Omenavartalolle juhlamekko
Kriiseilen tässä valmistujaisiani ja yritän etsiä omenavartaloon sopivaa asua.
Mekko ei välttämättä sovi minun malliselle kovin nätisti, näytän helposti kymmeniä vuosia vanhemmalta mekossa ja nuorekkaita on vaikea löytää tässä koossa.
Käytän siis XL tai L kokoa ja vatsani on iso ja roikkuva.
Olen myös melko rintava ja se tuo olemukseen valmiiksi mummoefektiä.
Haluaisin löytää kauniin asun ja näyttää niin hyvältä kuin tässä koossa mahdollista.
Arjessa en stressaa pukeutumistani ja käytän aina samanlaisia vaatteita, aina musta paita ja mustat housut, mutta nyt pitäisi keksiä jotain muuta.
Vinkkejä ja linkkejä saa laittaa.
Kommentit (299)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä minkä muotoinen sitten muiden silmään olen.
Omaan silmääni näytän kyllä enemmän omenalta tai tasapaksulta ja nimenomaan muorimaiselta.
Ehkä tässä vaatteet hämää, pukeudun yleensä peittävästi.
Ei ole kynsisientä vaan rumasti lakatut kynnet ja varmaan liian pitkätkin, sopinee siihen edellämainittuun rölliteemaan.
En minä ymmärrä pukeutumisesta mitään enkä todellakaan osaa arvioida miltä muiden silmään näytän, olen ollut vaikeasti ylipainoinen vuosikausia ja jojoillut vuosikausia.
Olen pahimmillani ollut yli 100kg ja oma käsitykseni kroppani muodosta on vääristynyt todella.
En minä tahallani itseäni omenaksi sanonut vaan kerroin miten itse näen itseni ja sen mukaisesti yritin vaatetta hakea.
ApPäärynän mallinen olet mun silmään ainakin. Tasapaksulta näytät ainakin silloin kun pukeudut kuin kuvassa, ja se alussa linkittämäsi musta Makian mekko on ihan samaa settiä tuon muodottoman villapaidan kanssa. Mene sinne pukeutumisneuvojalle niin saat omalle vartalotyypille sopivan mallisia vaatteita. Ja herran tähden, käytä VÄREJÄ. Tietenkin näytät muorilta jos pukeudutkin kuin sellainen!
Päärynä on alaspäin levenevä, ei harteikas ja tasapaksu ja/tai alaspäin kapeneva
Ap:n muodosta on aika mahdoton sanoa mitään kun ei sitä erota. Omenalla ei kyllä ole tuollaista reidenmallia.
Voi hyvänen aika. Ei kaikki omputkaan ole samasta puusta eikä jokaisella ole siroja sääriä ja ranteita mitä korostaa vaikka joillakin ne olisikin.
Ei kaikki päärynätkään ole mitään kardashianeita joilla on huikean kapoinen vyötärö ja leveä lantio. Sitä saattaa hyvinkin olla samaan niin leveää takamusta kuin tanakkaa keskivartaloakin vaikka rinnat/yläkroppa olisikin siro. Sama ompulla että sen mahan lisäksi on sitten rintaa ja muutenkin rotevuutta yläkropassa sekä massaa reisissä/pyllyssäkin eikä sääretkään ole mitkään sirot.
Omppu sitä on silti kun maha on iso/pullea.
Vierailija kirjoitti:
Vähän jännä kysymys mutta: Kuinka pitkä olet ap? Tämä voi vaikuttaa myös pukeutumiseen. Jatkan sitten tästä kun tiedän pituudesta lisää.
N32
Mitat ilmoitettu aiemmin ketjussa, ap on 172 cm pitkä ja painaa 82 kg. On 19-vuotias. Arvioisin että vaatekoko 42.
Vierailija kirjoitti:
Itsekin haen nimenomaan tuota peittävyyttä ja roikkuvuutta.
En tosiaan jaksa panostaa pukeutumiseen arkena, pääasia että on isoa ja peittävää.
Ap
Aloituksessa sanot että nyt pitäisi keksiä jotain muuta. Kummin se nyt on, jotain muuta vai sitä samaa isoa ja peittävää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En sanonut suoraan olevani lihava koska sen pitäisi tulla ilmi jo siitä, että kerroin olevani omenan muotoinen. :D
ApSulla on nyt hukassa se, mitä vartalonmalli/-tyyppi tarkoittaa. Omena, päärynä ja tiimalasi ovat kaikki vartalotyyppejä, joissa on ihan kaikenkokoisia ihmisiä. Omenavartaloinen ei automaattisesti tarkoita lihavaa.
No ei se hoikkaa tarkoita missään muualla kuin ehkä sinun mielikuvituksessasi. Ap:n aloituksesta saattoi heti arvata, että painoa on.
Toisekseen ap oli jo ketjun alussa sanonut, ettei pidä kovin naisellisesta tyylistä. Sitten täällä kuitenkin monen kommentin voimin tyhmästi kehotetaan laittamaan "tissit esille". Juhlissa pitäisi kuitenkin voida tuntea olonsa hyväksi ja omaksi itsekseen. Kenenkään ei kannata ostaa tärkeisiin juhliin sellaisia vaatteita, joita ei normaalisti ole tottunut pitämään.
Minä laittaisin ap:na housupuvun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En sanonut suoraan olevani lihava koska sen pitäisi tulla ilmi jo siitä, että kerroin olevani omenan muotoinen. :D
ApSulla on nyt hukassa se, mitä vartalonmalli/-tyyppi tarkoittaa. Omena, päärynä ja tiimalasi ovat kaikki vartalotyyppejä, joissa on ihan kaikenkokoisia ihmisiä. Omenavartaloinen ei automaattisesti tarkoita lihavaa.
No ei se hoikkaa tarkoita missään muualla kuin ehkä sinun mielikuvituksessasi. Ap:n aloituksesta saattoi heti arvata, että painoa on.
Toisekseen ap oli jo ketjun alussa sanonut, ettei pidä kovin naisellisesta tyylistä. Sitten täällä kuitenkin monen kommentin voimin tyhmästi kehotetaan laittamaan "tissit esille". Juhlissa pitäisi kuitenkin voida tuntea olonsa hyväksi ja omaksi itsekseen. Kenenkään ei kannata ostaa tärkeisiin juhliin sellaisia vaatteita, joita ei normaalisti ole tottunut pitämään.
Siis hoikka omena on tasapaksu, eli suorakaide.
Ymmärrän aapeen toiveen peittävästä vaatetuksesta jos asua on tarkoitusta hyödyntää myös myöhemmin kesällä hengellisissä tilaisuuksissa ja puoluekokouksessa kuten hän itse kertoi.
Selvästi aloittaja on epävarma vartalostaan ja syömishäiriötaustaakin on, joten olkaa armollisia.
Rintoja tai sääriä ei myöskään sovi seuroissa esitellä.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän aapeen toiveen peittävästä vaatetuksesta jos asua on tarkoitusta hyödyntää myös myöhemmin kesällä hengellisissä tilaisuuksissa ja puoluekokouksessa kuten hän itse kertoi.
Selvästi aloittaja on epävarma vartalostaan ja syömishäiriötaustaakin on, joten olkaa armollisia.
Rintoja tai sääriä ei myöskään sovi seuroissa esitellä.
Kuin myös. Mutta peittäviä vaatteita on muitakin, harmillisen arkiselta näytti aloittajan valitsema viskoosipusero, nyt olisi tilaisuus käyttää juhlavampaakin asua. Juhlavaatteet tuskin syövät ketään elävältä, tottakai olon pitää tuntua mukavalta, mutta ei niitä tarvitse pelätä.
Jos olet tulossa Lappeenrannan pukoon niin kansallispuku päälle sinne. Sehän olisi myös kaunis ja erilainen juhla-asu.
Vierailija kirjoitti:
https://www.veromoda.com/fi/fi/vm/curve-and-plus-size/kietaisumallinen-…
Arkimekko
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.veromoda.com/fi/fi/vm/curve-and-plus-size/kietaisumallinen-…
Arkimekko
Jep. Olen hämmentynyt siitä, miten arkisia asuja porukkaa linkittää. Haussa on kuitenkin juhla-asu ja budjetti 300 .
Vierailija kirjoitti:
https://www.zalando.fi/vila-vimilina-long-dress-iltapuku-total-eclipse-…
Ja taas: todella arkinen mekko. Jos ap:lla on epävarmuuksia vartalostaan, niin en myöskään tarjoaisi hihatonta vaihtoehtoa. Esim. linkin mekkoon ei voi kyllä fiksusti yhdistää boleroa tai hartiahuivia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi Angelina Jolie ja Jennifer Hudson ovat omena-vartalotyyppiä, vaikka ovatkin hoikkia.
https://www.sheknows.com/wp-content/uploads/2018/08/BodyTypeApple_j1npe…
Kansallispuku löytyy ja tietysti laitan sen päälle sitten kun sen aika on, mutta en kehtaa valmistujaisiin kun siellä erottuisin joukosta vähän liikaa.
Olispa Munsalan kansallispuku, voisin ihan meemiarvon vuoksi pukeutua sellaiseen vaikka valmistujaisiin.
Häpeän vartaloani ihan tolkuttomasti ja itken joka päivä sitkeitä vatsamakkaroitani.
Ne eivät lähde vaikka olen pudottanut painoa valtavat määrät ja siksi minua pelottaa laittaa mitään kovin erikoista päälleni, vihaan olla kuvattavana ja sukulaiset tietysti haluaa kuvata.
Ammattikuvaajat ovat murskanneet itsetuntoni jo aikoja sitten enkä koe oloani missään muussa niin mukavaksi kuin isoissa jätesäkin mallisissa humpukoissa.
Olen usein saanut palautetta ammattilaisilta, että olen täysin mahdoton kuvattava ja ulkonäköni ahdistaa minua suunnattomasti ja todella usein.
Minun pitää selvittää milloin ehdin matkustaa jonnekin missä niitä pukeutumisneuvojan palveluita saa, asun tosiaan korvessa ja olen työssäkäyvä ihminen.
Ap
https://andiata.fi/tuote/julitta-h-mekko-tummansininen-ruusukuvio/
Tämä on kaunis, ylittää hieman yli 300e budjetin mutta on tyylikäs ja peittävä.
Vierailija kirjoitti:
Kansallispuku löytyy ja tietysti laitan sen päälle sitten kun sen aika on, mutta en kehtaa valmistujaisiin kun siellä erottuisin joukosta vähän liikaa.
Olispa Munsalan kansallispuku, voisin ihan meemiarvon vuoksi pukeutua sellaiseen vaikka valmistujaisiin.
Häpeän vartaloani ihan tolkuttomasti ja itken joka päivä sitkeitä vatsamakkaroitani.
Ne eivät lähde vaikka olen pudottanut painoa valtavat määrät ja siksi minua pelottaa laittaa mitään kovin erikoista päälleni, vihaan olla kuvattavana ja sukulaiset tietysti haluaa kuvata.
Ammattikuvaajat ovat murskanneet itsetuntoni jo aikoja sitten enkä koe oloani missään muussa niin mukavaksi kuin isoissa jätesäkin mallisissa humpukoissa.
Olen usein saanut palautetta ammattilaisilta, että olen täysin mahdoton kuvattava ja ulkonäköni ahdistaa minua suunnattomasti ja todella usein.
Minun pitää selvittää milloin ehdin matkustaa jonnekin missä niitä pukeutumisneuvojan palveluita saa, asun tosiaan korvessa ja olen työssäkäyvä ihminen.
Ap
Tässä on mekkomalleja, jotka sopivat omena-vartalolle. Esim. tuon keltaisen mekon kaltainen olisi tosi nätti. https://www.trunkclub.com/womens-style/dresses-for-apple-shape
Älä murehdi liikaa vartaloasi. Olet tehnyt huiman työn, kun olet laihduttanut painoa pois jo niin paljon! Sinun pitäisi olla ylpeä saavutuksestasi ja ostaa vaatteita, jotka sopivat nykyiselle vartalollesi. Kaikilla meillä on omat kohdat, jotka pitää pukeutumisessa ottaa huomioon. Ratkaisu siihen ei ole säkkiin pukeutuminen vaan opettelu ymmärtämään, minkälaiset vaatteet sopivat juuri itselle. Sinun vartalosi ei ole vääränlainen, vaan ne vaatteet ovat. Vaikket nyt ehtisi ennen valmistumista sinne pukeutumisneuvojalle, niin mene ainakin myöhemmin! Siitä tulee oikeasti parempi mieli ja on helpompi tehdä jatkossa vaateostoksia, kun tietää millaiset vaatteet sopivat ja miten yhdistellä erilaisia vaatteita.
Vähän jännä kysymys mutta: Kuinka pitkä olet ap? Tämä voi vaikuttaa myös pukeutumiseen. Jatkan sitten tästä kun tiedän pituudesta lisää.
N32