Naimisissa oleva! Oletko pettänyt puolisoasi?
Kommentit (124)
Ollessani naimisissa, olin ihastunut naimisissa olevaan mieheen. En kertonut tälle miehelle tunteistani. Avioliiton loppumetreillä kerroin miehelleni tästä ihastuksesta.
Todellakin olen ja tulen tekemään niin jatkossakin.
Meidän lady reissut leville on jo suorastaan klassikkoja, siellä ei ole kellään estoja.
Mieheni ei tiedä tai välitä, aivan sama. Kunhan lapset lähtee pesästä, niin potkin ukon pihalle ja jatkan railakasta omaa elämääni.
kaikki eivät ota penentraatiota niin tosissaan. mulle olisi ihan sama, vaikka mies penetroisi. enemmän penetraatiota on tärkeämpää millainen mies on niinkuin muuten.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan tajunnut pettäjien logiikkaa. Siinä vaiheessa, kun alkaa elintä kutkuttaa muihin ihmisiin kuin omaan puolisoon, kannattaa lähteä - ei pettää ja loukata toista.
Jaa. Minä taas en näe mitään syytä rikkoa lapsiperhettä vain siksi että joku muu alkaa himottaa. Joten yritän vaan kärvistellä ja toivon ettei toinen tee koskaan aloitetta. Minä en sitä tee, mutta en tiedä pitääkö kontrolli jos toinen tekisi. Tunne on sen verran vahva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen. Koskaan ei tule toivottavasti tietoon.
Niin sä kuvittelet, mutta se päivä vielä koittaa. Itke sitten sikiöasennossa petoksiasi. Ja mistä nämä pettäjien käsitykset tulee, ettei koskaan paljastu? On paljastunut kymmenien vuosienkin takaa!!
Mistä tämä lapsellinen käsitys tulee, että kaikki pettämiset tulee ilmi? Maailmassa tapahtuu lukemattomasti asioita, jotka eivät koskaan tule toisten tietoon. Jopa murhia jää selvittämättä, pienemmistä rikoksista puhimattakaan. Ja ilman tätä tunnustusta kukaan ei saisi tietää: pierasin äsken.
Luitko ketjua? Eräs kirjoitti kuinka moni tuttu mies pettänyt. Ja tuskin ainoa tuttavapiiri tms. jossa asioita paljastuu? Ehkä olet vielä niin nuori ja kokematon, että et ole seisonut isäsi haudalla ihmetellen ketä nuo kaksi outoa naista kauempana ovat ja jotka laskivat kukat haudalle kun muu saattovöki poistui. Elämä on yllättävää, pienokainen.
Niinpä, mutta nämä pettäjät puhuu mustan valkoiseksi, että oma agenda saisi valtuudet ja heille oikeudet käyttää puolisoaan ja muita hyväk seen. Narsismin eräs vakava piirre, luonnehäiriö.
Vierailija kirjoitti:
kaikki eivät ota penentraatiota niin tosissaan. mulle olisi ihan sama, vaikka mies penetroisi. enemmän penetraatiota on tärkeämpää millainen mies on niinkuin muuten.
Uskottomuuteen ei välttämättä liity fyysistä suhdetta, eikä siihen välttämättä liity rakastumista, vaan pettäminen rikkoo jotain yhteistä sopimusta, mistä taas seuraa turvattomuudentunnetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, suutelin yhden tuttavani kanssa kosteaa iltaa viettäessä ja siihen onneksi jäi. Puoliso oli siis kotona, minä ystävien kanssa.
Omatunnontuskissa kerroin heti seuraavana päivänä, mies heitti minut ulos. Pari viikkoa vietin vanhemmillani ja mies otti yhteyttä kun oli käsitellyt asian. Ero ei ollut kaukana, mutta asia saatiin käsiteltyä ja mieheni pystyi antamaan anteeksi.Mietippä onkohan miehesi joskus pussannut jota kuta muuta? Itse ainakin olen pussaillut monenkin kanssa mutta en kerro enkä koe minkäänlaosta tarvetta kertoa. Jos baarissa käynyt ilman sua niin satavarmasti vähintään suudellut muiden kanssa. Apua teitä naisia
Nyt voin 100% sanoa että ei ole.
Oma tilanteeni tapahtui vähän ennen koronaa, ennen kuin sulku tuli maaliskuussa -20, käytiin kerran yhdessä baarissa kaveriporukan kanssa. Koko korona aikana ei olla käyty oikein missään, ei yksin eikä yhdessä, mitä nyt muutamia illanistujaisia pienellä porukalla ollut.
Eipähän tätä olisi tänne tarvinnut kertoa, mutta kerroin kuitenkin. Ap
Hitto että ottaa päähän täällä nämä "kaikki miehet pettää" naiset. En ole mikään yksisarvinen edes omassa kaveriporukassani. Me tunnetaan kaikki toistemme puolisot ja kyllä on pysynyt housut jalassa kaikilla vaikka tilaisuuksia on aika ajoin tullutkin, että olisi ollut mahdollista pettää.
Ei kaikki ole huonoja miehiä. Kertoo mielestäni aika paljon teistä itsestänne, jos ette osaa valita paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, suutelin yhden tuttavani kanssa kosteaa iltaa viettäessä ja siihen onneksi jäi. Puoliso oli siis kotona, minä ystävien kanssa.
Omatunnontuskissa kerroin heti seuraavana päivänä, mies heitti minut ulos. Pari viikkoa vietin vanhemmillani ja mies otti yhteyttä kun oli käsitellyt asian. Ero ei ollut kaukana, mutta asia saatiin käsiteltyä ja mieheni pystyi antamaan anteeksi.Niin tuollainen yleensä pakottaa parisuhteen muutokseen. Usein pari alkaa vasta silloin puhua asioista, joita ei ole ennen käynyt läpi. Monet eivät ole etukäteen puhuneet, että mitä se pettäminen varsinaisesti juuri heistä on.
Meillä kyllä on aina puhuttu ja käytiin jo suhteen alussa läpi, mikä on pettämistä. Siksi omatunto kolkuttikin, että olen mennyt pettämään toisen luottamuksen. Kuten sanoin, mikä ei tietenkään oikeuta tekoihin, kostean illan yhteydessä se tilanne vei mennessään kun toinen flirttaili.
Ennen kuin mies pystyi antamaan anteeksi ja halusi jatkaa suhdetta kanssani, niin juteltiin tuosta tilanteesta, mikä siihen johti ja miksi. Mies halusi myös miettiä haluaako jatkaa kanssani.Nykyisin kävelen vain kylmästi pois, jos joku muu kuin mieheni alkaa osoittamaan huomiotaan minuun. En tee enää samaa virhettä, eikä olisi pitänyt silloinkaan. Ap
Niin joskus eteen sattuu tilanne, jossa löytää yhtäkkiä jonkun kiinnostavan ihmisen. Jotkut yllättävät itsensäkin omalla uskottomuudellaan. He ajattelevat, etten ole tällainen ihminen. Vain osalla pettäjistä uskottomuus on täysin tarkoitushakuista.
Väärin. Tuo logiikka nojaa ajtukseen, että ihminen on tahdoton, libidovetoinen liskoaivo, jolla ei tosipaikan tullen ole lainkaan järkeä tai tahdonvoimaa tunne-elämäänsä vastaan. Jos pettää, on se aina valinta.
Olen eri, mutta kyllä minä uskon että on olemassa juuri kuvailemasi kaltaisia ihmisiä. Heikkoja ihmisiä, jotka vain ajelehtivat tilanteesta toiseen ilman itsehillintää. Sitten on erikseen ne joille pettäminen on tietoinen valinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen. Koskaan ei tule toivottavasti tietoon.
Niin sä kuvittelet, mutta se päivä vielä koittaa. Itke sitten sikiöasennossa petoksiasi. Ja mistä nämä pettäjien käsitykset tulee, ettei koskaan paljastu? On paljastunut kymmenien vuosienkin takaa!!
Mistä tämä lapsellinen käsitys tulee, että kaikki pettämiset tulee ilmi? Maailmassa tapahtuu lukemattomasti asioita, jotka eivät koskaan tule toisten tietoon. Jopa murhia jää selvittämättä, pienemmistä rikoksista puhimattakaan. Ja ilman tätä tunnustusta kukaan ei saisi tietää: pierasin äsken.
Olet kyllä tyhmä ja kokematon. Ei mitään realismia tai elämänkokemusta.
Vierailija kirjoitti:
Todellakin olen ja tulen tekemään niin jatkossakin.
Meidän lady reissut leville on jo suorastaan klassikkoja, siellä ei ole kellään estoja.
Mieheni ei tiedä tai välitä, aivan sama. Kunhan lapset lähtee pesästä, niin potkin ukon pihalle ja jatkan railakasta omaa elämääni.
Ne teidän perseenjakotilaisuudet kyllä tiedetään, Etelän huo ra harakat!
Ensinnäkin. Ihminen ei ole luontaisesti yksiavioinen. Joka väittää, ettei pitkässä suhteessa ole koskaan edes tullut kiusausta ylittää mitään rajaa - valehtelee. Tämän tietää tyhmäkin. Jotkut käyvät sen rajan yli, toiset eivät. Mutta on tekopyhää väittää, ettei kiusausta voisi tulla kelle tahansa.
Pettäjän heikko itsetunto, vietävissä oleva psyyke, on kehityspsykologinen puutos. Ihminen on jäänyt jonnekin moraalikehityksen alimmille tasoille. Löytyy netistä luettavaa tästäkin.
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin. Ihminen ei ole luontaisesti yksiavioinen. Joka väittää, ettei pitkässä suhteessa ole koskaan edes tullut kiusausta ylittää mitään rajaa - valehtelee. Tämän tietää tyhmäkin. Jotkut käyvät sen rajan yli, toiset eivät. Mutta on tekopyhää väittää, ettei kiusausta voisi tulla kelle tahansa.
Tässä puhuttiin pettämisestä, ei kiusauksesta.
Vai onko se nyt sitä henkistä pettämistä?
Vierailija kirjoitti:
Tässä yksi, jonka ei ole tarvinnut kiusaantua. Ikää on ja älykkyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä puhuttiin pettämisestä, ei kiusauksesta.
Vai onko se nyt sitä henkistä pettämistä?
Totesin tämän tosiasian, kun muutamia moraalisarnaajia eksyi joukkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omatunnontuskissa kerroin heti seuraavana päivänä, mies heitti minut ulos. Pari viikkoa vietin vanhemmillani ja mies otti yhteyttä kun oli käsitellyt asian. Ero ei ollut kaukana, mutta asia saatiin käsiteltyä ja mieheni pystyi antamaan anteeksi.Niin tuollainen yleensä pakottaa parisuhteen muutokseen. Usein pari alkaa vasta silloin puhua asioista, joita ei ole ennen käynyt läpi. Monet eivät ole etukäteen puhuneet, että mitä se pettäminen varsinaisesti juuri heistä on.
Meillä kyllä on aina puhuttu ja käytiin jo suhteen alussa läpi, mikä on pettämistä. Siksi omatunto kolkuttikin, että olen mennyt pettämään toisen luottamuksen. Kuten sanoin, mikä ei tietenkään oikeuta tekoihin, kostean illan yhteydessä se tilanne vei mennessään kun toinen flirttaili.
Ennen kuin mies pystyi antamaan anteeksi ja halusi jatkaa suhdetta kanssani, niin juteltiin tuosta tilanteesta, mikä siihen johti ja miksi. Mies halusi myös miettiä haluaako jatkaa kanssani.Nykyisin kävelen vain kylmästi pois, jos joku muu kuin mieheni alkaa osoittamaan huomiotaan minuun. En tee enää samaa virhettä, eikä olisi pitänyt silloinkaan. Ap
Niin joskus eteen sattuu tilanne, jossa löytää yhtäkkiä jonkun kiinnostavan ihmisen. Jotkut yllättävät itsensäkin omalla uskottomuudellaan. He ajattelevat, etten ole tällainen ihminen. Vain osalla pettäjistä uskottomuus on täysin tarkoitushakuista.
Väärin. Tuo logiikka nojaa ajtukseen, että ihminen on tahdoton, libidovetoinen liskoaivo, jolla ei tosipaikan tullen ole lainkaan järkeä tai tahdonvoimaa tunne-elämäänsä vastaan. Jos pettää, on se aina valinta.
Olen eri, mutta kyllä minä uskon että on olemassa juuri kuvailemasi kaltaisia ihmisiä. Heikkoja ihmisiä, jotka vain ajelehtivat tilanteesta toiseen ilman itsehillintää. Sitten on erikseen ne joille pettäminen on tietoinen valinta.
Minä ajattelen tuollaiset ihmiset jotenkin tunne-elämältään heikkolahjaisiksi. Vammaisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ajattelen tuollaiset ihmiset jotenkin tunne-elämältään heikkolahjaisiksi. Vammaisiksi.
Edellinen kommentoija osoittaa kyllä itsensä vammaiseksi ulosannillaan. Todennäköisesti et kykene sallimaan jotakin itsessäsi olevaa piirrettä. -eri
Vierailija kirjoitti:
Hitto että ottaa päähän täällä nämä "kaikki miehet pettää" naiset. En ole mikään yksisarvinen edes omassa kaveriporukassani. Me tunnetaan kaikki toistemme puolisot ja kyllä on pysynyt housut jalassa kaikilla vaikka tilaisuuksia on aika ajoin tullutkin, että olisi ollut mahdollista pettää.
Ei kaikki ole huonoja miehiä. Kertoo mielestäni aika paljon teistä itsestänne, jos ette osaa valita paremmin.
Sama täällä. Kaveriporukalla ollaan välillä käyty kalareissujen yhteydessä ravintolassa ja osa on siellä tanssittanut paikallisia emäntiä mutta silti on housut pysyneet jaloissa. Kellään ei tulisi mieleenkään lähteä sieltä ravintolasta nainen kainalossa. Meidän kaveriporukassa ei katsota hyvällä sellaista touhua.
Aivan, sieltä sen huuliherpeksen sitten sainkin!