitään lihankorvikkeita vaan pelkkiä kasviksia ja linssejä.

Ei kasvisruuissa mitään vikaa olekaan, vaan siinä, että se tehdään salaa ja yritetään uskotella, että maistuu samalle kuin liha.

No jos jollain on aina asenne "hyi yök, en syö", kun hän kuulee sanan kasvis, niin ihan hyvin voi jättää kertomatta, että ruuassa ei ole lihaa. Oma mies ei ole tuollainen, joten lihattomuutta ei ole tarve piilotella.

No mitä sitten? Kyllä aikuinen tietää itse, mitä haluaa syödä. Ei siihen tarvita mitään diktaattoria määräämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/169 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet ap typerä. Miksi haluat noin tehdä? Miehelläs on makuaistissa vikaa, jos ei huomaa. Ei se välttämättä sulle sitä edes kerro, ei halua pilata typerää pilaasi.

Pasi, olet syönyt koko elämäsi ajan kasvisruokaa huomaamattasi. Asenteesi on typerä.

T. Äiti

Vierailija
24/169 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse tehnyt monta kertaa kasvislasagnea ja se on jopa parempaa kuin jauhelihaversio. Samaa mieltä on myös mieheni, joka tykkää paljon liharuuista. En ole käyttänyt mitään lihankorvikkeita vaan pelkkiä kasviksia ja linssejä.

Ei kasvisruuissa mitään vikaa olekaan, vaan siinä, että se tehdään salaa ja yritetään uskotella, että maistuu samalle kuin liha.

No jos jollain on aina asenne "hyi yök, en syö", kun hän kuulee sanan kasvis, niin ihan hyvin voi jättää kertomatta, että ruuassa ei ole lihaa. Oma mies ei ole tuollainen, joten lihattomuutta ei ole tarve piilotella.

No mitä sitten? Kyllä aikuinen tietää itse, mitä haluaa syödä. Ei siihen tarvita mitään diktaattoria määräämään.

Toki. Aikuinen vaan tekee sitten omat ruokansa eikä vaadi muita tekemään hänelle mieleistä ruokaa.

Vierailija
25/169 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu ei, mutta ilmeisesti tarvitaan joku laittamaan se ruoka kun ei itse viitsitä ja osata :D sullakaan ei ilmeisesti kotitaloutta ole vielä ollut koulussa.

Kokki päättää mitä raaka-aineita käyttää. Perhe syö tai on nälässä tai hankkii omat ruokansa itse.

Sikäli tyhmä aloituskin. Ruuan maku syntyy nimenomaan kasviksista ja mausteista, eivätkä useimmat miehet edes maista mitä syövät. Niillä on tutkitusti heikompi maku- ja hajuaisti kuin naisilla. Niille maistuu paneroitu tiskirätti lehtipihvinä (testattu).

Vierailija
26/169 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vege jauhis elikkäs lidlistä tai cittarista saatavaa joka maistuu ihan kuin oikealle lihalle

https://www.k-ruoka.fi/kauppa/tuote/pirkka-vegejauhis-250g-6410405257291

Vierailija
27/169 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saat syödä lasagnen yksinäs. Mies lähtee kaljalle ja pizzalle ja sen jälkeen sinä teet tänne uuden ketjun kuinka mies vaan lähti.

Hassua, kun sinulle ei tullut mieleen, että mies olisi voinut tehdä itse mieleisellä reseptillä koko perheelle ruuaksi. Palstamiesten mielestä mies joko ryyppää tai lyö tai tekee molempia, kun asiat ei mene kuten mies haluaa.

Mieshän ottaa lapset mukaan pizzalle kun emäntä jää yksinään syömään lasagnen niinkun viestissä luki.

Eihän tuossa ollut mitään lapsista vaan sanottiin, että mies lähtee kaljalle ja pizzalle. Jos heillä olisi lapsia, niin tasan tarkkaan mies ei lapsia mukaansa ottaisi, sellaista ei vaan tapahdu.

Vierailija
28/169 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soijarouhe, tumma. Kätevä tapa tehdä "jauheliharuokia". Säilyy huoneenlämmössä ja on tuotettu EU:ssa.

Vierailija
29/169 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina lihansyöjät suuttuu jos ei saa lihaa, jotenkin outoa. Mutta silloin ei suutu kun luulevat syövänsä lihaa. Ite kokeilin tuota temppua veljellä syöttämällä jauhelihapihvejä ja perunoita mutta ilman jauhelihaa. Suuttui kun sai tietää totuuden. Kehui kuitenkin että hyviä pihvejä oli.

No suuttuisiko kasvissyöjä jos sille salaa syötettäisiin lihaa? hyvä kaksinaismoraali.

Eli lihansyöjä tarkoituksella välttelee kaikkia kasviksia? Olipa ontuva vertaus. 

Minusta voi hyvin tehdä kasvislasagnen mainitsematta asiasta erikseen, mutta en nyt erikseen lähtisi valehtelemaan että siinä olisi lihaa. 

Vierailija
30/169 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyrin vähentämään punaista lihaa perheen ruokavaliossa. Koska suuremman perheen äitinä minulla ei ole varaa lisätä kalaruokien määrää, joudun turvautumaan sitten ihan sen lihan vähentämiseen ja korvaamiseen jollain muulla.

Olen tehnyt lasagnea jo pitkään niin, että korvaan osan jauhelihasta soijarouheella tai herniksellä. Soijarouheesta saa hyvää paistamalla sitä ensin öljyssä pannulla (mausteiden kanssa). Alunperin tein tuolla "hauduta pitkään lihaliemessä" mutta siitä tulee edelleen mautonta mössöä.

Vaikka tekisin lasagnen ihan pelkästään jauhelihasta, niin siihen bologneeseenhan kuuluu jo ihan alkuperäisestikin runsaasti kasviksia, porkkanaa, palsternakkaa, sipulia, valkosipulia ja tietenkin sitä tomaattia. Jauhelihan osuus koko lasagnessa on aika pieni, ja jos sen korvaa kokonaan jollain kasvisperäisellä, niin ei sitä oikeasti kukaan näistä älämölöttäjistä huomaa.

Perusreseptini on : raastettua porkkanaa, punajuurta ja lanttua, ja jos sattuu olemaan, niin kesäkurpitsaa tai ihan tavallista kurpitsaa myös. Jauhelihaa ja saman verran soijarouhetta/hernistä, pari tölkkiä tomaattimurskaa (tai pakastimesta tomaattia), pari-kolme valkosipulinkynttä, ruokalusikallinen viherjauhetta (nokkosta, palsternakkaa, lehtikaalia, mangoldia jne). Mausteina pippuri, paprikajauhe, suola, ehkä liemikuutio (jos laitan lipstikkaa, en laita liemikuutiota). Kun kastike kiehuu, heitän sekaan kourallisen punaisia linssejä. Jos jätän jauhelihan kokonaan pois, niin lisään sitten soijarouheen ja linssien määrää. Lisään vielä kastikkeeseen lusikallisen omenahilloa sokerin sijaan (se korvaa makeutta, joka tulisi normaalisti sipulista).

Maito/juustokastikkeen teen niistä juustoista, joita sattuu kotoa löytymään, siihen laitan pippurin ja suolan lisäksi muskottipähkinää.

Lasagnen pitää olla mehukasta, eli kastikkeita saa olla paljon suhteessa levyihin. Nimenomaan maustaminen ja se kastikkeen määrä ratkaisee :-)

Kertaakaan mies ei ole huomannut, että lasagnessa ei ole ollut lihaa. Sen on huomannut, jos ei ole ollut punajuurta ja lanttua ("Tästä puuttuu jotain, tää on erilaista kuin ennen").

Vierailija
31/169 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ensin miettiä, että miten reagoisit jos miehesi laittaisi sun kasvisruokaan salaa lihaa. Olisitko sitä mieltä, että olipas hyvää vai olisiko miehesi paskiainen?

Mitä mieltä olisit?

Aika erikoinen ajatus: mies, jolla on eettinen vakaumus syödä kuolleita eläimiä joka aterialla.

Onneksi minun miehelläni ei ole.

Vierailija
32/169 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siinä jotain marxilaista, miltei taistolaista vivahdusta, että väkisin täytyy syöttää jollekin ruokaa, josta itse tykkää. Sitten jos se syöjä on kohtelias ja kertoo pitäneensä ruoasta (valkoinen valhe, koska ei halua riidellä), ollaan vielä ylpeitä kun on onnistuttu huijaamaan partneria.

Voi yhren kerran.

Vierailija
33/169 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin paljon chiliä, että mauttomuus peittyy kivuliaaseen poltteeseen.

Vierailija
34/169 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina lihansyöjät suuttuu jos ei saa lihaa, jotenkin outoa. Mutta silloin ei suutu kun luulevat syövänsä lihaa. Ite kokeilin tuota temppua veljellä syöttämällä jauhelihapihvejä ja perunoita mutta ilman jauhelihaa. Suuttui kun sai tietää totuuden. Kehui kuitenkin että hyviä pihvejä oli.

No suuttuisiko kasvissyöjä jos sille salaa syötettäisiin lihaa? hyvä kaksinaismoraali.

Eli lihansyöjä tarkoituksella välttelee kaikkia kasviksia? Olipa ontuva vertaus. 

Minusta voi hyvin tehdä kasvislasagnen mainitsematta asiasta erikseen, mutta en nyt erikseen lähtisi valehtelemaan että siinä olisi lihaa. 

Missä lukee että välttelee kaikkia kasviksia? olipa ontuva yleistys. Voihan sulla olla sen jauhelihalasagnen kanssa vaikka fetasalaattia.

Vierailija
35/169 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vinkki: jos miehellä on herkkä vatsa, perästä kuuluu, jos käytät soijarouhetta.

Jännä, että tästä muistutellaan jatkuvasti, mutta jos miehen ruokavalio on kebab, ranskikset ja kokis, niin siitä aiheutuva piereskely onkin ok. Eikä siitä ikinä muistutella keskusteluissa.

Tai jos joku tekee chili con carnea ja siinä on papuja, ei ikinä heristellä piereskelystä.

Saati sitten proteiinijauheista aiheutuva piereskely.

Vierailija
36/169 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä olisit?

Aika erikoinen ajatus: mies, jolla on eettinen vakaumus syödä kuolleita eläimiä joka aterialla.

Hyvesignalointi on ihan noin yleisesti ottaen vastenmielistä. Et viitsinyt edes vastata suoraan kysymykseen.

Vierailija
37/169 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä lukee että välttelee kaikkia kasviksia? olipa ontuva yleistys. Voihan sulla olla sen jauhelihalasagnen kanssa vaikka fetasalaattia.

Ei voi olla! Minä ainakin lähden bubiin syömään jos jotain kaninruokaa on lautasen kulmalla. Nih!

Vierailija
38/169 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tosiaan olemassa ihmisiä, jotka eivät syö mitään muuta kuin lihaa? Jos kasvisruuat otetaan pois vaikkapa joulupöydästä, niin eihän siihen jää kuin kinkku. Kinkkua ja lisukkeeksi maksalaatikkoa, onpa herkkua. Sinappiakaan ei olisi, sillä sehän ei ole lihaa.

Vierailija
39/169 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä olisit?

Hyvesignalointi on ihan noin yleisesti ottaen vastenmielistä. Et viitsinyt edes vastata suoraan kysymykseen.

Jonkinlainen eettinen vakaumus täytyy taustalla olla, jos pitää joka aterialla saada kuollutta eläintä, joka lisää syöpäriskiä, saa ihmiseen pahan ominaishajun ja tekee pukamat.

Ja vastaus kysymykseen: jos kasvissyöjämieheni varta vasten ostaisi ja kätkisi lihaa ruokaani, luulen että jonkinlainen henkisen puolen sairaalahoito olisi hänelle tarpeen.

Vierailija
40/169 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On siinä jotain marxilaista, miltei taistolaista vivahdusta, että väkisin täytyy syöttää jollekin ruokaa, josta itse tykkää. Sitten jos se syöjä on kohtelias ja kertoo pitäneensä ruoasta (valkoinen valhe, koska ei halua riidellä), ollaan vielä ylpeitä kun on onnistuttu huijaamaan partneria.

Voi yhren kerran.

Muuttuuko hyvin tehty lasagne huonoksi, jos siitä puuttuu jauheliha? Onko ilman mausteita paistettu jauheliha niin maukasta, että sen puuttumisen huomaa mausta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän