Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Passi hukassa. Itku tässä tulee.

Vierailija
08.05.2022 |

Huomenna lento. Illalla lähdetään junaan. Pojan passi hukassa. Ollaan käännetty koko talo ympäri. Mä en todellakaan enää tiedä missä se voisi olla. Mä luulin että kaikkien passit olisi olleet mun käsilaukussa mutta ei ole. Ei ole totta. Mulla ei ole enää mitään ideaa mistä etsisin sitä.

Kommentit (247)

Vierailija
241/247 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon on näyttöä kertynyt naisten huolimattomuudesta elämäni varrella, tämä menee siihen, jo vuoren korkuiseen kasaan mukaan...

Tietysti tuo on vain naisen vika, kun nainen yksin pakkaa. Niinkö?

Eikös se ollut mainittu, että ko. passi oli viimeksi naisen käsissä ja jonnekin siitä hävinnyt, pyyhekasan alle?

Vierailija
242/247 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon on näyttöä kertynyt naisten huolimattomuudesta elämäni varrella, tämä menee siihen, jo vuoren korkuiseen kasaan mukaan...

Tietysti tuo on vain naisen vika, kun nainen yksin pakkaa. Niinkö?

Eikös se ollut mainittu, että ko. passi oli viimeksi naisen käsissä ja jonnekin siitä hävinnyt, pyyhekasan alle?

Johtuu siitä, että naiset joutuu tekemään kaiken. Olisi joku muu voinut viedä sen pyyhekasan pesuun, kun äiti katseli passeja valmiiksi matkaa varten, mutta ei, niin vain iskettiin ne pyyhkeet äidille kylpyhuoneeseen vietäväksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/247 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

VaahtoVasara kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin maahan lento? Itse kävin äskettäin Saksassa vanhentuneella passilla. Missään ei tarvinnut näyttää.

Ihan olet sitten tuurilla mennyt, koska passista on lentokentillä verrattu nimi boarding passiin.

Tarkastuksen yhteydessä jos olisi havaittu matkustusasiakirjan vanhenneen, olisi sinua sakotettu ja maasta riippuen jopa maahantulokielto/-rajoite.

Ystävälläni oli vanhentunut passi, kun matkustimme Saksaan. Lähtiessä sitä ei edes kysytty, vaikka pelkäsimme, että matka loppuu siihen, ja Münchenin lentokentällä marssimme suoraan poliisin toimistoon kysymään, että mitäs nyt tehdään, kun kotiinkin pitää vielä päästä. Saksan poliisi vastasi, että passi käy henkilötodistuksesta vuoden vanhenemisen jälkeen ja henkilötodistuksella voi matkustaa.

Vierailija
244/247 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyikö se passi?? 

Vierailija
245/247 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

VaahtoVasara kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin maahan lento? Itse kävin äskettäin Saksassa vanhentuneella passilla. Missään ei tarvinnut näyttää.

Ihan olet sitten tuurilla mennyt, koska passista on lentokentillä verrattu nimi boarding passiin.

Tarkastuksen yhteydessä jos olisi havaittu matkustusasiakirjan vanhenneen, olisi sinua sakotettu ja maasta riippuen jopa maahantulokielto/-rajoite.

Ystävälläni oli vanhentunut passi, kun matkustimme Saksaan. Lähtiessä sitä ei edes kysytty, vaikka pelkäsimme, että matka loppuu siihen, ja Münchenin lentokentällä marssimme suoraan poliisin toimistoon kysymään, että mitäs nyt tehdään, kun kotiinkin pitää vielä päästä. Saksan poliisi vastasi, että passi käy henkilötodistuksesta vuoden vanhenemisen jälkeen ja henkilötodistuksella voi matkustaa.

EU-maiden välillä riittää ajokorttikin matkustamiseen - ei tarvita passia. Ja poliisi mainitsi aivan oikein että se käy _henkilötodistuksena_ (kun EU-maissa muuta ei tarvita!!), mutta esim. Japaniin et sillä pääse.

Vierailija
246/247 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli yhden lapsen passi hukassa. Ei ollut siellä missä kaikkien muidenkin. Mies sen sitten löysi kun oli matkan jälkeen pitänyt itsellään ja laittanut johonkin. Kiisti ensin, että hänellä mitään passia olisi, mutta löytyi kun alkoi etsimään.

Vierailija
247/247 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

VaahtoVasara kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EU-maiden välillä riittää ajokorttikin matkustamiseen - ei tarvita passia. Ja poliisi mainitsi aivan oikein että se käy _henkilötodistuksena_ (kun EU-maissa muuta ei tarvita!!), mutta esim. Japaniin et sillä pääse.

Ei helvetti miten kujalla ihmiset on. Suloisesti sekaisin on passit, henkkarit ja ajokortit, Pohjoismaat, EU ja Schengen. Saati kaukomaat.