Miten se ositus erossa?
Siis oisko oikeesti pitänyt joku virallinen paperi tehdä? Oon naimisissa ja mulla kaks lasta. Exän kanssa ei yhteisiä lapsia. Muistelen et avioeropapereihin tulikphta jossa oli että omaisuuden jako sovittu puolisoiden kesken. Erosta aikaa yli 15 vuotta..
Kommentit (14)
Soitappa huomenna oikeusaputoimistoon. Saat sieltä ihan oikeaa neuvoa.
Mitä se siis vaikuttaa jos hän kuolee ennenminua tai toisinpäin?
Jos teillä ei ollut avioehtoa, sinun olisi kuulunut erossa saada puolet miehen omaisuudesta.
Jos "eropapereissa" lukee, että omaisuuden jako on sovittu puolisoiden kesken, niin selkosuomella se tarkoittaa, että ositus on tehty.
No eikö tuolla eropapereihin kirjatulla sopimuksella ole merkitystä?
Vierailija kirjoitti:
Jos "eropapereissa" lukee, että omaisuuden jako on sovittu puolisoiden kesken, niin selkosuomella se tarkoittaa, että ositus on tehty.
Sorry tää ei näkynyt vielä kun kirjoitin ton oman eropapereihin liittyvän viestin
Kyllä se helpottaa koska ennemmin tai myöhemmin ositus on tehtävä. Toisen kuollessa se asia pitää selvittää ennen perinnönjakoa.
Vierailija kirjoitti:
Jos teillä ei ollut avioehtoa, sinun olisi kuulunut erossa saada puolet miehen omaisuudesta.
Ööh ei, vaan puolet yhteenlasketusta omaisuudesta.
Jos on kirjattu että ositus on tehty niin sitten se on tehty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ööh ei, vaan puolet yhteenlasketusta omaisuudesta.
Jota aplla ei ilmeisesti ollut eli joo, käytännössä puolet miehen omaisuudesta.
Niin kuten sanoin. Ei omaisuutta tuohon aikaan mulla.
Mulla ei siis ollut tuohon aikaan mitään omaisuutta mutta exällä oli mm. perintörahoja ja auto. Tais olla myös joku maapala..