Miksi torissa ei mene mikään kaupaksi?
Hinnat ovat jo niin alhaalla että olisi helpompi heittää tavaraa suoraan pois.
Ja sitten sovitaan että tullaan hakemaan mutta ei tulla paikalle. Eikä vastata enää viesteihin.
Miksi?
Kommentit (136)
Siis tänään multa oltiin tulossa hakemaan uutta paketissa olevaa telkkaria, niin ostaja jätti tulematta eikä enää vastannut viesteihin.
Kaikki kulutus minimiin, kun superinflaatio, ruokapula yms. muu "mukava" uhkaa.
Vierailija kirjoitti:
Siis tänään multa oltiin tulossa hakemaan uutta paketissa olevaa telkkaria, niin ostaja jätti tulematta eikä enää vastannut viesteihin.
Kuule mulle on tehty oharit satoja kertoja. Kyllä ihmetyttää ihmisten käytös.
Hinnat liian korkeat tai tuotteet huonoja. Kyllähän sieltä häviää trogareille kaikki järkevä tavara, jos hintaa laskee riittävästi ja jos ei häviä, niin tuotteesi ovat huonoja.
Ei ole varaa enää ostella. Sähkölaskuihin menee aivan helkkaristi rahaa.
Et osaa vaa kaupata.
Ei se mitään. Kierrätyskeskukseen voi viedä, jos kukaan tuttusi ei halua tavaraa vastaan.
En edes viitsi katsoa toria enää kun uudistuksen jälkeen en ole saanut yhteenkään myyjään yhteyttä.
Lopeta se silkan paskan tyrkyttäminen ihmisille, niin oma elämäsikin helpottuu.
Kaikki pitäisi antaa ilmaiseksi ja kuljettaa 50 km:n päähän. Sitten ehkä menee "kaupaksi".
Joku osti multa kerran uuden imurin ja korostin ennen kaupantekoa että ei ole mikään kallis merkki-imuri.
Sitten soittaa 15 min kaupanteon jälkeen että tämä on joku halppisimuri että haluaisi peruttaa kaupat.
Ei siinä tilanteessa voinut muuta kuin hämmentyä ja revetä nauruun.
Huhhuh...🙄
Vierailija kirjoitti:
Joku osti multa kerran uuden imurin ja korostin ennen kaupantekoa että ei ole mikään kallis merkki-imuri.
Sitten soittaa 15 min kaupanteon jälkeen että tämä on joku halppisimuri että haluaisi peruttaa kaupat.
Ei siinä tilanteessa voinut muuta kuin hämmentyä ja revetä nauruun.
Huhhuh...🙄
V****n huijjari!
Ei ene huutonetissäkään, eikä missään muuallakaan. Suomalaiset on ryöstetty putipuhtaaksi rahoista. Ei varmaan yrittäjilläkään ole helppoa, varmasti on käytävä kauppaa ulkomaille, koska Suomalaisten olemattoman heikolla ostovoimalla, mutta näillä elinkustannuksilla ei kukaan voi tulla toimeen.
Vierailija kirjoitti:
Ei ene huutonetissäkään, eikä missään muuallakaan. Suomalaiset on ryöstetty putipuhtaaksi rahoista. Ei varmaan yrittäjilläkään ole helppoa, varmasti on käytävä kauppaa ulkomaille, koska Suomalaisten olemattoman heikolla ostovoimalla, mutta näillä elinkustannuksilla ei kukaan voi tulla toimeen.
Väärin. Suomalaiset eivät kaipaa enää sinun köyhän romujasi.
Itse lopetin torissa myymisen.
Ensinnäkään siellä ei kauppa käynyt kovin kehuttavasti. Enkä jaksanut enää sitä että tullaan hakemaan ja sitten ei tullakkaan.
Meillä on taloyhtiössä sellainen varasto johon saa viedä turhia tavaroita ja sieltä saa myös ottaa mitä siellä on. Se on kyllä hyvä käytäntö.
Ne mitä ei kukaan ota taloyhtiö toimittaa kierrätykseen tai roskiin.
Minä olen ostellut vuosien varrella paljon erilaista harrastus- ja keräilytavaraa, etupäässä vanhaa hifiä, objektiiveja jotka saa adapterilla nykyaikaiseen digijärkkäriin ja niin päin pois.
Näiden osalta voin antaa harvinaisen selvän vastauksen sille miksi en ole puoleen vuoteen vaivautunut edes lähettämään viestiä yhdellekään myyjälle. Hinta.
Hinnat ovat hilautuneet täysin naurettavalle tasolle samalla kun myynnissä olevien tuotteiden laatu on pudonnut lähes puhtaaksi jätteeksi. Mitä tahansa 1990-luvulla autotallin nurkkaan heitetystä ämpärimuovisesta markettistereosta pyydetään pari sataa tai yli kun se on "vintage hifiä". Sellaista romua en ottaisi edes ilmaiseksi nurkkiini seisomaan.
Lisäksi myyjillä on kihahtanut keltainen neste päähän: "Hinta on lopullinen, tinkijät saavat painua vi**tuun. En postita, saat tulla itse noutamaan Rysänpärältä. En lupaa olevani paikalla."
Vihaan uutta Shccccjcjhipsted-systeemiä koko näytön valtaavine mainoksineen ja yhteystietouteluineen. En ole ostanut torista mitään muutoksen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki kulutus minimiin, kun superinflaatio, ruokapula yms. muu "mukava" uhkaa.
Eikö luulisi, että nyt juuri ostettaisiin mieluusti käytettyä tavaraa, kun se on halvempaa kuin kaupassa? Kai ihmiset edelleen tarvitsevat säännöllisesti esim. vaatteita, kenkiä, lastentarvikkeita. Varsinkin vuodenaikojen vaihtuessa. Mutta saman olen huomannut, ei kauppa ole käynyt viime aikoina.
Minulla käy ainakin kauppa torissa. Melkein kaikki mennyt mitä myyntiin laittanut. Myyntiaika ollut päivästä pariin viikkoon.
Jotkut pyytävät kyllä melkoisia summia. Vanhoja matkaoppaita 15 euroa kappale. C-kasetteja 15 euroa kappale. Jne. jne.
Kaupasta saa kaikkea tavaraa nykyään niin halvalla että torissa kaupankäynti ei ole ostajalle hyödyllistä.