Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Keski-ikäiset! Mitä vierastatte nykykulttuurissa?

Vierailija
09.05.2022 |

Minä vierastan esimerkiksi sitä, että 90-luvulla mallit olivat kauniiita, ja nykyisin eivät.

Silloin myös naiset olivat naisia ja miehet miehiä. Nykyisin on vähän niin sun näin.

Pop-musiikki on nykyisin autotunetettua sontaa.

Muuta?

Kommentit (2707)

Vierailija
1341/2707 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierastan roskaamista ja sikailua. Nykyisin, kun menee esim. Hesburgeriin, pitää ensin raivata itselleen pöytä roskien keskeltä. Osa asiakkaita ei ymmärrä, että halpa hinta perustuu siihen, että asiakas tekee oman osansa työstä. Osa asiakkaista laittaa toiset asiakkaat siivoushommiin, kun he itse sikailevat. Tämä ärsyttää ylivoimaisesti eniten. Näkyy kaikkialla muuallakin. Kuninkaalliset liihottavat ja roskat jäävät jälkeen.  

Muistan lapsuudesta ja nuoruudesta silloiset pikaruokapaikat, eikä muistikuva todellakaan ole se järkyttävä siivottomuus, mikä nykyisin vallitsee. 

Vierailija
1342/2707 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sinä et tällaisestä tiedä, kun olet valtavirran mielipiteet omaksunut, etkä tiedä, että toisinajattelijat eivät tosiaankaan kaikilla palstoilla saa sanoa, esim. myöskään Hesarissa tai Ylellä."

Täyttä faktaa.

PS.

Mutta huomaa myös että tämänkin palstan OMISTAA sanoma. (vauva)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1343/2707 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukupuoli..nykyään ei saa olla enää tyttö tai poika ja lapsikaan ei saisi olla mikä on, vaan hirveä show tehty asiasta..päiväkodissa ei saa sanoa täti vaan pitää sanoa aikuinen..nuorien kanssa kun juttelee kukaan ei enää määrittele itseään mieheksi eikä naiseksi eikä miksikään. On tullut myös käsite muunsukupuolinen..tuntuu, että vaikka omalla aikakaudella nuoruudessa ei ollut helppo olla muuta kuin hetero niin nyt se on vasta sekavaksi mennytkin tuo touhu..

Miksi marinan käyttämää b**meri sanaa ei sensuroida?

Vierailija
1344/2707 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on selkeä asioiden tarkoituksellinen seko(i)ttaminen, eli päämääränä populan (=kansan) huomion kääntäminen todellisista ongelmista kuvitteellisiin.

Todellista populismia jota varsinkin nykyhallitus harjoittaa.

Vierailija
1345/2707 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyaika on täyttä PASKAA

Vierailija
1346/2707 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukupuoli..nykyään ei saa olla enää tyttö tai poika ja lapsikaan ei saisi olla mikä on, vaan hirveä show tehty asiasta..päiväkodissa ei saa sanoa täti vaan pitää sanoa aikuinen..nuorien kanssa kun juttelee kukaan ei enää määrittele itseään mieheksi eikä naiseksi eikä miksikään. On tullut myös käsite muunsukupuolinen..tuntuu, että vaikka omalla aikakaudella nuoruudessa ei ollut helppo olla muuta kuin hetero niin nyt se on vasta sekavaksi mennytkin tuo touhu..

Pötyä. Kyllä nykyään saa olla tyttö tai poika. Nythän sitä vasta saakin olla; kuka tahansa saa olla tyttö jos haluaa, kun ennen ei saanut. Ja samoin on poikana olemisen kanssa.

Ja ne nuoret, heillähän on nyt vapaus määritellä itsensä tai olla määrittelemättä. Siitäkö sitä mielesi pahoitat, kun ei heidän tarvitsekaan sopeutua niihin määritelmiin, mitä sinä haluat antaa?

Sinä myös saat ihan rauhassa edelleen olla hetero, jos sitä haluat! Ei sinulta oikeutta heterouteen sillä viedä, jos joku muu onkin jotain muuta.

- täti 59 v.

Vierailija
1347/2707 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä vähän sitä, että ihmetellään, etten käy kuntosalilla.

Minulle riittää kotivoimistelu, en halua maksaa saliasiakkuudesta.

Vierailija
1348/2707 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyllybikineitä (kaksoispiste dee niinkuin lapseni sanoi)

Vierailija
1349/2707 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mitä tällä kaikella ajetaan takaa? Mä en käsitä. Maailmasta on tulossa paikka, jossa ihmisen on vaikea elää."

Etkö siis ole vielä huomannut, että vihervassarit tavoittelevat ex-DDR:ää takaisin, eli sitä entistä vihreiden haavemaailmaa jossa toinen puolisko kansasta vahtii tätä toista <puolta>.

Aah tää ihanaa on .. Leevi and the Leavings itkisitkö onnesta

Vierailija
1350/2707 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mairea tunteellisuus ja tunnereaktioiden tukeminen joka paikkaan.

Luihu kaksinaamaisuus, jolla karkeasti jaoteltuja "hyviä" asioita edistetään ja "pahoja" vastustetaan: lopulta kulissien takana kyse on jokaisen oman edun tavoittelusta ja (vero)rahan ja vallan haalimisesta itselle ja omalle viiteryhmälle niin, että hulppea elämä itselle ja omille lapsille on taattu.

Kaikki tämä kuuluu uuteen, aiempaa tyhmemmän yhteiskunnan esiinmarssiin.

Vierailija
1351/2707 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääministeri bilettää ja "juhlii" puhelaulajien kanssa, vaikka on pienen tytön äiti ja raskas työ. Itse en virassa ollessani jaksanut 35-vuotiaana keski-ikäisenä enää hillua ravintoloissa. Pääministerin pitäisi olla aikuismaisempi sivistyneempi ja kuunnella klassista musiiikkia.

Vierailija
1352/2707 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivan jatkuvaa puhelimen räpläämistä

Vierailija
1353/2707 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riivinrauta kirjoitti:

Sitä, että ennen kaikki oli helpompaa...

Ei todellakaan ollut.

Esim. perheissä ei ollut välttämättä yhtään autoa, nyt on lähtökohtaisesti kaksi..

Varallisuus on noussut huomattavasti, sanokaa mitä sanotte.

Pyörällä polettiin töihin, samoin käytiin kaupassa.

Ei ollut mikroja saati eineksiä.

Kaikissa ajoissa on omat ongelmansa, ei se ole nytkään helppoa.

Mutta ennen tehtiin enemmän itse, ei ollut mäkkäreitä eikä muitakaan pikaruokaloita.

Töiden jälkeen tehtiin toinen työpäivä kotona.

Saarioisten pizza tuli markkinoille vuonna 1951

Mikroaaltouunit tulivat yleisesti keittiöihin 1980-luvulla

McDonalds tuli Suomeen vuonna 1984

Hesburger tuli Turkuun vuonna 1980

Carrols perustettiin jo vuonna 1975

Jos olet keski-ikäinen, eli alle 60-vuotias, et ole ainakaan nuorena aikuisena elänyt aikaa, jolloin noita asioita ei olisi jo ollut  käytettävissä. 1990 - luvun suuresta lamasta puhutaan paljon. On muistettava, että yhdeksän kymmenestä ihmisestä teki sitä mitä ennenkin, töitä, opiskeli, oli eläkkeellä, ym. , synkimpinäkin lamavuosina. 

Vierailija
1354/2707 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääministeri bilettää ja "juhlii" puhelaulajien kanssa, vaikka on pienen tytön äiti ja raskas työ. Itse en virassa ollessani jaksanut 35-vuotiaana keski-ikäisenä enää hillua ravintoloissa. Pääministerin pitäisi olla aikuismaisempi sivistyneempi ja kuunnella klassista musiiikkia.

Kaikilla on oma musiikkimaku, en tiedä miksi olisi jotenkin sivistyneempää kuunnella klassista musiikkia tai jazzia kuin vaikka punkkia. Itse tykkään 50-luvun rocknrollista, vaikka en ollut edes syntynyt vielä silloin.

Vierailija
1355/2707 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että sinä et jaksanut bilettää 35 vuotiaana ei tarkoita sitä että kukaan muukaa jaksaa tuossa iässä. Antaa Sannan elää niin kuin me muutkin!! Hyvä Sanna, baila baila!!!

Vierailija
1356/2707 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tajua, mikä on muunsukupuolinen. Tiedän kyllä mikä on h*mo, l*sbo, trans ja Thaimaan ladyboy. Eikä ole mitään näitä vastaan. Mutta mikä ihme on muunsukupuolinen?

Vierailija
1357/2707 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Instagramia. Muitakin sosiaalisen median alustoja, joiden keskeinen sisältö on minä, minä, minä. Mitä minä tein, mitä minä söin, miten minä treenaan, millaisen perseen olen saanut kehitettyä. Minä edestä, minä takaa. Ja sitten vielä phoshopattuna kaikki. Kuka noita viitsii katsoa?

Tämä ja muutenkin se jatkuva puhelimen näpräily. Tuntuu että nuoriso kyllästyy kuoliaaksi 15minuutissa jos eivät ruoki aivojaan jollain jatkuvalla stimulaatiolla.

Vierailija
1358/2707 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

9

Vierailija kirjoitti:

Pötyä. Kyllä nykyään saa olla tyttö tai poika. Nythän sitä vasta saakin olla; kuka tahansa saa olla tyttö jos haluaa, kun ennen ei saanut. Ja samoin on poikana olemisen kanssa.

Ja ne nuoret, heillähän on nyt vapaus määritellä itsensä tai olla määrittelemättä. Siitäkö sitä mielesi pahoitat, kun ei heidän tarvitsekaan sopeutua niihin määritelmiin, mitä sinä haluat antaa?

Sinä myös saat ihan rauhassa edelleen olla hetero, jos sitä haluat! Ei sinulta oikeutta heterouteen sillä viedä, jos joku muu onkin jotain muuta.

- täti 59 v.

Niin. Jostain syystä kaikki vain ovat niin totaalisen pihalla ja niin onnettomia ja ahdistuneita. Varsinkin naiset jotka ovat tänään vapaampia kuin ikinä. Minä kannatan valinnanvapautta sydämestäni. Mutta en ymmärrä miksi se tekee ihmiset niin ahdistuneiksi.

Vierailija
1359/2707 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöhäiskeski-ikäinen kirjoitti:

Riivinrauta kirjoitti:

Sitä, että ennen kaikki oli helpompaa...

Ei todellakaan ollut.

Esim. perheissä ei ollut välttämättä yhtään autoa, nyt on lähtökohtaisesti kaksi..

Varallisuus on noussut huomattavasti, sanokaa mitä sanotte.

Pyörällä polettiin töihin, samoin käytiin kaupassa.

Ei ollut mikroja saati eineksiä.

Kaikissa ajoissa on omat ongelmansa, ei se ole nytkään helppoa.

Mutta ennen tehtiin enemmän itse, ei ollut mäkkäreitä eikä muitakaan pikaruokaloita.

Töiden jälkeen tehtiin toinen työpäivä kotona.

Saarioisten pizza tuli markkinoille vuonna 1951

Mikroaaltouunit tulivat yleisesti keittiöihin 1980-luvulla

McDonalds tuli Suomeen vuonna 1984

Hesburger tuli Turkuun vuonna 1980

Carrols perustettiin jo vuonna 1975

Jos olet keski-ikäinen, eli alle 60-vuotias, et ole ainakaan nuorena aikuisena elänyt aikaa, jolloin noita asioita ei olisi jo ollut  käytettävissä. 1990 - luvun suuresta lamasta puhutaan paljon. On muistettava, että yhdeksän kymmenestä ihmisestä teki sitä mitä ennenkin, töitä, opiskeli, oli eläkkeellä, ym. , synkimpinäkin lamavuosina. 

Näistä kaikki muut paitsi mikroaaltouuni on jääneet hyvin vähälle käytölle. Mäkkärissä oon käynyt ehkä kerran, Hesessä tai Carrolsissa en muistaakseni ikinä. Roiskeläppäkin on useimmiten jäänyt ostamatta, jos on kaupassa ollut mitä tahansa muuta syömistä tarjolla.

Vierailija
1360/2707 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmastohörhöilyä!