Haaviston siivooja-kommentti
Haavisto ei antaisi siivoojalle puhelinta, jos Venäjän presidentti soittaisi. Kuvasi tällä presidentin arvovaltaa. Oliko juuri siivooja valittu tähän kohtaan esimerkkinä ihan sattumalta, kuten Pekka totesi, vai haluttiinko tuolla termillä nimenomaan korostaa siivoojien vähäpätöistä arvostusta? Minun mielestäni ei todellakaan ollut vahinko, että sattui juuri siivoojan tuossa mainitsemaan.
Kommentit (10)
Ei se Pekka suotta sanonut, ettei ole ollenkaan punainen.
Vierailija kirjoitti:
Jaa? Minä ainakin menen äänestämään Pekkaa, vaikka siivoankin joka päivä vessoja. Ja olen ylpeä siitä.
Mutta Pekka ei ole ylpeä sinusta.
Kuvaa hyvin nykyaikaa, että siinä pisimmässä aihetta käsittelevässä ketjussa yksikään siivoustyötä tekevä ei loukkaantunut, mutta monet loukkaantuivat heidän puolestaan.
Pekka puhui jo tuossa itsensä pussiin kun sanoi tuon olleen huono vertaus ja hänen tarkoituksensa oli vain todeta, että jokainen hoitaa oman toimenkuvansa. Jos hän tuota noin yksiselitteisesti olisi tarkoittanut, niin ei hänen pitäisi mainita jälkeenpäin mitään huonoa vertausta erikseen, koska sillä ei ole silloin mitään väliä että mainitseeko siivoojan vaiko vaikka kansanedustajan. Kun hän erikseen puhuu siivojan kohdalla huonosta vertauksesta, niin silloin hän nimenomaan halventaa juuri siivojan toimenkuvaa.
Vierailija kirjoitti:
Jaa? Minä ainakin menen äänestämään Pekkaa, vaikka siivoankin joka päivä vessoja. Ja olen ylpeä siitä.
Minäkin olisin ylpeä siitä, että siivoan vessoja. Pekan äänestämistä taas häpeäisin.
Molemmat ehdokkaista ovat syntyneet ylempää keskiluokkaa edustavaan perheeseen ja etuoikeutettuun asemaan.
Halveeraava oli ja piste. Ei tule ääntä ainakaan täältä.
Mitä ihmettä siivoaja tai laitoshuoltaja puhuisi Venäjän presidentin kanssa.