Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aion tehdä kasvislasagnen niin, ettei mies huomaa että se on kasvis

Vierailija
18.05.2022 |

Jos on jotain vinkkejä ja hyväksi havaittuja ideoita, niin kertokaa.

Kommentit (169)

Vierailija
1/169 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

LaitA siihen kasvisjauhelihaa.

Vierailija
2/169 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse tehnyt monta kertaa kasvislasagnea ja se on jopa parempaa kuin jauhelihaversio. Samaa mieltä on myös mieheni, joka tykkää paljon liharuuista. En ole käyttänyt mitään lihankorvikkeita vaan pelkkiä kasviksia ja linssejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/169 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse tehnyt monta kertaa kasvislasagnea ja se on jopa parempaa kuin jauhelihaversio. Samaa mieltä on myös mieheni, joka tykkää paljon liharuuista. En ole käyttänyt mitään lihankorvikkeita vaan pelkkiä kasviksia ja linssejä.

Kerrotko reseptisi?

Vierailija
4/169 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki: jos miehellä on herkkä vatsa, perästä kuuluu, jos käytät soijarouhetta.

Vierailija
5/169 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kasvisruuissa mitään vikaa olekaan, vaan siinä, että se tehdään salaa ja yritetään uskotella, että maistuu samalle kuin liha.

Vierailija
6/169 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linssejä lasagneen? Enpä ole ennen kuullutkaan. Onko hyvää?

Vierailija
7/169 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko reseptisi?

Ihan peruslasagne, mutta tomaattikastikkeeseen laitan raastettua porkkanaa, kesäkurpitsaa, punaisia linssejä sekä tietenkin sipulia ja valkosipulia. Mausteita saa olla kunnolla, kun lasagnelevyt on mauttomia ja ne vie makua. Myllyn Parhaiden nettisivuilla on hyviä ohjeita.

Vierailija
8/169 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kasvisruuissa mitään vikaa olekaan, vaan siinä, että se tehdään salaa ja yritetään uskotella, että maistuu samalle kuin liha.

No jos jollain on aina asenne "hyi yök, en syö", kun hän kuulee sanan kasvis, niin ihan hyvin voi jättää kertomatta, että ruuassa ei ole lihaa. Oma mies ei ole tuollainen, joten lihattomuutta ei ole tarve piilotella.

Vierailija
9/169 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sen soijarouheen hauduttaa lihaliemessä ja laittaa runsaasti juustokastiketta, saa miltei syötävän makuista.

Vierailija
10/169 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulussa kasvislasagne loppuu aina kesken, jos muille on vaikka perunoita ja jauhelihastiketta, vaikka sitä tehdään paljon enemmän kuin muita kasvisruokia. Se on hyvää, teen itsekin vaikka olen sekasyöjä. Ei siihen mitään kummallista korviketta tartte, jättää vaan lihan pois ja laittaa kasviksia tomaattikastikkeeseen, esim paprikaa.

Vierailija
11/169 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasagneen sopii mielestäni jonkinlainen lihaisa purutuntuma, eli en välitä liian sileästä kastikkeesta. Mieheni laittaa Vöner-suikaleita, sekä runsaasti aurinkokuivattuja tomaatteja, aurajuustoa sekä tietenkin perusrehuja ja pitkään muhiteltua tomaattia. Itse tein lasagnen ennen miehen tapaamista tummasta soijarouheesta, jota marinoin pitkään ja hartaasti. Soijarouheesta tehty ns. jauhelihapizzani ainakin meni täydestä.

Hyvää lasagnea tulee myös ihan pelkällä juustokastikkeella ja pestokastikkeella, mutta ilmeisesti ap haluaa jäljitellä bologneseversiota.

Vierailija
12/169 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle jos parempi puolisko tekee moisen tempun niin se on moro !

Teilläpä on syvä ja rakastava parisuhde, joka kestää elämän vastoinkäymiset.

Vierailija
13/169 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei edes samalle, vaan paremmalle!

Eikä kukaan ikinä huomaa, että on kasvis. Ihmeellisiä pahvisuita.

Vierailija
14/169 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvaisin jauhelihan quornolla tai mifulla. Soijarouhekkin käy, mutta saattaa mennä vähän tunkaisen makuiseksi.

Vierailija
15/169 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Typerä ituhippi tunge se kasvismössö hanuriis,me syömme LIHAA

Siellä on kotikasvatus unohtunut, jos tuo on suhtautuminen valmiiseen pöytään istuutuessa. Saattaa olla, että ensi kerralla me kokkaa ihan yksin.

Vierailija
16/169 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina lihansyöjät suuttuu jos ei saa lihaa, jotenkin outoa. Mutta silloin ei suutu kun luulevat syövänsä lihaa. Ite kokeilin tuota temppua veljellä syöttämällä jauhelihapihvejä ja perunoita mutta ilman jauhelihaa. Suuttui kun sai tietää totuuden. Kehui kuitenkin että hyviä pihvejä oli.

Vierailija
17/169 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa hullu ajatus, että pitäisi jotenkin eritellä ainesosia jos tekee puolisolleen ruokaa. Meillä ainakin syödään vuorotellen toisen kokkaamaa illallista, ja ollaan puolin ja toisin kiitollisia, että saadaan vuorotellen istua valmiiseen pöytään.

Vaihtoehto olisi että kumpikin tekee omat safkansa, mutta meille on suhteessa tärkeää tällaiset huomionosoitukset, jotka otetaan vastaan pyyteettömästi. 

Vierailija
18/169 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina lihansyöjät suuttuu jos ei saa lihaa, jotenkin outoa. Mutta silloin ei suutu kun luulevat syövänsä lihaa. Ite kokeilin tuota temppua veljellä syöttämällä jauhelihapihvejä ja perunoita mutta ilman jauhelihaa. Suuttui kun sai tietää totuuden. Kehui kuitenkin että hyviä pihvejä oli.

No suuttuisiko kasvissyöjä jos sille salaa syötettäisiin lihaa? hyvä kaksinaismoraali.

Vierailija
19/169 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saat syödä lasagnen yksinäs. Mies lähtee kaljalle ja pizzalle ja sen jälkeen sinä teet tänne uuden ketjun kuinka mies vaan lähti.

Hassua, kun sinulle ei tullut mieleen, että mies olisi voinut tehdä itse mieleisellä reseptillä koko perheelle ruuaksi. Palstamiesten mielestä mies joko ryyppää tai lyö tai tekee molempia, kun asiat ei mene kuten mies haluaa.

Vierailija
20/169 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muu-jauhis on ainakin hyvää. Sopiskohan se lasagneenkin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme