Käytätkö vaatteet loppuun asti eli vasta kun tulee tarpeeksi reikiä heität pois?
Just heitin reikäset pikkarit pois. Nyt vielä jalassa toiset reikäset pikkarit, käytän viel kerran ja sit heitän pois. Reikäsiä sukkia käytössä myös, kun reikiä tulee vielä enemmän niin vasta sit heitän pois
Kommentit (508)
Kyllä, käytän lempparit puhki. (Korjautan tai korjaan, jos voi). Ne vaatteet, jotka eivät sittenkään jostain syystä päädy lemppareiksi, lahjoitan pois.
Mulla kesti vuosikausia nuorena sloggin alushousut. Ne oli niin luottomalliset, että oon tavannut ostaa niitä edelleen. Mut viime vuosina laatu ilmeisesti tosi heikoksi mennyt? Vähän jos raavit persustas tai korjaat haarovälistä tai ihan vaan vedät jalkaan, ni sormi menee kankaasta läpi.
Mulla on varmaan 20 sieltä täältä reikäiset sloggit edelleen enkä heti pois. Ihan hyviä ovat vielä. :D
Etenkin kuukautisten aikaan kestositeiden kanssa ei haittaa, vaikka olisi kuinka isot reiät haarovälissä.
Mutta lisää en enää osta. Sen päätin eilen, kun taas meni peukalo kankaasta sisään, vaikka ihan normaalisti vedin housut ylös.
Pikkureikäisiä käytän kotona/mökillä ja jos on helppo korjata niin korjaan esim.ratkenneen sauman, pikkureiän ja irronneen napin. Vetoketjua en ole lähtenyt vaihtamaan.
Käyttääkö joku aikuinen vielä reikäisiä vaateita. Olisi syytä oppia käymään kirpputoreilla. Ei tulis mieleenkään vaihtaa alkkareihin kuminauhoja. Miten niihin voi tulla reikiä. Sitä ennen ne ovat niin kulahtaneita että joutaavat kirppareille.
Kyllä käytän. Uutta paitaa en tietenkään laita mihinkään likaiseen hommaan, vaan kierrätän vaatteet niin, että juuri ostettuina ne ovat parhaimmassa käytössä (esim. kun pitää olla ihmisten ilmoilla). Sitten kun vähän kulahtavat, niistä tulee kotivaatteita. Hengailen niissä kotosalla. Sitten niistä tulee "ei haittaa vaikka vähän menisi maalia tai tulisi reikiä" -vaatteita. Sitten kun ovat täynnä maalia tai reikiä tai muuten vain käyttökelvottomia, vien ne verstaaseen jossa isäntä saa käyttää niitä autonrassausrätteinä.
Pieneksi tai poissa muodista menneet vaatteet vien uffin laatikkoon.
Joo käytän loppuun, liiankin? Oltiin kummipojan synttäreillä kun emäntä kuiskasi mulle että sulla on reikä mekon selkäpuolella, alettiin tutkia, mekossa oli 3 reikää. En ollut huomannut. Vähänkö hävetti kun porukka totesi että vaatetta on ainakin käytetty. Noloo!
Vaatelliikkeitä kaatuisi reilusti, jos vaatekkulutus olisi kaikilla sama kuin minulla.
-Mukavin takkini kesti 32 v.
Kyllä ja jos en jotain vaatetta käytä, lahjoitan sen äidilleni :-D
Itselläni on vain muutama vaate mitä käytän sitten koko ajan ja pesen ja kyllä, nytkin keväällä menin kauppaan ja siellä valossa katsoin, että luoja mun housut oli lopullisesti viimeisessä pesussa levinnyt..saumoissa isoja reikiä yms😅Minulta löytyy muutama mekko jouta käytän juhlissa yms..osa on yli 20-vuotta vanhoja ja ne ei varmaan reikiinny koskaan kun käytän harvoin. En parsi sukkia, alushousuja enkä muutakaan..ostan uudet sitten kun näy niin kuin housuille nyt kävi.
Nykyisin joo. Olin aiemmin työpaikoissa missä piti pukeutua siististi ja silloin tuli ostettua "työvaatteita" mitkä meni pois muodista, tai mihin kyllästyin ja laitoin kiertoon. Vaihdoin alaa ja nyt pukeudun farkkuihin, t-paitoihin ja huppareihin, jotka yleensä käytän loppuun asti. Myös jotenkin ihanaa kun voi mennä töihin ties missä mainos t-paidoissa, jotka ei edes maksa mitään.
Vaatteidenvalmistus kiihdyttää ilmastonmuutosta paljon, mutta siitä ei saa puhua. Vihreät haluavat koreilla vaatteilla. Joku samoja vaatteita vuosikausia käyttävä peräkamarinpoika on yllättäen tämän osalta kaikkein ilmastoystävällisin kuluttaja.
Käytän ja vielä reikäisiäkin. En ihmettele että maailma tuhoutuu. Miten voi olla että ollaan tässä? Vaatteet ei kestä mitään ja niitä voi ja kestmättömyyden takia pitää ostaa jatkuvasti? Olen ostanut useat housut samasta N-alkuisesta suomalaisesta ns ekovaatekaupasta. Uudet saa olla ostamassa joka kolmas kuukausi.
Just menossa yläasteella ostettujen pikkareiden kulutuskekkerit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensin käytän vaatteita töissä siistinä. Kun eivät enää ole tarpeeksi siistejä työvaatteiksi, ne muuttuvat koti/mökkivaatteiksi. Käytetään kunnes ovat liian risoja päällä pidettäviksi. Sen jälkeen siirtyvät räteiksi, jos ovat sellaista kangasta, joka siihen sopii.
Kelpuutatko räteiksi myös alushousut, joissa menkkatahroja ja kellastumaa haaraosassa?
Ne mies ottaa autotalliin öljyräteiksi, kuulemma erityisen hyviä keräämään öljyä semmoinen moneen kertaan pesty puuvilla.
Nyt kotoiluaikana käytän. Oikeastaan ongelma on jo se että kun joskus pitää käydä työpaikalla niin esim. ehjiä farkkuja ei ole. Paidat nyt kuluu hitaammin ja niitä varmaan on loppuiäksi.
Vierailija kirjoitti:
Käytän ja vielä reikäisiäkin. En ihmettele että maailma tuhoutuu. Miten voi olla että ollaan tässä? Vaatteet ei kestä mitään ja niitä voi ja kestmättömyyden takia pitää ostaa jatkuvasti? Olen ostanut useat housut samasta N-alkuisesta suomalaisesta ns ekovaatekaupasta. Uudet saa olla ostamassa joka kolmas kuukausi.
En tiedä onko kyse vain luulotaudista, mutta olen alkanut ostamaan lempparivaatteista aina kaksi kappaletta. Näitä sitten vaihdellen tuntuu kuin vaate kestäisi useamman vuoden, vaikka aikaisemmin kesti juurikin tuon kolme kuukautta. Puhun siis farkuista.
Käytän kangasliimaa, liimattavaa tukikangasta + paikkoja. Parsin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla kesti vuosikausia nuorena sloggin alushousut. Ne oli niin luottomalliset, että oon tavannut ostaa niitä edelleen. Mut viime vuosina laatu ilmeisesti tosi heikoksi mennyt? Vähän jos raavit persustas tai korjaat haarovälistä tai ihan vaan vedät jalkaan, ni sormi menee kankaasta läpi.
Mulla on varmaan 20 sieltä täältä reikäiset sloggit edelleen enkä heti pois. Ihan hyviä ovat vielä. :D
Etenkin kuukautisten aikaan kestositeiden kanssa ei haittaa, vaikka olisi kuinka isot reiät haarovälissä.
Mutta lisää en enää osta. Sen päätin eilen, kun taas meni peukalo kankaasta sisään, vaikka ihan normaalisti vedin housut ylös.
Sama mulla. Nyt tilasin kokeiluun Uniqlolta alkkareita.
Sloggien on aika jäädä historiaan. Liki kaikissa on reikä ylhäällä kuminauhan lähellä ja tullut vetäessä ihan normaalisti housuja ylös. Sormi menee vaan läpi. Mulle riitti. Jostakin täytyy löytyä vielä ihan hyviä ja kestäviä alkkareita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensin käytän vaatteita töissä siistinä. Kun eivät enää ole tarpeeksi siistejä työvaatteiksi, ne muuttuvat koti/mökkivaatteiksi. Käytetään kunnes ovat liian risoja päällä pidettäviksi. Sen jälkeen siirtyvät räteiksi, jos ovat sellaista kangasta, joka siihen sopii.
Kelpuutatko räteiksi myös alushousut, joissa menkkatahroja ja kellastumaa haaraosassa?
Nehän leikataan räteiksi, eli haaraosa roskiin ja muut osat räteiksi.
Käytän loppuun. Jos tulee ruma, iso tahra, niin ne menee kyllä roskiin. En mä kotonakaan halua ihan karmeelta näyttää.
Pienet reiät sukissa menee, mutta vähänkin isompi, niin menee roskiin. En parsi sukkia. Paitsi villasukkia kyllä.
Mulla on valtavasti sukkia, kun otin pojan sukat itselle käyttöön, kun hänellä jalka kasvoi ja sukat jäi pieneksi. Pojalta on myös paljon t-paitoja, kun jäivät pieneksi hänelle. Ne menee kotona.