Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Keski-ikäiset! Mitä vierastatte nykykulttuurissa?

Vierailija
09.05.2022 |

Minä vierastan esimerkiksi sitä, että 90-luvulla mallit olivat kauniiita, ja nykyisin eivät.

Silloin myös naiset olivat naisia ja miehet miehiä. Nykyisin on vähän niin sun näin.

Pop-musiikki on nykyisin autotunetettua sontaa.

Muuta?

Kommentit (2707)

Vierailija
1381/2707 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyllyjen esittely ja kuvaaminen. Tätä ei vaan ymmärrä. Miksi sitä tehdään?

Vierailija
1382/2707 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ärsyttää tämä nykymallinen feminismi. Oli feminismiä ysärilläkin. Silloin puhuttiin rahasta ja siitä miten hyvä naisella on olla oma ura, omat rahat ja oikeus olla vaikka uranainen niin halutessaan. Nykyisin näperrellään marginaaliryhmien oikeuksissa, jos nyt joku seksuaalisuudestaan vieraantunut nyt jotain haluaa, niin siitä tehdään valtava asia. Feminismi on käännetty naisia vastaan. Ylpeillään sillä, että tehdään avioehtoja ja elätetään perhettä tasavertaisesti vaikka velalla vaikka ei ole tuloja lasten ollessa pieniä. Ylpeillään vielä silläkin, että ei vaadita miehiltä uskollisuutta, vaan pannaan ympäriinsä kaiken maailman polyhössötyksissä. Avioliittokaan ei ilmeisesti enää kuulu nuorten naisten agendalle, vaikka se nimenomaisesti on rakennettu naisten suojaksi. Annetaan vaan miehille kaikki ihan kultavadilla ilmaiseksi. 

Olen ysärillä ja 2000-luvun alussa kasvanut nainen, ex-feministi. Silloin vielä vaikutti siltä, että feminismi pyrkisi todella saavuttamaan tasa-arvoa. Toki joo tuo naissukupuoleen viitttava termi mietitytti silloinkin, mutta jollain logiikalla se vaikutti ihan suht kelvolliselta kuitenkin.

Nythän pitäisi olla jo kaikille selvää, ettei feminismillä ole sukupuolten tasa-arvon kanssa mitään tekemistä. Kyse on naisien oikeuksien, aseman, etujen edistämisestä ja parantamisesta. Jopa miesten kustannuksella. Eikä feministit tätä edes kiistäkään enää.

Olen pohtinut samaa, kun tämä toinen kirjoittaja.

Olin jotenkin pöyristynyt, että Suomeen tuli "suomen feministinen puolue". Mielestäni olisi sama, jos olisi "suomen sovinistinen puolue".

Miksi ei "suomen tasa-arvon puolue"?

Tuntuu että feminismi on ylittänyt monessa asiassa tasa-arvon ja nyt ikäänkuin kostoksi vanhasta maailmasta ollaan menossa semmoiseen "nyt on naisten vuoro olla sortajia" tyyliseen ajatteluun.

Tasa-arvoa kannatan, en patriarkaalia tai matriarkaalia.

Nämä!! Erittäin hyvin kiteytetty. Pahimmillaan tuntuu, että nykyfeminismi on naisten(kin) vihollinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1383/2707 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansainvälisyyden ja monikulttuurisuuden yksisilmäistä ihannointia ja suomalaisen kansalliskulttuurin vähättelyä ja jopa tuomitsemista. Jos valtio ei kykene tarvittaessa sulkemaan rajojaan eikä edes halua tehdä niin, kannattaako sellaista valtiota puolustaa ja ylläpitää?

Vierailija
1384/2707 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perusoletuksena, että kaikki osaa sujuvasti käyttää laitteita, jotka ei edes oo erityisen sujuvakäyttöisiä, koska kukaan ei kehtaa myöntää olevan vaikeaa, ettei leimaudu. Siis eräänlainen keisarin uudet vaatteet- uusversio.

Monet nykyiset kodinkoneet ovat myös täynnä erilaisia käyttöominaisuuksia, joista useimmat kuitenkin käyttävät vain muutamaa perustoimintoja. Esimerkiksi astianpesukoneessa on aivan perustoimintojen vieressä lisätoiminto Delay,  jonka avulla voin ohjelmoida pesuohjelman käynnistymään 3 tunnin päästä. Sama koskee monia muitakin laitteita ja usein tehdään niin että vuoden 2021 mallin deluxe ominaisuus onkin sitten vuoden 2022 mallin stardardi ominaisuus, ja siihen uudempaan malliin on sitten pitänyt keksiä joku muu "parannus" erotuksekseksi vanhemmasta mallista.

Vierailija
1385/2707 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Legginsit 🤢

Mulle ihminen on valitellut liikoja lihojaan, ja sitä kun ei ole mitään vaatetta niitä peittämään, joten ratkaisu on - legginsit.

Itsekin käytän koko talven sekä muulloinkin viileillä ilmoilla, mutta pitkien houuijen tai pitkähköjen hameiden alla...

Vierailija
1386/2707 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ärsyttää tämä nykymallinen feminismi. Oli feminismiä ysärilläkin. Silloin puhuttiin rahasta ja siitä miten hyvä naisella on olla oma ura, omat rahat ja oikeus olla vaikka uranainen niin halutessaan. Nykyisin näperrellään marginaaliryhmien oikeuksissa, jos nyt joku seksuaalisuudestaan vieraantunut nyt jotain haluaa, niin siitä tehdään valtava asia. Feminismi on käännetty naisia vastaan. Ylpeillään sillä, että tehdään avioehtoja ja elätetään perhettä tasavertaisesti vaikka velalla vaikka ei ole tuloja lasten ollessa pieniä. Ylpeillään vielä silläkin, että ei vaadita miehiltä uskollisuutta, vaan pannaan ympäriinsä kaiken maailman polyhössötyksissä. Avioliittokaan ei ilmeisesti enää kuulu nuorten naisten agendalle, vaikka se nimenomaisesti on rakennettu naisten suojaksi. Annetaan vaan miehille kaikki ihan kultavadilla ilmaiseksi. 

Olen ysärillä ja 2000-luvun alussa kasvanut nainen, ex-feministi. Silloin vielä vaikutti siltä, että feminismi pyrkisi todella saavuttamaan tasa-arvoa. Toki joo tuo naissukupuoleen viitttava termi mietitytti silloinkin, mutta jollain logiikalla se vaikutti ihan suht kelvolliselta kuitenkin.

Nythän pitäisi olla jo kaikille selvää, ettei feminismillä ole sukupuolten tasa-arvon kanssa mitään tekemistä. Kyse on naisien oikeuksien, aseman, etujen edistämisestä ja parantamisesta. Jopa miesten kustannuksella. Eikä feministit tätä edes kiistäkään enää.

Olen pohtinut samaa, kun tämä toinen kirjoittaja.

Olin jotenkin pöyristynyt, että Suomeen tuli "suomen feministinen puolue". Mielestäni olisi sama, jos olisi "suomen sovinistinen puolue".

Miksi ei "suomen tasa-arvon puolue"?

Tuntuu että feminismi on ylittänyt monessa asiassa tasa-arvon ja nyt ikäänkuin kostoksi vanhasta maailmasta ollaan menossa semmoiseen "nyt on naisten vuoro olla sortajia" tyyliseen ajatteluun.

Tasa-arvoa kannatan, en patriarkaalia tai matriarkaalia.

Nämä!! Erittäin hyvin kiteytetty. Pahimmillaan tuntuu, että nykyfeminismi on naisten(kin) vihollinen.

Totta. Kaikki naisten ja miesten välinen solidaarisuus on kadonnut, vaikka yhdessä näitä elämän vankkureita pitäisi kiskoa.

Vierailija
1387/2707 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oman ulkonäön ja epäaitojen " lifestyle" kuvien esittely somessa. Ajanhukalta tuntuu. Kaipaisi aitoa vuorovaikutusta tuon teennäisyyden sijaan.

Toinen on työelämässä ihmeellinen hypetys. Pitäisi esittää jotain ihmeellistä kansainvälistä ja yltiösosiaalista moniosaajaa vaikka olisi kyseessä ihan tavallinen työ.

Nuoruudessani ysärillä sai vielä olla tavallinen. Tai vähän outokin. Nyt kaikki yrittävät tai heitä yritetään samaan muottiin myös työelämässä.

Tekisi mieli sanoa tähän, että "ei perkele!!" Eli komppaan!

Vierailija
1388/2707 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi meidän kysyä heiltä, jotka näitä pyllyjänsä kuvaa ja esittelee. Kun en itsekään ymmärrä tai en tiedä. Joku outo pyllyvillitystrendi?

Vierailija
1389/2707 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Legginsit 🤢

Mulle ihminen on valitellut liikoja lihojaan, ja sitä kun ei ole mitään vaatetta niitä peittämään, joten ratkaisu on - legginsit.

Itsekin käytän koko talven sekä muulloinkin viileillä ilmoilla, mutta pitkien houuijen tai pitkähköjen hameiden alla...

Mulla on liikaa läskiä ja käytän farkkuja. Farkkujen kanssa näyttää paljon paremmalta kuin legginsien kanssa.

Vierailija
1390/2707 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräilyshortsit ja mauton paljastava pukeutuminen, esim. minishortsit.

Köyhät paljastelee itseään, paremmat ihmiset osaavat pukeutua tyylillä myös kesään.

Hihattomat paidat tai reidet paljastavat alaosat eivät kuulu tyylikkääseen kesäasuun.

Vierailija
1391/2707 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Botox?villitys, kuvittelevatko nämä töröturvat olevansa kauniimpia turvotettuaan suunsa kammottavaksi?

Tverkkaminen, toki uskon joidenkin miesten kuolaavan, kun naiset pyörittävät pyrstöjään. Näyttää kaamealta, mieleen tulee h:lla alkava sana.

Tatuoinnit, järki lie ollut lomalla, kun on tatuoijan luona käynyt. Ei komista ketään. En halua tällaisen asiakaspalvelijan tulevan lähellekään, olen ilman palvelua mieluummin.

Miesten parrat, huonosti hoidettuja partaturakkeita miehillä ikään katsomatta, ei siis vain nuorten miesten tapa. 

Vierailija
1392/2707 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyöräilyshortsit ja mauton paljastava pukeutuminen, esim. minishortsit.

Köyhät paljastelee itseään, paremmat ihmiset osaavat pukeutua tyylillä myös kesään.

Hihattomat paidat tai reidet paljastavat alaosat eivät kuulu tyylikkääseen kesäasuun.

Olen vähävarainen mutta en pukeudu mauttomasti. Olen tarkka siitä mitä puen päälle. En käytä tiukkoja tai paljastavia vaatteita.

Vierailija
1393/2707 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt joku Sita valittaa kun joku setä kuvasi hänen hanuriaan festareilla. Kun googletin ko. naisen, hän on kirjoittanut mm "Ajatuksen tasolla fantasiat eivät kuitenkaan loukkaa ketään. Se on vain rikkautta, että löytää asioita, joista kiihottua." Hän myös poseeraa antavan halkiohameen kanssa.

Katso mua mutta älä katso. Ei oo mikään hyvin nykyään. Käy oikein sääliksi miehiä koska pitää olla helvetin varovainen naisten kanssa nykyään ettet ole syytteessä jostain.

Joku pervo sika kuvaamalla kuvaa naisten takapuolia ja tällaisia pitäisi sääliä? En tuu ikinä niin vanhaksi että tuollaiset paskat säälittäisivät pätkääkään. Uhriutuminen toinen nykyajan oikeen villitys.

N47

Vierailija
1394/2707 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apinoivat amerikkalaisia somevaikuttajia.

Vierailija
1395/2707 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ahdistuksen määrää!! Ahdistutaan mitättömistä asioista, siitä kun joku odottaa sun tekevän jotain tai olevan sovitussa paikassa tiettyyn aikaan esim. työpaikalla, ja se on ihan ok. No ei ole.  Ihmisen pitää kasvattaa luonnettaan, muuten koko elämä on yhtä pelkotilaa, mielensä pahoittamista ja ahdistusta. Suosittelen jokaiselle paniikkihäiriöstä ja ahdistuksesta kärsivälle matkaa epämukavuusalueelle ja heitä se kännykkä pöpelikköön ja ala elää. Katse pois omasta navasta.

Toisekseen vierastan sitä rajatonta auttamishalua ja empatiaa, jotka suunnataan kaikkille maailman hätää kärsiville. Ollaan mukamas kaikesta huolissaan ja siinä jälleen yksi syy mistä voi muodikkaasti ahdistua. Unohtaen oman maan konkreettista apua tarvitsevat. Jos ihminen todella haluaa auttaa, hän ei siitä somessa huutele vaan menee ja auttaa lähipiirissä apua tarvitsevaa yms. Hiljaiset pienet teot somessa vouhkaamisen sijasta on parasta. Ja Ukraina saa itse uudelleenrakentaa maansa, niin suomalaisetkin tekivät.

Vierailija
1396/2707 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä, että nykyfeminismi on oman p erseensä kuvaamista instaan.

T. Feministinainen 47v

Vierailija
1397/2707 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vaan vierastan sitä ettei höyhensukupolvi osaa mitään. Ei kouluttauduta, ei haeta töitä ja ilman ammattia odotetaan 4;n tonnin kuukausituloja. Väitetään että nämä kakarat maksavat meidän eläkkeet? Ihan käsittämätöntä miten.

Vierailija
1398/2707 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somea. En tähän päivään mennessä ole keksinyt ainuttakaan perustetta miksi minun tai sinun pitäisi olla FB, IG, ja mitä muita niitä onkaan. 

Ihmiselle on luotu tarve että siellä pitää olla, jotta hän tietää olevansa elossa?Suurin osa ihmisistä elää omassa kuplassaan, somessa. Yhdessä, mutta kuitenkin yksin.

Vierailija
1399/2707 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tatuoinnit ja tuksuripset. Yök.

Vierailija
1400/2707 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo keski-iän ylittäneenä ärsyttää hurjasti jatkuvasti lisääntyvä byrokratia. Joka halvatun asiaan pitää olla laki, laille toimeenpanija, lupaviranomainen, valvoja. Nyt kompostitarkastaja taitaa olla viimeisin äärityperyys mitä EU:ssa on keksitty ja suomalainen byrokraatti näkee märkiä unia. Siitä huolimatta tai sen vuoksi uusavuttomuus ja arkijärjen puute vaivaavat jatkuvasti pahemmin.

Toinen on nämä cancel ja woke ja muut vastaavat loukkaantumiskulttuurit. Että ihminen voi olla tyhmä noiden sukupuoliensa kanssa. Kuulemma Tampereen yliopistossa on opetettu ihan vakavissaan, että miehetkin menstruoivat. Ei ole ihmiskunnalla toivoa kun tuollainen mielenvikainen sössötys on akateemista "totuutta". Itse tähän ikään en ole itsessäni mitään sellaista oiretta huomannut, olisiko elimistön biologialla jotakin osuutta...

Kolmantena yleinen sivistyksen puute ja sen ihannointi. Kuten edellä joku jo tuumasi, että ennen mentiin Pariisissa käymään Eiffelissä ja otettiin siitä kuvia, nyt omasta naamasta ja peräpuolesta. 

Terveisin äreän vanhan äijän oireyhtymää poteva fiksujen teini-ikäisten isä.