Passi hukassa. Itku tässä tulee.
Huomenna lento. Illalla lähdetään junaan. Pojan passi hukassa. Ollaan käännetty koko talo ympäri. Mä en todellakaan enää tiedä missä se voisi olla. Mä luulin että kaikkien passit olisi olleet mun käsilaukussa mutta ei ole. Ei ole totta. Mulla ei ole enää mitään ideaa mistä etsisin sitä.
Kommentit (247)
Minä ompelin vanhasta puuvillaisesta musta-valkoisesta keittiöpyyhkeestä vetoketjullisia pusseja. Niissä säilytämme lipaston laatikossa passit, matkavakuutuskortit, lento- ja laivayhtiön asiakkuuskortit yms. Passejahan ei saa säilyttää ainakaan PVC-muovisessa pussissa.
Olisit tarkistanut passien tilanteen ennen kuin varaat äkkilähdön seuraavalle päivälle. Minä tarkistan passien tilanteen ENNEN kuin varaan lennon oli se seuraava päivä tai kuukausien päästä. Tämä itsestäänselvyys.
Mulla on sairaslomatodistus. :( Tarvisin sitä lisäajan hakuun opintoihin. Ajattelin kääntää koko känpän ylösalaisin et löydän sen tänään.
Vierailija kirjoitti:
Löytyi. Ei ymmärretä miten, mutta se oli kodinhoitohuoneen pöydällä ison pyyhepinon alla. Mulla ei ole mitään muistikuvaa, että olisin sitä sinne vienyt. Miksi olisin vienyt vain yhden passin sinne, jos keräsin kaikki jo valmiiksi laukkuuni? Kukaan lapsista ei myöntänyt koskeneensa passiin. Miehelläkään ei ollut siitä tietoa. Pääasia kuitenkin, että löytyi. Ihmeellinen paikka joka tapauksessa. ap
Näitä sattuu, kun alkaa tekemään jotain toista asiaa kun tekee muuta. Taiteilijoille/kirjailijoille esim. tyypillinen ongelma, että kesken taiteilun lomassa pitää hakea jotain ja kiikuttaa vaikka kynää mukanaan niin kas kummaa se onkin sitten kadonnut johonkin, ja löytyy jostain mistä lie.
Vierailija kirjoitti:
Olisit tarkistanut passien tilanteen ennen kuin varaat äkkilähdön seuraavalle päivälle. Minä tarkistan passien tilanteen ENNEN kuin varaan lennon oli se seuraava päivä tai kuukausien päästä. Tämä itsestäänselvyys.
Missä ap sanoi varanneensa äkkilähdön? Passit kyllä jäivät turhan viimetinkaan tarkistaa.
Silloin kun aletaan matkaa suunnitella niin tarkistetaan passit että ovat ajan tasalla myös rokotukset jos mennään vähänkin eksoottiseen maahan. Säilytetään passit tietyssä paikassa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole turvallista matkustella -- miksi pitää koronaa lähteä tarkoituksella hakemaan ja levittämään. Korona tappaa edelleen!!!!
Niin joo, Suomessahan sitä ei kukaan suomalainen levitä. Täällä kotimaassa sitä vasta ihmiset on koko korona-ajan eläneet kuin pellossa. Ulkomailla on ollut turvallista Suomeen verrattuna.
Poika ei halua lähteä ja ottanut passin pois laukusta tahalleen? Kuulostaa siltä. Joku porukasta ei halua lähteä. Kukas se on? Sieltä löytyy myös passi. Pojalle kannattaa kertoa, että matkat maksaa maltaita ja nyt olisi parempi löytyä se passi.
Mä niin nautin kun ihmiset eivät tajua tarkastaa asioita valmiiksi. Katselen tässä juuri meidän perheen passeja, ovat valmiina kin viikon päästä lähdemme reissuun.
Vierailija kirjoitti:
Mä niin nautin kun ihmiset eivät tajua tarkastaa asioita valmiiksi. Katselen tässä juuri meidän perheen passeja, ovat valmiina kin viikon päästä lähdemme reissuun.
Etkö osaa lukea? Ap tsekkasi passit, nyt vain yksi passi hävinnyt. Vain suomalainen juntti osaa nauttia omasta kontrollifriikkiydestä ja neuroottisuudestaab muiden kustannuksella. :) Miksi olet niin pahansuopa? Mistä jäit ja jäät edelleen paitsi?
Vierailija kirjoitti:
Rukoile Jumalalta, etsivä löytää
Oon joskus löytänyt tavaran näin. Tullut fiilis ett tossa se on.
Kokeile rentoutua ihan hetkeksi. Ehkä saat idean.
Ps. Haluaako poika varmasti lähteä sinne? Ettei ole piilottanut sitä passiaan?
Todennäköisesti se on jo mukana.
No niin, passi on löytynyt jo pari sivua sitten. Hajaantukaa.
Joskus kun on jotain hukassa kannattaa katsoa laukun/housujenn/takinvuoresta. Ihan vain näin yleisniksi kaikille. Ne on ihan hämmentäviä piiloja tavaroille. Joskus en oo meinannu tajuta miten tavara x on jääny huomaamatta vuoren sisältä. Siis monesti sellainen mikä pitäis huomata - avain, kolikko jne.
Minkä ikäinen poika? Onko voinut itse tilata jotain ja joutunut näyttämään postissa henkkaria? Passi voisi siinä tapauksessa olla pojan huoneessa, takintaskussa tai repussa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki eivät olekaan yhtä erinomaisia kuin sinä!
Ps. En ole ap.
Katso näistä paikoista :
Pojan reppu
Sohvatyynyjen alta
Jos pidät puhelinkuorissa esim. pankkikorttia niin katso sieltä
Imurin sisältö (suosittelen, meilläkin löytyi tyttären korvikset sieltä)
Lykkyä tykö
Se passihan löytyi jo. Tarkistakaa jutun käänteet, ennen kuin kommentoitte.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rodokselle ollaan lähdössä. Ja ei vakituisesti ole mun laukussa, mutta laitoin ne sinne odottamaan matkaa ettei ne unohdu. Olohuoneessa yhdessä kaapissa niitä säilytetään, mutta kaappikin on käyty läpi. Ei keksitä enää missä se voi olla. Poika käy läpi omia tavaroitaan ja mies autoa. Jos se on jäänyt jostain syystä sinne kun ollaan haettu pojan passi. ap
Rodos on EU:ta. Riittää kuvallinen henkkari.
Ihan vaan huomiona, että esim mulla ei ole ikinä ollut kuvallista henkkaria, ainoastaan passi.
Muistakaa myös koronapassit ettei mene koko loma karanteenissa.
Meidän lapselle hankittiin henkilökortti S-Visan käyttöä varten. Passi oli hänellä ollut jo vauvasta asti matkustamisen vuoksi, mutta sitten kun tuli tuo S-Visa kuvioihin hänen ollessa 9-vuotias, hankittiin henkilökortti. Tavallinen ostelu onnistuu ilman henkilökorttia, mutta jos halusi nostaa kassalta rahaa tai tallettaa, niin siinä piti olla henkilöllisyystodistus ja henkilökortti oli tuohon passia kätevämpi.