Olisiko 57,5 neliön kaksio mielestäsi pieni yhdelle ihmiselle?
Kommentit (32)
Asun 45-neliöisessä tyytyväisenä joten ei ole.
Kyllä se taitaa olla. Vähintään 60 neliötä täytyy olla yhdelle.
Jos sä olet norsun kokinen niin onhan se vähän nafti kämppä.
Mulle riittää hyvin tää 33,5 neliöä 😎
Hyvän kokoinen lapsettomalle parille tai miksei vaikka yksin asuvalle, varsinkin jos on lemmikkejä.
Olisi lukaali minulle, tämä missä asun on 31,5 neliöö
Ihan mukavahan tuo on. Mahtuu lemmikkikin, vaikka iso koira.
No ei ole pieni yhdelle eikä kahdelle.
Mulla tuon kokoinen ja siivoaminen on aika työlästä, haluaisin palkata siivojan, mutta jotenkin tuntuu epämiellyttävältä kun koti on niin henkilökohtainen.
Mulla on 75 neliötä ja tarttisin kyllä yhden huoneen lisää
Riippuu täysin siitä, mihin on tottunut. Erotessa muutin 140m2 omakotitalosta yksin 55 neliöön niin tuntuihan se aluksi ahtaalta. Nykyään meitä asuu neljä henkeä 63 neliössä ja hyvin mahdutaan.
Mulla on 73 neliötä itselläni, mutta mahtuisin hyvin pienempiinkin neliöihin. Mun elämäntilanne kuitenkin on se, että tarvitsen / haluan kolmion, on sitten vierashuone tyttärelle majapaikaksi, kun tulee käymään kotona. Samaa huonetta käytän työhuoneena.
Asuin 15 vuotta 39 m2 kaksiossa ja seuraavat tässä nykyisessä, eli 53 m2 kolmiossa. Iso on tuo 57 m2.
Ei ole.
Asuin aikanaan 30 neliön yksiössä ja se oli mulle sopivan kokoinen. Oli älyttömän hyvin suunniteltu ja kaappitilaa oli runsaasti.
Asun juuri otsikossa mainitun kokoisessa ”kaksiossa”, yksin. Pohjakaavassa on eteiskäytävä kaapistoineen, joka avautuu yhdistettyyn olohuone-ruokailutila-keittiönurkkaukseen. Erillinen makuuhuone, pesuhuone, sauna. Parveke.
Yksineläjälle menee, mutta aikaisemmin tässä asui pariskunta. En jaksaisi itse katsella toista ihmistä näin pienissä ja vaihtoehdottomissa tiloissa, jossa omaa rauhaa saa vain siten, että toinen menee makuuhuoneeseen kun toinen on olohuone-keittiössä tai päinvastoin — jos ei nyt sitten vessassa tai saunassa möksistele.
Mielelläni ottaisin itsellenikin yhden huoneen lisää erilliseksi työ- ja harrastetilaksi niin, ettei työpöytää tai harrastevälineitä tarvitse pitää makuuhuoneen tai olohuoneen puolella. Perinteinen, selkeä erillinen keittiö omana huoneenaan olisi myös kovasti tervetullut. Avokeittiövillitystä en ole koskaan ymmärtänyt. Keittiö on keittiö ja olohuone olohuone, niillä on eri käyttötarkoitukset.
Lapsuuteni olen asunut paljon väljemmin: isoissa omakotitaloissa, joissa erilaisia huoneita, tiloja ja soppia riittää, eikä erillisiä toimintoja yritetä väkivalloin yhdistää samaan tilaan. Pääkaupunkiseudulle muutettuani olen todennut, että kerrostalokaupunkilaiset (poislukien ne, jotka omistavat vanhoja, isoja ullakkohuoneistoja arvotaloissa tai 70-luvun pohjaratkaisulla tehtyjä perheasuntoja) kyllä tyytyvät kovin vähään grynderien sanelemaan elintilaan verrattuna siihen, miten muu Suomi asuu, eivätkä tätä niukkuutta edes oikein itse ymmärrä.
Just sopiva yhdelle. Meitä on kaksi aikuista 106m2 ja ihan sopiva. Pienempään en tahtoisi muuttaa.
Se on aikalailla se minimi että pystyy vielä hengittää ja vähän viihtyäkin kotona. Pienin missä olen asunut.
Sehän on iso!