Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kelpaako sovintoesitys hoitajille?

Vierailija
10.05.2022 |

Sama 2% korotus nyt kuin muillekin ja loppuvuodesta ylimääräinen 0,5%.
Viiden vuoden palkkaohjelma, jossa palkat ilmeisesti nousevat kokonaisuudessaan yhteensä noin 5% yli yleisen linjan.
Kalliiksihan tuo veronmaksajille tulee, mutta kelpaako tämä hoitajille?

Kommentit (238)

Vierailija
61/238 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä uskon, että Tehy ja Super tuon esityksen hyväksyvät. Joustoa on annettava puolin ja toisin.

Vierailija
62/238 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajalakkojen kanssa käy aina näin. Ensin lähdetään lakkoon rinta rottingilla ja korkealla profiililla, lopussa odottaa lässähdys eikä lakkolaisista tai lakosta kuulu enää pihahdustakaan.

Nyt tuli valtava hätä siitä, että järjestöjen miljoonat hupenevat lakkolaisten taskuihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/238 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä uskon, että Tehy ja Super tuon esityksen hyväksyvät. Joustoa on annettava puolin ja toisin.

Olet lähes ainoa. Tehyssä ollaan toista mieltä.

Vierailija
64/238 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehy voisi ottaa mallia OAJ:n uudesta puheenjohtajasta, joka valintansa yhteydessä Ylelle antamassa haastattelussa tänään iltapäivällä nostaa kärkiteemaksi opettajien työkuorman vähentämisen. Hienoa! Ja onnea liitolle hyvästä valinnasta! Työkuormaa on saatava laskettua luultavasti valtaosassa Suomen työpaikoista.

Vierailija
65/238 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni on jo siirtynyt yksityisen palkkalistoilla ja lisää irtisanoutumisia on odotettavissa.

Työhönne kyllästyneet hoitajat alkaa osastonsihteereiksi. Minä olen ja tykkään työstäni täällä yliopistollisessa sairaalassa. Ai, niin se palkka...

Vierailija
66/238 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

linkki uutiseen?

Yle ja areena löytyy video tiedotustilaisuudesta. Etsi itse.

Vierailija
67/238 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas otetaan lisää velkaa ja nostetaan veroja. Aivan liian kallis tuo sovintoesitys.

Toivottavasti työnantajapuoli hylkää esityksen.

Palkankorotus ei paranna yhtään hoitajien motivaatiota ja jaksamista koska hoitajia on aivan liian vähän, mutta tämä tuntuu olevan tällä hetkellä tabu. Sama ongelma on lähes tulkoon kaikilla aloilla Suomessa. Johtoportaassa "työntekijöitä" taas on liikaa alasta riippumatta.

Voi kuule. Viimeksi viime viikolla kävin katsomassa vanhaa isääni hoitolaitoksessa. Ei kyllä hoitajilla näyttänyt olevan lainkaan kiire.

Mitä sinäkin tiedät johdon töistä - josko siis jättäisit kommentoinnin asioista joista et niin mitään tiedä.

Mitä sinä tiedät yhden käynnin perusteella hoitajien kiireestä ja työn kuormittavuudesta. Lihasvoimin sitä isääsikin liikutellaan ja isoimmat kiireet on aamu ja iltatöissä, jolloin ei vierailijoita paikalla.

Vierailija
68/238 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni on jo siirtynyt yksityisen palkkalistoilla ja lisää irtisanoutumisia on odotettavissa.

Työhönne kyllästyneet hoitajat alkaa osastonsihteereiksi. Minä olen ja tykkään työstäni täällä yliopistollisessa sairaalassa. Ai, niin se palkka...

Meidän kaupungissa ei ole vapaana osastonsihteerin paikkoja.

Vierailija
69/238 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä liksa kirjoitti:

Kuukauden keskimäärin hoitajat sairaslomalla vuodessa. Aika huono työpanos silloin mielestäni. Ja muita paremmat palkan korotukset pitäisi ihan kaikille saada, myös niille jotka inhoavat työtään? Raskainta työtä tekeville eli vanhusten kotihoitoon kannatan muita parempia korotuksia. Sairaaloiden kaikille sairaanhoitajille vaikea löytää hyvää syytä saada lisää palkkaa yleisesti. Sama palkka samasta työstä, eri palkka eri työstä. Kolme ja puoli tonnia on jo tosi hyvä liksa.

Nyt viimeistään kannattaisi erotella erikseen lähihoitajat ja sairaanhoitajat. Mikä ammattiryhmä on pois minkäkin verran ja miksi? Hoitaja ei ole kenenkään ammatti. 

Vierailija
70/238 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomio jaksamiseen kirjoitti:

Tehy voisi ottaa mallia OAJ:n uudesta puheenjohtajasta, joka valintansa yhteydessä Ylelle antamassa haastattelussa tänään iltapäivällä nostaa kärkiteemaksi opettajien työkuorman vähentämisen. Hienoa! Ja onnea liitolle hyvästä valinnasta! Työkuormaa on saatava laskettua luultavasti valtaosassa Suomen työpaikoista.

Lähihoitajien osalta työkuorma on varmasti tärkeä asia. Sairaanhoitajat puolestaan ovat palkkakuopassa. Millä muulla alalla on palkka lähes sama riippumatta siitä, onko ammattikoulu vai AMK-tutkinto? Usein kolmivuorotyötä tekevät lähihoitaja tienaa kokonaisansiona jopa enemmän kuin tiiminvetäjänä päivätyössä oleva sairaanhoitaja. 

Vierailija
71/238 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän kaupungissa ei ole vapaana osastonsihteerin paikkoja.

Lähihoitajat ehkä voi alkaa. Ei sairaanhoitaja lähde osastonsihteeriksi. 

Vierailija
72/238 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä liksa kirjoitti:

Kuukauden keskimäärin hoitajat sairaslomalla vuodessa. Aika huono työpanos silloin mielestäni. Ja muita paremmat palkan korotukset pitäisi ihan kaikille saada, myös niille jotka inhoavat työtään? Raskainta työtä tekeville eli vanhusten kotihoitoon kannatan muita parempia korotuksia. Sairaaloiden kaikille sairaanhoitajille vaikea löytää hyvää syytä saada lisää palkkaa yleisesti. Sama palkka samasta työstä, eri palkka eri työstä. Kolme ja puoli tonnia on jo tosi hyvä liksa.

En koskaan saanut sairaanhoitajana ollessani kolmea ja puolta tonnia. Lähdin. En mene takaisin näillä korotuksilla. 

Kannattaa myös selvittää, miksi hoitajat ovat pois noin paljon. Saavatko tartuntoja työssään vai uupuvatko? 

Vierailija
73/238 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakin toivon, että Tehy ei hyväksy esitystä. 

Vierailija
74/238 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän kuin muille, miksi?

Erittäin hyvä palkka koulutukseen nähden.

Suomalaisille työ ei kelpaa mutta otttakaapa huomioon että saamme tänä ja ensi vuonna arviolta 200 000- 500 000 naista Ukrainasta, heille takuulla kelpaa!

Sairaanhoitajan palkka ei ole koulutukseen ja työn vaativuuteen nähden erityisen hyvä. Päinvastoin. AMK-tutkinto (tai entinen opisto, heitäkin vielä alalla jonkin verran on) on minimitaso, millä voi tehdä sairaanhoitajan työtä. Tosiasiassa pelkällä AMK-koulutuksella harva pärjää. Lisäkoulutuksia vaaditaan ja monella on myös virallisen tutkintojärjestelmän mukaan tehty korkeampi tutkinto, YAMK tai Terveystieteen maisterin tutkinto. 

Tervetuloa vaan ukrainalaisetkin mukaan hoitotyöhön. Kestää aikansa ennen kuin oppivat riittävästi suomea ja saavat tutkinnot suoritetuksi, mutta alalle kyllä mahtuu, sekä miehiä että naisia. Pelkästään suomalaisella työvoimalla ei hoitajapulaa ratkaista, sillä nuoret ikäluokat ovat niin pieniä. Hiukan kyllä epäilyttää, että jääkö ukrainalainen sitten kuitenkaan töihin Suomeen, kun muissa maissa palkat on paremmat. 

Vierailija
75/238 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakin toivon, että Tehy ei hyväksy esitystä. 

Parempi toivoa että hyväksyy.   Sillä nyt ei ole muuta tarjolla.

Tuo on erittäin hyvä sovintoesitys,  parempaan tämä yhteiskunta, eli me veronmaksajat, emme nyt kykene.

Vierailija
76/238 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ilmeisesti on se kompastuskivi, mihin tämä kaatuu.

Vierailija
77/238 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saas nähdä, vetääkö tuo Rytkönen hoitajat joukkoirtisanoutumiseen.

Olen aivan varma, että suuri osa hoitajista on hyväksymisen kannalla, kun muutakaan ei nyt luvassa ole.

En tiedä miten tuo Tehyssä ja Superissa päätetään.

Teollisuuspuolellahan joku työntekijöistä koostuva  "valtuusto"  äänestää, hyväksytäänkö sopimus vaiko ei.   Ainakin toisinaan on sellaista päätöksentekoa teollisuudessa ollut.

Vierailija
78/238 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistäs sinne sen vielä tiedät.   Sovintoehdotus tuli julkisuuteen vasta neljä tuntia sitten?

Mihin aikaan päivästä lie annettu liittojen käsittelyyn.

Eli onko kommentoijalle jo muka joku ilmoittanut,  jopa Rytkönen, että ei, emme tätä sovintoehdotusta hyväksy?

Siis onko tosiaan?

Vierailija
79/238 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas otetaan lisää velkaa ja nostetaan veroja. Aivan liian kallis tuo sovintoesitys.

Toivottavasti työnantajapuoli hylkää esityksen.

Palkankorotus ei paranna yhtään hoitajien motivaatiota ja jaksamista koska hoitajia on aivan liian vähän, mutta tämä tuntuu olevan tällä hetkellä tabu. Sama ongelma on lähes tulkoon kaikilla aloilla Suomessa. Johtoportaassa "työntekijöitä" taas on liikaa alasta riippumatta.

Voi kuule. Viimeksi viime viikolla kävin katsomassa vanhaa isääni hoitolaitoksessa. Ei kyllä hoitajilla näyttänyt olevan lainkaan kiire.

Mitä sinäkin tiedät johdon töistä - josko siis jättäisit kommentoinnin asioista joista et niin mitään tiedä.

Taisit olla paikalla vierailuaikana? Sitähän minäkin. Meneppä seuraavaan kerran aamulla seuraamaan hommia, voi mielesi muuttua siitä että ei ole kiire.

Vierailija
80/238 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vertailua kirjoitti:

Munakokkeli kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pah kirjoitti:

5% on 136e minun palkassani. Mahtava ja reilu korotus 2% on 54.5 e ja siihen päälle huima 0.5 on 13e. Tämä raha ei saa minua enää uhraamaan itseäni yhteiskunnalle. Kiitos,hei hei!

Yleinen palkankorotus linja tänä vuonna on ollut 1,7- 2,5 prosenttia, muilla aloilla.

Joten tarjottu sopimus on tosi hyvä.

Nostaa kunta-alan palkkoja enemmän kuin mitä aiempi tarjous.

Vai luuleeko kommentoija, että noin voidaan alkaa tarjoamaan 500 euron palkankorotuksia kuussa, niin kunta kuin yksityispuolellakin.

Laiskurit saa häipyäkin kuntien leivistä,   teitä on siellä aivan liikaa jo muutenkin.

Minä tienasi hyvin viime vuonna , tein 4 työtä hoito alalla , omatyö, rokotukset ,näytteenotto ja keikkaa hoitokodissa. Minulla oli 2kk putkeen töitä, sitten yksi kokonainen vapaa. Parhain oli 3 vuoroa putkeen. Nyt vain omat vuorot ,joten on luksusta. Käsi ylös kuinka moni tietää että hoitotyössä pitää tehdä 18 tuntia ylitöitä 3 viikossa että alkaa saamaan 100% ylityö korvausta?

En ymmärrä, miksi ylitöistä pitäisi saada tavallista tuntiliksaa hirveesti suurempia korotuksia. Samaa duunia kun tehdään. Tuo jäänne historiasta voisi vähitellen poistua. Asiantuntijatöissä toimistoissa ylitöitä tehdään valitettavasti viikottain ilman mitään lisäkorvauksia. Näin ei pitäisi olla, mutta vertailun vuoksi hyvä tiedostaa. Ylityöt ovat monissa ammateissa arkipäivää, toisille maksetaan niistä, toisille ei.

Tyttäreni on DI suuressa firmassa ja pitää olla työnantajan käytettävissä 24/7. Sitä ei monikaan tiedä, että ei makseta mitään ylityökorvauksia. Ja jos et alistu työnantajan tahtoon, niin samasta firmasta löytyy tusinoittain insinöörejä, jotka altistuvat. Peli on raakaa ja YT-neuvottelut pidetään 2-3 vuoden välein. Ei ole olemassa näillä parjatuilla insinööreille mitään loppuelämän virkoja. Kyllä hoitajilla on mahtava työtilanne eikä pelkoa työttömyydestä ja valinnanvaraa on, voi tehdä päivä- tai vuorotyötä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yksi