Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Passi hukassa. Itku tässä tulee.

Vierailija
08.05.2022 |

Huomenna lento. Illalla lähdetään junaan. Pojan passi hukassa. Ollaan käännetty koko talo ympäri. Mä en todellakaan enää tiedä missä se voisi olla. Mä luulin että kaikkien passit olisi olleet mun käsilaukussa mutta ei ole. Ei ole totta. Mulla ei ole enää mitään ideaa mistä etsisin sitä.

Kommentit (247)

Vierailija
41/247 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
42/247 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko henkilökorttia? Vai tarviiko lentäessä aina passin vaikka kyseisessä maassa pärjäisi henkilökortilla? 

Ei tietenkään tarvi olla passi, vaan riittää matkustusasiakirjaksi käyvä EU-henkilökortti jossa on valokuva. Henkkarissahan lukee, että käy matkustusasiakirjaksi. Eri juttu jos menevät EU:n ulkopuolelle.

Naapuri maa venäjä ja Euroopan naapurimaa Valko-Venäjä hyökkäsi entiseen Stalin maahan Ukrainaan joka itsenäistyi 91 vuonna.Tarvitaan siis ihan kaikilta oikea passi myös Euroopassa ja laivoilla turvallisuuden takia.Unionin ulkopuolella tarvitaan aina passi mutta nyt myös union sisällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/247 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko voitu laskea hyllyn tai lipaston päälle ja siitä luiskahtanut taakse? Säilytättekö niitä siis vakituisesti käsilaukussa?

Mulla on passi aina käsilaukussa. Nyt hommasin henkilökortin ja ajattelin, että passia  voisi nyt säilyttää lipastossa. 

Eri

No tää on eri asia kuin se että aplla olisi koko perheen passit laukussaan. Hän tosin jo vastasi ettei niitä siellä vakituisesti pidetä.

Vierailija
44/247 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hukkasin kerran reissuun lähtiessä kännykän laturin. Olin mielestäni varmasti laittanut sen laukun sivutaskuun. Piti selvitä reissu ilman. Palatessa en löytänyt kotoakaan sitä laturia, kunnes mies löysi liinavaatekaapista. Eli olin menossa laittamaan laturia laukkuun, kun muistin, että tyynyliinat puuttuu ja olin laittanut automaattisesti laturin kädestäni siihen lakanoiden päälle kun nappasin ne tyynyliinat. Pitäisi aina tehdä yksi asia kerrallaan loppuun, eikä singahdella eestaas!

Vierailija
45/247 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdette tänään hakemaan pikapassin Vantaalta ennen klo 16. Anna mä arvaan asutte tietysti jossain Rovaniemellä.

Vierailija
46/247 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi niin, että lapsen passi katosi LENTOKENTÄLLÄ. En edelleenkään ymmärrä. Tarkistin vielä matkalla, että kaikkien passit on mukana. Kentällä sitä ei enää löytynyt mistään... Onneksi poliisin palvelupiste oli auki ja juoksin sinne itkevän lapseni kanssa. Saatiin asia nopeasti hoidettua. Ei oltu kuulema ensimmäisiä. Toivottavasti passi löytyy.

Vierailija
47/247 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tarkistanut kaikki matkaan liittyvät liput, esitteet ym?

Vierailija
48/247 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysiköhän ap passin? 🤔

Vierailija
49/247 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei mikä tilanne. Toivottavasti ratkeaa parhain päin.

Vierailija
50/247 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähdette tänään hakemaan pikapassin Vantaalta ennen klo 16. Anna mä arvaan asutte tietysti jossain Rovaniemellä.

Ei muuta kuin lentäen  Helsinkiin junan sijaan. Yö sitten hotellissa ja toiset voivat tulla sillä junalla. 

Vierailija
51/247 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko jo siellä matkalaukussa?

Vierailija
52/247 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kävi niin, että lapsen passi katosi LENTOKENTÄLLÄ. En edelleenkään ymmärrä. Tarkistin vielä matkalla, että kaikkien passit on mukana. Kentällä sitä ei enää löytynyt mistään... Onneksi poliisin palvelupiste oli auki ja juoksin sinne itkevän lapseni kanssa. Saatiin asia nopeasti hoidettua. Ei oltu kuulema ensimmäisiä. Toivottavasti passi löytyy.

Joku varastanut sen tai unohditte sen jonnekin. Eikö teitä ahdista?

Vierailija
53/247 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä on mahdollisuus ehtiä lentokentälle tänään ennen klo 16, niin nyt vain poika autoon ja matka sinne poliisin palvelupisteeseen. Jostain pitää vielä matkalla hankkia passikuva. Muut tulevat sitten junalla perästä.

Vierailija
54/247 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittaisin aivan heti kentälle ja kysyisin mitä nyt voi tehdä, jos passia ei löydy. Sitten jatkaisin passin etsimistä.

Vierailija
55/247 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sohvan aluset ym? Jos on livahtanut jonnekin huonekalun alle. Lipaston tausta? Laukkuhyllyn/-naulakon ympäristö? Miehen takkien taskut? Koiran lelukori?

Vierailija
56/247 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tilanne???

Vierailija
57/247 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhassa vaan tutkit koko talon joka taskun ja laatikon läpi, jossain se passi kuitenkin on, ei ole voinut yhtäkkiä vaan kadota. Ellei sitten ole kuljetettu kodin ulkopuolella, jolloin voi löytyä autosta. Epähuomiossa saattaa tavaroita laittaa vahingossa täysin vääriinkin paikkoihin, joten myös mahdottoman tuntuiset paikat kannattaa tutkia.

Vierailija
58/247 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos autostakin vielä etsitään, aika viime tipassa on käyty passi hakemassa noutopisteestä ennen matkalle lähtöä. Tarkista kuori jossa passi toimitettiin vai onko sekään enää tallessa?

Vierailija
59/247 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi mukaan ja lähdette lentokentälle hoitamaan asian nyt heti. Kyllä te matkaan pääsette. Hyvää lomaa!

Vierailija
60/247 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos teillä on mahdollisuus ehtiä lentokentälle tänään ennen klo 16, niin nyt vain poika autoon ja matka sinne poliisin palvelupisteeseen. Jostain pitää vielä matkalla hankkia passikuva. Muut tulevat sitten junalla perästä.

Jos passi on niin uusi että sitä vielä autostakin äskettäisen noutamisen jäljiltä etsitään, on sitä varten otettu kuva käyttökelpoinen edellyttäen että kuvan lataamiseen kuvaamosta saatu koodiviesti on vielä tallessa.