Passi hukassa. Itku tässä tulee.
Huomenna lento. Illalla lähdetään junaan. Pojan passi hukassa. Ollaan käännetty koko talo ympäri. Mä en todellakaan enää tiedä missä se voisi olla. Mä luulin että kaikkien passit olisi olleet mun käsilaukussa mutta ei ole. Ei ole totta. Mulla ei ole enää mitään ideaa mistä etsisin sitä.
Kommentit (247)
Henkkari = passi tai henkilökortti
Niille jotka vänkää kelpaako ajokortti Ruotsin/Suomen/Pohjoismaiden matkailussa. Vai tietääköhän toi Ruotsin suurlähetystö sittenkään paremmin ... 🤔https://www.swedenabroad.se/fi/embassies/suomi-helsinki/vanliga-fr%C3%A…
Hienoa että passi löytyi. Ihanaa matkaa ap!
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa myös koronapassit ettei mene koko loma karanteenissa.
Siis olen ymmärtänyt ettei koneeseen edes pääse jos ei ole koronapassi kunnossa? Olenko väärässä?
Vierailija kirjoitti:
Löytyi. Ei ymmärretä miten, mutta se oli kodinhoitohuoneen pöydällä ison pyyhepinon alla. Mulla ei ole mitään muistikuvaa, että olisin sitä sinne vienyt. Miksi olisin vienyt vain yhden passin sinne, jos keräsin kaikki jo valmiiksi laukkuuni? Kukaan lapsista ei myöntänyt koskeneensa passiin. Miehelläkään ei ollut siitä tietoa. Pääasia kuitenkin, että löytyi. Ihmeellinen paikka joka tapauksessa. ap
Onhan näitä. Kerran pyykkejä kuivumaan laittaessa totesin, että taas on pesukone syönyt yhden sukan. Sukka löytyi keskeltä pihaamme. Puhtaana siis pesun jäljiltä. :D Olisiko jonkun housunlahkeessa sinne kulkeutunut. Tai sitten pesukoneesta mennyt teleportilla ulos. Selvisipä sekin, mihin ne pesukoneesta hävinneet sukat menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa myös koronapassit ettei mene koko loma karanteenissa.
Siis olen ymmärtänyt ettei koneeseen edes pääse jos ei ole koronapassi kunnossa? Olenko väärässä?
Riippuu maan rajoituksista. Rhodokselle ei ole rajoituksia
Voi kysyä passia kirjoitti:
Passeja myös varastetaan koska joku yrittää liikkua niillä tai niistä tehdään kopioita jopa hautakivistä on otettu nimiä tullut etunimi sukunimeksi ....ja muuta laitonta.Poikkeus olojen takia passeja kysytään sekä pandemian että sotien takia ja rikollisuuden myös rikollisuutta tulee siirtolaisten mukana.Viran omaiset ei kyttää sinun nimeäsi vaan oletko minkä maan kansalainen ja oletko etsintäkuulutettu.Ilmoita aina kadonnut kortti koska silloin väärentäjät jää kiinni.
Miksi enää ei opeteta koulussa yhdyssanojen kirjoittamista?
En jaksanut lukea. Voi olla että oli ihan asiaakin.
-ohis
Käytiin viime viikolla Alankomaissa, eikä mitään henkilöllisyyspapereita kyselty missään. Koronapassi piti näyttää ainoan kerran Vantaalla, kun palattiin Suomeen. Sama juttu pari kuukautta sitten.
Niin. Selviytyneet kertoo sankaritarinoita, ja ne muut, ne vollottaa kaltereiden takana kovaa kohtaloaan, jonkun banaanitasavallan putkassa. Pointti on se, ettei matkailu ole idiooteille, vaikka idiootit paljon matkailevatkin, ja kehuvat miten idioottina selviää. Väärillä asiakirjoilla matkustamisesta voi joissain paikoin olla myös sanktioita, ymmärrätkö. Typeryys ei ole sellainen seikka, jolla kannattaa ylpeillä..
Vierailija kirjoitti:
Löytyi. Ei ymmärretä miten, mutta se oli kodinhoitohuoneen pöydällä ison pyyhepinon alla. Mulla ei ole mitään muistikuvaa, että olisin sitä sinne vienyt. Miksi olisin vienyt vain yhden passin sinne, jos keräsin kaikki jo valmiiksi laukkuuni? Kukaan lapsista ei myöntänyt koskeneensa passiin. Miehelläkään ei ollut siitä tietoa. Pääasia kuitenkin, että löytyi. Ihmeellinen paikka joka tapauksessa. ap
Olin kirjoittamassa että se on kylpyhuoneessa pyykkien alla.
t.saamelaisten jälkeläinen. Näin pyyhemytyn ja passin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko lähtö EU-maahan? Silloin riittää henkilökortti. Passi vain EU:n ulkopuolelle.
Mistä ihmiset keksii näitä? Pohjoismaissa voi riittää henkilökortti, mutta kyllä oikeissa EU-maissa passi vaaditaan (vaikka sitä ei aina kysyttäisikään).
Älä puhu pashaa. Ei vaadita passia, henkilökortti riittää. Lue vähän ketjua taaksepäin, siellä on lueteltu maat, joissa henkilökortti riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääasia että löytyi! Hyvää matkaa!!
Ja kukaan ei sitä matkan aikana kysy.
Kyllä ainakin viime syksynä syyslomalle Rodokselle mennessä kysyttiin, niin Helsingistä lähtiessä kun Rodoksella palatessa.
Vierailija kirjoitti:
Mä niin nautin kun ihmiset eivät tajua tarkastaa asioita valmiiksi. Katselen tässä juuri meidän perheen passeja, ovat valmiina kin viikon päästä lähdemme reissuun.
Varo tuota ajattelu -ja tunnetapaa. Ja ole varovainen veden äärellä sitten kun oikeasti sellaisen äärelle pääset Sinulla on paha olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääasia että löytyi! Hyvää matkaa!!
Ja kukaan ei sitä matkan aikana kysy.
Kyllä ainakin viime syksynä syyslomalle Rodokselle mennessä kysyttiin, niin Helsingistä lähtiessä kun Rodoksella palatessa.
Tajuatko lainkaan, kuinka pitkä aika on viime syksystä? Kuule sen jälkeen on muuttunut korona rajoitukset ja vaadittavat todistukset ja rokotusten määrä jo aika monta kertaa.
Ei sitä passia välttämättä kysytä.
Olipa kiva kuulla että löytyi! Hyvää matkaa 😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko lähtö EU-maahan? Silloin riittää henkilökortti. Passi vain EU:n ulkopuolelle.
Mistä ihmiset keksii näitä? Pohjoismaissa voi riittää henkilökortti, mutta kyllä oikeissa EU-maissa passi vaaditaan (vaikka sitä ei aina kysyttäisikään).
Henkilökortti riittää Schengen maihin. Schengen alueeseen kuuluu muitakin kuin EU-maita, mutta kaikki EU-maat eivät ole Schengen maita.
EU-kansalaisen henkilökortti riittää myös niissä EU-maissa, jotka eivät kuulu Schengeniin. Bulgaria, Romania, Kypros, Kroatia ja Irlanti.
Vierailija kirjoitti:
Käytiin viime viikolla Alankomaissa, eikä mitään henkilöllisyyspapereita kyselty missään. Koronapassi piti näyttää ainoan kerran Vantaalla, kun palattiin Suomeen. Sama juttu pari kuukautta sitten.
Klaus siis kontrolloi koronapasseilla edelleen.
Höpö höpö.