Käytätkö vaatteet loppuun asti eli vasta kun tulee tarpeeksi reikiä heität pois?
Just heitin reikäset pikkarit pois. Nyt vielä jalassa toiset reikäset pikkarit, käytän viel kerran ja sit heitän pois. Reikäsiä sukkia käytössä myös, kun reikiä tulee vielä enemmän niin vasta sit heitän pois
Kommentit (508)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heitän vaatteita pois jo ennen reikiintymistä, jos ovat kulahtaneita tai olen niihin kyllästynyt.
Silloin ne kuuluu viedä kirpparille tai muuten kierrättää.
Ööööö... Kuka hemmetti haluaa ostaa kulahtaneita rättejä??
Se, että kyllästyy johonkin vaatteeseen, ei tee siitä vaatteesta automaattisesti kulahtanutta.
Mä oon käyttäny kotona sellaisiakin paitoja aluspaitoina, joista ei oo kainaloista lähteny edes deodoranttitahrat pois pesussa. Sitten vasta heittänyt roskiin, kun päältä pois ottaessa on jostain saumasta kuulunut "krits".
Parsin vanhat sukat ja alkkarit, kaiken :D käytän liikaa vettä suihkussa lihaskivun takia (fibromyalgia) joten jotenkin pitää luontoa säästää sitten toista kautta :) ja juu, on keksitty lämpöpussit jne mutta muitakin sairauksia iso liuta niin en pysty koko ajan miettimään mikä on ekologisinta. Mulla on myös hirveesti kirppikseltä ostettuja vaatteita. En "konmarita" koska työkyvyttömänä olis muuten kaikki vaatteet kohta reikäisiä. Lääkkeisiin menee rahaa enemmän kuin tarpeeksi joten säästyy myös vaatemenoissa. Kengän nauhat ym otan talteen
Minulla on pihatakki, kannan puita, vien pyykkiä yms. Talviversion pesu on edessä ja katsoin, että hihansuut ovat nyppyyntyneet. Mikä olisi hyvä nypynpoistaja?
Kulahtaneet kuluneet vaatteet saa näyttämään kenet tahansa hampuusilta. Kannattaa panostaa siistiin ulkoasuun, jos haluat saada ystäviä ja vaikutusvaltaa. Mies ja nainen tunnetaan vaatteistaan, ja kyllä siisti uusi vaate kaunistaakin.
Verkkopaita on siitä hyvä, että mitä enemmän sitä repii, sen vähemmän siinä on reikiä.
En käytä rikkinäisiä vaatteita, arvostan itseäni sen verran, että rikkimenneet tai kulahtaneet vaatteet joutaa pois. Haluan myös, että kotivaatteet on siistejä, sellaisia jossa kehtaa koska vaan avata oven tai lähteä vaikka lähikauppaan.
Vaatteiden paikkaaminen käsin on todella terapeuttista, suosittelen kokeilemaan. Jos ahdistaa, niin sukkien parsimiseen keskittyminen helpottaa oloa hetkessä.
Tälläkin hetkellä jalassa vähintään viidesti korjatut housut, eli... :D
Vierailija kirjoitti:
En käytä rikkinäisiä vaatteita, arvostan itseäni sen verran, että rikkimenneet tai kulahtaneet vaatteet joutaa pois. Haluan myös, että kotivaatteet on siistejä, sellaisia jossa kehtaa koska vaan avata oven tai lähteä vaikka lähikauppaan.
Liukastuin eteisessä ja nilkan nivelsiteet meni. Ryömimällä sain hälytettyä apua. Kotiin pääsin takaisin monen pitkän tunnin jälkeen. Tk:n käytävällä mietin, että oli se sentään hyvä, että on edes suurin piirtein kunnolliset vaatteet. Ulkona oli kunnon pakkanen ja päälläni oli kotiasu: pitkät farkkushortsit ja t-paita.
Vierailija kirjoitti:
Arvostaminen kiinni vaatteista? Just joo. Sinunkaltaisesti ajattelevien takia maapallo hukkuu jätteeseen.
Pidän joskus kaksia reikäisiä sukkia päällekkäin. Reiät eivät yleensä ole ihan samoissa paikoissa, joten "paikkautuvat" näin kätevästi :)
Yöpaitoina voi pitää vanhat t-paidat hajoamiseen saakka. Piristää parisuhdettakin, kun vähän vilkkuu.
Vierailija kirjoitti:
Pidän joskus kaksia reikäisiä sukkia päällekkäin. Reiät eivät yleensä ole ihan samoissa paikoissa, joten "paikkautuvat" näin kätevästi :)
Puolisoni taas heittää rikkinäisen sukan pois ja käyttää jäljelle jääneitä parittomia sukkia sekaisin, kunnes nekin hajoavat.
Vierailija kirjoitti:
Vaatteiden paikkaaminen käsin on todella terapeuttista, suosittelen kokeilemaan. Jos ahdistaa, niin sukkien parsimiseen keskittyminen helpottaa oloa hetkessä.
Oon kokeillut vaatteiden paikkaamista ja mielestäni kyllä lähinnä v*ttumaista.
Kultainen keskitie on paras, eli pyrin tasapainoilemaan sen kanssa, että käytän vaatteet suht loppuun ja saa olla joku pieni reikäkin, jos koti/mökki/yövaatteena käyttää, mutta en kuitenkaan halua näyttää edes kotona ihan kamalalta, vaan kunnioitus omaa itseä ja puolisoa kohtaan ja kutakuinkin asiallisten vaatteiden tuoma hyvä fiilis ja ryhdikäs olo painavat myös vaakakupissa paljon. Muuten siististä vaatteista korjaan kyllä pikkureikiä ja repeämiä, ja jos vaatteessa on pieni reikä tai toinenkin, niin se voi olla hyvä kotivaate, mutta jos reikä alkaa suurenemaan tai reikiä tulee useampi, niin sitten vaan roskiin. Samoin muun kulumisen kanssa: kotona voi käyttää vaatetta, joka on jonkun verran muotonsa menettänyt, venynyt, nyppyyntynyt, haalistunut tai muuten kulunut, mutta rajansa siinäkin. Sitten kun vaatteesta tulee epämukava fiilis ja esim. hävettää olla se päällä puolison seurassa tai siitä tulee itselle tosi nuhjuinen ja ikävä olo, niin sitten vaate lähtee roskiin (tai rätiksi tms.)
Toki on jonkun verran vaatteita, joita ei oikein kotona voi käyttää loppuun vaatteen materiaalin tai mallin takia, esim. siistimmät vaatteet, tyyliin suorat/juhlavammat housut, jakut/bleiserit, kaupuspaidat ja muut istuvammat ja ryhdikkäät vaatteet, joten ne sitten tarpeeksi kuluessaan menevät roskiin. Yleensä nuo kestävät toki aika hyvin, mutta eivät ikuisuuksia kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Tuo toimii niin kauan, kun näkökyky on normaali. Jossain vaiheessa ei tarkasti ilman laseja eikä lasien kanssa. Minulla on iso kassillinen neulomiani villasukkia, mutta kukas ne päättelisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo toimii niin kauan, kun näkökyky on normaali. Jossain vaiheessa ei tarkasti ilman laseja eikä lasien kanssa. Minulla on iso kassillinen neulomiani villasukkia, mutta kukas ne päättelisi?
Oletko käynyt silmälääkärillä? Onko sinulla kaihi vai mikä on, jos lasitkaan eivät paranna näköä?
Vierailija kirjoitti:
Mun mies tekee samoin, kantapään kohta jalkapöydän päälle ja ehjä siihen päälle.
Pieniäkin alkkareita voi käyttää rätteinä yksityiskohtien pyyhkimiseen esim. stringit toimii hyvin patterin välien pyyhkimisessä