Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En jaksa enää työelämässä, haluan jäädä sairaseläkkeelle

Vierailija
15.05.2022 |

Olen yli 50-vuotias ja en jaksa enää työelämää. On muuttunut kovin oudoksi. Siellä pärjää selän takana puhujat, selkään puukottajat, kiusaajat, sanojen vääristelijät jne jne........en kuulu tuohon joukkoon. Nämä edellä mainitut aiheuttavat paljon ongelmia. Suurin osa heistä on nuoria naisia. Ilmeisesti haluavat korjata tieltään iäkkäämmät ja osaavammat ihmiset. En jaksa työelämässä mitään pelejä ja leikkejä, eivät kuulu sinne vaan hiekkalaatikolle. MIten pääsee sairaseläkkeelle tässä iässä. Paljonko tuo sairaseläke on rahallisesti.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sairas?

Vierailija
2/17 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärille jos on masennus. Pelkkä vitutus ei riitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoa johtamista työpaikalla jos yhtä sorsitaan.

Vierailija
4/17 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo kiva sairaseläkkeellä. M48

Vierailija
5/17 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä riittää. Ei tarvitse kuin näytellä masentunutta/ahdistunutta ja pikkulapsikin osaa esittää surullista. Netti on täynnä masentuneiden tarinoita ja ne ovat hyvää oppimateriaalia kallonkutistajien kusettamista varten.

T: Ammattisaikuttaja

Vierailija
6/17 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole mitään sairautta niin ei sinne oikein pääse. Sairauden haitta-aste eli invaliditeetti pitää olla vähintään 60% tai enemmän. Työkyvyttömyyseläke on edellisen viiden vuoden keskiansiosta laskettu ja saat tiedot omasta eläkeyhtiöstäsi. Eläkkeen verotus on aika paljon kovempi kuin palkan.

Vierailija
7/17 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää halveksiko sairauden takia eläkkeellä olevia.

Vierailija
8/17 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan kannattaa käydä oman työeläkeyhtiön sivuilla, sieltä löytyy tietoa. Kirjautumalla palveluun saa tarkan tiedon eläkkeen määrästä eri vaihtoehdoissa.

Vierailija
9/17 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakemusta vetämään sitten vaan. Sairauseläke on noin 60 prosenttia siitä keskipalkasta jota olet tähän saakka saanut 1 vuosi ennen eläkkeen alkamista.

Vierailija
10/17 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näet eläkeotteestasi, paljonko sinulle on kertynyt eläkettä. Jos se on alle minimin, sitä sovitellaan kansaneläkkeen kanssa. Tuosta pääset alkuun.

https://www.kela.fi/kansanelake-laskukaava

Vierailija
11/17 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voivoi, helppo nakki. Itsetuhoisuus ja ahdistus riittää, puolivuotta saikkua täydellä palkalla, sit voi muodon vuoksi käydä pari kuukautta työssä ja täpistä työterveyden kanssa ja uhriutua oikein kunnolla, uus saikku perään ja sit voi yrittää eläkettä. Ei saikun saaminen vaikeaa ole. Kokemusta on.

Vierailija
12/17 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eläke on joku 2600. Vero on kova.

Vierailija
13/17 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oo kiva sairaseläkkeellä. M48

Missä se on kivaa? Mee vaikka huvipuistoon.

Vierailija
14/17 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää halveksiko sairauden takia eläkkeellä olevia.

En halveksi, vaan kadehdin. Haluan myös. Vituttaa työelämä ja pakkopulla niin että veri ei kierrä.

Vierailija
15/17 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole mitään sairautta niin ei sinne oikein pääse. Sairauden haitta-aste eli invaliditeetti pitää olla vähintään 60% tai enemmän. Työkyvyttömyyseläke on edellisen viiden vuoden keskiansiosta laskettu ja saat tiedot omasta eläkeyhtiöstäsi. Eläkkeen verotus on aika paljon kovempi kuin palkan.

Kun hankkii verokortin eläkettä varten, on verotus just se mitä pitääkin olla (mulla 7,5%), muuten se on 40%.

Vierailija
16/17 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä, että työpaikalla oman edun ajaminen on varmaan suurin ongelma. Ajaisivat työpaikan etua

Vierailija
17/17 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama ja olen ihan loppu. Ja ei ole vain nuorten naisten juttuja nuo juoruamiset ja puukottamiset. Ihan kaiken ikäisten.

En pärjää kun olen liian kiltti ja arka. Juurikin sellainen että aivan varmasti puukotetaan selkään.

Tähän päälle sellainen 50v nainen, joka on erikoistunut töiden välttelyyn. Hoitaa omia asioitaan 90% päivästä ja kaataa mulle kaiken muun. Hänestä tiedän että puhuu musta pahaa selän takana. Esimies kertoi. On onneksi mun puolella tässä, niin ei tarvitse pelätä seurauksia.