Kolme viikkoa juomatta
Eikä tää elämä ole yhtään parempaa kuin juodessa. Olen viikonloppujuoppo ja nyt eron jälkeen ollut juomatta.
En nuku paremmin, en ole laihtunut, masentaa ja vtuttaa. Aiemmin kuukausien tipattomia, eikä se elämä ole auennut sittenkään.
Mitä hyötyä tästä nyt sit on kenellekään?
Miten pitkään vielä?
Kommentit (158)
Vierailija kirjoitti:
Nythän ap sun pitäisi keksiä, mitä on jäänyt tekemättä kun on viikonloppunsa tukkinut kemiallisesti tähän asti. Ja sitten alkaa tehdä rästihommia pois. Olla ihminen muille, kun tähän asti on tainnut mennä toisin päin se homma ja on kertynyt sellaistakin velkaa.
Vanha isäni oli vuoden juomatta. Koko sen ajan se oli katkera ja rummutti pöytää, että sitten kun on vuosi koossa niin lupaus lääkärille on täytetty ja hänhän alkaa taas. No eipä hänellä tullut mieleenkään esimerkiksi soittaa lapsille ja pyytää anteeksi kaikkea sitä mitä ilman heidät on jättänyt. Ego, ego ja ego. Jos soitti, niin valittaakseen miten tympeää on.
Ja isäni on alunperin aika kivakin ihminen, mutta voi sitä putkinäköä.
Miten tämä nyt liittyy aiheeseen?
Olen seurannut tätä ketjua osana omaa pyrkimystä elämäntapamuutokseen. Toukokuun saldo tähän saakka: kolmena kertana ottanut alkoholia, kahtena humalaan saakka, molempina liikaa (juhlat). Ollut krapulassa ja hävettänyt omat jutut ja riehakas käytös. Yksi kerta meni Ok eli ruokaravintolassa kaksi annosta viiniä.
Kaikesta huolimatta muutosta aikaisempaan on ollut nimittäin en ole tissutellut tämän kaiken lisäksi, mitä yleensä teen. Ei tippakaan alkoholia kotioloissa ja tämä on tuntunut mahtavalta virstanpylväältä! Seuraavaksi harjoittelen biletystä vähemmällä. Juomisen taustalla ei ole mitään traumaa jota käsittelen, vaan ihan vain rakkaudesta lajiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä kohta neljä viikkoa täynnä ja tahtoisin jatkaa vielä. Mielitekoja on ollut käytännössä vain tällä kuluneella viikolla, ja aika isojakin. Tekisi mieli viiniä, mutta tavallaan taas ei. En haluaisi luopua nyt hyvästä putkesta, mutta kesäviikonloppuina on kaikenlaisia juhlia tiedossa, joissa isossa osassa totta kai kesäisen herkulliset skumpat ja muut. Mitenköhän juhlista selviäisi täysin tipattomana, en tiedä
On muuten yllättävän helppoa olla selvinpäin juhlissa. Kunhan uskaltaa sen ekan kerran!
Sit se alkaakin vaan myötähävettämään kun katsoo muiden "hauskanpitoa" ja on onnellinen että voi mennä nukkumaan ja herätä selvinpäin.
En jaksa katsoa muita humaltuneita selvinpäin. Jätän mielummin menemättä juhliin kuin tylsistyn niissä selvänä.
Lopetin alkoholinkayton vuosi sitten. Ja kyllä se on puppua, että heti huomaa eron elämänlaadussaan. Siihen kestää aikaa. Mutta kun tulee se päivä, että huomaat, ettet ole ajatellut alkoholia aikoihin, se on niin uskomattoman vapauttava tunne. Pikkuhiljaa myös terveytesi paranee. Energiatasot nousevat, vatsa toimii, iho silenee, turvotus laskee. Ajatuksesi ovat kaikin tavoin selkeämpiä. Pidät itsestäsi enemmän ihmisenä. Itseluottamuksesi kasvaa.
Tsemppiä sinulle ap, ja teille jotka olette vastikään lopettaneet, tai ajattelette lopettamista. Se helpottaa vielä, ja on srn arvoista! Ansaitset olla terve ja onnellinen. Älä anna alkoholin ottaa sitä sinulta pois.
Alkoholistinainen kirjoitti:
Lopetin alkoholinkayton vuosi sitten. Ja kyllä se on puppua, että heti huomaa eron elämänlaadussaan. Siihen kestää aikaa. Mutta kun tulee se päivä, että huomaat, ettet ole ajatellut alkoholia aikoihin, se on niin uskomattoman vapauttava tunne. Pikkuhiljaa myös terveytesi paranee. Energiatasot nousevat, vatsa toimii, iho silenee, turvotus laskee. Ajatuksesi ovat kaikin tavoin selkeämpiä. Pidät itsestäsi enemmän ihmisenä. Itseluottamuksesi kasvaa.
Tsemppiä sinulle ap, ja teille jotka olette vastikään lopettaneet, tai ajattelette lopettamista. Se helpottaa vielä, ja on srn arvoista! Ansaitset olla terve ja onnellinen. Älä anna alkoholin ottaa sitä sinulta pois.
Kuinka pitkään tuossa meni, että pääsit ns plussan puolelle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävelylenkkejä, pätkäpaastoa ja ravinteikasta ketodieettiä kehiin vaan, kyllä se siitä.
Onnittelut pullonhengen selättämisestä!Nyt kävi ihan kiinnostamaan, kuinka ketogeeninen auttaa mihinkään?
Pätkäpaasto tulee ihan luonnostaan, kun ruokahalua ei eroangstin takia ole, en muista että olisin syönyt eilen ollenkaan, tänäänkin vasta klo 16 ja taitaa jäädä ainoaksi ateriaksi.
Kävelyille en ole nyt uskaltanut kun panikoin vähän väliä enkä edes jaksaisi kun en saa untakaan.Mitäs nyt seuraavaks sit?
Ap
Jos englanti sujuu niin tsekkaa tämä:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävelylenkkejä, pätkäpaastoa ja ravinteikasta ketodieettiä kehiin vaan, kyllä se siitä.
Onnittelut pullonhengen selättämisestä!Nyt kävi ihan kiinnostamaan, kuinka ketogeeninen auttaa mihinkään?
Pätkäpaasto tulee ihan luonnostaan, kun ruokahalua ei eroangstin takia ole, en muista että olisin syönyt eilen ollenkaan, tänäänkin vasta klo 16 ja taitaa jäädä ainoaksi ateriaksi.
Kävelyille en ole nyt uskaltanut kun panikoin vähän väliä enkä edes jaksaisi kun en saa untakaan.Mitäs nyt seuraavaks sit?
Ap
Ei sovi ketogeeninen mulle kun urheilen normaalielämässä. Se myös tuntuu vaan pahentavan mt-ongelmia ja unettomuutta. Mulla myös syömishäiriötaustaa, eli se voi helposti lähteä käsistä. (Sekin, niinkuin alkoholiin sillon kun sitä ottaa). Kaikenlaiset dieetit on kokeiltu.
Eron myötä ei tosiaan jaksa ajatella ruokavaliota, jos vaan saa päivittäin syödyksi jotain niin se on tarpeeksi hyvin.
Siis mulla on ns kriisitilanne nyt päällä ja todella vaikeaa ylipäätään jaksaa mitään, kun en oikein saa syötyä enkä nuku edes rauhoittavalla.
Vai meinaatko että keto hillitsee juomahaluja?
Mulla nyt alkoholin suhteen tässä vaiheessa taas semmonen, että ei enää edes tee mieli yhtään mutta kun en vaan näe tässä selvistelyssä pointtia kun oon jatkuvasti vaan masentunut ja itkuinen. Mutta juomaan en ala, kun tiedän että se aamu olis kymmenen kertaa kamalampi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Nythän ap sun pitäisi keksiä, mitä on jäänyt tekemättä kun on viikonloppunsa tukkinut kemiallisesti tähän asti. Ja sitten alkaa tehdä rästihommia pois. Olla ihminen muille, kun tähän asti on tainnut mennä toisin päin se homma ja on kertynyt sellaistakin velkaa.
Vanha isäni oli vuoden juomatta. Koko sen ajan se oli katkera ja rummutti pöytää, että sitten kun on vuosi koossa niin lupaus lääkärille on täytetty ja hänhän alkaa taas. No eipä hänellä tullut mieleenkään esimerkiksi soittaa lapsille ja pyytää anteeksi kaikkea sitä mitä ilman heidät on jättänyt. Ego, ego ja ego. Jos soitti, niin valittaakseen miten tympeää on.
Ja isäni on alunperin aika kivakin ihminen, mutta voi sitä putkinäköä.
Tähän unohtui vastata.
Olen nyt sinkku ja perheetön, eikä ystäviäkään oikein ole eli ihmisten suhteen ei ole ns velkaa kertynyt. Eroon ei liittynyt mun juominen mitenkään, mies oli itse ongelmainen, väkivaltainen ja onneksi halus musta eroon että pääsee panemaan muita.
Oon ollut taas tosiaan aika paljon mm auttelemassa vanhempiani ja viettänyt aikaa sisareni perheen kanssa enemmän.
Sit kun tulee kotiin, niin tää yksinäisyys vaan korostuu, siitä pullosta olis hetkeks seuraa vaikka se säälittävää onkin.
Mutta tiedän ehkä mistä puhut. Ex 10 vuoden takaa oli alkoholisti. Sit kun oli pakosta kuukauden pari juomatta, niin oli niin perhanan äkäinen ja ylimielinen kun hänhän osaa olla raittiina. Paljon jätti asioita hoitamatta kännin tai krapulan takia, mutta ei niitä selvinpäinkään hoidellut. Ja tuo hänen mielialassa tosiaan aivan kamala, olis tehnyt mieli välillä huutaa että käy sitä kaljaa stana, niin oot kovemmalla tuulella edes hetken.
Tuota kuivahumalaa en ainakaan tunnista itsessäni, enkä koe odottavani että pääsen juomaan. Tuntuu vaan turhalta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
No fap, terveellinen ruoka,kalanmaksaöljy, 8 h tunnin yöunet, ei televisiota, treenaus nyt ensialkuun neuvoiksi.
Jos et pysty niin sun selkäranka on tehty puutarhaletkusta.
kolmen kuukauden juomatta olemisen jälkeen signaali yleensä vasta kirkastuu.
Ps. Elämänmuutos sattuu, kasvu sattuu.
Kuinka alkaa nukkumaan 8 tunnin yöunia?
Kauhean helpolta kuulostaa.
Vierailija kirjoitti:
Tarvitsee siihen alkoholin tilalle jonkun muun hyvän olon lähteen. Toisilla se on uskoontulo, toisilla himourheilu, toisilla ruoka jne.
Jos tarvii jonkun riippuvuuden elämään niin joku on perustavanlaatuisesti pielessä. Ois varmaan terapian paikka.
Korjaa asia seuraavana viikonloppuna. Otat perjantaina jo kunnolla j a sunnuntai iltana korjaussrjan. Kohta sullakin on varmaan kesäloma niin voit ottaa kuppia viikollakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No fap, terveellinen ruoka,kalanmaksaöljy, 8 h tunnin yöunet, ei televisiota, treenaus nyt ensialkuun neuvoiksi.
Kauhean helpolta kuulostaa.
Kerran, tulin maalta, sama maakunta, välimatkaa n. 400km, kotiin paluumatka kesti jtn. 12 tuntia. Olin niin väsynyt, et sanoin äipälle terveiset ja hyvää sinne kuului. Iltapisut ja pesut ja rojahdin sänkyyn. Nukuin 11 tuntia putkeen. Aamulla heräsin, et mis ... mie oon??? - Aa, kotona, omassa sängyssä.
Ja ei, ei ollut alkolla osuutta, tai ed. vkl. oli; univelkaa ja väsy. En ollut koskaan ennen nukkunut niin paljon, enkä sen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei sovi ketogeeninen mulle kun urheilen normaalielämässä. Se myös tuntuu vaan pahentavan mt-ongelmia ja unettomuutta. Mulla myös syömishäiriötaustaa, eli se voi helposti lähteä käsistä. (Sekin, niinkuin alkoholiin sillon kun sitä ottaa). Kaikenlaiset dieetit on kokeiltu.
Eron myötä ei tosiaan jaksa ajatella ruokavaliota, jos vaan saa päivittäin syödyksi jotain niin se on tarpeeksi hyvin.
Siis mulla on ns kriisitilanne nyt päällä ja todella vaikeaa ylipäätään jaksaa mitään, kun en oikein saa syötyä enkä nuku edes rauhoittavalla.
Vai meinaatko että keto hillitsee juomahaluja?Mulla nyt alkoholin suhteen tässä vaiheessa taas semmonen, että ei enää edes tee mieli yhtään mutta kun en vaan näe tässä selvistelyssä pointtia kun oon jatkuvasti vaan masentunut ja itkuinen. Mutta juomaan en ala, kun tiedän että se aamu olis kymmenen kertaa kamalampi.
Ap
En oikein tiedä miten ketodieetti haittaisi urheilua. Yhtäkaikki, olennaista on tehdä se oikein syömällä riittävästi salaattia ja vihanneksia. Väärin tehtynä jälki voi olla todella ikävää.
Ruokavaliolla on osuutensa siihen miltä sinusta tuntuu. Esim. sillä että saat riittävästi kaliumia, kalsiumia, magnesiumia ja natriumia ravinnostasi on vaikutuksensa mm. unenlaatuun. Kun syöt ketodieetin yhteydessä riittävästi salaattia ja vihanneksia se auttaa sinua saaman elimistösi takaisin normaaliin päiväjärjestykseen jolta sen on alkoholi, puutteellinen ruokavalio ja huonosti nukutut yöt suistaneet.
Päivittäiset pitkäkestoiset kävelylenkit luonnossa auttavat parantamaan pahaa mieltä. Toki myös lääkärin kanssa kannattaa jutella. Jos tuntuu siltä ettei julkiselta puolelta saa apua riittävän nopeasti niin yksityislääkärin vastaanotto on ihan varteenotettava vaihtoehto. Se ei välttämättä tarkoita sitä että sinut pumpataan täyteen masennuslääkkeitä vaan muitakin vaihtoehtoja on. (https://www.mielenterveystalo.fi/aikuiset/Tietopankki/Hoitomuotoja/Page…)
Tämä myös auttaa ymmärtämään kuinka kuinka moni asia vaikuttaa toisiinsa ja kuinka ketodieetti auttaa laittamaan asiat kuntoon:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Vai meinaatko että keto hillitsee juomahaluja?Mulla nyt alkoholin suhteen tässä vaiheessa taas semmonen, että ei enää edes tee mieli yhtään mutta kun en vaan näe tässä selvistelyssä pointtia kun oon jatkuvasti vaan masentunut ja itkuinen. Mutta juomaan en ala, kun tiedän että se aamu olis kymmenen kertaa kamalampi.
Ap
En oikein tiedä miten ketodieetti haittaisi urheilua. Yhtäkaikki, olennaista on tehdä se oikein syömällä riittävästi salaattia ja vihanneksia. Väärin tehtynä jälki voi olla todella ikävää.
Ruokavaliolla on osuutensa siihen miltä sinusta tuntuu. Esim. sillä että saat riittävästi kaliumia, kalsiumia, magnesiumia ja natriumia ravinnostasi on vaikutuksensa mm. unenlaatuun. Kun syöt ketodieetin yhteydessä riittävästi salaattia ja vihanneksia se auttaa sinua saaman elimistösi takaisin normaaliin päiväjärjestykseen jolta sen on alkoholi, puutteellinen ruokavalio ja huonosti nukutut yöt suistaneet.Päivittäiset pitkäkestoiset kävelylenkit luonnossa auttavat parantamaan pahaa mieltä. Toki myös lääkärin kanssa kannattaa jutella. Jos tuntuu siltä ettei julkiselta puolelta saa apua riittävän nopeasti niin yksityislääkärin vastaanotto on ihan varteenotettava vaihtoehto. Se ei välttämättä tarkoita sitä että sinut pumpataan täyteen masennuslääkkeitä vaan muitakin vaihtoehtoja on. (https://www.mielenterveystalo.fi/aikuiset/Tietopankki/Hoitomuotoja/Page…)
Tuota noin... Jos ei tätä ketogeenissheisee tähän?
Ruokavalio on hyvinkin terveellinen ja urheilen NORMAALIelämässä. Ruokavalio koostuu muutenkin aika puhtaasti. Puoli kiloa päivässä menee heittämällä, totuus on lähempänå kiloa ja vedän myös usein viherpirtelöitä joihin yksistään uppoaa se puolisen kiloa. En edes tykkää perunasta, makaronista jne. Magnesium ollut vuosia iltaisin käytössä, kaikki ravitsemusoppi tiedossa, optimoidut vitamiinit ja lisäravinteet käytössä.
Askeleet tänään 11 300, jossa aamun reipas lenkki.
Silti mä tässä itkeskelen ja oon maassa.
Noh, syödä olen taas unohtanut eli pätkäpaastoa noudatan. Kuten sanoin, nyt ehkä tärkeintä että jotain saa syötyä.
Psykiatrian asiakas olen, mulla on myös ssri ja rauhoittavat, joita tuntuu menevän vaan useammin kun ei juo yhtään.
Tuleva työ on fyysisesti raskasta ja siellä ei ketolla pärjää varsinkaan kun urheilee päälle. Ja tosiaan, se pahentaa unettomuutta ja muita mt-ongelmia vaan.
Sori mut vähän kävi ärsyttämään.
Enkä vieläkään tajua, kuinka se liittyy juomattomuuteen ja miten elämä sillä maagisesti paranisi?
Sanoin myös että olen ollut syömishäiriöinen, tuo on aika vastuutonta tuputtaa ylipäätään mitään dieettiä syömishäiriöiselle.
Alko tekemään mieli viinaa :D
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauhean helpolta kuulostaa.Kerran, tulin maalta, sama maakunta, välimatkaa n. 400km, kotiin paluumatka kesti jtn. 12 tuntia. Olin niin väsynyt, et sanoin äipälle terveiset ja hyvää sinne kuului. Iltapisut ja pesut ja rojahdin sänkyyn. Nukuin 11 tuntia putkeen. Aamulla heräsin, et mis ... mie oon??? - Aa, kotona, omassa sängyssä.
Ja ei, ei ollut alkolla osuutta, tai ed. vkl. oli; univelkaa ja väsy. En ollut koskaan ennen nukkunut niin paljon, enkä sen jälkeen.
No mutta tämäpäs oli mukava juomatarina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Ruokavaliolla on osuutensa siihen miltä sinusta tuntuu. Esim. sillä että saat riittävästi kaliumia, kalsiumia, magnesiumia ja natriumia ravinnostasi on vaikutuksensa mm. unenlaatuun. Kun syöt ketodieetin yhteydessä riittävästi salaattia ja vihanneksia se auttaa sinua saaman elimistösi takaisin normaaliin päiväjärjestykseen jolta sen on alkoholi, puutteellinen ruokavalio ja huonosti nukutut yöt suistaneet.Päivittäiset pitkäkestoiset kävelylenkit luonnossa auttavat parantamaan pahaa mieltä. Toki myös lääkärin kanssa kannattaa jutella. Jos tuntuu siltä ettei julkiselta puolelta saa apua riittävän nopeasti niin yksityislääkärin vastaanotto on ihan varteenotettava vaihtoehto. Se ei välttämättä tarkoita sitä että sinut pumpataan täyteen masennuslääkkeitä vaan muitakin vaihtoehtoja on. (https://www.mielenterveystalo.fi/aikuiset/Tietopankki/Hoitomuotoja/Page…)
Ap tuntuu olevan aika pahasti masentunut ja on vielä erosuruja taustalla.
Jos ei jaksa edes syödä ja on vielä unettomuutta ja ahdistusta, niin mistä ihmeestä energiaa yhtäkkiä alkaa koostamaan terveellistä ruokavaliota ja harrastamaan jotain pitkiä kävelylenkkejä luonnossa? Jos ei syö eikä nuku, niin se liikuntakin vain pahentaa henkistä ja fyysistä oloa ja voi ajaa kehon vielä pahempana rasitustilaan.
Tosi hyviä neuvoja kyllä, mutta ei tähän kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Korjaa asia seuraavana viikonloppuna. Otat perjantaina jo kunnolla j a sunnuntai iltana korjaussrjan. Kohta sullakin on varmaan kesäloma niin voit ottaa kuppia viikollakin.
Perjantaina aattelin alkaa kaatamaan. Viikonloppu siinä ainakin menee. Varmaan vähän alkuviikostakin. Johan tässä menikin taas useampi viikko juomatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perjantaina aattelin alkaa kaatamaan. Viikonloppu siinä ainakin menee. Varmaan vähän alkuviikostakin. Johan tässä menikin taas useampi viikko juomatta.
Miksi?
Ota se Pommac vaan ettei tule kiusausta. Ei nämä kevään valmistujaiset muutenkaan mitään ryyppäjäisiä ole. Tsemppiä!