Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytätkö vaatteet loppuun asti eli vasta kun tulee tarpeeksi reikiä heität pois?

Vierailija
07.05.2022 |

Just heitin reikäset pikkarit pois. Nyt vielä jalassa toiset reikäset pikkarit, käytän viel kerran ja sit heitän pois. Reikäsiä sukkia käytössä myös, kun reikiä tulee vielä enemmän niin vasta sit heitän pois

Kommentit (508)

Vierailija
341/508 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän vaatteet loppuun asti, mutta huonompia kuten haalistuneita ja nyppyisiä vaan kotona.

Vierailija
342/508 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ongelma jäte pulverin mainostaja ei edes osaa laskea keuhkoo 6000kg tunnissa lumppuja roskiin tuolla kaavalla kun laskee on 0.6 kg h . empä osta tuotetta vale markkinoinnin takia 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/508 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehjät koitan viedä uffiin tai vastaaviin. Nyt huomasin reikiä olevan yöpaidassani.Käytän vielä jonkin aikaa, sitten teen  siitä lattiarätin. Tänä vuonna olen ottanut käyttöön vaatteita, jotka ovat lojuneet komeron pohjalla ties kuinka. Uusia olen ostanut ainoastaan tosi tarpeeseen kuten alkkareita. Talvikenkiä on joka säähän , käytän niitä varmaan seuraavat 10v. Tennareita kaipaisin, mutta en löydä enää luottotennareitani H&M ne kestivät 3 kesää hyvin.

Vierailija
344/508 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lieköhän kuinka epäsuosittu mielipide ketjussa, mutta en kulje koskaan reikäisissä tai kauhtuneissa vaatteissa. Mielestäni on muiden ja itsensäkin huomioimista kulkea ihmisten ilmoilla perussiistin näköisenä, mihin kuuluu ehjät ja siistit vaatteet ja kammatut hiukset. En käytä reikäisiä tai repaleisia alusvaatteitakaan, itselläkin on parempi olo kun pukeutuu fiksusti. 

Jos voi paikata siististi (esim. kainalossa olevan reiän tai laadukkaan neuleen) tai siistiä nypyt nypynpoistajalla, niin toki mieluiten korjaan vaatteet. Mutta jos kangas on kauhtunut tai kulunut niin että paikatun reiän viereen tulee heti uutta, on vaate roska ja se viedään tekstiilijätteeseen. Siivoaminenkin hoituu paremmin tarkoitukseen hankituilla mikrokuituliinoilla kuin vanhoilla alkkareilla tai rintsikoilla. Jonkin verran on säilössä "remonttivaatteita" erilaisia likaisia töitä varten, mutta teen sellaista niin harvoin että vaatteita kuluu nopeammin kuin käytän remonttivaatteita pois. Mökilläkin käytän mielummin mukavia ja rentoja vaatteita, kuin vaikkapa kauhtuneita toimistovaatteita. 

En pidä shoppailusta, joten pyrin ostamaan laadukkaita vaatteita tarkkaan harkiten. Mutta joskus nekin kuluvat, eikä kalliskaan vaate valitettavasti ole aina kestävä. 

Vierailija
345/508 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Vierailija
346/508 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kesti vuosikausia nuorena sloggin alushousut. Ne oli niin luottomalliset, että oon tavannut ostaa niitä edelleen. Mut viime vuosina laatu ilmeisesti tosi heikoksi mennyt? Vähän jos raavit persustas tai korjaat haarovälistä tai ihan vaan vedät jalkaan, ni sormi menee kankaasta läpi.

Mulla on varmaan 20 sieltä täältä reikäiset sloggit edelleen enkä heti pois. Ihan hyviä ovat vielä. :D

Etenkin kuukautisten aikaan kestositeiden kanssa ei haittaa, vaikka olisi kuinka isot reiät haarovälissä.

Mutta lisää en enää osta. Sen päätin eilen, kun taas meni peukalo kankaasta sisään, vaikka ihan normaalisti vedin housut ylös.

Ei kuulu aiheeseen mutta käytätkö liikaa pesuainetta?  Kärsin kuten moni muukin liian pitkistä pesuohjelmista, Sloggit ovat kestäneet monta vuotta. 

347/508 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisestä reikiintymisestä lumppuihin, samoin jos olen kasvanut ulos. En enää optimistisesti "kun olen laihduttanut, niin" säästä vuosia. Toisinaan kun havaitsen, etten ole käyttänyt kolmeen vuoteen jotain, niin pois-pois. Tästä poikkeuksen tekevät vain tapahtumapaidat, kuten konsertit, rallit jne.

Vanhat työasut eli suorat housut, valkoiset paidat ja tummat sukat on kaikki lahjoitettu eteenpäin. Nykyisin työskentelen vapaan pukeutumisen alalla.

Vierailija
348/508 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla kesti vuosikausia nuorena sloggin alushousut. Ne oli niin luottomalliset, että oon tavannut ostaa niitä edelleen. Mut viime vuosina laatu ilmeisesti tosi heikoksi mennyt? Vähän jos raavit persustas tai korjaat haarovälistä tai ihan vaan vedät jalkaan, ni sormi menee kankaasta läpi.

Mulla on varmaan 20 sieltä täältä reikäiset sloggit edelleen enkä heti pois. Ihan hyviä ovat vielä. :D

Etenkin kuukautisten aikaan kestositeiden kanssa ei haittaa, vaikka olisi kuinka isot reiät haarovälissä.

Mutta lisää en enää osta. Sen päätin eilen, kun taas meni peukalo kankaasta sisään, vaikka ihan normaalisti vedin housut ylös.

Ei kuulu aiheeseen mutta käytätkö liikaa pesuainetta?  Kärsin kuten moni muukin liian pitkistä pesuohjelmista, Sloggit ovat kestäneet monta vuotta. 

Ei haittaa ja kyllähän tämä aiheeseen liittyy. Hyvä kysymys, kiitos vain, kun yrität auttaa! :-)

Mielestäni kuitenkaan en, laitan jopa vähemmän kuin kuuluisi. Allegro-pesuaine käytössä. Pesen tosin 60 asteessa ja vielä ylimääräisellä huuhtelulla. Toisaalta myös muut hyvälaatuisemmat vaatteet ei tuollalailla kulu, vaikka samoilla pesutottumuksilla pesen? Vain sloggit kuluu puhki.

Keväällä ostin Dillingin puuvillaisia alkkareita 10 kpl ja ne on pysyneet onneksi ehjinä. Ainoa vaan, että niistä lähtee sellaista mustaa nukkamujua monen pesun jälkeen vieläkin. Sloggeissa oli se hyvä puoli, että niistä ei lähtenyt nöyhtää.

Vierailija
349/508 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heitän vaatteita pois jo ennen reikiintymistä, jos ovat kulahtaneita tai olen niihin kyllästynyt.

Silloin ne kuuluu viedä kirpparille tai muuten kierrättää.

No ei todellakaan kuulu viedä kirpparille kulahtaneita lumppuja. 

Voi ne kierrättää muutenkin.

Vierailija
350/508 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä tykkään vaattesta niin käytän sitä pitkään, tai kunnes se ei enää miellytä minia.

Usein ostan vaatteita, joitä en käytä, koska ne ei vaan näytä kivoilta, niitä säilytän kaapissa enintään pari vuotta ja ellen ole niitä käyttänyt ne lähtevät sylttytehtaalle tai vaatekeräykseen.

Alusvaatteet jo ovat sopivia, niitä käytän kauan, rintaliivejä kunnes alkaa hajota, alushousut jos niitä ei enää pesussakaan saa puhtaaksi.

Ostamistani vaatteista yli puolet menee  sylttytehtaalle. Kaupassa ne näyttää ihan erilaiselta kuin kotona, ja en tunne oloa omaksi niiden kanssa.

Sama on kenkien kanssa, jos en totu niihin, niin ehkä kolmannes niistäkin menee roskiin.

Vierailija
351/508 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heitän vaatteita pois jo ennen reikiintymistä, jos ovat kulahtaneita tai olen niihin kyllästynyt.

Niin minäkin tekisin mutta kun vaimo ehtii vaatekaapille aikaisemmin vaikka kuinka yrittäisin piilotella lempparivaatteita

Vierailija
352/508 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa lohdullista kuulla, että muillekin on tullut tuo " sormi läpi Sloggeista" - ongelma!

Ja käytän vaatteet loppuun, kunnes niistä tulee matonkuteita tai rättejä.

Vierailija
353/508 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl

Vierailija
354/508 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän loppuun asti KAIKKI vaatteet eli siihen asti, että kangas venyy liian pahasti tai tulee reikä, jota ei kannata enää korjata. Korjaan varsinkin jos reiät osuvat saumoihin. Reikäisiä sukkia pidän siihen asti kunnes koko jalkaterä tulee ulos reiästä. Pikkareitakin käytän siihen asti kunnes ovat liian reikäiset. Kotona ollessa ei haittaa, vaikka olisi hieman kulahteneet, monestikin korjatut tai hieman reikäiset vaatteet. Pääasia, että vaatteet ovat muuten puhtaita. Pieni nukkaisuus ei haittaa. Minulta myös onneksi löytyy sellainen nukanpoisto laite. Joten vaate pysyy aika pitkään hyvänä ja siistinä. Minulla on lisäksi sisko, jonka kanssa käytämme samankokoisia vaatteita. Hänelle annan tsekattavaksi vaatteet, joita en enää käytä (kuitenkin sen verran siistejä, että niistä voi olla toiselle iloa) niin joskus jotkut vaatteet saavat hänellä uuden elämän. Olen myös sen verran tylsä tyyppi, että hankin monesti uuden samanlaisen vaatteen rikkoutuneen tilalle.

Vierailija
355/508 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän loppuun jos ovat sopivia päälle. Paikkaan reikiä ym, jos ovat sellaisia, että se onnistuu huomaamattomasti. Poistan välillä myös nukkaa. Vanhin yhä aktiivisessa käytössä oleva vaatteeni on ollut käytössä 20 vuotta (olen nyt 35 vuotias) ja luultavasti kestää ainakin 10 vuotta vielä.

Inhoan huonolaatuisia vaatteita ja ärsyttää, että nykyään on vaikeaa löytää kelvollisia. En myöskään tykkää shoppailla, joten todella toivon olemassa olevien vaatteideni kestävän hyvinä pitkään ja uusien hankintojen olevan erinomaisia kaikin puolin.

Vierailija
356/508 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
357/508 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jossain vaiheessa kangas voi olla niin haperoa, että reikiä syntyy kuin sieniä sateella paikkailusta huolimatta.

Tuolloin niistä tulee minulla saunanjälkeiseen viilentelyyn sopivia.

Vierailija
358/508 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dunga kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jossain vaiheessa kangas voi olla niin haperoa, että reikiä syntyy kuin sieniä sateella paikkailusta huolimatta.

Tuolloin niistä tulee minulla saunanjälkeiseen viilentelyyn sopivia.

Kätevää

Vierailija
359/508 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekat reiät paikkaan. Sitten kun alkaa olla kauttaaötaan kulunut ja uusia reikiä syntyy sinne tänne on aika viedä konttiin.

Vierailija
360/508 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ekat reiät paikkaan. Sitten kun alkaa olla kauttaaötaan kulunut ja uusia reikiä syntyy sinne tänne on aika viedä konttiin.

Pukin konttiinko?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi