Älkää ikinä sanoko kampaajalle, että leikkaa huonot pois
Kampaaja leikkasi puolet hiuksistani.. Sanoin että pidetään pitkänä, mutta ei ilmeisesti pidä sanoa, että huonot pois. Nyt ihan kynitty olo.. Miten nopeasti hiukset kasvaa? On nää yli olkapäiden mutta harmittaa vietävästi. Oli tarkoitus kasvattaa näitä, että saa hyvän hääkampauksen, mutta toisin kävi.. :(
Miten toipua tästä harmituksesta? Ärsyttää toden teolla.. Onko muille käynyt näin. Saa jakaa kokemuksia ja vinkkejä miten kasvattaa hiukset ja mikä auttaa harmitukseen.
Kommentit (77)
Kerran menin sanomaan erehdyksissä että huonot voi leikata pois. Arvaa mitä jäi jäljelle tukasta? Kalju loisti sen jälkeen. Kaikki lähti sen sileän tien.
Ehkä sulla oli vaan tosi paljon huonoa? 🤔
Parempi, että terveet hiukset hei.
Ai saakeli, että oliskin messevää olla kampaaja ja leikata ihmisten hiukset "vahingossa" päin helvettiä :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sulla oli vaan tosi paljon huonoa? 🤔
Parempi, että terveet hiukset hei.
Jep. Ole tyytyväinen, että kampaaja ei vetänyt kaljuksi heti kerralla.
Mulle kävi toi sama. Onneksi en tosin naimisiin ollut menossa, vaan seuraavana päivänä työhaastatteluun. En saanut hiuksiini haluamaani nutturakampausta, kun oli lyhennetty niin paljon, ja päälle rutisteltu sellaiset kiharat, että lähti vielä 10 cm lisää pituutta pois. :(( Enpä enää mene kampaajalle lähelläkään mitään tärkeää juttua.
Biotiinilla saat taas hiukset kasvuun!
https://www.apteekkiplus.fi/products/puhdas-biotiini-10-000-%C2%B5g-60-…
Jotain hyötyä (muutakin kuin rahallista) siitä, että opettelin leikkaamaan itse hiukseni jo kauan ennen koronavouhotusta.
Ole mielissäs et jotain jäi. Yleensä tykkäävät vetää kaljun kun se on helppo.
Mistähän Hämeeenlinnan seudulla löytäisi edullisen kampaajan, joka osaisi tehdä hyvät raidat vaaleaan tukkaan, ilman että joka kerta haluaa lyhentää niitä pitkiä hiuksia polkaksi?
Kannattaa sanoa todella erittäin tarkat phjeet. Esim sentti leikataan, ei enempää, sillä haluan hiusteni olevan pitkät.
Onhan tuo nyt epämääräinen ohje jollei yhtään tarkenna asiakas. Kannattaisi opetella puhumaan asiakkaan ja kampaajan.
Vierailija kirjoitti:
Mistähän Hämeeenlinnan seudulla löytäisi edullisen kampaajan, joka osaisi tehdä hyvät raidat vaaleaan tukkaan, ilman että joka kerta haluaa lyhentää niitä pitkiä hiuksia polkaksi?
Se on kumma miten aina haluavat lyhentää, mutta sun pitää opetella kertomaan, mitä haluat ja mitä et.
Sano hyvin tarkasti ja näytä käytökselläsi että tarkoitat sitä.
Mä käyn vain yhdellä tietyllä kampaajalla joka leikkaa aina just sen minkä sanon. Jos leikataan 2cm se todella on se 2cm.
Kannattaa olla erittäin tarkkana näissä! Ota ap pidennykset siihen asti, että hiukset kasvaa? Tai ainakin hääkampauksen ajaksi? Tämä nyt vaan yksi idea. Toivottavasti kasvaa nopeasti takaisin äläkä enää tee samaa virhettä! Pitkät hiukset on ihanat.
Vierailija kirjoitti:
Linja-autoaseman vieressä Glohairin Sanna ainakin leikkaa todella hyvin ja osaa kuunnella asiakasta :)
Eihän niitä hiuksia tarvitse edes lyhentää kampaajalla. Jos ne kysyy leikataanko niin sanoo ettei leikata. Hiuksia ei ole mitään tarvetta leikata latvoista jatkuvasti enkä myöskään itse todellakaan usko siihen, että kasvaa muka nopeammin kun leikkaan usein. Juujuu varmasti :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on kumma miten aina haluavat lyhentää, mutta sun pitää opetella kertomaan, mitä haluat ja mitä et.
Sano hyvin tarkasti ja näytä käytökselläsi että tarkoitat sitä.
Ei ne usko. Sovitaan, että huonot pois ja niin vähän kuin mahdollista. Se tarkoittaa automaattisesti vähintään 10 cm.
Minä haluaisin mennä kampaajalle rentoutumaan enkä vahtimaan silmä kovana mitä se tekee.
Lopputulos: olen lakannut käymästä kampaajalla. Joku random kaverikin leikkaa paremmin kuin kampaaja, joka haluaa ehdoin tahdoin pilata toisen kasvatustyön leikkaamalla aivan liikaa, kun kampaajan tekee mieli "päästä lyhentämään kunnolla".
Hiukset yli olkapäiden ja silti itketään hamppulatvojen perään. Kyllä ne siitä taas kasvaa. Opetelkaa sanomaan tarkat ohjeet ja avaamaan suu jos näytästää että kampaaja tekee jotain mitä ette halua.
Mä kiellän leikkaamatta latvoja ja yritän olla syyllistymättä halveksivasta katseestasi. Seuraavaa aikaa en enää varaa.
"Huonot pois" on vakio mullakin kun käyn kampaajalla.
Jatkan sitä tarkennuksella "kuinka paljon se sinusta olisi" ja siitä lähtee keskustelu joka määrittää lopputuloksen...
Kannattaa keskustella eikä olettaa että kampaaja/parturi osaisi lukea ajatuksia. Ei ne mitään Saksikäsi Edwardeja ole vaan valmiita tekemään yhteistyötä asiakkaan kanssa
Ymmärrän kmpaajaa
Huonoa mainosta jos tuolista lähtee hamppuhiuksena!
Itse sanoin kerran, että jätetään pitkät etuhiukset, koska ne oli yhtä pitkät toisien kanssa eli yli olkapäiden. Kauhuissani katsoin sitten peiliin kun leikkasi lyhyen otsatukan. Pahalta tuntui, mutta menetteli ja mitäpä sille enää olisi voinut tehdä. Olipahan vuoden pari eri kampaus.