Laitoin sähkökynttelikön ikkunalle itsen ja lasten iloksi - mies motkottaa asiasta
Ei kuulemma ole vielä ollut edes ensimmäinen adventtikaan. Kulutamme joulun loppuun ennen kuin se on edes alkanutkaan. Valoa pimeyteen - sanoin, mutta painui vierashuoneeseen suljetun oven taakse lukemaan jotain autolehteä. Lapset ovat neljän ja kuuden.
Kommentit (20)
Tuollaista on elämä persun kanssa.
Tylsä ukko, eikä ajattele edes lapsia yhtään.
Joulu on miehelle tärkeä ja sen perinteinen aikataulutus. Ei viikko aikaisemmin sitä nyt mitätöi.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen persu ja aloitan jouluttamisen heti pyhäinpäivän jälkeen. Kausivalot esille ja sitten joulukuun 1. päivänä kuusi ja piparkakkutalo. Pikkujoulut (ei alkoholia) pidän perheelle marraskuun aikana. Pimeänä vuodenaikana joulujutut tuo iloa.
Siis täh. Miksi vasta nyt? Herra tokmannin jouluhan alkoi jo lokakuussa. Vai oliko syyskuu?
Miksi ihmeessä ihmisten pitää nykyään saada kaikki aina heti ja liian aikaisin? Joulusuklaat ja -kalenterit tulevat kauppoihin syyskuussa, halloweenkamat jo sitä ennen, viime vuonna runebergintorttuja myytiin joulukuun alussa. Nyt on jo ensimmäiset joulukinkut alessa. Pääsiäistarvikkeet on kaupoissa jo loppiaisena.
Minunkin mielestäni kynttelikkö laitetaan ikkunalle nimenomaan ensimmäisenä adventtina. Siitä alkaa joulunalusaika.
"Lapset ovat neljän ja kuuden."
En tajunnut.
Aivan liian aikaisin laitoit, mies oikeassa.
Vierailija kirjoitti:
Minunkin mielestäni kynttelikkö laitetaan ikkunalle nimenomaan ensimmäisenä adventtina. Siitä alkaa joulunalusaika.
Onneksi sinä et päätä - eikä Ap:n miteskään! Kahden pienen lapsen äiti haluaa tässä tehdä marraskuiset pimeät illat kauniimmiksi ja se on täydellisesti sallittua! Pystyn vain kuvittelemaan miten lasten silmät loistavat!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen persu ja aloitan jouluttamisen heti pyhäinpäivän jälkeen. Kausivalot esille ja sitten joulukuun 1. päivänä kuusi ja piparkakkutalo. Pikkujoulut (ei alkoholia) pidän perheelle marraskuun aikana. Pimeänä vuodenaikana joulujutut tuo iloa.
Oletko myös mies. ADHD on ihan erillainen pojilla kuin tytöillä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä ihmisten pitää nykyään saada kaikki aina heti ja liian aikaisin? Joulusuklaat ja -kalenterit tulevat kauppoihin syyskuussa, halloweenkamat jo sitä ennen, viime vuonna runebergintorttuja myytiin joulukuun alussa. Nyt on jo ensimmäiset joulukinkut alessa. Pääsiäistarvikkeet on kaupoissa jo loppiaisena.
Minun mielestäni kaikki jouluhärpäkkeet on roskaa, mutta en kiellä sinua ripustamasta niitä kotiisi. Ehkä sinunkaan ei kannata ohjeistaa muita omassa elämässään.
Just niin tyypillistä miehiltä. Ettei sitten voinut yhdessä teidän lasten kanssa ihastella jouluista tunnelmaa. Noin sitä kasvetaan erilleen pikku hiljaa, kun mökötetään.
Älä välitä ap-elämä on. Meillä on mies sanonut noin viiskyt vuotta ettei joulukuusta tarvitse laittaa, eikä lahjoja ostella ect.
Joka joulu on ollut suuri aito kuusi, kinkku paisteltu, ja lahjoja olen ostanut lapsille ja lapsenlapsille .
Nykyisin kuusi tuodaan kyllä kotiin ja itse hoidan sen siivouksen ,koska olemme niin iäkkäitä, mutta jouluihminen on jouluihminen ,,, niin kauan ,kun vielä kykenee.
Vierailija kirjoitti:
No kyllä ne voi jo nyt laittaa ikkunalle, viikko enää adventtiin. Mutta ei marraskuun alussa,silloin on liian aikaista.
Vierailija kirjoitti:
"Lapset ovat neljän ja kuuden."
En tajunnut.
Et varmasti. Opettele suomea, ylispersu.
Onko mitään syytä jatkaa elämää ankeuttajan kanssa?
Viitsiikö oikeasti puuttua tuollaiseen asiaan ?