Miksi mennä "paska"töihin 10e/h bruttopalkalla, kuin sillä ei rakenneta elämää yhtään millään tavalla? Asuntolainaa ei saa, joten vuokraan joutuu haaskaamaan rahojaan. Säästäminenkään ei onnistu vuokran takia. Naisia ei saa matalalla palkalla
Ihan sama siis olla työtön, kuin mennä 10e/h paskahommiin...Näin ainakin PK-Seudulla.
Tai antakaa yksikin hyvä syy.
Eläkekin on noista paskahommista sama kuin ikänsä työtä tekemättömällä
Kommentit (90)
Väitetään että nälkä motivoisi töihin.. mielenkiintoista. Jos on jo nälkä rahan puutteen takia niin ei se mihinkään korjaannu ennen ensimmäistä palkkaa, jos siis on vielä hengissä. Todellisessa nälässä astuu kuvaan toiset toimenpiteet, eikä sitä halua kukaan.
Vierailija kirjoitti:
Mun 17v lapseni on erittäin tyytyväinen 10 tuntipalkkaansa ja kokee olevansa rikas :)
Ei ole ap:n kaltainen sossupummi, vaan käy töissä (opintojen ohella) ja maksaa ihan itse oman vuokransa eikä ruikuta perus sossupummien ja opiskelijoiden tapaan, kun on köyhää ja tuet liian pieniä...
Ruikuttamisen sijaan kun voi tehdä töitäkin, mutta opiskelijat ja sossupummit kokevat olevansa "paskapalkan" yläpuolella.Tukien pienuudesta valittavat ovat yhteiskunnan alinta pohjasakkaa, joille tukien pienentäminen olisi ihan kohtuullista, ehkä sitten se 10/h "paska"palkka alkaisi houkutella.
10 euron tuntipalkka on siis oikein sopiva taskurahaksi kun äityli maksaa kaikki kulut.
Vierailija kirjoitti:
Mun 17v lapseni on erittäin tyytyväinen 10 tuntipalkkaansa ja kokee olevansa rikas :)
Ei ole ap:n kaltainen sossupummi, vaan käy töissä (opintojen ohella) ja maksaa ihan itse oman vuokransa eikä ruikuta perus sossupummien ja opiskelijoiden tapaan, kun on köyhää ja tuet liian pieniä...
Ruikuttamisen sijaan kun voi tehdä töitäkin, mutta opiskelijat ja sossupummit kokevat olevansa "paskapalkan" yläpuolella.Tukien pienuudesta valittavat ovat yhteiskunnan alinta pohjasakkaa, joille tukien pienentäminen olisi ihan kohtuullista, ehkä sitten se 10/h "paska"palkka alkaisi houkutella.
17-vuotiaanahan tuo on iso raha. Sano vielä että asuu kotona eikä tarvitse vuokraa yms maksella. No, vaikkei asuiskaan, niin nuorena sitä on usein kaikkea mukavaa menoa mihin sitä rahaa saa kulumaan.
En muista ihmisistä tiedä, mutta oma syy on se, ettei tarvitse asioida TE-toimiston kanssa, eikä osallistua esim. työkokeiluun.
En todellakaan kaipaa suomeen mitään amerikan mallia. Eikä se suomessa toimisikaan. Joskus amerikkalaisia työntekomalleja on yritetty siirtää eurooppaan, mm. palkattu jotain hankalasti työllistettäviä kauppoihin tervehtimään tulevia asiakkaita. Ihmiset ovat vaan vieroksuneet tällaista "työtä" vahvasti. Mielestäni euroopan malli on hyvä että työllä pitäisi olla edes jonkinlainen tarkoitus eikä työn pitäisi sinällään olla mikään arvo itsessään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
17-vuotiaanahan tuo on iso raha. Sano vielä että asuu kotona eikä tarvitse vuokraa yms maksella. No, vaikkei asuiskaan, niin nuorena sitä on usein kaikkea mukavaa menoa mihin sitä rahaa saa kulumaan.
Jos osaisit lukea ja ymmärtäisit lukemasi, niin 17v lapsi maksaa VUOKRANSA ihan itse, asuu siis omillaan. Senttiäkään en ole lapselle rahaa antanut sen jälkeen, kun sai työpaikan. Mopon vakuutuksen ja puhelinlaskun (18/kk maksan) muuten maksaa ihan kaiken itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos osaisit lukea ja ymmärtäisit lukemasi, niin 17v lapsi maksaa VUOKRANSA ihan itse, asuu siis omillaan. Senttiäkään en ole lapselle rahaa antanut sen jälkeen, kun sai työpaikan. Mopon vakuutuksen ja puhelinlaskun (18/kk maksan) muuten maksaa ihan kaiken itse.
Jos osaisit itse sanoa niin osaisit lukea tekstin loppuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos osaisit itse sanoa niin osaisit lukea tekstin loppuun.
Surullista, että Suomessa on olemassa ihmisiä, joiden kyky ymmärtää lukemaansa on noin alhaisella tasolla kuin sinulla.
Lapseni on 17v ja maksaa VUOKRANSA (ei siis asu kotona, koska maksaa vuokraa, vuokraa maksetaan siis vuokra-asuntoon, ei kotiin) ja samainen lapsi joka siis maksaa itse sen VUOKRANSA (ei siis asu kotona, vaan vuokralla ja maksaa itse oman vuokransa) kokee olevansa rikas sillä 10 tuntipalkalla ja ainoa raha, mitä lapsi saa vanhemmiltaan on 18 liittymämaksu ja siitä huolimatta, että maksaa VUOKRANSA maksaa kaiken muunkin elämisensä ja rahat riittää erinomaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisella palkalla kannattaa mennä töihin ainoastaan, jos on nuori ja tilanteessa, jossa kaikenlainen työkokemus on oman urakehityksen kannalta järkevää. Sen sijaan keski-ikäisen ihmisen ei kannata alkaa myymään vapaa-aikaansa pilkkahintaan pois vain, koska työnteko on mukamas jokaisen velvollisuus. Ei se niin mene. Työnteon pitää tuottaa selvää lisäarvoa yksilölle ja tietyn iän ylittäneillä sen pitää olla esimerkiksi selkeästi kohonnut ansiotaso, yleisen elämänlaadun paraneminen tai työ, jossa oikeasti viihtyy. Ilman näitä kannattaa unohtaa suomalainen työmoraali, jossa oman hyvinvoinnin kustannuksella raahaudutaan mihin tahansa paskahommiin vain, koska niin on ennenkin tehty.
Kyse ei ole iästä, vaan työkokemuksesta. Miksi 30v työttömänä luuhannut olisi oikeutettu korkeampaan palkkaan kuin juuri koulusta päässyt henkilö?
Itse ainakin yrittäjänä palkkaisin mieluummin nuoren, jolla on intoa, kuin vanhan joka ei ole tehnyt mitään ja vaatii "ikälisiä" tekemättömästä työstä.
Joten pidät työntekijän lapsia köyhyydessä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usein puhutaan siitä, miten työttömyys saa ihmisen näköalattomaksi. Ap on malliesimerkki.
Ennemmin se on sitä, että tietyillä ominaisuuksilla varustetut ihmiset ajautuvat pitkäaikaistyöttömyyteen. Slummitkaan ei ole seurausta köyhyydestä vaan slummiuttavista ihmisistä.
Sosialistinen ihminen tekee töitä vaikka ilmaiseksi. Vasemmistolaisten takia Suomi on edelleen pystyssä. Kapitalisti laskelmoi tuista saatavat ja palkasta saatavat. Kapitalisti laskelmoi tuet voitoksi.
Vierailija kirjoitti:
Sitähän se Kokoomus haluaa: Tehkää kaikki töitä vaikka ette sillä itseänne ja perhettänne elätäkään, ettekä voi tulevaisuuttanne rakentaa - kuten me opposition Kokoomus-poliitikot.
Onneksi epäisänmaalliset saa Naton tänne vasemmisto pääministerin avulla ja ei enää tarvi puolustaa maata sodissa. Nato hoitaa. Ei 10e H palkalla kyllä tee mieli puolustaa.
Samaa mietin ap. Olen jo yli 40 v yh Helsingistä ja lastenhoitaja. Netto on n 1500 e kk ja vuokra yli tonnin kaupungin vuokra asunnosta. Työnteossani ei ole järkeä, saan toimeentulotukeakin vaikka on vakkarityö joten en voi säätää enkä hankkia omaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mietin ap. Olen jo yli 40 v yh Helsingistä ja lastenhoitaja. Netto on n 1500 e kk ja vuokra yli tonnin kaupungin vuokra asunnosta. Työnteossani ei ole järkeä, saan toimeentulotukeakin vaikka on vakkarityö joten en voi säätää enkä hankkia omaisuutta.
mene baariin hommaa aisuri mies , jonka mukana tulee hänen palkkansa. arki helpottuu sulla aisurin palkalla
Työmyyrä kirjoitti:
Ei sitten ole tullut mieleen kouluttautua ammattiin, josta maksettaisiin enemmän kuin 10€/h?
TÄMÄ.
Ap on luuseri
Niin se vaan menee kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saan tuilla yli 1400e kuussa, kun otetaan huomioon vuokrani.
Käteen jää 510e vuokran ja laskujen jälkeen, TTT-perusosa.
ap
Heh. Teen kokoaikaista ja vakituista työtä, välillä lauantaisinkin. Saan käteen jonkun 1600 e/kk. Paha vaan kun on velkaantunut elämän aikana niin pahasti että tällä hetkellä laskujen jälkeen elämiseen jää alle 400 e/kk. Tukia ei tietenkään saa kun on näinkin " hyvätuloinen".
Sisu ei anna periksi jättäytyä pois töistä ja mennä Kelan luukulle. Voisihan sen tehdä, antaa laskujen mennä ulosottoon ja lusmuilla muiden maksamilla verorahoilla lopun elämänsä. Jäisi muuten enemmän rahaa ruokaan kuin nyt jää!
Sen sanon että motivaatiota tehdä työtäni ilolla ja huolella ei enää ole. On vain surkeutta, köyhyyttä ja masennusta. Uudelleen ei näin vanhana kannata kouluttautua, siitä seuraisi lisää lainaa jota sitten maksaisin edellisten lisäksi hautaan asti ja paremmasta palkasta ei jäisi sen enempää käteen kuin nytkään. Siksi en enää edes haaveile uudelleenkouluttautumisesta. Surettaa.
Ei tuo mitään sisua ole, vaan typerää ylpeyttä, jonka takia kärsit ihan turhaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten kun sossun luukku on laitettu kiinni alkaa hommat maistumaan.
Nälkä on hyvä motivaattori.
No millois tämä tapahtuu? :D
Samaa on jotkut toitottaneet siitä asti kun sossu perustettiin
Ensi hallituksen aikana, kun Kokoomus on päässyt valtaan.
Kokoomus ei tule siellä hallituksessa olemaan yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta, minua ei saa matalalla palkalla. Ei saa kyllä isollakaan palkalla - koska minä en ole maksullinen nainen.
Mutta minua ei saa myöskään sillä, että ei oteta vastuuta omasta elämästä, ei siihen kympin palkkaan tarvitse loppuiäkseen sitoutua.
Joo, kaikki tuosta noin vain vaihtavat 15e palkkaan kun haluavat...ja sitten 20e, ja sen jälkeen 30e....
Vai miten se menikään?
WAKE UP!!! :DDDDNo ei tietenkään! Jotkut eivät mene koskaan töihin ja elävät yhteiskunnan piikkiin kun yhteiskunta ei anna heille naista.
Ja se on täysin hyväksyttävä ratkaisu. Ei täällä ole kenenkään pakko mitään tehdä, jos ei halua.
Vierailija kirjoitti:
Työmyyrä kirjoitti:
Ei sitten ole tullut mieleen kouluttautua ammattiin, josta maksettaisiin enemmän kuin 10€/h?
TÄMÄ.
Ap on luuseri
Samaa mieltä. Kaikki matalapalkkatöissä puurtavat ovat luusereita ja heillä ei ole mitään annettavaa kenellekään. Turhia ihmisiä.
Ei kannata tehdä töitä alle 2000 netolla suomessa
Ruikuttamisen sijaan kun voi tehdä töitäkin, mutta opiskelijat ja sossupummit kokevat olevansa "paskapalkan" yläpuolella.
Tukien pienuudesta valittavat ovat yhteiskunnan alinta pohjasakkaa, joille tukien pienentäminen olisi ihan kohtuullista, ehkä sitten se 10/h "paska"palkka alkaisi houkutella.