Mies ei kerro asioitaan, mutta vaatii minulta "aikataulun"
Olisitteko te vihainen, jos mies jättäisi kertomatta teille asioita liittyen eksäänsä?
Ovat elämäntilanteen pakottamana tekemisissä toistensa kanssa, ja olen yrittänyt tämän hyväksyä. Eniten minua ärsyttää, että asioista ei voida puhua avoimesti vaan usein mies on tehny asioita liittyen tähän "elämäntilanteeseen" ja saan kuulla jälkikäteen.
Ärsyttää tämä "salamyhkäisyys", toki voi olla ettei kerro minulle kun tietää, että minua ärsyttää tai pelkää, että suutun. Tuntuu vaan tosi tyhmältä kuulla tälläisiä asioita myöhemmin, jotka on tapahtunut vaikka viikko sitten (ovat vieneet yhteisen koiran hoitoon). Tai yksi viikonloppu paljastui perjantaina, että hän on luvannut hoitaa koiraansa eksän luona.. Eli näitä tulee tietoon joko jälkikäteen tai juuri sillä hetkellä kun asia on ajankohtainen, mutta ei esimerkiksi silloin kun näistä kuvioista on sovittu..
En tiedä miksi tämä ottaa aivoon, en koe olevani mustasukkainen, mutta tuntuu, että molemmilla ei ole samat säännöt, sillä minusta tuntuu, että minun olisi raportoitava hänelle minuuttiaikataulu omista tekemisistäni.. Tai mikä show syntyisi jos itse jättäisin jotain kertomatta, eikä minulla ole tässä edes mitään eksää jaloissa pyörimässä.
Olen yrittänyt puhua aiheesta, mutta sain tiuskaisun, että tuskin mua koko asia kiinnostaa. Sen jälkeen en ole ottanut puheeksi, mutta syvällä sisimmissä kytee ärsytys, inho ja loukkaus.
Ja mies jatkaa meidän ihanaa parisuhdetta, kun ikinä mitään ei olisi tapahtunutkaan.. Oli esimerkiksi silloin yksi viikonloppu hoitamassa koiraansa niin, ettei missään vaiheessa kertonut menevänsä sinne vaan sanoi aina menevänsä esimerkiksi remontoimaan autoa tms.
Että semmosta. Ehkä ilmoittaudun johonkin vihanhallintakurssille kun en osaa suhtautua tähän oikein. Ehkä ärsyttää eniten pimittäminen ja salailu sekä se, että itse saan pitää jotain päiväkirjaa menoistani ja tuntemaan huonoa omaatuntoa esimerkiksi harrastuksista.
Kommentit (56)
Ymmärrän ärsyytymisesi ja mielipahasi, eihän parisuhteessa noin voi toimia. Kuitenkin itseäni mietityttää, mikä miehen on ajanut tuohon voi onko alusta asti ollut noin salamyhkäistä?
Jos olet kovasti näyttänyt ärsyyntymistäsi kun on kyse exän kanssa hoidettavisti asioista, niin tilanne helposti päätyy siihen, että mies menee ns. helpoimman kautta eikä kerro tekemisistään.
Miten ihmeessä täällä aina kirjoittelee näitä, jotka ovat suhteessa, jossa selvästikään ei ole hyvä olla? Eikö oikeasti mikään kello soita, kun täytyy suhdetta kuvatessaan käyttää sanoja "painostaa", "vaatii", "salailee" jne?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aloittaja.
Mies on jättänyt itse eksänsä, ymmärsin kuitenkin ettei minun takia vaan siksi, ettei homma toiminut.
Mies panostaa muuten suhteeseemme jopa vähän liikaakin, mutta tälläiset kertomatta jättämiset tuntuu oudolta. Varsinkin kun tiedän, että häntä se ottaisi ihan yhtä paljon aivoon - jos sietäisi lainkaan sitä, että minä olisin tekemisissä eksäni kanssa.
Harmittaa, että vaikka olen ottanut aikaisemmin puheeksi, että toivoisin, että olisi näistä asioista avoin, että minua kummastuttaa kun näistä ei puhuta - Mikään ei silti ole muuttunut. Ja vaikka sanoikin sitten sillon perjantaina, että menee hoitamaan koiraa, niin ei silti sanallakaan koko viikonloppuna maininnut käyneensä siellä (varmasti kävi 2-3 krt) vaikka muuten oleskelikin mun luona. Eli kävi aina kun olin itse harrastuksessa tai hän "korjaamassa autoa". Miksi mikään ei muutu, vaikka olen sanonut ettei näitä ole kiva kuulla jälkikäteen + toivoisin, että näistä asioista voidaan puhua.
Vaan eipäs voidakaan vaan kuitattiin sillä, että minua ei kiinnosta. Miksi kyselisin, jos ei kiinnostaisi tai toisin ilmi pahaa oloani, joka tämä asia minussa herättää? Tuntuu, että en saisi tuntea näin ja mies oikeuttaa käytöksensä minun käytökseni avulla, koska minua ei muka kiinnosta tämä koko kuvio ja koira ja eksä..
Tekisi mieli heittää kamat ikkunasta ulos että siittä, ei kiinnostakaan.
Mikähän olisi exän versio tuosta jättämishommasta? Ettei vain olisi toistepäin. Miehet harvemmin toimivat jättäjinä.
Varsinkaan tuollaiset kontrollinhaluiset miehet. He kyllä kääntää tarinan noin muille ettei menetä kasvojaan.
Ap: Jätä tuo mies. Tilanne ei parane ja hyvin todennäköisesti vaan pahenee. Löydät varmasti miehen joka kohtelee sinua paremmin.
"Jos olet kovasti näyttänyt ärsyyntymistäsi kun on kyse exän kanssa hoidettavisti asioista, niin tilanne helposti päätyy siihen, että mies menee ns. helpoimman kautta eikä kerro tekemisistään. "
En ole muuten näyttänyt ärsyyntymistäni vaan ollut hiljaa, mutta kerran seurustelumme alkuaikoina hän oli menossa viikonlopuksi reissuun eksän kanssa, auttamaan jossakin harrastuksessa ja ei kuulemma enää kehdannut kieltäytyä.
Silloin oikeastaan menin vaan hiljaiseksi kun ahdisti niin paljon. Mies kysyi mikä mättää ja kerroin fiiliksistäni, sekä siitä, että minun on todella hankala luottaa ihmisiin + en voi hypätä tälläiseen juttuun, missä lähtökohdat on jo tämänkaltaiset ja tunnen oloni huonoksi.
Mies perui silloin koko jutun, vaikka kielsin, koska en halua että ihmisiä jätetään pulaan. Lupaus on lupaus.
Muuten olen yrittänyt hyväksyä ja olla ymmärtäväinen.
Eli kai tämä sitten johtaa juurensa täältä asti. Mutta viikonloppureissu samassa hotellihuoneessa tuntui liian isolta palalta nielaistavaksi.
Vierailija kirjoitti:
"Jos olet kovasti näyttänyt ärsyyntymistäsi kun on kyse exän kanssa hoidettavisti asioista, niin tilanne helposti päätyy siihen, että mies menee ns. helpoimman kautta eikä kerro tekemisistään. "
En ole muuten näyttänyt ärsyyntymistäni vaan ollut hiljaa, mutta kerran seurustelumme alkuaikoina hän oli menossa viikonlopuksi reissuun eksän kanssa, auttamaan jossakin harrastuksessa ja ei kuulemma enää kehdannut kieltäytyä.
Silloin oikeastaan menin vaan hiljaiseksi kun ahdisti niin paljon. Mies kysyi mikä mättää ja kerroin fiiliksistäni, sekä siitä, että minun on todella hankala luottaa ihmisiin + en voi hypätä tälläiseen juttuun, missä lähtökohdat on jo tämänkaltaiset ja tunnen oloni huonoksi.
Mies perui silloin koko jutun, vaikka kielsin, koska en halua että ihmisiä jätetään pulaan. Lupaus on lupaus.
Eli kai tämä sitten johtaa juurensa täältä asti. Mutta viikonloppureissu samassa hotellihuoneessa tuntui liian isolta palalta nielaistavaksi.
Hei ihan oikeasti AP, jätä homma sikseen. Mies roikkuu eksässään ja samaan aikaan on mustasukkainen. Tuosta ei tule yhtään mitään. Been there, done that. Sun ei tarvi oppia tätä kantapään kautta.
Minusta apn parisuhde kuulostaa sairaalta. Siis jos mies syylistää apta kavereiden kanssa olemisesta ym mutta itse touhuaa exän kanssa salassa. Yleensä tuollainen käytös on metkki siitä että mustasukkainen siksi apn tekemisistä että pettää itse ja siksi olettaa toisenkin pettävän heti tilaisuuden tullen.
Ap ehdota meihelle parisuhdeterapiaan menoa yhdessä. Jos ei suostu niin harkitse haluatko olla tuollaisessa parisuhteessa jatkossa.
Mikähän elämäntilanne on sellainen, jossa pitää roikkua exässä? Kuulostaa aloituksen perusteella kuitenkin siltä, että lapsia ei ole. Se on ainut syy, minkä itse keksin.
Minä jätin tuollaisen miehen, tosin sillä erotuksella ettei kyseessä ollut exä vaan kaikki muu. Kyllähän siinä tulee tunne ettei kuulu miehen elämään. Tyyliä laitoin miehelle viestiä että lähden nyt kotoa sinnepäin, niin mies vastaa "olen täällä toisessa kaupungissa pari päivää, enkö muistanut kertoa?". No et.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka hyväksyminen ja ymmärtäminen sinänsä tarpeellisia asioita parisuhteessa ovatkin, on tässä todennäköisesti ennemmin se ongelma, että sinä yrität hyväksyä ja ymmärtää aivan vääriä asioita. Menemisistään valehtelu nyt vaan ei ole sellainen, mitä ymmärretään ja hyväksytään. Nyt vähän itsekunnioitusta ja uutta miestä kohti.
Vierailija kirjoitti:
Itse en jaksaisi mitään exiensäätökuvioita, vaan poistuisin takavasemmalle
Tämä
Jos keskustelu ei auta siihen että avoimuus lisääntyy, niin ei se sillä parane että alkaa toimia itse samoin.
Silloin kannattaa vaan lähteä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en jaksaisi mitään exiensäätökuvioita, vaan poistuisin takavasemmalle
Tämä
Jos keskustelu ei auta siihen että avoimuus lisääntyy, niin ei se sillä parane että alkaa toimia itse samoin.
Silloin kannattaa vaan lähteä.
Tämä. Ja sitten tuo joka kirjoitti että pitäisi ymmärtää eikä saisi pahastua että mies siksi salailee tai jättää kertomatta niin hohhoijakkaa. Jos ei olisi liian läheisissä väleissä eksänsä kanssa eli ei olisi mitään salattavaa koko ongelmaa ei olisi.
Jos mies on kerran eksän jättänyt, niin miksi on edelleen tekemisissä? En näe mitään pätevää perustetta, paitsi jos on yhteisiä alaikäisiä lapsia. Heivaa koko ukko, joka ei selvästikään tiedä kenen kanssa haluaa olla.
Tuo on yksi kulttuurinen asia, jota vihaan, että miehet usein semmoisessa toksisessa miesporukkakulttuurissa jättää kertomatta menoistaan ettei vaimo suutu.
Itseään toteuttava ennuste, koska tokihan sitä suuttuu, jos saa selville että on valehdeltu.
Mutta jotain kummaa tuohon liittyy, jos valehtelu liittyy eksään. Tavallisimmin se liittyy miesporukan menoihin. Tai salasuhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on yksi kulttuurinen asia, jota vihaan, että miehet usein semmoisessa toksisessa miesporukkakulttuurissa jättää kertomatta menoistaan ettei vaimo suutu.
Itseään toteuttava ennuste, koska tokihan sitä suuttuu, jos saa selville että on valehdeltu.
Mutta jotain kummaa tuohon liittyy, jos valehtelu liittyy eksään. Tavallisimmin se liittyy miesporukan menoihin. Tai salasuhteeseen.
Juuri näin. Ja mun mies teki tuota samaa, siis jätti kertomatta asioita, koska halusi "säästää" mun tunteita, ja jopa valehteli, koska tiesi että pahoitan mielen. Asia kyllä puhuttiin ja ymmärsi, mutta silti epäilen valehteleeko taas jos on mahdollisuus ettei jää kiinni. Ja tää on saanut mut vakavasti pohtimaan, kannattaako suhdetta ylipäänsä jatkaa. En halua päivittäin miettiä näitä asiota. En vaan voi sille mitään, kun mies kertoo menoistaan, joku piru mun päässä sanoo aina että jep jep, niinpä niin, niinhän se sanoo ja olitpa vissiin.
Siis mieshän ihan selvästi vieläkin duunaa exää. Jos kyseessä olisi kuka tahansa random-nainen jonka luona mies vierailisi ja valehtelisi olleensa jossain muualla, ei kukaan epäilisi etteikö mies petä. Miten se että kyseessä on ex muuttaa tätä? Ja liekö exän mielestä suhde edes päättynyt, äijähän voi valehdella molemmille naisille. Nyt silmiä auki ap, mies vedättää sinua täysillä.
Määritä oma rajasi. Sen jälkeen kerro ne miehellesi. Pidä rajoistasi kiinni. Jos miehesi ei kunnioita rajojasi, voit miettiä onko tämä suhde sellainen jonka haluat. Toimi sen mukaisesti.
Tuo mieshän pettää sinua eksänsä kanssa.
Pettäjät ovat yleensä salailevaa ja sairaalloisen mustasukkaista porukkaa, jotka koko ajan pelkäävät, että heitä petetään.
Siksi vaatii sinulta selontekoa menemisistäsi (=todistetta, ettet petä), ja samaan aikaan rilluttelee salassa eksänsä kanssa.
Tämä ei liity mitenkään aiheeseen. Jos ap:n mies ei edes suullisesti ohimennen edes pyynnöstä saa sanottua että on menossa eksää auttamaan, luuletko että hän kirjoittaisi nuo menonsa ylös kalenteriin? Olet ilmeisimmin itse hiukan ",," - mitä se ikinä onkaan.