Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluan vaihtaa alaa, kiinnostaisi sosionomin ammatti, onko sosionomeja

Vierailija
11.10.2006 |

paikalla ja mitä teette työksenne. Onnistuuko työparityöskentely esim. päiväkodissa lto. n kanssa? Olen aikaisemmalta koulutukseltani merkonomi. Mietin myös sh koulutusta.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen oli mut tiukennettiin käytäntöö

Vierailija
22/25 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on päivähoidossa töissä, lastentarhanopettajana siis. Tosin olen valmistunut silloin, kun vielä pystyi saamaan esiopetuspätevyyden ja olen sen siis suorittanut. Suurin osa tutuista on päiväkodissa töissä. Ei täälläpäin (E-Suomi) ainakaan katota epäpäteväksi, aika vanhanaikaista minusta..?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jo olen tehnyt monenlaisia työtehtäviä:kela, sosiaaliohjaaja ym. Kotipaikkakunnallani päiväkodeissa on paljon sosionomeja ja tiedän pari palvelutalon johtajaa jotka ovat sosionomeja. Ei työllistyy kyllä jos vain itselläsi tahtoa riittää.

Minä erikoistun lastensuojeluun ja opintokokonaisuuteni on ollut erittäin hyvä ( lapset,nuoret ja lastensuojelu), ei mikään sillisalaatti. Olen täydentänyt suuntautumisvaihtoehtoani päihdetyön kursseilla joista hyötyy juuri lastensuojelussa.

Kuraattoriksi tarvitsee maisterin paperit, sinne ei pääse sosionomina.

Eli suosittelen kyllä ammattia jos haluat työskennellä ihmisläheisessä työssä etkä haasteita pelkää. Minä en ole ammatinvaihtoa katunut!

Vierailija
24/25 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi sosionomi, joka jo neljättä vuotta lto. hyvin on töitä riittänyt. aluksi oli kyllä epäilijöitä, mutta ainakin pienten ryhmässä koen olevani pätevä. olen lisäkouluttanut myös itseäni työn ohessa ja olen käynyt esiopettajan pätevyyden. vakivirkoja päiväkotipuolella turha haaveilla. jos haluat panostaa tulevaisuuteen suosittelen kyllä terveydenhoitaja/ sairaanhoitaja opintoja. niillä parempi palkkaus ja vakipaikkoja paremmin. monet sanovat sosionomeja " väliinputoajiksi" .

Vierailija
25/25 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaa näin terveydenhuoltoalan AMK-tutkinnon suorittaneena, minkälainen ero palkoissa on.

Jos ministeriksi mielii, kannattaa valita mallin tai urheilijan ura, ei sosionomin;-)