Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älkää ikinä sanoko kampaajalle, että leikkaa huonot pois

Vierailija
14.05.2022 |

Kampaaja leikkasi puolet hiuksistani.. Sanoin että pidetään pitkänä, mutta ei ilmeisesti pidä sanoa, että huonot pois. Nyt ihan kynitty olo.. Miten nopeasti hiukset kasvaa? On nää yli olkapäiden mutta harmittaa vietävästi. Oli tarkoitus kasvattaa näitä, että saa hyvän hääkampauksen, mutta toisin kävi.. :(

Miten toipua tästä harmituksesta? Ärsyttää toden teolla.. Onko muille käynyt näin. Saa jakaa kokemuksia ja vinkkejä miten kasvattaa hiukset ja mikä auttaa harmitukseen.

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sulla oli vaan tosi paljon huonoa? 🤔

Parempi, että terveet hiukset hei.

Ei ole parempi koska huonolaatuisenkin hiuksen saa hoitoaineella paremman näköiseksi, ei niitä tarvi kokonaan pois kyniä. Kampaajat aina saksii jokaiselle sen saman liian lyhyen tukan.

Vierailija
22/77 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa sanoa todella erittäin tarkat phjeet. Esim sentti leikataan, ei enempää, sillä haluan hiusteni olevan pitkät.

Onhan tuo nyt epämääräinen ohje jollei yhtään tarkenna asiakas. Kannattaisi opetella puhumaan asiakkaan ja kampaajan.

Ei auta aina tuokaan. Itse näytin kampaajalle oikein hiustupsusta, kuinka paljon leikataan. 

Sitten alkoi sakset suihkia. Meni vähän liikaa ja totesin, ettei enää yhtään yhtään lyhyemmäksi. Ja hän myönteli. Mutta sen sijaan, että olisi viimeistellyt, jatkoi lyhentämistä. Toistin uudelleen, ettei enää yhtään lyhyemmäksi. Ja taas oli samaa mieltä, mutta hiusten lyhentäminen vain jatkui. Ja minä kielsin...

Tätä olisi varmaan jatkunut ikuisuuksiin, mutta kampaamon toisella puolella istunut miesasiakas komensi kampaajaa; "Lopettakaa nyt se hiusten lyhentäminen. Hän on sanonut jo monta kertaa, ettei enää yhtään lyhyemmäksi!"    Kampaaja jähmettyi ja totteli.

Kaunis se lopputulos ei ollut. Mutta kauheasti ei lohduttanut tämä normilohdus siitä, että kyllä ne kasvaa, tuolla kertaa. Ulkonäössä ei onneksi tapahtunut mitään kauhean suurta pudotusta, koska jo lähtötaso on sen verran vaatimaton, ettei paljon pahemmmaksi voi mennä.   -  Mutta jälleen kerran olin onnellinen ja kiitollinen siitä, että on ikää. Se tekee tämmöisten asioiden käsittelyn helpommaksi. Itsetunto ei horju siitä, että tukka ei ole hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse sanoin kerran, että jätetään pitkät etuhiukset, koska ne oli yhtä pitkät toisien kanssa eli yli olkapäiden. Kauhuissani katsoin sitten peiliin kun leikkasi lyhyen otsatukan. Pahalta tuntui,  mutta menetteli ja mitäpä sille enää olisi voinut tehdä. Olipahan vuoden pari eri kampaus.

Sitä ei voi olla näkemättä itse, jos pitkät etuhiukset leikataan lyhyeksi. Etkö saanut suutasi auki?

Vierailija
24/77 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa sanoa todella erittäin tarkat phjeet. Esim sentti leikataan, ei enempää, sillä haluan hiusteni olevan pitkät.

Onhan tuo nyt epämääräinen ohje jollei yhtään tarkenna asiakas. Kannattaisi opetella puhumaan asiakkaan ja kampaajan.

Ei auta aina tuokaan. Itse näytin kampaajalle oikein hiustupsusta, kuinka paljon leikataan. 

Sitten alkoi sakset suihkia. Meni vähän liikaa ja totesin, ettei enää yhtään yhtään lyhyemmäksi. Ja hän myönteli. Mutta sen sijaan, että olisi viimeistellyt, jatkoi lyhentämistä. Toistin uudelleen, ettei enää yhtään lyhyemmäksi. Ja taas oli samaa mieltä, mutta hiusten lyhentäminen vain jatkui. Ja minä kielsin...

Tätä olisi varmaan jatkunut ikuisuuksiin, mutta kampaamon toisella puolella istunut miesasiakas komensi kampaajaa; "Lopettakaa nyt se hiusten lyhentäminen. Hän on sanonut jo monta kertaa, ettei enää yhtään lyhyemmäksi!"    Kampaaja jähmettyi ja totteli.

Kaunis se lopputulos ei ollut. Mutta kauheasti ei lohduttanut tämä normilohdus siitä, että kyllä ne kasvaa, tuolla kertaa. Ulkonäössä ei onneksi tapahtunut mitään kauhean suurta pudotusta, koska jo lähtötaso on sen verran vaatimaton, ettei paljon pahemmmaksi voi mennä.   -  Mutta jälleen kerran olin onnellinen ja kiitollinen siitä, että on ikää. Se tekee tämmöisten asioiden käsittelyn helpommaksi. Itsetunto ei horju siitä, että tukka ei ole hyvin.

Jos tämä on totta, niin käsittämätöntä ettei voinut ymmärtää ensimmäisestä kerrasta että asiakkaan toivetta pitää aina kuunnella. Yleensä leikkaavat kerralla haluttuun pituuteen ja sitten vain viimeistelevät siistiksi ja tasaiseksi, tuossahan menee aikaa hukkaan jos leikkaa monta kertaa.

Vierailija
25/77 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy enää kampaajalla. Itse tekemällä olen ollut tyytyväinen. Kampaajalta tullessa olen ollut pettynyt varmaan suurimmalta osalta käynneistä.

Vierailija
26/77 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi parturissa kerran niin että parturi kysyi että leikataanko takatukasta hiukan pois että se olisi tasaisempi ja minä sanoin että kyllä se sopii. Parturi meni sitten leikkaamaan lähes koko takatukan pois. Kyllä harmitti kun olin kasvattanut sitä reilut 10 vuotta ja siitä oli välillä leikattu vain muutama sentti pois että ne huonot leikataan pois ja sitä tasoitetaan. Annoinkin sitten parturille palautetta että olisin toivonut että niitä leikataan vain vähän eikä niin että melkein kaikki leikataan pois.

Vierailija
27/77 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle kävi parturissa kerran niin että parturi kysyi että leikataanko takatukasta hiukan pois että se olisi tasaisempi ja minä sanoin että kyllä se sopii. Parturi meni sitten leikkaamaan lähes koko takatukan pois. Kyllä harmitti kun olin kasvattanut sitä reilut 10 vuotta ja siitä oli välillä leikattu vain muutama sentti pois että ne huonot leikataan pois ja sitä tasoitetaan. Annoinkin sitten parturille palautetta että olisin toivonut että niitä leikataan vain vähän eikä niin että melkein kaikki leikataan pois.

Millainenkohan se takatukka siis oli, en osaa kuvitella.. 10 v kasvatettu takatukka. Joka sitten leikattiin salaa kaikki pois ja sä et ois halunnut, mutta maksoit siitä.

Vierailija
28/77 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millainenkohan se takatukka siis oli, en osaa kuvitella.. 10 v kasvatettu takatukka. Joka sitten leikattiin salaa kaikki pois ja sä et ois halunnut, mutta maksoit siitä.

Takatukka eli niskatukka eli mulletti on nimitys hiustyylille, joka on takaa pitkä mutta sivuilta ja edestä lyhyt. Erityisesti hiustyyli oli suosittu 1980-luvulla.

Vierailija
29/77 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Mitä sit jos hän ei olis leikannu ku pyydettiin. Pakkohan se on. Sanot vaan et otat sentin pari, jos sitä haluat.

Vierailija
30/77 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanon joka kerta että huonot pois ja värjäys. Olen käynyt vuosia samalla kampaajalla ja hän tietää mitä haluan.

Vierailija
31/77 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiukset yli olkapäiden ja silti itketään hamppulatvojen perään. Kyllä ne siitä taas kasvaa. Opetelkaa sanomaan tarkat ohjeet ja avaamaan suu jos näytästää että kampaaja tekee jotain mitä ette halua.

Kyllä sinunkin ulkonäössäsi ja tyylissäsi voi varmaan olla monenlaista, mistä esimerkiksi minä en pidä. En silti muuttaisi ulkonäköäsi luvatta ja pyytäisi maksua.

Aloitukseen: sanon aina noin kuin ap ja hyvin on mennyt. Arvostan kampaajan arviota, mutta itse tietysti päätän. En käy edes samalla kampaajalla, mutta aina on näytetty, että tästäkö napsaistaan. Joskus olen itse pyytänyt lyhentämään vähän lisää, kun en halua käydä jatkuvasti latvoja siistimässä.

Vierailija
32/77 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras oli kun halusin sellasen kasarityylisen kiharat päälaella, sivut lyhyiksi, ja tulin pois kiharat korvilla niinku vanhalla mummolla, ja päälaella hiukset päänmyötäisesti. 

Turha mainita, että oli eka ja vika kerta siinä kampaamossa.

Vierailija
33/77 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse sanoin kerran, että jätetään pitkät etuhiukset, koska ne oli yhtä pitkät toisien kanssa eli yli olkapäiden. Kauhuissani katsoin sitten peiliin kun leikkasi lyhyen otsatukan. Pahalta tuntui,  mutta menetteli ja mitäpä sille enää olisi voinut tehdä. Olipahan vuoden pari eri kampaus.

Sitä ei voi olla näkemättä itse, jos pitkät etuhiukset leikataan lyhyeksi. Etkö saanut suutasi auki?

Millä tavalla sille kampaajalle pitää sanoa että menee jakeluun? Normaalisti sanominen kun ei näköjään ainakaan mene perille. 

Vierailija
34/77 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiukset yli olkapäiden ja silti itketään hamppulatvojen perään. Kyllä ne siitä taas kasvaa. Opetelkaa sanomaan tarkat ohjeet ja avaamaan suu jos näytästää että kampaaja tekee jotain mitä ette halua.

Minä olen niin likinäköinen, että kampaajan lopputuloksen näen vasta, kun saan taas lasit päähäni. Toki jos etuhiuksia leikataan, niin sen huomaa, mutta muutenpa ei.

Vierailija
35/77 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai saakeli, että oliskin messevää olla kampaaja ja leikata ihmisten hiukset "vahingossa" päin helvettiä :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Niinhän ne tekevätkin. Pilaavat ihmisten tukat ihan tahallaan! Ei kannata käydä kampaajalla! Jos on ihan pakko, niin miehelle, mieluiten homomiehelle. Sinun kaltaisesi ilkeät ihmiset todistavat tämän, että kampaajat pilaavat ihmisten tukat kiusallaan ja ihan tietoisesti.

Uhrit: Valittakaa ja vaatikaa korvauksia! Varsinkin jos selkeästi sanottu, mitä halutaan ja tehdään ihan toisin!

Vierailija
36/77 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa sulla mennyt hiukset huonoksi. Pari kertaa vuodessa on hyvää leikkauttaa 2-5cm pois.

Vierailija
37/77 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla sille kampaajalle pitää sanoa että menee jakeluun? Normaalisti sanominen kun ei näköjään ainakaan mene perille. 

Ja onhan se vähän myöhäistä jo siinä vaiheessa, kun sakset rouskaisee siinä silmien yläpuolella. Puoliksi leikattua etutukkaa ei saa enää kokonaiseksi.

Vierailija
38/77 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen. Nykyään sanon aina että huonot pois niin, että pituudesta lähtee mahdollisimman vähän. Tämä on toiminut eikä pettymyksiä enää tullut.

Vierailija
39/77 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä kirjoittaa monta kampaajaa naama punaisena että "ei me voida tietää kun ette sano", kun eivät voi myöntää että haluavat päättää itse ja tekevät just oman mielen mukaan.

Kampaajan työ on kai niin tylsää, että leikkaavat vaihtelun vuoksi välillä pelle hermanni- mallin, että olisi vaihtelua.

Vierailija
40/77 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistähän Hämeeenlinnan seudulla löytäisi edullisen kampaajan, joka osaisi tehdä hyvät raidat vaaleaan tukkaan, ilman että joka kerta haluaa lyhentää niitä pitkiä hiuksia polkaksi?

Linja-autoaseman vieressä Glohairin Sanna ainakin leikkaa todella hyvin ja osaa kuunnella asiakasta :)

No kun en nimenomaan halua sitä leikkaamista, vaan vain raitoja.

Väristudiot voisi olla erikseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme