Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älkää ikinä sanoko kampaajalle, että leikkaa huonot pois

Vierailija
14.05.2022 |

Kampaaja leikkasi puolet hiuksistani.. Sanoin että pidetään pitkänä, mutta ei ilmeisesti pidä sanoa, että huonot pois. Nyt ihan kynitty olo.. Miten nopeasti hiukset kasvaa? On nää yli olkapäiden mutta harmittaa vietävästi. Oli tarkoitus kasvattaa näitä, että saa hyvän hääkampauksen, mutta toisin kävi.. :(

Miten toipua tästä harmituksesta? Ärsyttää toden teolla.. Onko muille käynyt näin. Saa jakaa kokemuksia ja vinkkejä miten kasvattaa hiukset ja mikä auttaa harmitukseen.

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin tyttärelle joskus että ottaa 3cm ja se otti 30cm. Puolitoista vuotta meni kasvattaa takas.

Vierailija
62/77 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonot pois tuo minullekin muistot mieleen 80-luvulta. Permanentattu puolipitkä tukka oli vähän ylikasvanut ja sitä piti vähän lyhentää, mutta olisin halunnut vielä pitää latvoissa kiharaa. Tulos oli kauttaaltaan 2 cm pituiseksi leikattu lyhyt tukka, joka ei minun pääni muotoon sopinut ollenkaan. Todellakin näytin rumalta, mutta eipä sille voinut tehdä yhtään mitään.Puolen vuoden kuluttua otin uudet kiharat, eikä leikattu silloin ollenkaan. Siitäkin meni vielä puoli vuotta, ennenkuin tarvitsi leikata. Mutta kannattaa tosiaan kysyä, mitä tuo huonot pois tarkoittaa kampaajan mielestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa sanoa todella erittäin tarkat phjeet. Esim sentti leikataan, ei enempää, sillä haluan hiusteni olevan pitkät.

Onhan tuo nyt epämääräinen ohje jollei yhtään tarkenna asiakas. Kannattaisi opetella puhumaan asiakkaan ja kampaajan.

Ei auta aina tuokaan. Itse näytin kampaajalle oikein hiustupsusta, kuinka paljon leikataan. 

Sitten alkoi sakset suihkia. Meni vähän liikaa ja totesin, ettei enää yhtään yhtään lyhyemmäksi. Ja hän myönteli. Mutta sen sijaan, että olisi viimeistellyt, jatkoi lyhentämistä. Toistin uudelleen, ettei enää yhtään lyhyemmäksi. Ja taas oli samaa mieltä, mutta hiusten lyhentäminen vain jatkui. Ja minä kielsin...

Tätä olisi varmaan jatkunut ikuisuuksiin, mutta kampaamon toisella puolella istunut miesasiakas komensi kampaajaa; "Lopettakaa nyt se hiusten lyhentäminen. Hän on sanonut jo monta kertaa, ettei enää yhtään lyhyemmäksi!"    Kampaaja jähmettyi ja totteli.

Kaunis se lopputulos ei ollut. Mutta kauheasti ei lohduttanut tämä normilohdus siitä, että kyllä ne kasvaa, tuolla kertaa. Ulkonäössä ei onneksi tapahtunut mitään kauhean suurta pudotusta, koska jo lähtötaso on sen verran vaatimaton, ettei paljon pahemmmaksi voi mennä.   -  Mutta jälleen kerran olin onnellinen ja kiitollinen siitä, että on ikää. Se tekee tämmöisten asioiden käsittelyn helpommaksi. Itsetunto ei horju siitä, että tukka ei ole hyvin.

Naurahdin tuon miesasiakkaan reaktiolle, sori. Törpöistä kampaajista täälläkin kokemusta, mistä näitä sikiää? Ikä tuo tosiaan onneksi rentoutta näisså ulkonäköjutuissa. Ja varmasti olet ihan nätti, itseään katsoo aina niin kriittisesti.

Vierailija
64/77 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistähän Hämeeenlinnan seudulla löytäisi edullisen kampaajan, joka osaisi tehdä hyvät raidat vaaleaan tukkaan, ilman että joka kerta haluaa lyhentää niitä pitkiä hiuksia polkaksi?

Se on kumma miten aina haluavat lyhentää, mutta sun pitää opetella kertomaan, mitä haluat ja mitä et.

Sano hyvin tarkasti ja näytä käytökselläsi että tarkoitat sitä.

Ei ne usko. Sovitaan, että huonot pois ja niin vähän kuin mahdollista. Se tarkoittaa automaattisesti vähintään 10 cm.

Minä haluaisin mennä kampaajalle rentoutumaan enkä vahtimaan silmä kovana mitä se tekee.

Lopputulos: olen lakannut käymästä kampaajalla. Joku random kaverikin leikkaa paremmin kuin kampaaja, joka haluaa ehdoin tahdoin pilata toisen kasvatustyön leikkaamalla aivan liikaa, kun kampaajan tekee mieli "päästä lyhentämään kunnolla".

Mulla oli aina päinvastainen ongelma kun kävin vielä kampaajilla. Hiukset alaselkään ja sanoin aina että huonot pois, jotain 15-20 cm ja aina lähti korkeintaan viis senttiä ja todella huonot latvat... Nyt napsin itse kerran puoleen vuoteen sellaisen 10-15 cm ja parempi tulos eikä maksa mitään :)

Vierailija
65/77 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin viime kerralla kampaajalla puhuin reilusta viidestä sentistä. Lähti 15cm. Lisäksi oli todella ronski kammatessaan ja välillä ihan sattui.

Päätin että enää en mene kampaajalle vaan siistin latvoja itse. Ei maksa vaivaa kun 9/10 kertaa kampaajakäynnin jälkeen vituttaa tai itkettää. Hyvää vakikampaajaa en ole löytänyt. Ei uskoisi kuinka vaikeaa on leikata hiukset tasamittaan oman jakauksen mukaan.

Vierailija
66/77 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli pitkät hiukset siksi, että ne oli kaikista helpointa laittaa joko muhkealle nutturalle tai letille. En siis pitänyt niitä auki oikeastaan koskaan. Menin vain jollekin kampaajalle sillä ajatuksella, että kai nyt kuka tahansa osaa

1) pestä hiukset

2) leikata 5 cm pituudesta pois

3) kuivata hiukset

Lähti sitten sellaiset 20-25 cm ja vieläpä niin, että hiukset oli kerrostettu ja sivuilta lyhyemmät kuin takaa :)

Meneekö nutturalle? No ei. Entä letille? Ehkä joku hiirenhäntäletti joo. Ja koko sen prosessin ajan kampaaja oli siellä mun selän takana. Enkä siis nähnyt paljonko loppuviimein leikkasi.

Kasvatin niitä hiuksia yli kolme vuotta.

Vierailija
67/77 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli pitkät hiukset siksi, että ne oli kaikista helpointa laittaa joko muhkealle nutturalle tai letille. En siis pitänyt niitä auki oikeastaan koskaan. Menin vain jollekin kampaajalle sillä ajatuksella, että kai nyt kuka tahansa osaa

1) pestä hiukset

3) kuivata hiukset

Lähti sitten sellaiset 20-25 cm ja vieläpä niin, että hiukset oli kerrostettu ja sivuilta lyhyemmät kuin takaa :)

Meneekö nutturalle? No ei. Entä letille? Ehkä joku hiirenhäntäletti joo. Ja koko sen prosessin ajan kampaaja oli siellä mun selän takana. Enkä siis nähnyt paljonko loppuviimein leikkasi.

Kuulostaa niin tutulta!

Onko kampaajilla jotkut omat mitta-asteikot?

Vierailija
68/77 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1) pestä hiukset

3) kuivata hiukset

Sama kokemus viime vuodelta, taivaan kiitos korona-aikaan. Olen hillitty ja tylsä virkahenkilö, joka pitää pitkät ja paksut hiukset aina kiinni ja nutturalle sutaisemalla ne saa äkkiä edustussiistiksi.

Menin kampaajalle ja tulin pois jonkun saatanan kerrostuksen kanssa sieltä pois niin, että hiukset eivät enää pysyneet kiinni tai nutturalla. Mä en todellakaan voi esiintyä joku suikare poskella, siksi mulla on pitkät hiukset, jotka saa - tai siis sai - kiinni ja pois naamalta.

Vierailija
69/77 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä saatanan pirkkakampaamoissa käytte? Minulla on aina ollut hyvä lopputulos kun olen kampaajalla käynyt.

No mistä arvasitkaan, kampaamo jossa käyn on todellakin nimeltään Saatanan Pirkkakampaamo!

Ja aina leikataan liikaa. Miesasiakkaat joutuu sivusta puuttumaan siihen saksimiseen.

Vierailija
70/77 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistähän Hämeeenlinnan seudulla löytäisi edullisen kampaajan, joka osaisi tehdä hyvät raidat vaaleaan tukkaan, ilman että joka kerta haluaa lyhentää niitä pitkiä hiuksia polkaksi?

Laita itse. Tai pyydä että kaveri auttaa. Osta haluamasi sävy ja laita folioon ihan tosi ohuita säikeitä. Tulee ihan nätti. Ja saat ne raidat just mihin haluat. Älä laita ihan ylhäältä asti.

Vierailija
71/77 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa sanoa todella erittäin tarkat phjeet. Esim sentti leikataan, ei enempää, sillä haluan hiusteni olevan pitkät.

Onhan tuo nyt epämääräinen ohje jollei yhtään tarkenna asiakas. Kannattaisi opetella puhumaan asiakkaan ja kampaajan.

Kyllä normaali ihminen ymmärtää kun sanoo että "leikkaatko tasan sentin pois". Jostain syystä esim. kankaita pystytään leikkaamaan senttien tarkkuudella, ilman että asiakkaan pitää kuusi kertaa asiasta sanoa ja vahtia vieressä.

Vierailija
72/77 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on kumma miten aina haluavat lyhentää, mutta sun pitää opetella kertomaan, mitä haluat ja mitä et.

Sano hyvin tarkasti ja näytä käytökselläsi että tarkoitat sitä.

Ei ne usko. Sovitaan, että huonot pois ja niin vähän kuin mahdollista. Se tarkoittaa automaattisesti vähintään 10 cm.

Minä haluaisin mennä kampaajalle rentoutumaan enkä vahtimaan silmä kovana mitä se tekee.

Lopputulos: olen lakannut käymästä kampaajalla. Joku random kaverikin leikkaa paremmin kuin kampaaja, joka haluaa ehdoin tahdoin pilata toisen kasvatustyön leikkaamalla aivan liikaa, kun kampaajan tekee mieli "päästä lyhentämään kunnolla".

En ole käynyt kampaajalla 26 vuoteen enkä mene. Ite tasoitan silloin hyvin harvoin, kun on tarvetta tai tytär tasoittaa. Värjään myös itse.

Vierailija
73/77 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän kmpaajaa

Huonoa mainosta jos tuolista lähtee hamppuhiuksena!

Harvoin niihin hiuksiin kiinnitetään kampaajan mainostarra?!

Suomessa on älyttömästi huonoja kampaajia. Mutta on onneksi myös todella hyviä, se vaan näkyy sitten kyllä hinnassakin.

Vierailija
74/77 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse sanon "ota vaan kaikki huonot pois" ja leikkaa ehkä jotain 5-7 cm vain. Käyn kerran vuodessa kampaajalla ja kukaan ei leikkaa hiuksiani sillä välin. Yllätyn joka kerta miten vähän hiuksissa on huonoa latvaa, kun pituutta jää edelleen kivasti.

Ylläty geeneistäsi.

Vierailija
75/77 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle kävi parturissa kerran niin että parturi kysyi että leikataanko takatukasta hiukan pois että se olisi tasaisempi ja minä sanoin että kyllä se sopii. Parturi meni sitten leikkaamaan lähes koko takatukan pois. Kyllä harmitti kun olin kasvattanut sitä reilut 10 vuotta ja siitä oli välillä leikattu vain muutama sentti pois että ne huonot leikataan pois ja sitä tasoitetaan. Annoinkin sitten parturille palautetta että olisin toivonut että niitä leikataan vain vähän eikä niin että melkein kaikki leikataan pois.

Millainenkohan se takatukka siis oli, en osaa kuvitella.. 10 v kasvatettu takatukka. Joka sitten leikattiin salaa kaikki pois ja sä et ois halunnut, mutta maksoit siitä.

Takatukka eli niskatukka eli mulletti on nimitys hiustyylille, joka on takaa pitkä mutta sivuilta ja edestä lyhyt. Erityisesti hiustyyli oli suosittu 1980-luvulla.

Se on hirveän näköinen kenellä tahansa. Sietääkin leikata pois.

Vierailija
76/77 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle kävi parturissa kerran niin että parturi kysyi että leikataanko takatukasta hiukan pois että se olisi tasaisempi ja minä sanoin että kyllä se sopii. Parturi meni sitten leikkaamaan lähes koko takatukan pois. Kyllä harmitti kun olin kasvattanut sitä reilut 10 vuotta ja siitä oli välillä leikattu vain muutama sentti pois että ne huonot leikataan pois ja sitä tasoitetaan. Annoinkin sitten parturille palautetta että olisin toivonut että niitä leikataan vain vähän eikä niin että melkein kaikki leikataan pois.

Millainenkohan se takatukka siis oli, en osaa kuvitella.. 10 v kasvatettu takatukka. Joka sitten leikattiin salaa kaikki pois ja sä et ois halunnut, mutta maksoit siitä.

Takatukka eli niskatukka eli mulletti on nimitys hiustyylille, joka on takaa pitkä mutta sivuilta ja edestä lyhyt. Erityisesti hiustyyli oli suosittu 1980-luvulla.

Se on hirveän näköinen kenellä tahansa. Sietääkin leikata pois.

Kyllä joillekin sopii tosi nätisti. Se pitää osata stailata ja vaatii laineikkaan tukan.

Vierailija
77/77 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävättäreni, joka toimi myös mallina teki sen virheen, että päätti pesettää kiireessä ja "antaa hieman siistiä " valmiiksi muotoon leikattua polkkaansa.

Pikku itku pääsi kun huomasi operaation jälkeen kampaajan nyrhineen hiukset täsmälleen samanlaiseksi kuin Mia Farrowilla elokuvassa Rosemarys baby.

Jukolauta, oikeesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi