Käytätkö vaatteet loppuun asti eli vasta kun tulee tarpeeksi reikiä heität pois?
Just heitin reikäset pikkarit pois. Nyt vielä jalassa toiset reikäset pikkarit, käytän viel kerran ja sit heitän pois. Reikäsiä sukkia käytössä myös, kun reikiä tulee vielä enemmän niin vasta sit heitän pois
Kommentit (508)
Lisäyksenä että en siis ei-rahapulassakaan heitä pois ehjiä vaatteita vaikka en niitä käyttäisikään, vaan vien kirpparille, keräykseen tai annan pois.
T. 17
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensin käytän vaatteita töissä siistinä. Kun eivät enää ole tarpeeksi siistejä työvaatteiksi, ne muuttuvat koti/mökkivaatteiksi. Käytetään kunnes ovat liian risoja päällä pidettäviksi. Sen jälkeen siirtyvät räteiksi, jos ovat sellaista kangasta, joka siihen sopii.
Kelpuutatko räteiksi myös alushousut, joissa menkkatahroja ja kellastumaa haaraosassa?
Ei minulla ole sellaisia. Menkkoja ei ole ollut vuosiin ja pidän alapään terveenä niin ei haaraosa kellastu vuodoista.
Myös terveen alapään vuodot ja pissa voivat kellastuttaa vaaleat alushousut
Onneksi minulla ei ole virtsan karkailua. Jos olisi käyttäisin sitä varten suunniteltuja suojia.
En käytä, heitän pois siinä vaiheessa kun alkaa olla yhtään kulahtaneita tai ei saa enää kunnolla puhtaaksi, esim. valkoiset kengät pinttyy likaiseksi yhdessä kesässä vaikka olisi muuten ehjiä vielä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensin käytän vaatteita töissä siistinä. Kun eivät enää ole tarpeeksi siistejä työvaatteiksi, ne muuttuvat koti/mökkivaatteiksi. Käytetään kunnes ovat liian risoja päällä pidettäviksi. Sen jälkeen siirtyvät räteiksi, jos ovat sellaista kangasta, joka siihen sopii.
Kelpuutatko räteiksi myös alushousut, joissa menkkatahroja ja kellastumaa haaraosassa?
Ei minulla ole sellaisia. Menkkoja ei ole ollut vuosiin ja pidän alapään terveenä niin ei haaraosa kellastu vuodoista.
Myös terveen alapään vuodot ja pissa voivat kellastuttaa vaaleat alushousut
Miksi pissaat housuun? Vai etkö osaa kuivata alapäätä vessareissun jälkeen?
t. eri
Vierailija kirjoitti:
En käytä, heitän pois siinä vaiheessa kun alkaa olla yhtään kulahtaneita tai ei saa enää kunnolla puhtaaksi, esim. valkoiset kengät pinttyy likaiseksi yhdessä kesässä vaikka olisi muuten ehjiä vielä.
Valkoiset kengät saa helposti puhtaaksi esim. ihmesienellä tai hammastahnalla.
Vierailija kirjoitti:
Aika karsea tuhlari
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Pitäisi opetella parsimaan vaatteita mutta tähän mennessä olen heittänyt pois jos tulee reikä vaatteeseen. Joskus joutunut rahapulassa käyttämään vaatetta, kuten risaksi kuluneita farkkuja, siltikin ja toivonut että risaa kohtaa ei huomaa.
Farkut kannattaa paikata hyvissä ajoin. Kun huomaa, että joku kohta alkaa repsottaa, siihen voi alkaa tikata ompelukoneella tai ommella nurjalle puolelle kangasta tueksi, jotta reikä ei ehdi muodostua isoksi eikä lähde repeämään enempää. Taidot kehittyvät, kun tätä tekee useita kertoja.
Säästän vanhat riekaleiset farkut, koska niistä saa paikkakangasta toisiin farkkuihin.
Myös jääneistä palasista voi koota farkkuhameen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on janna kun asuin suomessa ei meinannu poksyt puhdistua millaan. Nyt ulkomailla kaytan pesupahkinoita jotka ei edes poista tahroja ja silti on puhtaat poksyt. Vesiko sen eron tekee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotona oleskellessa minulla ei ole ongelmaa käyttää reikäisiä paitoja tai (alus)housuja.
Reikäsiä alkkareita voi käyttää myös töissä tai kaupassa, kun onhan sulla päälyhousut siinä päällä niin kukaan ei näe
Periaattessa voi kyllä aivan hyvin juu, hyvä jos te muut pystytte. Itselläni vaan henkilökohtaisesti tulee jostain syystä epävarmuuden tunne päällä julkisissa paikoissa, vaikka olisi ihan arkinen tilanne päällä :D Pitänee ottaa projektiksi päästä tuosta tunteesta eroon.
Minulla on läjä alusvaatteita hankittuna kaapissa. Käytän kerran ja heitän roskiin. Otan paketista uuden tilalle. Näin on tehty aina.
En voi käyttää samaa vaatetta kahdesti. Piireissäni siihen kiinnitettäisiin liika huomiota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotona oleskellessa minulla ei ole ongelmaa käyttää reikäisiä paitoja tai (alus)housuja.
Reikäsiä alkkareita voi käyttää myös töissä tai kaupassa, kun onhan sulla päälyhousut siinä päällä niin kukaan ei näe
Periaattessa voi kyllä aivan hyvin juu, hyvä jos te muut pystytte. Itselläni vaan henkilökohtaisesti tulee jostain syystä epävarmuuden tunne päällä julkisissa paikoissa, vaikka olisi ihan arkinen tilanne päällä :D Pitänee ottaa projektiksi päästä tuosta tunteesta eroon.
Omituista, jos alusvaatteista epävarma olo
Työvaatteet ovat erikseen ja säilytän niitä työpaikalla.
Kun työvaate tulee kohti loppua, käytän sen vielä kotona loppuun.
Sukat käytän kenkien huoltoon. Esim banaanin kuorella käyn kengän läpi, sitten sukalla putsaan ja sukka roskiin.
Hamasharjan käytän loppuun siivouksessa jne.
En usko minun pitää ostaa uusia vastteita ikinä. Ota kuerrätyskeskuksen ilmaisosastolta teepaitoja ja ompelen alushousuja. Kuminauhaa olen saanut vaihtokaupoissa. Jäljellä varmaan 100 m, toivottavasti ei haurastu, ennen kun kerkeen käyttämään.
No hyi hele. Kuinka huonolaatuisia pikkuhousuja oikein ostatte? Minä en saa omiani rikki millään. Roskiin ne lentävät, kun ovat vuosien käytön haalistamat tai värjäämät. Katson ansaitsevani kauniit alusvaatteet.
Muutenkaan mitään rikkinäistä en käytä koskaan, en myöskään selvästi kulunutta. En halua näyttää miltään kassialmalta kotona tai mökilläkään.
Tämä ei tarkoita, että olisin joku tuhluri tai kerskakuluttaja. Ostan laatua ja pidän tekstiileistä huolta. Myös kirpputorilta voi tehdä hyviä löytöjä. Mutta ei, mitään kulahtaneita riepuja ei päälläni nähdä.
Jos tulee pientä reikää, paikkaan sen. Alan laittamaan vaatteita pois käytöstä, kun ne jäävät liian isoiksi (pudotan painoa). En heitä pois, vaan yritän antaa jonnekin, missä niille olisi käyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei lainkaan. Alusvaatteet ovat pukeutumisen runko. Huoliteltu nainen on huoliteltu pikkareita myöten. Reikäisissä mummoalkkareissa hyvin harva tuntee itseään seksikkääksi.
Aika harva haluaa tuntea itsensä seksikkääksi 24/7.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei lainkaan. Alusvaatteet ovat pukeutumisen runko. Huoliteltu nainen on huoliteltu pikkareita myöten. Reikäisissä mummoalkkareissa hyvin harva tuntee itseään seksikkääksi.
Minä haluan tuntea itseni siistiksi ja huolitelluksi 24/7.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En välttämättä halua tuntea itseäni seksikkääksi, mutta sen verran pitää itseään arvostaa, että pukeutuu ehjiin vaatteisiin. Jos emme itse arvosta itseämme, niin miksi kukaan mukaan tekisi niin.
Darkkuihin minusta kuuluu kuluminen, mutta kohtuus siinäkin....
Pikkareista saa käytettyinä paremman hinnan kuin oot niistä uutena maksanut
Jep, rei'ille asti mennään. Toki on rönttävaatteet ja arkivaatteet erikseen.