Passi hukassa. Itku tässä tulee.
Huomenna lento. Illalla lähdetään junaan. Pojan passi hukassa. Ollaan käännetty koko talo ympäri. Mä en todellakaan enää tiedä missä se voisi olla. Mä luulin että kaikkien passit olisi olleet mun käsilaukussa mutta ei ole. Ei ole totta. Mulla ei ole enää mitään ideaa mistä etsisin sitä.
Kommentit (247)
Autosta kannattaa katsoa myös. Olisiko voinut pudota laukusta lattialle penkin alle tai sivulle tai löytyisikö hanskalokerosta tai takapaksista?
Oletko joutunut matkaa varatessa ilmoittamaan passin numeroita jonnekin, jolloin olisit joutunut ottamaan passit laukusta?
Onko voitu laskea hyllyn tai lipaston päälle ja siitä luiskahtanut taakse? Säilytättekö niitä siis vakituisesti käsilaukussa?
Onko henkilökorttia? Vai tarviiko lentäessä aina passin vaikka kyseisessä maassa pärjäisi henkilökortilla?
Siis et kai sinä koko perheen passeja säilytä käsilaukussasi, jota kannat joka paikassa mukanasi?
Poika jää sitten Suomeen. Eikö ole mitään henkilökorttia? Ainakin oletan, että reissaatte ihan EU:ssa.
Onko pojan eka matka? Jos on niin innoissaan että on ottanut kunniatehtäväkseen huolehtia omasta passistaan ja se on nyt mennyt hukkaan. Etsisin pojan tavaroista ja huoneesta. Luultavasti jostain sieltä se löytyy.
Hullua kantaa koko perheen passeja käsilaukussa. Itse pidän kotona isossa manillakuoressa eteisen lipastossa. Ei niitä kannata arjen riennoissa raahata laukunpohjalla.
Vierailija kirjoitti:
Onko voitu laskea hyllyn tai lipaston päälle ja siitä luiskahtanut taakse? Säilytättekö niitä siis vakituisesti käsilaukussa?
Mulla on passi aina käsilaukussa. Nyt hommasin henkilökortin ja ajattelin, että passia voisi nyt säilyttää lipastossa.
Eri
Siis katosiko nyt pakkaushässäkässä vai jo joskus, ei tietoa koska?
Vierailija kirjoitti:
Onko henkilökorttia? Vai tarviiko lentäessä aina passin vaikka kyseisessä maassa pärjäisi henkilökortilla?
Ei tietenkään tarvi olla passi, vaan riittää matkustusasiakirjaksi käyvä EU-henkilökortti jossa on valokuva. Henkkarissahan lukee, että käy matkustusasiakirjaksi. Eri juttu jos menevät EU:n ulkopuolelle.
Vierailija kirjoitti:
Eu maissa riittää henkkari. Paitsi suomen naapurimaissa kun raja on kiinni suomalaisilta. Tilapäinen passikin on mahdollinen saada.
Henkkarit riitti ennen mutta koronan takia nyt valvotaan ja liikkuvia ettei tartuta tautia.Myös Valko-Venäjän hyökättyä Ukrainaan on passit oltava myös laivoilla mukana.Valko venäjä on nyt myös ongelma maa ja venäläiset eikä Valko venäläiset pankki kortitkaan toimi Euroopassa.( Muutama rosvo jäänyt jo kiinni).Esimerkiksi edes Virossa ei toimi mikään venäläinen pankkikortti.
Rodokselle ollaan lähdössä. Ja ei vakituisesti ole mun laukussa, mutta laitoin ne sinne odottamaan matkaa ettei ne unohdu. Olohuoneessa yhdessä kaapissa niitä säilytetään, mutta kaappikin on käyty läpi. Ei keksitä enää missä se voi olla. Poika käy läpi omia tavaroitaan ja mies autoa. Jos se on jäänyt jostain syystä sinne kun ollaan haettu pojan passi. ap
Onko laukussa vuori? Tarkista, että passi ei ole joutunut vuorin ja laukun päällisen väliin. Jos olet säilyttänyt passia laatikossa, tarkista kaikki alemmat laatikot. Ota sen jälkeen kaikki laatikot irti ja tarkista, että passi ei ole pudonnut laatikoiden taakse.
Vierailija kirjoitti:
Onko lähtö EU-maahan? Silloin riittää henkilökortti. Passi vain EU:n ulkopuolelle.
Ehkä tähän nyt ei kannata takertua. Monelle passi on synonyymi henkkarille ylipäänsä. Tuskin ap itkisi jos lapsella olisi matkalle tarvittava henkkari.
Oliko laukussasi joku lehti, kirja tms. jonka väliin passi olisi vahingossa mennyt sitä laukkuun laittaessasi? Mulle nimittäin sattui kerran niin.
Ei kai kukaan ole tehnyt kiusaa ja piilottanut veljen passia? Lapsista ei ikinä tiedä, siksi kysyn.
Harvoin niitä edes kysytään. Kävin Roomassa, eikä kysytty missään vaiheessa henkkaria.