Olen jo aivan loppu tähän uuteen työllisyysmalliin
Sain äsken ensimmäisen hakemuksen lähetettyä..Kaikki voimat meni ja ensi viikolla pitäisi jo saada aikaiseksi uusi hakemus. Miten muilla työttömillä menee tämän mallin kanssa?
Kommentit (222)
Työnhakuvelvoite tulee vasta silloin, kun se virkailija soittaa. Velvoite ei ilman virkailijan soittoa sinne suunnitelmaan ilmesty.
Jos olit työnhakijana ennen 2.5 niin voi mennä kuukausia ennen kuin se virkailija soittaa. Eli kannattaa pitää matalaa profiilia vain. Pahinta mitä voit tehdä on soittaa hädissään sinne työkkäriin.
Eihän joka hakemusta tarvitse tehdä kunnolla. Minä haen tyyliin kahdella lauseella enkä liitä cv:a mukaan, jos paikka ei minua oikeasti kiinnosta. Voin kuitenkin sanoa hakeneeni eikä työnantaja joudu tuhlaamaan aikaansa minuun, kun näkee heti, etten hae tosissani.
Eikö voi hakea vapaasti mitä paikkaa tahansa? Ei kai sen tarvitse olla semmoinen, joka on omalta alalta? Kunhan vain laittaa hakemuksia menemään?
Vierailija kirjoitti:
Uudessa mallista työttömän pitäisi saada yksilöllistä tukea työnhakuunsa. Toteutuuko tämä ollenkaan?
Mulle ainakin tarjottiin jotain ohjausta. mutta kieltäydyin koska omalla alalla töitä riittää ja osaan niitä kyllä hakea (kyseessä hetken työttömyys määräaikaisten työsuhteiden välissä).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuliko ap:lle jo ilmoitus että on haettava neljää paikkaa. Paikkojen lukumäärän kertoo te-toimiston oma virkailijasi, jos yhteydenottoa ei ole kuulunut, ei tarvitse tehdä mitään. Ei kaikkien sitä neljää työpaikkaa tarvitse hakea!
Jos on yli kuukauden työttömänä on pakko hakea.. Näin sano mulle Te-toimiston virkailija. Ärsyttää kyllä tää systeemi ku itellä seuraava työsuhde tiedossa kesäluun puolesta välistä. Nyt joudun kuitenki hakemaan jotain työpaikkoja tässä välissä 🙄 Omalla alalla ei myöskään pahemmin keikkatöitä tai näin lyhyitä pätkiä.
Eikö se ole vain hyvä jos löydät työpaikan heti etkä vasta kesäkuussa?
No ei koska työsoppari jo kesäksi allekirjoitettu niin en viitsi sitä lähteä purkamaan. Kyseessä oman alan työ, josta kokemusta ja jossa viihdyn. Siksi tuntuu tyhmältä hakea nyt pakon vuoksi jotain muuta..
Mielestäni työttömyysetuutta ei tarvitse enää maksaa, koska sinulla on jo työsopimus etkä tarvitse enää uutta työtä.
No oon mä tässä 2kk ilman tuloja kun viime palkka maksettiin huhtikuun lopussa ja seuraava kesäkuun lopussa (joka ei ole kuin 2 viikon ajalta.) Pienillä säästöilläkö tässä pitäs elää 2 kk :D Toki jos olisin esim vain 2 vko työttömänä en viitsisi mitään tukia edes hakea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
liian hyvä sosiaaliturva ettei kaikkien kannata edes hakea töitä varsinkin kun on lapsia
Ai on vai?
Mä saan 2 lapsen äitinä 670e. Menisin mielelläni töihin mutta en saa paikkaa.Sulta puuttuu tuosta asumistuki, lapsilisät ja mahdolliset elarit. Sekä toimeentulotuki. Sitten päästäänkin nettona samaan kuin pienituloisen työssäkäyvän netto on. Tai brutto, miten vaan.
Sun jutut kuulostaa samoilta kuin puheet hoitsujen valtavista palkoista. Yllättäen mukaan laskettu kaikki mahdolliset lisät. Pienituloinen saa muuten sekin ne lapsilisät, elarit saa automaattisesti ilman tukikaavakkeita ja moni nostaa asumistukea - palkan lisäksi. Koitappa nyt keksiä jotain parempaa....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
liian hyvä sosiaaliturva ettei kaikkien kannata edes hakea töitä varsinkin kun on lapsia
Ai on vai?
Mä saan 2 lapsen äitinä 670e. Menisin mielelläni töihin mutta en saa paikkaa.Sulta puuttuu tuosta asumistuki, lapsilisät ja mahdolliset elarit. Sekä toimeentulotuki. Sitten päästäänkin nettona samaan kuin pienituloisen työssäkäyvän netto on. Tai brutto, miten vaan.
Lapsilisät 199e, ne saa työssäkäyväkin.
En saa asumistukea, toimeentulotukea tai elareita.
Vierailija kirjoitti:
Itsemurhat on lisääntyneet paljon, voi Luoja mitä menitte tekemään.
Surullista. Todella surullista!
En saanut edes ensimmäistä hakemusta tehtyä. Ei vain jaksanut. Aivan mahdotonta :(
Vierailija kirjoitti:
En saanut edes ensimmäistä hakemusta tehtyä. Ei vain jaksanut. Aivan mahdotonta :(
Jaxuhalit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä on 10 paikkaa auki, yhteenkään ei ole realistista mahdollisuutta päästä.
Miltä kuulostaisi niinkin yllättävä ajatus kuin muutto paikkakunnalle, jossa on töitä?
Ei käy.
Meillä on oma talo maineen, miehellä yritys ja lapset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä on 10 paikkaa auki, yhteenkään ei ole realistista mahdollisuutta päästä.
Miltä kuulostaisi niinkin yllättävä ajatus kuin muutto paikkakunnalle, jossa on töitä?
Ei käy.
Meillä on oma talo maineen, miehellä yritys ja lapset.
Hae töihin miehesi yritykseen?
Jahans täällä on trolli ap keksiny uuden tavan saada työttömiä haukuttua.
Ajattelin olla yhteydessä EU:n ihmisoikeustuomioistuimeen tästä rikollisesta sorrosta.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin olla yhteydessä EU:n ihmisoikeustuomioistuimeen tästä rikollisesta sorrosta.
Älä huoli, sosiaali- ja terveysministeriöstä oltiin jo yhteydessä. Tuet Romanian tasoa.
Toivottavasti tämä uudistus tuo näkyville sen kuinka paljon on työttömiä, jotka oikeasti kuuluisivat työkyvyttömyyseläkkeelle mutta säästösyistä heitä ei sellaiselle päästetä. Monille ei myönnetä enää sairauslomaa muttei myöskään kuntoutustukea, niin työttömäksi ilmoittautuminen on ainoa vaihtoehto, vaikka työkykyä ei enää ole.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti tämä uudistus tuo näkyville sen kuinka paljon on työttömiä, jotka oikeasti kuuluisivat työkyvyttömyyseläkkeelle mutta säästösyistä heitä ei sellaiselle päästetä. Monille ei myönnetä enää sairauslomaa muttei myöskään kuntoutustukea, niin työttömäksi ilmoittautuminen on ainoa vaihtoehto, vaikka työkykyä ei enää ole.
Tuo näkyville ja samalla leikkaa näiden ihmisten tt-tukea 40%. Tällainen on demari-Suomi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karenssin pelko perseessä pakko saada työhakemus tehtyä. Tää on hirveetä ilman ammattia.
Mulla sama, ei oo ammattia, niin mitä työpaikkoja sit hakis
Ai on vai?
Mä saan 2 lapsen äitinä 670e. Menisin mielelläni töihin mutta en saa paikkaa.