Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytätkö vaatteet loppuun asti eli vasta kun tulee tarpeeksi reikiä heität pois?

Vierailija
07.05.2022 |

Just heitin reikäset pikkarit pois. Nyt vielä jalassa toiset reikäset pikkarit, käytän viel kerran ja sit heitän pois. Reikäsiä sukkia käytössä myös, kun reikiä tulee vielä enemmän niin vasta sit heitän pois

Kommentit (508)

Vierailija
281/508 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän loppuun asti. Collegehousut siirtyvät kulahtamisen myötä välihousuiksi talvihousujen alle ja lopulta kotihousuiksi. Juuri nyt yllä collegehousut, joista molemmat pakarat kuluneet laajalta alalta puhki. Asun yksin ja ovat niin mukavat housut, että vielä käytän! En halua kuluttaa ja venyttää parempia vaatteita sohvalla umpisolmuasennossa lötköttäessä.

Vierailija
282/508 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikkareista saa käytettyinä paremman hinnan kuin oot niistä uutena maksanut

Niin, ainakin itse olen myynyt käytettyjä alushousujani naisille hyvään hintaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/508 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla harvemmin housut ehtivät reikiintyä. Olen viime vuosina lihonut juuri vatsan kohdalta, niin joudun laittamaan pois vähän käytettyjä housuja. 

Vierailija
284/508 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva nähdä että ihmiset käyttää vaatteet loppuun. Itsekin rupesin toimimaan niin kun ymmärsin miten paljon tekstiiliteollisuus saastuttaa.

285/508 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensin käytän vaatteita töissä siistinä. Kun eivät enää ole tarpeeksi siistejä työvaatteiksi, ne muuttuvat koti/mökkivaatteiksi. Käytetään kunnes ovat liian risoja päällä pidettäviksi. Sen jälkeen siirtyvät räteiksi, jos ovat sellaista kangasta, joka siihen sopii. 

Kelpuutatko räteiksi myös alushousut, joissa menkkatahroja ja kellastumaa haaraosassa?

Typerä kysymys.

Vierailija
286/508 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä reikäisiä vaatteita. Muutoinkin minulla on paha tapa shoppailla paljon ja kyllästyn joihinkin vaatteisiin vuodessa.

Vierailija
287/508 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän. Vielä on yläasteella ostamiani paitoja käytössä. Olen 32-vuotias

Vierailija
288/508 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän. Vielä on yläasteella ostamiani paitoja käytössä. Olen 32-vuotias

Minullakin on ja olen 27v.

Vierailija
289/508 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdet itse tekemäni villasekoitehousut, joskus 90-luvulla, saumoja ja lahkeita korjailtu, en raski heittää pois.

Vierailija
290/508 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heitän vaatteita pois jo ennen reikiintymistä, jos ovat kulahtaneita tai olen niihin kyllästynyt.

Vaatejäte kuuluu lumppukeräykseen, ei sekajätteeseen!

Vierailija
291/508 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimin aivan kuten ap. Mitään ei heitetä pois ennen kuin on todella rikki, ja lopulta niitä voi käyttää siivousrättinä.

Vierailija
292/508 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heitän vaatteita pois jo ennen reikiintymistä, jos ovat kulahtaneita tai olen niihin kyllästynyt.

Vaatejäte kuuluu lumppukeräykseen, ei sekajätteeseen!

Täälläpäin ei ole lumppujen keräystä harmittavaa kyllä - ohjeiden mukaan hävitetään sekajätteessä.

Vierailija
293/508 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitte ku tulee reikiä niin pois. Paitsi farkuissa joissain kohti reiät ei haittaa, myydäänhän farkkuja uutenakin jo reiällisinä.

En ala paikkaamaan, se on niin ärsyttävää puuhaa ja yleensä turhaa kun sitten reikä kohta tulee uudestaan koska kangas on jo niin kulunut.

En kotonakaan haluu olla reikäsissä vaatteissa paitsi jos pitää jotain rökähommia tehä vaikka maalausta. Oishanse nyt miehestäkin ällöö ja on minustakin jos kotona näyttää turhapurolta tai joltain kodittomalta, ei se haluja herätä.

Vanhat kulahtaneet pikkarit on menkkapikkarit, muuten en käytä rumia vanhoja alusvaatteita.

Miksi olla reikäsissä vaatteissa kun kirpputorilta löytää halvalla ehjät vaatteet.

Vierailija
294/508 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaatteiden paikkaaminen käsin on todella terapeuttista, suosittelen kokeilemaan. Jos ahdistaa, niin sukkien parsimiseen keskittyminen helpottaa oloa hetkessä.

Oon kokeillut vaatteiden paikkaamista ja mielestäni kyllä lähinnä v*ttumaista.

Joo. Vihaan kaikkea ompeluhommaa ja nytkin oottaa pakollisia korjauksia joita ei haluis tehä koska se on niin perseestä. Reikiä en enää ala korjata ikinä, se on yleensä turhaa ja ärsyttävää saumat voi korjata vaikka siinä voi mennä vuosi et saa sen tehtyä.

Vierailija
295/508 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotona oleskellessa minulla ei ole ongelmaa käyttää reikäisiä paitoja tai (alus)housuja. 

Reikäsiä alkkareita voi käyttää myös töissä tai kaupassa, kun onhan sulla päälyhousut siinä päällä niin kukaan ei näe

Periaattessa voi kyllä aivan hyvin juu, hyvä jos te muut pystytte. Itselläni vaan henkilökohtaisesti tulee jostain syystä epävarmuuden tunne päällä julkisissa paikoissa, vaikka olisi ihan arkinen tilanne päällä :D Pitänee ottaa projektiksi päästä tuosta tunteesta eroon. 

Omituista, jos alusvaatteista epävarma olo

Ei lainkaan. Alusvaatteet ovat pukeutumisen runko. Huoliteltu nainen on huoliteltu pikkareita myöten. Reikäisissä mummoalkkareissa hyvin harva tuntee itseään seksikkääksi. 

Aika harva haluaa tuntea itsensä seksikkääksi 24/7.

Minä ainakin haluan 👌

Vierailija
296/508 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisilla paikoilla käytän tietysti vain ehjiä vaatteita mutta ollessani yksin kotona käytän rikkinäisiäkin vaatteita jotka ovat olleet minulla jo pitkään mutta joita voin käyttää yksin ollessani kun tiedän, että luokseni ei ole tulossa ketään. Silloin olen usein vain alushousut ja t-paita päällä.

Vierailija
297/508 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytän vaatteet ihan loppuun asti. Mulla on kotivaatteet (juuri ne reikäiset, tahraiset, kulahtaneet lökövaatteet) ja ns. ulkomaailman vaatteet (kun lähden ihmisten ilmoille, töihin, kauppaan jne.). Heti kun tuun kotiin, vaihdan päälle ne rennot ja kulahtaneet vaatteet. Eli älä tule kylään varoittamatta 😁

Inhoan nykykulutusyhteiskuntaa ja sitä, ettei vaatteet ja tavarat kestä kovinkaan kauan. Siksi käytän kaiken loppuun asti, en vaihda uuteen koko ajan.

Minä ihmettelen syvästi tätä yleistä tapaa, että kotona kuljetaan likaisissa, reikäisissä ja kulahtaneissa räteissä ja ihmisten ilmoille pukeudutaan (ainakin omasta mielestä) hyvin. Miksi ihmeessä? Minä olen aina käyttänyt samoja vaatteita kotona ja julkisesti. Kotona olen sitä paitsi useimmiten ilman housuja, päällä pelkkä (t-)paita ilman rintsikoita. En ymmärrä miksi minun pitäisi käyttää jotain rytkyjä kotona.

Siis miksi ei voisi käyttää kotona rytkyjä? Siksihän niitä käytetään että ne paremmat pysyisi pidempään hyvinä ja kotona käytetään ne sitten loppuun kun eivät ole siistejä. Säästää rahaa ja luontoa. Minä taas en tajua miksi ihmiset ei tee niin. Jotain turhamaisuutta että kotonakin pitää näyttää hyvältä? Pelkässä t-paidassa ei kotona muutenkaan tarkene kuin kesällä, jos on talvellakin t-paitalämmöt niin se(kin) on taas energian ja rahan tuhlausta.

No kun kirpputorilta saa ostaa halvalla ja egologisesti ehjiä

Vierailija
298/508 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytän vaatteet ihan loppuun asti. Mulla on kotivaatteet (juuri ne reikäiset, tahraiset, kulahtaneet lökövaatteet) ja ns. ulkomaailman vaatteet (kun lähden ihmisten ilmoille, töihin, kauppaan jne.). Heti kun tuun kotiin, vaihdan päälle ne rennot ja kulahtaneet vaatteet. Eli älä tule kylään varoittamatta 😁

Inhoan nykykulutusyhteiskuntaa ja sitä, ettei vaatteet ja tavarat kestä kovinkaan kauan. Siksi käytän kaiken loppuun asti, en vaihda uuteen koko ajan.

Minä ihmettelen syvästi tätä yleistä tapaa, että kotona kuljetaan likaisissa, reikäisissä ja kulahtaneissa räteissä ja ihmisten ilmoille pukeudutaan (ainakin omasta mielestä) hyvin. Miksi ihmeessä? Minä olen aina käyttänyt samoja vaatteita kotona ja julkisesti. Kotona olen sitä paitsi useimmiten ilman housuja, päällä pelkkä (t-)paita ilman rintsikoita. En ymmärrä miksi minun pitäisi käyttää jotain rytkyjä kotona.

Siis miksi ei voisi käyttää kotona rytkyjä? Siksihän niitä käytetään että ne paremmat pysyisi pidempään hyvinä ja kotona käytetään ne sitten loppuun kun eivät ole siistejä. Säästää rahaa ja luontoa. Minä taas en tajua miksi ihmiset ei tee niin. Jotain turhamaisuutta että kotonakin pitää näyttää hyvältä? Pelkässä t-paidassa ei kotona muutenkaan tarkene kuin kesällä, jos on talvellakin t-paitalämmöt niin se(kin) on taas energian ja rahan tuhlausta.

Vierailija
299/508 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän vaatteet aina loppuun asti niin että ompeleminenkaan ei enää auta tai esim. housut repeää niin pahasti jostain sauman vierestä että hanuri vilkkuu :D En tykkää shoppailla uusia vaatteita.. esim. salihousutkin ostettu henkkamaukalta 10v sitten, edelleen hyvät! Arvostan sitä että jotkut kuluttaa vaatteet oikeasti loppuun asti.

Vierailija
300/508 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kun kirpputorilta saa ostaa halvalla ja egologisesti ehjiä

Miksi vaatteiden pitäisi olla itsekkäitä eli eGologisia? Ekologinen on oikea valinta. Silloin vaatteet käytetään loppuun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme