Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko joku käynyt yleisessä papa-seulonnassa

Vierailija
13.05.2022 |

Millaista julkisella puolella on, kuka ottaa näytteen? Olen käynyt vain yksityisellä aiemmin.

Kommentit (93)

Vierailija
81/93 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ollut aina erittäin kivulias ja kamala tilanne, näytteenottajasta riippumatta. Mitään kutsuja ei ole koskaan tullut. Alkaako niitä tulla kun täyttää 40? Olen 39v enkä koskaan ole saanut seulontakutsua.

Mulle on aina tullu kutsu, tai siis ennen tuli, nyt ei oo moneen vuoteen tullu, oon jo 49v, mietinki sitä että, mihin ikään asti tuli kutsu

Vierailija
82/93 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

30-60 vuotiaille, viiden vuoden välen pitäis tulla kutsu, vissiinki

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/93 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn aina, kun kutsuvat. Nopeasti ja kivuttomasti on aina sujunut. Minulla on ollut myös tyksissä opiskelija niin papa-kokeessa kuin synnytyksessäkin ja aina on mennyt hyvin.

Vierailija
84/93 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni vuotaa verta joka kerta, otti näytettä kuka vaan. Onpa kamalaa...

Suosittelen todellakin säännöllistä papaa, itseltäni löytyi 35v seulonnassa haitallista kudosta joka poistettiin gynellä myöhemmin. Menen mielelläni varmistamaan että on todella poissa.

Vierailija
85/93 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä nämä kommentit ovat? Eiköhän kaikki normaalit ihmiset ole kiinnostuneet terveydestään sen verran että menevät seulontoihin. Mielenterveysongelmaiset erikseen, joita näköjään tästäkin keskustelusta löytyy mielin määrin.

Törkeä kommentti. Joillakuilla toimenpide tekee kipeää ja vaatii asiansa osaavan ottajan. Mielestäni ei ole liikaa vaadittu, että kokeen ottaja ei satuta asiakasta.

Turha ylpeillä sillä että "no eihän se nyt voi sattua", "se kestää vain 5 sekuntia" jne. Good for you jos niin on, mutta meitä muita on paljon.

Vierailija
86/93 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai käyn aina. Ne hoitajat myös ottaa näitä näytteitä vuodessa paljon gyneä enemmän.

Vierailija
87/93 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai käyn aina. Ne hoitajat myös ottaa näitä näytteitä vuodessa paljon gyneä enemmän.

Kyllä se valitettavan liukuhihnameiningiltä tuntuu. Sanoin, että sattuu, ja hoitaja vaan jatkoi instrumenttinsa survomista. Gyne olisi pahoitellut, aloittanut alusta ja lisännyt liukkaria.

Vierailija
88/93 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millähän rahalla tai resursseilla sinne lääkäreitä saataisiin? :D

Vierailija
89/93 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselle sattui (hah) juuri huono kokemus. Ottaja oli taitojansa verestävä hoitaja, mukana oli ohjaaja. Sanoin, että paikat ovat sen verta pienet, että kannattaa käyttää pienintä instrumenttia ja liukastetta, kun muuten sattuu. No, sattui silti kun hoitaja sääti sen instrumenttinsa kanssa. Itse näytteenotto ei onneksi enää sattunut. Toivoisin kyllä, että gynet ottaisivat joukkoseulonnan näytteet. Oma gyneni on ihan eri planeetalta kun vertaa näihin julkisessa labrassa työskenteleviin hoitajiin.

Yksikään gyne, eli siis erikoislääkäri, ei ikinä suostuisi tuollaiseen liukuhihnahommaan. He haluavat käyttää osaamistaan todella paljon laajemmin.

Liukuhihnahomma = on ihan ok, jos potilasta sattuu? Moniko haluaa käydä näissä seulonnoissa, jos se on tuskaista? Kyllä minusta näytteenottoon ja asiakaskokemukseen pitäisi panostaa.

Miten niihin voisi ja pitäisi panostaa? Näytteenotto on liukuhihnahommaa, joukkoseula, eikä mikään yksittäinen erikoistapaus, jossa tukea naiseutta. Sellaista varten voi hankkia vaikka terapiaa, ja maksaa asianmukaisesti. Tai halvempaa toki kirjoitella vauvalle, miten oli kamalaa.

Vierailija
90/93 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy niissä enää. En käy kyllä yksityiselläkään. En ole viettänyt semmosta elämää, että olisi suurikaan riski saada enää mitään.

Vierailija
91/93 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä kävin papassa silloin kun olin parisuhteessa sen ainoan miehen kanssa, jonka kanssa olen edes ollut. Eli ihan "oikealla" gynellä kävin niihin aikoihin kun piti ehkäisyasioissakin käydä. Sitten kun se suhde loppui niin sen jälkeen kävin pari kertaa kunnallisella näissä papakokeissa ja se oli sellaista liukuhihnameininkiä, nopeasti kaikki, mitään ei kyselty ja sattui. 

Enkä nyt sitten ole tänä sinkkuaikanani 15 vuoteen käynyt niissä, koska ei ole uusia miehiäkään ollut ja...en vaan uskalla enää mennä. Tuolla alussa joku sanoi, että helppo juttu, 5 minuuttia ja seuraava asiakas, mutta mulle se ei ole mikään helppo juttu kun en ole tottunut että "sinne joku menee vaan" ja tulee ulos,  liukuhihnalla seuraava asiakas. Se oli niin helppoa silloin kun oli vielä seksielämää, mutta sen jälkeen se on tullut aina vaan vaikeammaksi. Jouduin äskettäin käymään yksityisellä gynellä kuukautishäiriöiden takia (menkat ei loppuneet ollenkaan) ja siinäkin meinasin tutkittaessa pyörtyä. Gynis onneksi ymmärsi ja antoi aikaa, mutta noissa joukkoseulonnoissa ei ole sitä aikaa jonkun kokemattoman keski-ikäisen naisen draamailuja kuunnella. Siksi ei tule niihin mentyä. 

Vierailija
92/93 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

30-60 vuotiaille, viiden vuoden välen pitäis tulla kutsu, vissiinki

Viidenvuoden välein on tullu, viimeisin vuosi sitten kun täytin 45.

Vierailija
93/93 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä kävin papassa silloin kun olin parisuhteessa sen ainoan miehen kanssa, jonka kanssa olen edes ollut. Eli ihan "oikealla" gynellä kävin niihin aikoihin kun piti ehkäisyasioissakin käydä. Sitten kun se suhde loppui niin sen jälkeen kävin pari kertaa kunnallisella näissä papakokeissa ja se oli sellaista liukuhihnameininkiä, nopeasti kaikki, mitään ei kyselty ja sattui. 

Enkä nyt sitten ole tänä sinkkuaikanani 15 vuoteen käynyt niissä, koska ei ole uusia miehiäkään ollut ja...en vaan uskalla enää mennä. Tuolla alussa joku sanoi, että helppo juttu, 5 minuuttia ja seuraava asiakas, mutta mulle se ei ole mikään helppo juttu kun en ole tottunut että "sinne joku menee vaan" ja tulee ulos,  liukuhihnalla seuraava asiakas. Se oli niin helppoa silloin kun oli vielä seksielämää, mutta sen jälkeen se on tullut aina vaan vaikeammaksi. Jouduin äskettäin käymään yksityisellä gynellä kuukautishäiriöiden takia (menkat ei loppuneet ollenkaan) ja siinäkin meinasin tutkittaessa pyörtyä. Gynis onneksi ymmärsi ja antoi aikaa, mutta noissa joukkoseulonnoissa ei ole sitä aikaa jonkun kokemattoman keski-ikäisen naisen draamailuja kuunnella. Siksi ei tule niihin mentyä. 

Mulla puolestaan käy niin, että jos kovasti sattuu sinne, niin alan hikoilla, tulee kauhean kuuma ja hiki ja hivuttaudun tutkimuspöydällä yhä kauemmas ja kauemmas siitä tutkijasta. Tai sanon, että nyt ei onnistu.

Yksi lääkäri neuvoi ottamaan kipulääkkeen ennen arkoja tutkimuksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä