Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Omenavartalolle juhlamekko

Vierailija
11.05.2022 |

Kriiseilen tässä valmistujaisiani ja yritän etsiä omenavartaloon sopivaa asua.
Mekko ei välttämättä sovi minun malliselle kovin nätisti, näytän helposti kymmeniä vuosia vanhemmalta mekossa ja nuorekkaita on vaikea löytää tässä koossa.
Käytän siis XL tai L kokoa ja vatsani on iso ja roikkuva.
Olen myös melko rintava ja se tuo olemukseen valmiiksi mummoefektiä.
Haluaisin löytää kauniin asun ja näyttää niin hyvältä kuin tässä koossa mahdollista.
Arjessa en stressaa pukeutumistani ja käytän aina samanlaisia vaatteita, aina musta paita ja mustat housut, mutta nyt pitäisi keksiä jotain muuta.
Vinkkejä ja linkkejä saa laittaa.

Kommentit (299)

Vierailija
1/299 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi housupuku peittävällä ja löysällä yläosalla?

Näyttää nuorekkaalta ja peittää ison vatsan.

Vierailija
2/299 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta erilliset ylä- ja alaosa. Ylös v-aukkoinen kietaisupaita tai v-aukkoinen toppi, jonka päälle kevyt tumma neuletakki. Alaosaan jotain leveää, vähän kellohelmaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/299 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jakkupukua olen harkinnut.

Aion joka tapauksessa laittaa urheilutopin ja korsetin asuni alle, jotta saisin rinnat ja vatsan litistettyä mahdollisimman huomaamattomiksi.

Ap

Vierailija
4/299 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omenavartalolle sopii itse asiassa erittäin hyvin mekot. Varsinkin sellaiset mekot, joissa on leveä, runsas helma joka tasapainottaa yläosaa ja, kun vyötärölle vedetään joku kavennus, vyö tai vastaava, niin jopa luo visuaalisen illuusion vyötäröstä.

Eli etsi mekko, jossa on leveähelmainen alaosa ja mieluusti kunnnon vyötärö, niin hyvä tulee.

Vierailija
5/299 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään nimessä kellohelmaa vyötärölihavalle!

Vierailija
6/299 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se Cellibsin (tai vastaava) televisiomainoksessa nimenomaan tanttamallisen naisen päällä ollut keltainen joskin hieman liian lyhyt mekko näytti hienolta.

Vierailija
7/299 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Se luo illuusion kapenevasta vyötäröstä. Vielä parempi, jos sen alaosaan saa vaakaraitaa.

Vierailija
8/299 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päinvastoin. Ei missään nimessä laatikkojakkukja jalaatikohameita vyötärölihavalle. Siinä alkaa näyttää ihan jääkaappipakastimelta.

Vierailija
9/299 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kokeilla ennakloluulottomasti eri malleja kaupassa - voit yllättyä, miten upealta joku juttu näyttää! Vaikka se kellohelma. Onnea valmistumisesta!!

Vierailija
10/299 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se Cellibsin (tai vastaava) televisiomainoksessa nimenomaan tanttamallisen naisen päällä ollut keltainen joskin hieman liian lyhyt mekko näytti hienolta.

Taisi sitten olla tämä mekko https://www.cellbes.fi/naiset/mekot/juhlamekkoja/mekko-vaaleankeltainen… , mutta tuossa mainoksessa oli kyllä lihavimman naisen päällä kuin nuo mallit.

Vierailija
11/299 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotelomekkoonko pitäisi punkea? 

Näytän tuhat kertaa paremmalta runsaissa helmoissa, vyötärö keksittynä ja tissejä korostettuna. Hameen helma liehuu ja heiluu, kukaan ei huomaa mahaa. Kapea helma suorastaan korostaa pinkeää pallomahaani. Joku kotelomekko olisi ihan karmea :D

Vierailija
12/299 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa selittää, mutta olen siis sellainen muhkurainen ja taikinamainen mummokroppainen.

https://www.google.com/search?q=apple+shaped+body&tbm=isch&ved=2ahUKEwi…

Vartaloni on tämän mallinen.

Ap

Vierailija
14/299 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta erilliset ylä- ja alaosa. Ylös v-aukkoinen kietaisupaita tai v-aukkoinen toppi, jonka päälle kevyt tumma neuletakki. Alaosaan jotain leveää, vähän kellohelmaista.

Tuo alaosan leventäminen on todella huono vinkki omenavartaloisille, lihavuutta ei kannata feikata sinne missä sitä ei ole. Olen varmaan aika pitkälle kuin ap ja käytän aina kapeita polven yläpuolella päättyviä hameita, jotta siroimmat puoleni pääsevät esille. Kaksiosaisuudesta ja v-aukosta olen samaa mieltä. Parhaimmat hameeni ovat hieman joustavia ja nousevat vyötäröltä korkealle tukemaan vatsaa. Menee pienimpi koko päälle, kun kangas joustaa ja istuu alempana näin paremmin.

Vierailija
15/299 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein pidä naisellisesta tai näyttävästä pukeutumisesta.

Haluaisin mahdollisimman vaatimattoman ja huomaamattoman mekon, joka ei korostaisi lihavuutta mutta ei muutenkaan näyttäisi muotoja.

Ei mielellään mitään kovin värikästä eikä kuoseja.

Ap

Vierailija
16/299 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen omenavartaloinen, vyötärö on vähän pönäkkä ja tuskin havaittava, ja olen samaa mieltä tuon toisen kirjoittajan kanssa, että kellohelma tai leveä a-malli on oikein hyvä. On vaan oltava tarkka että kangasta ei ole helmassa liikaa ja vyötärörypytykset eivät ole sellaista pientä. Tämän tyyppinen mekkomalli sopii itselleni https://poshmark.ca/listing/ASOS-Chi-Chi-London-Floral-Dress-with-pocke…

Vierailija
17/299 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo alaosan leventäminen on todella huono vinkki omenavartaloisille, lihavuutta ei kannata feikata sinne missä sitä ei ole. Olen varmaan aika pitkälle kuin ap ja käytän aina kapeita polven yläpuolella päättyviä hameita, jotta siroimmat puoleni pääsevät esille. Kaksiosaisuudesta ja v-aukosta olen samaa mieltä. Parhaimmat hameeni ovat hieman joustavia ja nousevat vyötäröltä korkealle tukemaan vatsaa. Menee pienimpi koko päälle, kun kangas joustaa ja istuu alempana näin paremmin.

Tällä logiikalla kenenkään ei kannattaisi pukea mitään leveää tai röyhelöä mihinkään. Omenalla on yleensä hoikat jalat, siksi leveä helma käy hyvin. Kuten yllä sanottiin, vaakaraita helmassa vielä korostaa sitä.

Vierailija
18/299 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita mustat suorat housut ja löysä, juhlava pitkähihainen paita.

Nätit korkokengät ja kampaus.

Vierailija
19/299 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen omenavartaloinen, vyötärö on vähän pönäkkä ja tuskin havaittava, ja olen samaa mieltä tuon toisen kirjoittajan kanssa, että kellohelma tai leveä a-malli on oikein hyvä. On vaan oltava tarkka että kangasta ei ole helmassa liikaa ja vyötärörypytykset eivät ole sellaista pientä. Tämän tyyppinen mekkomalli sopii itselleni https://poshmark.ca/listing/ASOS-Chi-Chi-London-Floral-Dress-with-pocke…

Jatkan vielä vastaustani, että tässä esimerkki hameosasta ja rypytyksestä joka ei sovi kropalleni yhtään

https://www.asos.com/chi-chi-london/chi-chi-london-premium-lace-dress-w…

Vierailija
20/299 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysin samaa mieltä! Minulla on Joseph Ribkoffin joustavia hameita useamman värisinä ja yhdistelen niihin erilaisia yläosia tilaisuudesta riippuen.