Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Passi hukassa. Itku tässä tulee.

Vierailija
08.05.2022 |

Huomenna lento. Illalla lähdetään junaan. Pojan passi hukassa. Ollaan käännetty koko talo ympäri. Mä en todellakaan enää tiedä missä se voisi olla. Mä luulin että kaikkien passit olisi olleet mun käsilaukussa mutta ei ole. Ei ole totta. Mulla ei ole enää mitään ideaa mistä etsisin sitä.

Kommentit (247)

Vierailija
61/247 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Ainoa toivo on löytää se!

Vierailija
62/247 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Passeja myös varastetaan koska joku yrittää liikkua niillä tai niistä tehdään kopioita jopa hautakivistä on otettu nimiä tullut etunimi sukunimeksi ....ja muuta laitonta.Poikkeus olojen takia passeja kysytään sekä pandemian että sotien takia ja rikollisuuden myös rikollisuutta tulee siirtolaisten mukana.Viran omaiset ei kyttää sinun nimeäsi vaan oletko minkä maan kansalainen ja oletko etsintäkuulutettu.Ilmoita aina kadonnut kortti koska silloin väärentäjät jää kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/247 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos teillä on mahdollisuus ehtiä lentokentälle tänään ennen klo 16, niin nyt vain poika autoon ja matka sinne poliisin palvelupisteeseen. Jostain pitää vielä matkalla hankkia passikuva. Muut tulevat sitten junalla perästä.

Jos passi on niin uusi että sitä vielä autostakin äskettäisen noutamisen jäljiltä etsitään, on sitä varten otettu kuva käyttökelpoinen edellyttäen että kuvan lataamiseen kuvaamosta saatu koodiviesti on vielä tallessa.

Korjaan itseäni, koodiviesti tulee siis poliisin palvelimelta jonne kuvaamo on kuvan ladannut.

Vierailija
64/247 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei mikä tilanne. Itsellä katosi kerran autonavaimet, olivat 2 kk hukassa. Lopulta ne löytyivät sellaisen takin taskusta, mitä harvoin käytän. Olin mielestäni tutkinut takin taskut moneen kertaan, en edelleenkään ymmärrä miten en niitä löytänyt aiemmin. Tutki vielä kaikki paikat, mitkä olet jo tutkinut, pyydä että muutkin tutkii samat paikat läpikotoisin. Mihin ihmeeseen passi on voinut joutua jos olet laittanut sen käsilaukkuun? Toivotaan, että löytyy!

Vierailija
65/247 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sotatila kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko henkilökorttia? Vai tarviiko lentäessä aina passin vaikka kyseisessä maassa pärjäisi henkilökortilla? 

Ei tietenkään tarvi olla passi, vaan riittää matkustusasiakirjaksi käyvä EU-henkilökortti jossa on valokuva. Henkkarissahan lukee, että käy matkustusasiakirjaksi. Eri juttu jos menevät EU:n ulkopuolelle.

Naapuri maa venäjä ja Euroopan naapurimaa Valko-Venäjä hyökkäsi entiseen Stalin maahan Ukrainaan joka itsenäistyi 91 vuonna.Tarvitaan siis ihan kaikilta oikea passi myös Euroopassa ja laivoilla turvallisuuden takia.Unionin ulkopuolella tarvitaan aina passi mutta nyt myös union sisällä.

No eikä tarvita. Henkkari riittää.

Vierailija
66/247 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se löytyy. Aina ennen lomaa on joku häslinki. Kyllä se siitä järjestyy.

Vierailija
67/247 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hullua kantaa koko perheen passeja käsilaukussa. Itse pidän kotona isossa manillakuoressa eteisen lipastossa. Ei niitä kannata arjen riennoissa raahata laukunpohjalla.

Eiköhän ne ole pakattu sitä reissua varten siihen kassiin.

Vierailija
68/247 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikollisuudelle stop kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eu maissa riittää henkkari. Paitsi suomen naapurimaissa kun raja on kiinni suomalaisilta. Tilapäinen passikin on mahdollinen saada.

Henkkarit riitti ennen mutta koronan takia nyt valvotaan ja liikkuvia ettei tartuta tautia.Myös Valko-Venäjän hyökättyä Ukrainaan on passit oltava myös laivoilla mukana.Valko venäjä on nyt myös ongelma maa ja venäläiset eikä Valko venäläiset pankki kortitkaan toimi Euroopassa.( Muutama rosvo jäänyt jo kiinni).Esimerkiksi edes Virossa ei toimi mikään venäläinen pankkikortti.

Edelleen riittää MATKUSTUSASIAKIRJA eli joko passi tai kuvallinen henkkari. Älä tule horisemaan kun mitään et näköjään ymmärrä.

Vierailija
69/247 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Passi hukassa mutta av palstalle ehtii. 😂

Vierailija
70/247 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina kun olen joutunut etsimään asioita pidemmän kaavan mukaan lopulta etsitty asia on ollut siellä mistä olen ensimmäisenä katsonut, en ole vain ensimmäisellä kerralla nähnyt.  Eli katso tai pyydä joku katsomaan käsilaukku uudelleen.

Vierailija
71/247 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rodokselle ollaan lähdössä. Ja ei vakituisesti ole mun laukussa, mutta laitoin ne sinne odottamaan matkaa ettei ne unohdu. Olohuoneessa yhdessä kaapissa niitä säilytetään, mutta kaappikin on käyty läpi. Ei keksitä enää missä se voi olla. Poika käy läpi omia tavaroitaan ja mies autoa. Jos se on jäänyt jostain syystä sinne kun ollaan haettu pojan passi. ap

Rodos on EU:ta. Riittää kuvallinen henkkari.

Vierailija
72/247 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko lähtö EU-maahan? Silloin riittää henkilökortti. Passi vain EU:n ulkopuolelle.

Ehkä tähän nyt ei kannata takertua. Monelle passi on synonyymi henkkarille ylipäänsä. Tuskin ap itkisi jos lapsella olisi matkalle tarvittava henkkari.

No kyllä on erikoista, ettei lapsella ole muuta henkkaria kuin se passi.

Vierailija
73/247 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle kävi kerran niin, että oltiin Portugalissa ja lähdössä Lissabonin kentälle hotellilta kun huomasin, että mun passi oli kadonnut. Olin ihan kauhuissani ja hysteerisenä räjäytin matkalaukkuni. Mies hermostuneena tiuski mulle, lapset itki. Mäkin itkin. Sulloin tavarat takaisin laukkuun ja olin varma, että tänne jään. Menin vaihtamaan vielä vauvalle vaippaa samalla kun mies alkoi soittelemaan ja selvittämään asiaa. Passi löytyi vauvan hoitolaukusta. Ehdittiin koneeseen. Tsemppiä. Toivottavasti löytyy.

Vauvan siis pienen ihmisen hoito laukusta ...kyllä on holtitonta käytöstä kertakaikkiaan. Lomilla passit pidetään hotellin säilytyksessä ja muuten erikseen laukussa erillisessä paikassa. Usein vyölaukussa.

Vierailija
74/247 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rikollisuudelle stop kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eu maissa riittää henkkari. Paitsi suomen naapurimaissa kun raja on kiinni suomalaisilta. Tilapäinen passikin on mahdollinen saada.

Henkkarit riitti ennen mutta koronan takia nyt valvotaan ja liikkuvia ettei tartuta tautia.Myös Valko-Venäjän hyökättyä Ukrainaan on passit oltava myös laivoilla mukana.Valko venäjä on nyt myös ongelma maa ja venäläiset eikä Valko venäläiset pankki kortitkaan toimi Euroopassa.( Muutama rosvo jäänyt jo kiinni).Esimerkiksi edes Virossa ei toimi mikään venäläinen pankkikortti.

Edelleen riittää MATKUSTUSASIAKIRJA eli joko passi tai kuvallinen henkkari. Älä tule horisemaan kun mitään et näköjään ymmärrä.

Normaalisti riittää unionissa kansalaisen henkkarit mutta nyt on ollut sekä pandemian että sotatila joten passeja on kysytty.Lue matkustus tiedotteet Google ja pakotteet.

Vierailija
75/247 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sotatila kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko henkilökorttia? Vai tarviiko lentäessä aina passin vaikka kyseisessä maassa pärjäisi henkilökortilla? 

Ei tietenkään tarvi olla passi, vaan riittää matkustusasiakirjaksi käyvä EU-henkilökortti jossa on valokuva. Henkkarissahan lukee, että käy matkustusasiakirjaksi. Eri juttu jos menevät EU:n ulkopuolelle.

Naapuri maa venäjä ja Euroopan naapurimaa Valko-Venäjä hyökkäsi entiseen Stalin maahan Ukrainaan joka itsenäistyi 91 vuonna.Tarvitaan siis ihan kaikilta oikea passi myös Euroopassa ja laivoilla turvallisuuden takia.Unionin ulkopuolella tarvitaan aina passi mutta nyt myös union sisällä.

Älä valehtele.

"Jos olet EU-kansalainen , sinun ei tarvitse esittää henkilötodistusta tai passia, kun matkustat sisärajattomaan Schengen-alueeseen kuuluvasta EU-maasta toiseen.

On kuitenkin aina suositeltavaa pitää mukana passia TAI henkilötodistusta myös Schengen-alueella matkustettaessa. Vaikka niitä ei tarvita rajalla, voi eteen tulla tilanteita, joissa henkilöllisyys on todistettava. Esimerkiksi poliisi saattaa pysäyttää sinut ja tarkistaa henkilötietosi, ja myös lentokoneeseen pääsy edellyttää henkilöllisyyden todistamista."

Vierailija
76/247 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko lähtö EU-maahan? Silloin riittää henkilökortti. Passi vain EU:n ulkopuolelle.

Kuinka monella lapsella on passi ja henkilökortti. Miksi olisi?

Vierailija
77/247 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sotatila kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa. Rajatarkastusten palauttaminen ei tarkoita passin tarkastusta, vaan joko passi tai henkkari, kumpikin käy eu-kansalaisella:

"Schengenin säännöstön perusteella jäsenmaat voivat erityistilanteissa palauttaa rajatarkastukset väliaikaisesti, jos niiden yleiseen järjestykseen tai sisäiseen turvallisuuteen kohdistuu vakava vaara. Varmista, että mukana on henkilökortti TAI passi, kun matkustat näihin maihin."

Vierailija
78/247 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita sitten ap miten kävi! Jännityksellä seuraamme ja toivomme parasta!

Vierailija
79/247 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso se kassi ja paikka missä kassi oli uudestaan ja sen jälkeen pyydä joku muu perheestä katsomaan vielä uudestaan.

Vierailija
80/247 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vielä autostakin etsitään passin noutamisen jäljiltä, sittenhän se ei välttämättä olekaan ollut siellä missä passeja säilytätte ja mistä ne laukkuun on otettu. Onko teillä suurperhe jos et tarkistanut että kaikkien passit on?