Keski-ikäiset! Mitä vierastatte nykykulttuurissa?
Minä vierastan esimerkiksi sitä, että 90-luvulla mallit olivat kauniiita, ja nykyisin eivät.
Silloin myös naiset olivat naisia ja miehet miehiä. Nykyisin on vähän niin sun näin.
Pop-musiikki on nykyisin autotunetettua sontaa.
Muuta?
Kommentit (2707)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset kaiketi luulevat olevansa seksikkäitä, kun kulkevat makkarankuoritrikoissaan ja urheiluvaatteissa joka paikassa. Viime viikolla hotelliaamiaiselle saapui parikymppinen heitukka niin kireissä trikoissa, että aivan kaikki elimet paistoivat selkeästi läpi. Sellainen on kovin mautonta ja kiusallista. Ilmentää totaalista harkinnan, tyylitajun sekä arvostelukyvyn puutetta.
Totta. Ja entä nämä tyttöset jotka siis tieten leikkovat housunsa polvesta rikki? Olen joskus nauranut kun neljä tyttöä tulee vastaan ja jokaisella housut rikki. Ennen siihen laitettiin paikka päälle.
Jos joku miettii tulevaisuuden hyvää koulutussuuntaustaan niin valitse ompelijan virka.
Kun ""muoti"" menee ohitse hommia tullee olemaan....
Aika moni tässä ketjussa kommentoiva ei kyllä ole ollut keski-ikäinen enää vuosikausiin. Tämäkin kommentti on kyllä 60+ -vuotiaan kirjoittama.
Kehityspsykologian klassikko Erik H. Erikson katsoi keski-iän jatkuvan 65. ikävuoteen asti. Oikeastaan aika luonteva raja olisikin normaali eläkkeellesiirtymisikä.
Itse vierastankin sitä, että keski-ikäiseksi kutsutaan nuorempia kuin ennen, jopa jo jotain kolmikymppisiä. Minusta keski-ikä alkaa siinä nelissäkymmenissä tai vähän päälle. Silloin, kun ihmisellä keskimäärin ei enää ole pikkulapsia tai alakoululaisiakaan kotonaan, eli se elämänvaihe on ohi.
Sukupuoli..nykyään ei saa olla enää tyttö tai poika ja lapsikaan ei saisi olla mikä on, vaan hirveä show tehty asiasta..päiväkodissa ei saa sanoa täti vaan pitää sanoa aikuinen..nuorien kanssa kun juttelee kukaan ei enää määrittele itseään mieheksi eikä naiseksi eikä miksikään. On tullut myös käsite muunsukupuolinen..tuntuu, että vaikka omalla aikakaudella nuoruudessa ei ollut helppo olla muuta kuin hetero niin nyt se on vasta sekavaksi mennytkin tuo touhu..
Minua häiritsee se, että nykyään jopa politiikassa valitaan kyvykkäiden sijaan kauniita ja tyhmiä naisia johtopaikoille. Kaikessa tuntuu vallitsevan instagram-kulttuuri.
Vierailija kirjoitti:
Minua häiritsee se, että nykyään jopa politiikassa valitaan kyvykkäiden sijaan kauniita ja tyhmiä naisia johtopaikoille. Kaikessa tuntuu vallitsevan instagram-kulttuuri.
Suomessa on historian tyhmin hallitus. Siis aivan karmeaa katotaavaa tämä Suomen alasajo ja velkaanuttaminen. Vuoden päästä on taas hirveä huuto kun kokoomuksen pitää leikata menoista 10 mrd jonka tytöt paisutti ei mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on historian tyhmin hallitus. Siis aivan karmeaa katotaavaa tämä Suomen alasajo ja velkaanuttaminen. Vuoden päästä on taas hirveä huuto kun kokoomuksen pitää leikata menoista 10 mrd jonka tytöt paisutti ei mihinkään.
Siis olen itse nainen, ja mielestäni ennen naispoliitikot ottivat vastuuta, kuuntelivat kokeneempien mielipiteitä ja toimivat. Tämä nykyinen hallitus on lähinnä jaellut rahaa ulkomaille, muuten on ollut passiivinen paitsi instassa poseeraamisessa ja muussa imagonrakentamisessa. Etenkin pääpissis, mutta eipä Tuppurainenkaan näytä tekevän mitään Uniperin suhteen.
Ahdasmielisyyttä!
Ollaan muka niin vapaamielisiä, mutta totuus on, että mun elämäni aikana ei ole ikinä eletty näin tiukkapipoisesti!
Kaikkea ei tarvitse lokeroida jonkin hemmetin hirviömäisen kirjainyhdistelmän alle tai mennä järjettömästi mukaan johonkin somevillitykseen.
Tää homma tulee sortumaan omaan mahdottomuuteensa. Tai sitten eletään kohta maailmassa, missä ei minkäänlaista ihmisten välistä kanssakäymistä ole.
Ollaan kohta kaikki omassa pikku lokerossamme tarkasti määriteltyinä sukupuolen, seksuaalisuuden, etnisyyden ja vielä ainakin sen mukaan, miksi ja millaiseksi itsensä kokee.
Lisätään tähän vielä omat elintavat ja valinnat: rokotettu vs. rokottamaton, ruokavalio, tupakointi vs. savuttomuus, alkoholin käyttö jne.
Mitä tällä kaikella ajetaan takaa? Mä en käsitä. Maailmasta on tulossa paikka, jossa ihmisen on vaikea elää.
Vierailija kirjoitti:
Ahdasmielisyyttä!
Ollaan muka niin vapaamielisiä, mutta totuus on, että mun elämäni aikana ei ole ikinä eletty näin tiukkapipoisesti!
Kaikkea ei tarvitse lokeroida jonkin hemmetin hirviömäisen kirjainyhdistelmän alle tai mennä järjettömästi mukaan johonkin somevillitykseen.
Tää homma tulee sortumaan omaan mahdottomuuteensa. Tai sitten eletään kohta maailmassa, missä ei minkäänlaista ihmisten välistä kanssakäymistä ole.
Ollaan kohta kaikki omassa pikku lokerossamme tarkasti määriteltyinä sukupuolen, seksuaalisuuden, etnisyyden ja vielä ainakin sen mukaan, miksi ja millaiseksi itsensä kokee.
Lisätään tähän vielä omat elintavat ja valinnat: rokotettu vs. rokottamaton, ruokavalio, tupakointi vs. savuttomuus, alkoholin käyttö jne.
Mitä tällä kaikella ajetaan takaa? Mä en käsitä. Maailmasta on tulossa paikka, jossa ihmisen on vaikea elää.
Tää on niin totta. Mun nuoruudessani vastustettiin nimenomaan kaikkea lokerointia, vaadittiin kaikille vapautta olla omia itsejään ilman leimaamista. Just tällä viikolla facebookin Naistenhuoneella joku nuori vaati itselleen oikeutta lokeroida itseään juuri kuten haluaa. Sanomattakin on selvää, että kyse oli sukupuoli-identiteetistä. Miksei vaan voi olla ns. normaalia esimerkiksi se, että joku päivä nainen haluaa pukeutua stereotyyppisen naisellisesti ja joku toinen päivä taas maskuliinisesti? Miksi tällekin pitää olla joku ahdas lokero?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen, miten on kasvatettu alle 30-vuotiaat. Heillä ei kestä hermot työelämää. Käyttäydytään todella huonosti työkavereita, vanhempia ihmisiä kohtaan. Ilkeillään ja hattuillaan iästä ja taidoista tehdä työtä. Eikä kyse nyt ole mistään simputuksesta, että johtuisi siitä. He loukkaavat julmasti.
Tälläistä ei ollut ennen koskaan!
Onko näitä nuoria kasvatettu lainkaan? Mitään normaaleja käytöstapoja ei osta. Ei tervehtiä, ei kirjoittaa normaalia sähköpostia, eivät pärjää ilman terapiaa hetkeäkään. Eivät pysty tekemään työtä koko päivää.
Esimiehille valehtelevat työkavereista, moraalia ei ole. Kertokaa nuorten vanhemmat, miksi näin?Tämä on ikävä kyllä totta mutta täytyy todeta nyt että olen itse hämmästynyt vanhempien (50-65 -vuotiaiden) tavasta puhua pahaa selän takana ja kuinka käyttäydytään sen jälkeen kun on puukotettu ensin selkään ja jääty siitä kiinni. Olen itse törmännyt tällaiseen "muoti-ilmiöön" viime vuosina töissä.
Ei ole ikäsidonnainen juttu. Kusipäät on kusipäitä iästä riippumatta. Omassa elämässäni pahin vastaan tullut selkäänpuukottaja ja kasvotusten lirkuttelija työelämässä oli 42 v. En silti ajattele, että johtui iästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisena en ymmärrä sitä, että jos naiset haluavat tasavertaisuutta pukeutumisella, että niihin pieniin toppeihin tai pieniin urheiluhousuihin ei tarvitse enää pukeutua, kun taas miehet saavat pukeutua pitkään paitaan ja shortsi asuun urheilussa. Olen samaa mieltä tästä urheilusta, ettei naisten tarvitse pukeutua näihin urheiluseuran määräämään pieniin asuihin. Ja naiset ovat oikeasti tapelleet näistä, eli siis pukeutua samalla tavoin, mutta nyt somessa naiset tuhoavat sen kaiken. En ymmärrä näitä naisia, jotka esittelevät pikku bikineissään peppuaan ja niissä lyhyissä naruissa, että peppu tulee esille? Minusta se naisena näyttää aika rumalta, enkä usko, että tämä on mikään naisasia, että jotkut urheilukisoissa ym. haluavat peittää itsensä ja saada kunnolliset asut, mutta toiset naiset sen kaiken tuhoaa heti, että minulla oikeus esitellä itseäni kaikille ja näyttää kaikki? Ja sitten ihmetellään somessa, että voi, voi, kun miehet lähettää törky viestejä ym. ja minulla oikeus näyttää tissiä ja peppua? Sehän vastaa vähän sitä, kuin mies näyttää somessa munat, että minulla oikeus käyttäytyä näin? Ja ihan hapatusta, että olen sinut vartaloni kanssa ym. ihan oikeasti naurattaa nämä peppu ja tissi naiset. Ja mukamas emme halua tulla provoiduksi, kun sitähän te teette.
Samaa mieltä. Miehenä en ymmärrä että yhtäältä joku beach wolley joukkue halusi peittävämmät peliasut ja taisteli sen eteen. Ja sitten toisella puolella pitäisi olla oikeus heilua uimarannalla tissit paljaana. Joo ja en minä setämies siitä järkyty. En vaan ymmärrä että kumpi nyt on feminismiä. Se että pyöritään ilkialastomana vai se, että pidetään peittävämpiä vaatteita. Tehkää mitä teette minun puolesta. Voin kuvitella että ne naiset, joilla ei ole mallin kroppa häiriintyy enemmän noista itsensä esittelijöistä kun oma äijä lurkkii sivusilmällä.
Olannaista on kai se, että nainen saa itse valita, miten pukeutuu. Ettei minkään lajin säännöt sanele olemaan pienemmissä asuissa kuin haluaa itse. Mutta kuitenkin on oikeus valita olla uimarannalla tissit paljaana.
Kuten oma valinta on se, jääkö kotiin hoitamaan lapsia vai vie lapset hoitoon ja menee töihin. Kotiäideille usein sanotaankin, miksi teet noin, koska olette taistelleet päivähoito-oikeuden puolesta ja raskaussyrjintää vastaan, eli miksi et sitten käytä sitä saavutettua oikeutta.
Käsitän, että naiset ovat taistelleet valinnanvapauden puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettei lapset ja nuoret enää leiki ja toiuhua ulkona vaan istutaan ruudun ääressä kotona, ollaan kännykällä sohvalla somessa, tuijotetaan netflixiä sisällä.
Ennen oltiin aina ulkona kavereiden kanssa tai esim. uimahallissa, luistelemassa, hiihtämässä, mäkeä laskemassa, uimassa, pyöräilemässä jne.
Tuon huomaa, että lasten ja nuorten motoriikka on heikkotasoisempaa kuin koskaan aikaisemmin minun elinikänäni. Sillä ovat seurauksensa.
Ja aika usein nuorilla pojilla on jo miestissit.
En voi ymmärtää miten äärimmäisyyksiä ja superlatiivihenkisiä käytetään nykyään kuvailemaan ihan vaikka KELAn palveluja, keittiön remppaa tai tuotekuvausta tms. arkista asiaa. Nämä sanat vilahtelevat koko ajan, yleensä vielä höystettynä jollain makeilevalla lisäsanalla kuten "täydellisen":
- kattava, kattavasti
- ainutlaatuinen, uniikki, kertaluontoinen
- monipuolinen
- aivan ihana, täydellinen, unelmieni sitä ja tätä
- harkittu, viimeistelty
- ammattimainen, ammattimaisesti
- harvinainen, poikkeuksellinen, silmiin pistävä
- räätälöity, toiveiden mukainen, mistään tinkimättä
- moitteeton, priimaa, malliesimerkki, ideaali
Kun oikeasti tuotteet ja ihmisten tekeminen on sitä samaa keskivertoa, mitä on aina ollutkin. Pelätäänkö tavallisuutta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuusipuu kirjoitti:
Intersektionaalinen feminismi
Tämä ja tuhat kertaa tämä!
Siis mitä kummallista siinä on?
Otetaan huomioon muutkin asiat kuin sukupuoli (etninen tausta, sosioekonominen asema, vammaisuus, seksuaalinen suuntauminen ym.) eikä vaan sukupuoli.
Mikä järki vaan sukupuoleen keskittyä, kun ihminen on muutakin?
Lokerointi. Piti mennä siihen suuntaan, miten kaikki olemme samanarvoisia etnisyydestä, sukupuolesta, seksuaalisesta suuntautumisesta ym. huolimatta. Nyt nämä asiat määrittävät mihin joukkoon/lokeroon kuulut ja joku ryhmä on aina toistaan arvokkaampi ja toinen huonompi.
Ei se ole tasa-arvoa, päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Tatuointeja, lävistyksiä ja koviksena olemisen pakkoa.
Minusta tuo kovismaisuus on enemmän oikeassaolemisen pakkoa. Puhutaan kuin papukaijat, ihan pelottavaa kun näitä on noissa seksuaaliterapeuteissa ja muulla pällialalla myös. Että älkää nyt vaan omat ihmiset ajatelko itse, vaan kuunnelkaa meidän virheetöntä tietoamme vaikkapa sukupuolten kirjo-liturgiasta! Ihan uskomatonta ideologista jöötiä ladellaan silmät kirkkaina Totuuteen vedoten.
Ja pennut seuraa kuin ankanpoikaset vanavedessä sinisissä tukissaan, tyhjine katseineen. Ihan horrormenoa. Tämä kaikki koetetaan oikeuttaa täysin harmittomana ja ehdottoman myönteisenä, vapauttavana vaikka tosiasiassa laumoja koetetaan indoktrinoida uuteen täysin tuulesta tempaistuun new age uskoon, joka nyt vaan kuulostaa ihkun siistiltä kaikkien henkisesti alaikäisten mielestä. Millaisia vanhempia näistä sekopäistä oikein kehkeytyy, sitä eivät ideologiansa tuuttaajat murehdi sekuntiakaan. Miten he voisivat olla väärässä, he oikeamieliset!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistään ei saa sanoa mitään kun heti otetaan nenään ja vedetään oikeuteen.
Se, kuinka monet valittavat nykyään (mm. julkisella, satojentuhansien seuraamalla keskustelufoorumilla) että nykyään ei saa sanoa mistään mitään. Suunsoitto somessa vie ihmisiä vankilaan itänaapurissamme, ei Suomessa.
Meillä tuomitaan jo sakkoihin. Ei kaukaa haettu, että joku päivä meilläkin voi häkki heilahtaa, kuten Venäjällä, jos mielensäpahoittajien meno tällaisena jatkuu.
Monikulttuuria. "Vierastaa" on lievä ilmaus.
Tekoripsiä, tekokynsiä ja huulten muokkausta. Duckface.. yök.
Jatkuvaa biletystä ja hauskanpitoa.
Ennen juhlittiin perjantai tai lauantai ja harvoin molemmat.
Sunnuntai oli krapulapäivä. Nykyään tuntuu sille, että juodaan 7 päivänä viikossa.
Tähän päälle ne useat useat energiajuomat.
Tästä seuraa se, että suolistosyövät yleistyy, koska alkoholi on siihen suurin syy.
Tulee nyky sukupolvi siten valtiolle halvaksi, koska eläke läisiä heistä ei tule koskaan.
Kaikkein eniten kammoksun onnettomuuspaikoilla kuvaamista.
Sitten tämä uusi outo tapa jossa vain yksi mielipide on oikea. Esim. Miten niin sukupuolia on paljon enemmön kuin 2? Jos biologisesti kuitenkin edelleen vain 2. Silloin niitä mielestäni ihan oikeasti on vain 2, eikö? EI väärä mielipide!!!!
Vierailija kirjoitti:
Yritin ketjun luettuani miettiä, mitkä mainitusta asioista olisivat sellaisia, joita itsekin vierastan tai mitä muita mahdollisia asioita nousisi mieleen, mutta ei mitään. En koe vierastavani nykykulttuurissa mitään.
N59
Sama. N53
Se on vain kypsymättömyyttä ja virhe on siinä, että sitä noteerataan mitenkään. Nämä loukkaantujat on kuin pikkulapsia, jotka saatuaan kerran kiukuttelulla huomiota, tekevät sitä aina uudestaan. Siksi oikea tapa on ignoorata ne täysin. Sitähän se on. Koko ajan keksitään jotain, mistä saataisiin huomiota ja toinen hyppimään oman pillin mukaan. Kun mukaudut, niin keksitään päästä koko ajan lisää vaateita tai on taas itkupotkuraivarit edessä.