Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älkää ikinä sanoko kampaajalle, että leikkaa huonot pois

Vierailija
14.05.2022 |

Kampaaja leikkasi puolet hiuksistani.. Sanoin että pidetään pitkänä, mutta ei ilmeisesti pidä sanoa, että huonot pois. Nyt ihan kynitty olo.. Miten nopeasti hiukset kasvaa? On nää yli olkapäiden mutta harmittaa vietävästi. Oli tarkoitus kasvattaa näitä, että saa hyvän hääkampauksen, mutta toisin kävi.. :(

Miten toipua tästä harmituksesta? Ärsyttää toden teolla.. Onko muille käynyt näin. Saa jakaa kokemuksia ja vinkkejä miten kasvattaa hiukset ja mikä auttaa harmitukseen.

Kommentit (77)

Vierailija
41/77 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä saatanan pirkkakampaamoissa käytte? Minulla on aina ollut hyvä lopputulos kun olen kampaajalla käynyt.

Vierailija
42/77 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa sanoa todella erittäin tarkat phjeet. Esim sentti leikataan, ei enempää, sillä haluan hiusteni olevan pitkät.

Onhan tuo nyt epämääräinen ohje jollei yhtään tarkenna asiakas. Kannattaisi opetella puhumaan asiakkaan ja kampaajan.

Hah! Kun eivät kuuntele saati kunnioita tarkkojakaan ohjeita! Kerran sanoin, että lyhennetään MAX 5cm. Leikkasi 20cm! Tuon jälkeen en ole enää käynyt kampaajalla, latvat on helppo tasoittaa itse. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/77 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla leikkasi tukan pilalle ja sen jälkeen yli neljään vuosikymmeneen en ole kampaamossa käynyt vaan leikkaan ja hoidan hiukset itse,

Vierailija
44/77 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä saatanan pirkkakampaamoissa käytte? Minulla on aina ollut hyvä lopputulos kun olen kampaajalla käynyt.

Onko saatanan pirkka-kampaamojakin? Antakaa osoite. Ei voi olla huonompi kuin nykyinen.

Vierailija
45/77 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko saatanan pirkka-kampaamojakin? Antakaa osoite. Ei voi olla huonompi kuin nykyinen.

:DDD

Vierailija
46/77 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotain hyötyä (muutakin kuin rahallista) siitä, että opettelin leikkaamaan itse hiukseni jo kauan ennen koronavouhotusta.

Meilläkin säästyy rahaa, kun mä leikkaan muiden kuin miehen hiukset myös omani. Vuosia tehnyt. Mies ajaa itse koneella.

Vierailija
47/77 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne leikkaa varmaan sen takia paljon, kun tietävät, ettei siitä latvojen tasoituksesta oikein kehtaa ottaa 150 euroa!

Vierailija
48/77 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin jossain vaiheessa Cuttersilla tasoittamassa latvani. Oli nopea ja halpa keikka. Harmi vaan, kun ei oo nykyisessä asuinkaupungissani.

Vierailija
49/77 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sanon "ota vaan kaikki huonot pois" ja leikkaa ehkä jotain 5-7 cm vain. Käyn kerran vuodessa kampaajalla ja kukaan ei leikkaa hiuksiani sillä välin. Yllätyn joka kerta miten vähän hiuksissa on huonoa latvaa, kun pituutta jää edelleen kivasti.

Vierailija
50/77 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on aina näytetty paljonko huonoa ja sovittu mitä leikataan. Mieskampaajat on hyviä!

Ymmärrän kyllä ap:n harmituksen.

Vierailija
51/77 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tästä syystä alkanut leikata tukkani itse. Joskus onnistuu paremmin, joskus huonommin, mutta kampaajalta tulee aina liian lyhyt tukka. Aina lähtee 10 cm, vaikka sanoisin, että ei saa lyhentää, koska yritän kasvattaa pitkiksi ja että vain kuivat latvat vähän tasoitetaan. En siis ymmärrä niitä, eivät ne kaikki voi olla täysin vajaita älyllisesti, joten täytyy tulkita, että tekevät sen tahallaan, että pilaavat ihmisen tukan.

Vierailija
52/77 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi samoin, kun pyysin, että "tasataan vain latvoista". Loppujen lopuksi kampaaja oli leikannut vyötäröpituiset hiukset hartioihin, ja veloitti koko hommasta sen isomman taksan eli uudelleenmuotoilun verran. Mitä hemmettiä?

Toisella kerralla menin ihan oikeasti hakemaan uutta kampausta, halusin hiukset olkapäille ja otsatukan kulmakarvoihin asti. Puhua pulputtava pirtsakka kampaaja muuttui loppua kohden hiljaiseksi, ja kysyi sitten, haluanko että "muotoillaan". Oletin tämän tarkoittavan sitä kuin aina ennen on hiustenleikkuun lopuksi tehty, eli kampaus vedetään fööniharjalla siistiksi, ja sanoin kyllä. En edes älynnyt mitä muuta polkkatukalle + otsatukalle voisi tehdä. Minulla on tosi huono näkö, joten torkuin lähinnä enkä nähnyt mitä kampaaja edes teki. Lopussa olin tosi järkyttynyt, kun sain silmälasit päähäni ja näin, että kampaaja oli tehnyt minulle kihartimella pilven korkkiruuvikiharoita jotka sojottivat joka suuntaan, ja kehtasi vielä veloittaa tästä ekstraa (monta vuotta myöhemmin en edelleenkään tajua miksi maksoin!!).

Kun kiharapilvi suihkun jälkeen latistui, tajusin miksi se oli tehty. Kampaaja oli pyynnöstäni huolimatta leikannut minulle lyhyen ja epätasaisen otsatukan, vähän tähän tyyliin:

https://media.allure.com/photos/5a6a6256a5eec53793fcfcab/1:1/w_2600,h_2…

Ei ollut itku kaukana... onneksi ei kestänyt kauan kasvaa.

Vierailija
53/77 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sulla oli vaan tosi paljon huonoa? 🤔

Parempi, että terveet hiukset hei.

Ei ole parempi koska huonolaatuisenkin hiuksen saa hoitoaineella paremman näköiseksi, ei niitä tarvi kokonaan pois kyniä. Kampaajat aina saksii jokaiselle sen saman liian lyhyen tukan.

Ei aina kyllä hoitoaineella saa. :)

Missä käytte kampaajalla?

Vierailija
54/77 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää ikinä mene kampaajalle!

Vuosia kävin eri kampaamoissa , ja saksimaakarit vakuuttivat, että kun kynitään, niin hiukset vahvistuvat!

Mutta vuosien mittaan eri kampaajilta lipsahteli totuuden sanoja.

Yksi totesi hiukseni luonnonkiharoiksi, ja uskalsin alkaa niitä kasvattaa. (Muut olivat sitä mieltä, että heikko kasvu pois, lyhyeksi vaan).

Myös toinen nappasi hiuskarvan, ja näytti minulle, katso, olet luonnonkihara!

Vierailija
55/77 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän kmpaajaa

Huonoa mainosta jos tuolista lähtee hamppuhiuksena!

Jaa. Mielestäni huonoa mainosta on kun asiakas on vihainen ja sana kiertää, että kampaaja tekee jotain muuta kuin sen mitä asiakas haluaa.

Mieti nyt kampaaja vähän.

Onko ok, että pyydät baarissa viskin ja saat alkoholittoman oluen? Pyyydät ravintolassa tofua ja saat lihaa? Haluat sinisen maton mutta kauppiaan mielestä punainen sopii kotiisi paremmin? Maksaisitko mukisematta?

Minä tiedän mitä haluan, kampaaja tekee sen MAKSUA VASTAAN. Ostakoon itselleen barbeja ja fantasioikoon niiden kynimisestä.

Vierailija
56/77 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sulla oli vaan tosi paljon huonoa? 🤔

Parempi, että terveet hiukset hei.

Hyvä kampaaja saa asiakkaan näyttämään hyvältä hiuksineen.

Terveet hiukset??? Sull on plajo hionoa, leikataan kaikki vaik sä sanoit että tasaa vähän.

Okei näytät tosiaan kynityltä kanalta mut hei sull on ne huonot pois!!

Mieti miksi laitetaan kalliita hiustenpidennyksiä? Koska se näyttää naisella hienolta pitkät hiukset!!!!!!!!

Vierailija
57/77 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käy enää kampaajalla. Itse tekemällä olen ollut tyytyväinen. Kampaajalta tullessa olen ollut pettynyt varmaan suurimmalta osalta käynneistä.

Voisit tienata sillä. Moni maksaisi mieluummin sinulle kuin kampaajalle, jos leikkaat edes suunnilleen suoraan ja sen verran kun pyydetään.

Vierailija
58/77 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonolta kampaajalta tulisi ottaa liikkeenharjoittamislupa veks jos pilaa jatkuvasti asiakkaiden hiukset ja vielä rahastaa sillä.

Vierailija
59/77 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistähän Hämeeenlinnan seudulla löytäisi edullisen kampaajan, joka osaisi tehdä hyvät raidat vaaleaan tukkaan, ilman että joka kerta haluaa lyhentää niitä pitkiä hiuksia polkaksi?

Linja-autoaseman vieressä Glohairin Sanna ainakin leikkaa todella hyvin ja osaa kuunnella asiakasta :)

No kun en nimenomaan halua sitä leikkaamista, vaan vain raitoja.

Väristudiot voisi olla erikseen.

Kampaamo Anne aseman lähellä. Mä olen ottanut raitoja vain.

Vierailija
60/77 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa sanoa todella erittäin tarkat phjeet. Esim sentti leikataan, ei enempää, sillä haluan hiusteni olevan pitkät.

Onhan tuo nyt epämääräinen ohje jollei yhtään tarkenna asiakas. Kannattaisi opetella puhumaan asiakkaan ja kampaajan.

Hah! Kun eivät kuuntele saati kunnioita tarkkojakaan ohjeita! Kerran sanoin, että lyhennetään MAX 5cm. Leikkasi 20cm! Tuon jälkeen en ole enää käynyt kampaajalla, latvat on helppo tasoittaa itse. 

En tiedä mitään muuta ammattikuntaa, joka sabotoi omaa työtään noin. Riittääkö heille aina uusia asiakkaita menettämiensä tilalle?

Opiskelijat on hyviä, leikkaavat sen verran kun asiakas pyytää. Kun opettaja tulee tarkistamaan, kannattaa pitää hiuksistaan kiinni ja käskeä näyttämään ettei ole saksia kädessä kun tulee lähelle..Se "parantelu" alkoi nopeammin kuin tajusinkaan. Ehdin sanoa että olen tyytyväinen ja sakset viuhahti. En edes nähnyt niitä kädessä, en tiedä mistä ne aineellistui. 🤬

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi