Miksi mennä "paska"töihin 10e/h bruttopalkalla, kuin sillä ei rakenneta elämää yhtään millään tavalla? Asuntolainaa ei saa, joten vuokraan joutuu haaskaamaan rahojaan. Säästäminenkään ei onnistu vuokran takia. Naisia ei saa matalalla palkalla
Ihan sama siis olla työtön, kuin mennä 10e/h paskahommiin...Näin ainakin PK-Seudulla.
Tai antakaa yksikin hyvä syy.
Eläkekin on noista paskahommista sama kuin ikänsä työtä tekemättömällä
Kommentit (90)
10 euroa on isoa raha.
T. Eläkeläinen
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt TAAS aloita.
Asia on kyllä koko ajan vain ajankohtaisempi, stagflaation takia
Vierailija kirjoitti:
10 euroa on isoa raha.
T. Eläkeläinen
Jos sen saa eläkkeen päälle, sitten siitä on hyötyä.
Saan tuilla yli 1400e kuussa, kun otetaan huomioon vuokrani.
Käteen jää 510e vuokran ja laskujen jälkeen, TTT-perusosa.
ap
Ei sitten ole tullut mieleen kouluttautua ammattiin, josta maksettaisiin enemmän kuin 10€/h?
No 10 palkalla vois jäädä tonni enemmän kuussa kun sais vielä asumistukea mut whatever
Työmyyrä kirjoitti:
Ei sitten ole tullut mieleen kouluttautua ammattiin, josta maksettaisiin enemmän kuin 10€/h?
Suomessa on tehty siirtyminen työttömän statuksesta opiskelijaksi mahdollisimman epähoukuttelevaksi...tulot romahtavat
Jos lähdetään laskemaan tuntiliksaa niin mulla on yrittäjänä reippaasti alle 10e/h. Revi siitä.
Vierailija kirjoitti:
Työmyyrä kirjoitti:
Suomessa on tehty siirtyminen työttömän statuksesta opiskelijaksi mahdollisimman epähoukuttelevaksi...tulot romahtavat
Romahtavat 0 euroon.
Vierailija kirjoitti:
No 10 palkalla vois jäädä tonni enemmän kuussa kun sais vielä asumistukea mut whatever
No eihän vois.
7.5h/pvä niin jää vähän alle 1612.5e bruttona 21.5 kerrointa käyttäen.
Siitä verot pois, niin ollaan suunnilleen samoissa mitä ap nyt saa tukina, mutta hänellä ei mene rahaa esim. työmatkoihin
Lapset riutuu köyhyydessä tuolla palkalla. Lastenkoti on oikea paikka silloin.
Vierailija kirjoitti:
Jos lähdetään laskemaan tuntiliksaa niin mulla on yrittäjänä reippaasti alle 10e/h. Revi siitä.
Mut sä oot oman itsesi herra, päätät milloin ja miten teet, ja lisäksi sun yritykselläsi on arvoa (joka varmaan kasvaa)...Voihan sitä olla satojen tuhansien arvoinen yritys, vaikka itse nostaisis 5e/tunti palkkaa
Riippuu minkä ikäinen olet. Ammattikoulusta vastavalmistunut nuori saa ainakin oikeaa kokemusta typerien työharjoittelujen sijaan. Aina on mahdollista kehittää itseään ja saada parempia hommia. Se vaan vaatii monelta kypsymistä.
Jaaha, asutko sinä siis ilmaiseksi nyt, kun töihin meno aiheuttaa yllättäen vuokramenoja?
Pienillä tuloilla on oikeutettu asumistukeen. Onko tämä täysin uusi asia, muutatko ekan kerran äidin ruokakunnasta pois?
Ethän sinä omia rahojasi haaskaa vuokraan, jos et töissäkään ole.
Itse panen keskiarvolta 6 naista per viikko Toukokuu - Heinäkuu aikana ja olen siis toimeentulotuella. Älä ota taas tuota uhri mentaliteettia oikeasti en jaksa kuunnella.
Vierailija kirjoitti:
Lapset riutuu köyhyydessä tuolla palkalla. Lastenkoti on oikea paikka silloin.
Justjust. Come to daddy.
Vierailija kirjoitti:
Työmyyrä kirjoitti:
Tämä on kyllä aika huono asenne jos haluaa elämässä taloudellisesti päästä mihinkään. Kuulostaa että haluat.
Opiskelu on sijoitus sun tulevaisuuteen (olettaen että ala työllistää. Ei siitä kuulu saada yhtä hyvää tai parempaa tuloa kuin jossain toisessa tilanteessa. Ihminen itse saa siinä etua, koulutuksen. Ei sille tarvitsisi maksaa siitä. Ja vielä kun ottaa huomioon että Suomessa yksilölle tosiaan maksetaan siitä että hän koulutauttuu, vielä sen päälle että koulutus on ilmainen. Eli opiskelu on täällä vain ajallinen, ei rahallinen, sijoitus tulevaisuuteen. Jotenkin tosi epäkiittämätön ja harvinaisen lyhytnäköinen asenne. Jos et jostain muusta syystä halua opiskella niin ok mutta toi on jo vähän naurettavaa.
Ja siis itse todella kannatan sitä, että on ilmaista opiskella ja että sitä tuetaan. Mutta joskus tuntuu ettei jotkut ihmiset ihan osaa arvostaa sitä tarpeeksi.
Autoakin vaikea ylläpitää tuollaisilla tuloilla