Passi hukassa. Itku tässä tulee.
Huomenna lento. Illalla lähdetään junaan. Pojan passi hukassa. Ollaan käännetty koko talo ympäri. Mä en todellakaan enää tiedä missä se voisi olla. Mä luulin että kaikkien passit olisi olleet mun käsilaukussa mutta ei ole. Ei ole totta. Mulla ei ole enää mitään ideaa mistä etsisin sitä.
Kommentit (247)
Vierailija kirjoitti:
Löytyi. Ei ymmärretä miten, mutta se oli kodinhoitohuoneen pöydällä ison pyyhepinon alla. Mulla ei ole mitään muistikuvaa, että olisin sitä sinne vienyt. Miksi olisin vienyt vain yhden passin sinne, jos keräsin kaikki jo valmiiksi laukkuuni? Kukaan lapsista ei myöntänyt koskeneensa passiin. Miehelläkään ei ollut siitä tietoa. Pääasia kuitenkin, että löytyi. Ihmeellinen paikka joka tapauksessa. ap
Joku piilottanut sen. Tai laitoitko passit laukkuun kodinhoitohuoneessa ja yksi jäi epähuomiossa pöydälle ja joku nosti pyyhkeet päälle? Vai oliko passi jäänyt jonnekin lojumaan ja joku nostanut sen kodinhoitohuoneen pöydälle. Meillä ainakin kodinhoitohuoneeseen kertyy aina tavaraa.
Pakkasit pyyhkeitä mukaan ja laskit passin siksi aikaa pöydälle --> unohdit --> passi meni hukkaan
Pääasia että löytyi! Hyvää matkaa!!
Vierailija kirjoitti:
Pääasia että löytyi! Hyvää matkaa!!
Ja kukaan ei sitä matkan aikana kysy.
Vierailija kirjoitti:
Pakkasit pyyhkeitä mukaan ja laskit passin siksi aikaa pöydälle --> unohdit --> passi meni hukkaan
Juuri näin tavarat hukkuvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rikollisuudelle stop kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eu maissa riittää henkkari. Paitsi suomen naapurimaissa kun raja on kiinni suomalaisilta. Tilapäinen passikin on mahdollinen saada.
Henkkarit riitti ennen mutta koronan takia nyt valvotaan ja liikkuvia ettei tartuta tautia.Myös Valko-Venäjän hyökättyä Ukrainaan on passit oltava myös laivoilla mukana.Valko venäjä on nyt myös ongelma maa ja venäläiset eikä Valko venäläiset pankki kortitkaan toimi Euroopassa.( Muutama rosvo jäänyt jo kiinni).Esimerkiksi edes Virossa ei toimi mikään venäläinen pankkikortti.
Myös Ruotsiin vaaditaan nykyään passi, ennen riitti pelkkä ajokortti.
Ajokortti riittää Ruotsiin, ei tarvitse passia.
Niin riittää, kuten myös muihinkin pohjoismaihin.
Ihan mahtavaa ap kun passi löytyi! Melkoinen lähtöshow 😁 Ihanaa reissua!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö kentältä saa enää pikapasseja?
Katsoin että se palvelupiste on auki 7-16... Sitä ei varmaan muina aikoina saa? Meillä lähtee 6.20 lento, koneeseen nousu 5.40. ap
Sori, mutta kyllä sinä tosi myöhään olet olettanut asioita
Eurooppaan ei ehkä tarvi passia? Onko jotain henkkaria? Ei varmaan jos alaikäinen
Onpa harmillista.
Pidä kaikki passit jatkosssa jossain tietyssä isossa kannellisessa laatikossa tietyssä paikassa, missä ei muuta ole. Ehkä eurooppalaiset kela-kortit myös
Löydät ne sitten aina, ja on helppo tarkastaa.
Vierailija kirjoitti:
Onko lähtö EU-maahan? Silloin riittää henkilökortti. Passi vain EU:n ulkopuolelle.
Mistä ihmiset keksii näitä? Pohjoismaissa voi riittää henkilökortti, mutta kyllä oikeissa EU-maissa passi vaaditaan (vaikka sitä ei aina kysyttäisikään).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä on ihan turha riidellä siitä, riittääkö alaikäiselle henkilökortti matkustamiseen, koska on lähes varmaa, että ap:n pojalla ei sitä ole. On tosi harvinaista, että alaikäiselle hankittaisiin sekä passi että henkilökortti. Alaikäisen pitää todistaa henkilöllisyytensä niin harvoin, että tuntuisi turhalta hankkia molemmat.
Ihan ot, mutta olin 12-vuotias, kun jouduin todistamaan henkilöllisyyteni paikallisliikenteen bussissa, että sain mennä lastenlipulla. Raja oli muistaakseni 13 v. Tästä on kyllä aikaa jo 40 vuotta, ja olin silloin isokokoinen ikäisekseni. Mutta joo, täällä jännitetään myös tätä äitienpäivän draamaa, tule kertomaan ap, kuinka on käynyt.
Täällä bussikuski epäili meidän isokokoista vajaa 4 vuotiasta 7 vuotiaaksi, jolloin rupeaa menemään bussimaksu. Ei minulla olisi ollut kuin kelakortti esittää (sekä kahden vanhemman lapsen kelakortit). Kutsui lapsen takaisin ja kysyi tältä ikää. Uskoi sitten kun lapsi sanoi ikänsä ja kaikki pienet maitohampaat hohtivat suussa. Esikoisella oli tuon ikäisenä lähtenyt jo hampaita, mutta oli kyllä paljon lyhyempi silloin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko lähtö EU-maahan? Silloin riittää henkilökortti. Passi vain EU:n ulkopuolelle.
Mistä ihmiset keksii näitä? Pohjoismaissa voi riittää henkilökortti, mutta kyllä oikeissa EU-maissa passi vaaditaan (vaikka sitä ei aina kysyttäisikään).
Henkilökortti riittää Schengen maihin. Schengen alueeseen kuuluu muitakin kuin EU-maita, mutta kaikki EU-maat eivät ole Schengen maita.
Poika ei halua reissuun. Sehän on selvää. Passin nyysiny. Haluaa olla kerrankin rauhassa tai bilettää.
On kai kulkeutunut roskiin tai maton alle.
Tuommoset hönöt kun lähtee reissuun niin tuskin osavaat takaisin ja hyvä niin.
kyllä se passi on siellä. nyt vaan systemaattinen etsintä päälle ja voittajalle palkinto🎉
VaahtoVasara kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin maahan lento? Itse kävin äskettäin Saksassa vanhentuneella passilla. Missään ei tarvinnut näyttää.
Ihan olet sitten tuurilla mennyt, koska passista on lentokentillä verrattu nimi boarding passiin.
Tarkastuksen yhteydessä jos olisi havaittu matkustusasiakirjan vanhenneen, olisi sinua sakotettu ja maasta riippuen jopa maahantulokielto/-rajoite.
Kaveri pääsi reissuun väärän lennon matkalipulla (oli ottanut vahingossa mukaan vanhat, jo käytetyt matkaliput) ja vanhalla passilla. Toki myös pelkällä nimellä löytyy lentolippu järjestelmästä.
Virkailija oli vain Suomen päässä todennut, että matkaan pääset kyllä, mutta toisessa päässä (olikohan Ranska) tulee ongelmia asiakirjojen puuttumisesta, jos niitä kysytään. Eli riskillä lähdet. Kaveri lähti, ja kaikki sujui hyvin. Mutta onhan tästä on jo vuosia aikaa.
Mahtavaa, että ap:n passi löytyi. Hyvää matkaa!
Vierailija kirjoitti:
Oletko katsonut matkalaukkujen sivutaskut ym? Omani löytyi kerran sellaisesta. Olin sujauttanut kotiin tullessa passintarkastuksen jälkeen kätsästi sinne.
Meillä ihan sama. Matkalaukun sivutaskusta löytyi, syvältä.
Vierailija kirjoitti:
Löytyi. Ei ymmärretä miten, mutta se oli kodinhoitohuoneen pöydällä ison pyyhepinon alla. Mulla ei ole mitään muistikuvaa, että olisin sitä sinne vienyt. Miksi olisin vienyt vain yhden passin sinne, jos keräsin kaikki jo valmiiksi laukkuuni? Kukaan lapsista ei myöntänyt koskeneensa passiin. Miehelläkään ei ollut siitä tietoa. Pääasia kuitenkin, että löytyi. Ihmeellinen paikka joka tapauksessa. ap
LOPPU HYVIN KAIKKI HYVIN mikäli oikea ap vastaillut ja tarina on tosi.
Ihan olet sitten tuurilla mennyt, koska passista on lentokentillä verrattu nimi boarding passiin.
Tarkastuksen yhteydessä jos olisi havaittu matkustusasiakirjan vanhenneen, olisi sinua sakotettu ja maasta riippuen jopa maahantulokielto/-rajoite.