Täysin kyllästynyt miehen puhumattomuuteen
Puhuu vai kysyttäessä tai johdateltaessa.
Nyt pitäisi saada jotenkin itsestä irti suhteesta lähteminen. Enää ei jaksa tätä yhtään. Onko kohtalontovereita ja miten olette jaksaneet?
Kommentit (93)
Umpimielisyys tuskin tekee kenestäkään viisaampaa. Tuo väite että naiset olisi kälättäjiä ja miehet viisaita vaikenijoita on ihan paskaa. Itse olen mies ja suhteessa puheliaampi, kumppani sulkeutuneempi. Mennyt vuosia tajuta että rentoa keskustelua ei synny. Mykässä suhteessa on kauhea elää.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi puhua vain puhumisen ilosta ilman asiaa niin kuin monet naiset tekevät?
Naiset kyllä puhuvat paljon, mutta jos on jotain asiaa, niin sitä ei sanota ääneen. Miehen pitää lukea ajatuksista, kaikki tärkeä
Monesti puhumattomuus johtuu siitä, että tietää tai uskoo puhumisesta seuraavan vain riitaa tai vähintäänkin toinen osapuoli loukkaantuu. Tietää, jos sellaista on tapahtunut tässä parisuhteessa, ja uskoo, jos sellaista on tapahtunut aiemmissa parisuhteissa.
Vierailija kirjoitti:
Umpimielisyys tuskin tekee kenestäkään viisaampaa. Tuo väite että naiset olisi kälättäjiä ja miehet viisaita vaikenijoita on ihan paskaa. Itse olen mies ja suhteessa puheliaampi, kumppani sulkeutuneempi. Mennyt vuosia tajuta että rentoa keskustelua ei synny. Mykässä suhteessa on kauhea elää.
Ei kai tässä kukaan ole noin sanonut. Eroavaisuuksia miesten ja naisten ajattelutavoista vaan. Mutta selkeästi löytyy myös poikkeuksia ja yksilöitä. Kerroin viestissä että kärjistin asiaa argumentin vuoksi.
Tämän jälkeen kävin mielestäni hyvää keskustelua henkilön kanssa, joka ilmoitti olevansa nainen jolla on "putkiaivo" ajattelutapa.
Ehkä minulla oli vahvemmat ennakkoluulot ihan oikeastikin siitä, miten naiset ajattelee.
I stand corrected. Selvästi on naisia, jotka myös ajattelevat asioita pohtien useilta eri näkökulmilta, analysoiden omaa mielipidettä ja sitä miten se muotoutuu. Keräämällä tietoa ja siirtämällä tunteita vähän sivuun.
En ole kohdannut tällaisia naisia elämäni aikana juurikaan, mutta nyt kohtasin täällä.
Se ei silti muuta mielipidettäni ja kokemustani siitä, että miesten ja naisten ajattelutavoissa on eroja, jos katsotaan isommassa kuvassa.
Varmasti se tuntuu myös naisista joskus ikävältä. Kun mies ei saa suutaan auki ja tuntuu ylianalysoivan asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai tässä kukaan ole noin sanonut. Eroavaisuuksia miesten ja naisten ajattelutavoista vaan. Mutta selkeästi löytyy myös poikkeuksia ja yksilöitä. Kerroin viestissä että kärjistin asiaa argumentin vuoksi.
Tämän jälkeen kävin mielestäni hyvää keskustelua henkilön kanssa, joka ilmoitti olevansa nainen jolla on "putkiaivo" ajattelutapa.
Ehkä minulla oli vahvemmat ennakkoluulot ihan oikeastikin siitä, miten naiset ajattelee.
I stand corrected. Selvästi on naisia, jotka myös ajattelevat asioita pohtien useilta eri näkökulmilta, analysoiden omaa mielipidettä ja sitä miten se muotoutuu. Keräämällä tietoa ja siirtämällä tunteita vähän sivuun.
En ole kohdannut tällaisia naisia elämäni aikana juurikaan, mutta nyt kohtasin täällä.
Se ei silti muuta mielipidettäni ja kokemustani siitä, että miesten ja naisten ajattelutavoissa on eroja, jos katsotaan isommassa kuvassa.
Varmasti se tuntuu myös naisista joskus ikävältä. Kun mies ei saa suutaan auki ja tuntuu ylianalysoivan asioita.
Mä olen "putkiaivo", johon viittaat. Tunnen itseni lisäksi muutaman muunkin samanlaisen naisen, mutta he kaikki ovat joko entisiä tai nykyisiä työkavereitani. Koodareita jokainen. En osaa sanoa, tuleeko "putkiaivoista" nörttejä vai nörteistä "putkiaivoja". "Putkiaivoisuus" ei kuitenkaan tarkoita, etteikö olisi kykenevä juttelemaan mistään. En kuitenkaan ala esittämään mielipiteitäni tai ottamaan kantaa asioihin, joista en tiedä mitään. Voin kysellä toiselta asiasta, josta hän kertoo, mutta hyvin harvoin muodostan mielipidettäni sen perusteella. Ensin mun pitää selvittää, miten asia todellisuudessa on. Varsinkin, jos on kyse jostain ihmissuhdeongelmasta, pitäisi kuulla ensin toistakin osapuolta.
Itse olen totaalisen kyllästynyt naisiin jotka puhuu, puhuu ja puhuu jatkuvasti ilman mitään asiaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmasti se tuntuu myös naisista joskus ikävältä. Kun mies ei saa suutaan auki ja tuntuu ylianalysoivan asioita.Mä olen "putkiaivo", johon viittaat. Tunnen itseni lisäksi muutaman muunkin samanlaisen naisen, mutta he kaikki ovat joko entisiä tai nykyisiä työkavereitani. Koodareita jokainen. En osaa sanoa, tuleeko "putkiaivoista" nörttejä vai nörteistä "putkiaivoja". "Putkiaivoisuus" ei kuitenkaan tarkoita, etteikö olisi kykenevä juttelemaan mistään. En kuitenkaan ala esittämään mielipiteitäni tai ottamaan kantaa asioihin, joista en tiedä mitään. Voin kysellä toiselta asiasta, josta hän kertoo, mutta hyvin harvoin muodostan mielipidettäni sen perusteella. Ensin mun pitää selvittää, miten asia todellisuudessa on. Varsinkin, jos on kyse jostain ihmissuhdeongelmasta, pitäisi kuulla ensin toistakin osapuolta.
Oli todella mukava jutella sinun kanssa tänään tässä ketjussa. Toivottavasti törmätään vielä uudestaan jonkun aiheen yhteydessä. Hyviä keloja sinulla.
Kiitos :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmasti se tuntuu myös naisista joskus ikävältä. Kun mies ei saa suutaan auki ja tuntuu ylianalysoivan asioita.Mä olen "putkiaivo", johon viittaat. Tunnen itseni lisäksi muutaman muunkin samanlaisen naisen, mutta he kaikki ovat joko entisiä tai nykyisiä työkavereitani. Koodareita jokainen. En osaa sanoa, tuleeko "putkiaivoista" nörttejä vai nörteistä "putkiaivoja". "Putkiaivoisuus" ei kuitenkaan tarkoita, etteikö olisi kykenevä juttelemaan mistään. En kuitenkaan ala esittämään mielipiteitäni tai ottamaan kantaa asioihin, joista en tiedä mitään. Voin kysellä toiselta asiasta, josta hän kertoo, mutta hyvin harvoin muodostan mielipidettäni sen perusteella. Ensin mun pitää selvittää, miten asia todellisuudessa on. Varsinkin, jos on kyse jostain ihmissuhdeongelmasta, pitäisi kuulla ensin toistakin osapuolta.
Oli todella mukava jutella sinun kanssa tänään tässä ketjussa. Toivottavasti törmätään vielä uudestaan jonkun aiheen yhteydessä. Hyviä keloja sinulla.
Kiitos :)
Kiitos samoin :)
Ei naiset halua puhua miehen kanssa kun naisia ei miesten mielipiteet kiinnosta vaan haluavat että mies kuuntelee kun nainen puhuu ja myötäilee sekä tukee naisen mielipiteitä
Aika mielenkiintoinen keskustelu ajatteluprosesseista. En kuitenkaan lähtisi sukupuolettamaan ajattelua miesten ja naisten välillä. Kyse on yksilöistä ja yhteiskunnan normeista miten tietyn sukupuolen oletetaan käyttäytyvän. Yksilöitänovat ne, jotka rikkovat stereotyyppejä. Sukupuoleen katsomatta.
Vierailija kirjoitti:
Miehillä ja naisilla tuntuu olevan todella erilainen ajatusprosessi. Jos nyt vähän kärjistän puolin ja toisin, niin naiset sanovat usein mitä sylki suuhun tuo sen enempää ajattelematta ja miehet ovat hitaita ja joutuvat työstämään yksinkertaisiakin asioita jonkin aikaa ennen kun ovat valmiita ottamaan mitään linjaa.
Tämä johtaa siihen että nainen tosiaan tekee sen päätöksen jo ensimmäisellä kerralla kun asiasta päätetään ja mies saattaa päättää toiseen suuntaan muutaman päivän makustelun jälkeen. Tästä tietysti syntyy konflikteja.
Olenko ihan hakusessa tämän ajatuksen kanssa mielestänne?
Olet ihan täysin hakusessa. Oikeastaan puheenvuorossasi ei ole järjen hiventäkään.
Ihmettelen aina syvästi tällaisia yleistäjiä. Eivätkö he tunne enempää kuin kolme ihmistä vai eivätkö jostain syystä kykene lainkaan analysoimaan muiden käytöstä? Muuta selitystä en keksi tuollaiselle. Tosin ihmiset rakastavat keksittyjen stereotypioiden vahvistamista, jotkut enemmän kuin toiset.
Vierailija kirjoitti:
Ei naiset halua puhua miehen kanssa kun naisia ei miesten mielipiteet kiinnosta vaan haluavat että mies kuuntelee kun nainen puhuu ja myötäilee sekä tukee naisen mielipiteitä
Kaltaisesi marttyyrit ovat rasittavia.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen totaalisen kyllästynyt naisiin jotka puhuu, puhuu ja puhuu jatkuvasti ilman mitään asiaa
Miksi et ole kyllästynyt samoin toimiviin miehiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Selvästi on naisia, jotka myös ajattelevat asioita pohtien useilta eri näkökulmilta, analysoiden omaa mielipidettä ja sitä miten se muotoutuu."
Että ihan armollisesti myönnät että on olemassa naisia jotka osaavat analysoida omaa mielipidettä. Voi helvetti.
Olin pitkään pois palstalta, normaalien ihmisten parissa. Ja sitten tulen tänne lukemaan tuon naisvihaa pursuavan kommentin, jota sanoja ilmiselvästi pitää täysin normaalina.
Vierailija kirjoitti:
Monesti puhumattomuus johtuu siitä, että tietää tai uskoo puhumisesta seuraavan vain riitaa tai vähintäänkin toinen osapuoli loukkaantuu. Tietää, jos sellaista on tapahtunut tässä parisuhteessa, ja uskoo, jos sellaista on tapahtunut aiemmissa parisuhteissa.
Vaikeista asioista puhumisesta seuraa poikkeuksetta negatiivisia tunteita. Nekin pitää kestää ja pystyä siitä huolimatta ilmoittamaan oma kantansa ja tarvittaessa erota. Mykkyys ei ole ikinä hyvä ratkaisu eikä puolusteltavissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehillä ja naisilla tuntuu olevan todella erilainen ajatusprosessi. Jos nyt vähän kärjistän puolin ja toisin, niin naiset sanovat usein mitä sylki suuhun tuo sen enempää ajattelematta ja miehet ovat hitaita ja joutuvat työstämään yksinkertaisiakin asioita jonkin aikaa ennen kun ovat valmiita ottamaan mitään linjaa.
Tämä johtaa siihen että nainen tosiaan tekee sen päätöksen jo ensimmäisellä kerralla kun asiasta päätetään ja mies saattaa päättää toiseen suuntaan muutaman päivän makustelun jälkeen. Tästä tietysti syntyy konflikteja.
Olenko ihan hakusessa tämän ajatuksen kanssa mielestänne?Et ole väärässä. Olen nainen, mutta "putkiaivoinen" sellainen. Törmään asiaan varsin usein, kun ystäväni kysyvät mielipidettäni asioista, joita en ole lainkaan edes miettinyt. En mä voi heittää yks kaks mitään mielipidettä. Mun pitää hankkia ensin riittävästi itetoa asiasta ja pohtia asiaa monelta eri kantilta ennenkuin voin muodostaa mielipiteeni. Samoin ystävissäni on ihmisiä, jotka tekevät - tai tuntuvat tekevän - päätöksiä tosi nopeasti. Oletan kuitenkin, että he ovat jo ehtineet miettiä asiaa ja sen vuoksi päätöksen tekeminen vaikuttaa vain olevan nopea. Mulle taas asia tulee ihan puskista ja mun pitäisi heti tehdä oma päätökseni. Ei onnistu.
Jos ei heti ole antaa suoraa vastausta, niin eikö normaalimpaa olis jutella aiheesta? Kysellä toisen perusteluja omaan mielipiteeseensä, käydä asiaa läpi eri kanteilta. Eikä vain heittäytyä tuppisuuksi.
No tässä oli just se pointtina, että toinen saattaa tarvita aikaa miettiä asiaa, hakea tietoa siitä, ennen kuin muodostaa mielipiteen tai kannan. Sitten jos väkisin tivataan jotain ratkaisua, eikä anneta mahdollisuutta pohdintaan, se tuntuu ikävältä.
Ei tuo ole asian miettimistä vaan miettimättömyyttä, jos ihminen menee aivan täydellisesti lukkoon kun kysytään mielipidettä. Luultavasti tuohon liittyy muutakin ongelmaa, esim lamauttava pelko siitä että sanoo jotain väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ex lopetti puhumisen. Ei suostunut keskustelemaan suhteen tilasta, ei lapsista, ei arkisista asioista. Ei myöskään kuunnellut. Kun kysyin mikä mättää niin vastaus oli "mieti sitä". Erottu on vuosia sitten. Yhdessä ehdimme olla 20 vuotta. Koskaan ei paljoa puhunut, mutta loppui sitten vähäinenkin puhe viimeisten vuosien aikana. Tuli niin ivalliseksi, tympeäksi eikä halunnut ajatella muiden hyvää ollenkaan. Ei myöskään suostunut viettään aikaa kanssani mitenkään.
Näin kävi meilläkin. Mies rakasti mykkäkouluja ja pisimmän sellaisen saikin 1,5 vuoden mittaiseksi.
Lyhyitä muutaman viikon - kuukauden mykkäkouluja oli tämän tästä.
Tuo teki minut hulluksi ja päädyinkin mielisairaalaan, kun en enää kestänyt.
Teidän kahden on hyvä tiedostaa, että olette olleet narsistin kanssa suhteessa. Se sairastuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Aika mielenkiintoinen keskustelu ajatteluprosesseista. En kuitenkaan lähtisi sukupuolettamaan ajattelua miesten ja naisten välillä. Kyse on yksilöistä ja yhteiskunnan normeista miten tietyn sukupuolen oletetaan käyttäytyvän. Yksilöitänovat ne, jotka rikkovat stereotyyppejä. Sukupuoleen katsomatta.
Minusta tämä ei ole mitenkään kiinnostava keskustelu. Ihmiset vain toistelevat kuluneita ja hölmöjä sukupuolistereotypioita.
No voisihan ystävän tilalla olla puolisokin. Olen siis myös kommentin 21 kirjoittaja ja ymmärrän ihan hyvin, jos ei ole mitään sanottavaa ennenkuin on saanut miettiä asiaa rauhassa ja hakea tietoa asiasta, josta on kyse. Tunnen kyllä paljonkin ihmisiä, joilla on mielipide ihan mihin tahansa ja heistä suurin osa muodostaa mielipiteensä tunteidensa perusteella. "Musta tuntuu, että asia on näin, joten olen sitä mieltä, että...". Tai kuten esimerkkini ystävästä tuntui. että häntä on kohdeltu epäoikeudenmukaisesti ja se tuntui hänestä pahalta, joten hän piti itsestäänselvänä, että hän on oikeassa. Eihän hänestä olisi tuntunut pahalta, jos hän olisi tiennyt olevansa väärässä.