Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Passi hukassa. Itku tässä tulee.

Vierailija
08.05.2022 |

Huomenna lento. Illalla lähdetään junaan. Pojan passi hukassa. Ollaan käännetty koko talo ympäri. Mä en todellakaan enää tiedä missä se voisi olla. Mä luulin että kaikkien passit olisi olleet mun käsilaukussa mutta ei ole. Ei ole totta. Mulla ei ole enää mitään ideaa mistä etsisin sitä.

Kommentit (247)

Vierailija
181/247 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa katsoa kaikki vaatekaapit, jos on mennyt sinne, kun matkalaukkuja on viimeksi tyhjennetty.

Vierailija
182/247 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös henkilötodistus käy Eu ssa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/247 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytiin viime viikolla Alankomaissa, eikä mitään henkilöllisyyspapereita kyselty missään. Koronapassi piti näyttää ainoan kerran Vantaalla, kun palattiin Suomeen. Sama juttu pari kuukautta sitten.

Jos olet lentänyt niin varmaan kuitenkin vähintään annoit passin numeron lähtöselvityksessä. Jos se on kunnossa niin eipä sitä sitten ole tarvekaan kysellä. Autolla tai junalla toki pääsee EU-rajojen yli ilman mitään papereita.

Vierailija
184/247 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytiin viime viikolla Alankomaissa, eikä mitään henkilöllisyyspapereita kyselty missään. Koronapassi piti näyttää ainoan kerran Vantaalla, kun palattiin Suomeen. Sama juttu pari kuukautta sitten.

Jos olet lentänyt niin varmaan kuitenkin vähintään annoit passin numeron lähtöselvityksessä. Jos se on kunnossa niin eipä sitä sitten ole tarvekaan kysellä. Autolla tai junalla toki pääsee EU-rajojen yli ilman mitään papereita.

Ei passin numeroa kysytty lippuja varatessa, eikä lähtöselvityksessäkään. Finnairilla mentiin. Lennolle mennessä piti vaan näyttää lipun koodi kännykästä.

Vierailija
185/247 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö kentältä saa enää pikapasseja?

Katsoin että se palvelupiste on auki 7-16... Sitä ei varmaan muina aikoina saa? Meillä lähtee 6.20 lento, koneeseen nousu 5.40. ap

Jäät kotiin. Tyhmästä päästä saa kärsiä koko kroppa

Vierailija
186/247 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amsterdamiin olen itse tehnyt kotona lähtöselvityksen, näyttänyt lipun porttiin kännykästä, turvatarkastuksessa tarkastettiin vaan laukku ei muuta(menen vain käsimatkatavaroilla), portilla näytin taas vaan puhelin lipun..sama takaisin tullessa..passia ei kysytty kertaakaan.

Vierailija
187/247 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Passin katoaminen on merkki, että matkalle ei kannata lähteä.

Vierailija
188/247 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti kävitte tänään hakemassa pikapassin.

Vierailija
189/247 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kerran luottokortti hukassa usean kuukauden. Löytyi lopulta vähän reilumman kokoisen kameralaukun pikkuruisesta vetoketjullisesta sivutaskusta. Nyt kaikki pussukat, kameralaukut ja pikkuiset ohuetkin taskut laukuista ja kasseista syyniin. Ohut passi voi olla litteänä melkein missä vain, vanhojen matkaesitteiden välissä tms.

Kesäshortsien perstasku? Jonkun muun vaatteen taskussa (vaatetta käytetty viimeksi eri kelillä). Patjan alla? Kirjarivistön takana tai jonkun kirjan välissä?

Vierailija
190/247 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se löytyi jo ajat sitten pyyhkeiden alta.

Ei ap

Vierailija
191/247 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP LÖYSI PASSIN PYYHEPINON ALTA!!!

Vierailija
192/247 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko jossain tärkeiden papereiden/kansioiden välissä?

Vierailija
193/247 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei poika pidä tavaroitaan järjestyksessä?

Passi säilytetään aina samassa paikassa ja otetaan hyvissä ajoin esille.

No ehkä hän oppii nyt läksynsä.

Vierailija
194/247 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kukaan uskaltaa matkustaa? Lapset mukana? Ei korona ole vielä ohi!!!!

Vierailija
195/247 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkalaukun tasku?

Vierailija
196/247 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Schengen-maiden välillä matkustaessa kannattaa kyllä olla joko passi tai henkilökortti mukana. Vaikkei rajatarkastuksia olekaan, niin lentoyhtiö saattaa kysyä henkkareita. Heillä on siihen oikeus ja joskus niin tekevätkin. Jos ei tarvi mennä lähtöselvitystiskin kautta, niin luultavasti ei kukaan kysy henkkareita. Mutta olisi aika ikävää jäädä pois kyydistä, koska ei pysty tarvittaessa todistamaan henkilöllisyyttään.

Vierailija
197/247 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin maahan lento? Itse kävin äskettäin Saksassa vanhentuneella passilla. Missään ei tarvinnut näyttää.

No ethän sä sillä passilla siellä käynyt, jos ei kerran tarvinnut näyttää. Ei olisi vanhentunut passi kelvannut, jos olisi kysytty. Vähän sama kuin sanoisi että kävin tiliotteella/kirjastokortilla/kauppakuitilla Saksassa, ei ongelmia, ei edes tarvinnut näyttää.

Vierailija
198/247 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kukaan uskaltaa matkustaa? Lapset mukana? Ei korona ole vielä ohi!!!!

Korona on tullut jäädäkseen ja sen kanssa pitää nyt vain elää. Ei sitä loppuelämäksi voi kotiinsa linnottaitua. Hyvin harva sairastuu enää vakavasti. 

Vierailija
199/247 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivat sakot tulee ilman asianmukaista asiakirjaa matkustavalle. Noin 500,- muistaakseni.

Vierailija
200/247 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu tunne, kerran ennen lomareissua havaittiin, että miehen passihan onkin vanhentunut. Ei muuta ko aamulla kentälle ja väliaikaista pikapassia hakemaan. Ehti vielä lennolle mukaan. 8.30 lähti kone.

Itellä ehkä vieläkin tukka vähän pystyssä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi