Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen jo aivan loppu tähän uuteen työllisyysmalliin

Vierailija
07.05.2022 |

Sain äsken ensimmäisen hakemuksen lähetettyä..Kaikki voimat meni ja ensi viikolla pitäisi jo saada aikaiseksi uusi hakemus. Miten muilla työttömillä menee tämän mallin kanssa?

Kommentit (222)

Vierailija
101/222 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te, joilla ei ole vielä ammattia, niin olisko opiskelun aloittaminen mahdollista?

Työvoimakoulutus esim?

Tulevia vuosia ajatellen olisi järkevää hankkia ammatti.

En kysy tätä kettuillakseni. Itsekin löysin oman alani vasta aikuisiällä.

Ei se opiskelu välttämättä tilannetta muuta yhtään. Edelleen kokoaikatyöpaikkoja on monia kertoja vähemmän kuin työttömiä työnhakijoita.

Itse kävin 2015 työvoimakoulutuksen logistiikka alalle missä sain myös c kortin .edullisesti ajettua . No koulutus päätty. Töitä hain mutta en saanut koska ei työkokemusta. Hylkäsin sitten kolo alan ja kaikki alaan liittyvät kortit ym. Mitkä voi vanhentua ovat vanhentuneet aikoja sitten. Ajattelin luopua kokonaan c luvasta tarpeettomana kun sen voi tehdä helposti ajovarman pisteellä.

Vuodesta 2016 olen ollut osa-aikatyössä sote alalla vakituinen työ. Aion hakea vain sellaista kokoaikatyötä mikä on vakituinen. Ei ole järkeä lopettaa tätä työtä jonku määräaikaisen kokoaikatyön takia ja sitten sen jälkeen on täysin työtön ties kuinka kauan ja hakea tukia täysimääräisenä.

Toki vaikka tekisi kokoaikatyötä missä työaika se 70% ja hakee tukia niin työkkäri ottaa yhteyttä todella harvoin kuten osa-aikatyötä tekeviin ottaa yhteyttä harvemmin kuin täysin työttömiin.

Ja sote alalle mulla ei ole mitään koulutusta. Soitin työkkäriin joku viikko sitten kun kävin omilla sivuilla pitkästä aikaa ja siellä luki isolla ammattina kuorma-autonkuljettaja että poistavat sen ja laittavat henkilökohtaisen avustajan tilalle niin tekivät työtä käskettyä ja vaihtoivat

Vierailija
102/222 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan pelleä tollanen pakottaminen. Työttömiä on niin paljon enemmän kuin vapaita paikkoja. Mitäs jos arvon hallitus vaikka tekisi tälle asialle jotain? Tai jotenkin kannustaisi yrittäjyyteen ja huolehtisi ostovoimasta? Asioiden pitäisi mennä parempaan suuntaan, ei huonompaan, ajan myötä.

Miten olisi pakkokoulutus kaikille niille, joilla ei ole ammatillista koulutusta? 3 vuotta opintotuella vaikka ikää olisi 37v ja perhe elätettävänä eikä työkkäriin pääse asiakkaaksi ennen kuin se ammatti on hankittu!

Mä oon 58, ei ammatillista koulutusta... 3v opiskelua tähän niin olen 61 ja 62-vuotiaana aion varhennetulle eläkkeelle. Ja pakottaminenhan kannattaa aina!

Tuossa kannattaa mielummin ottaa jo toimeentulotuki -40%, sama raha, pääsee vähemmällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/222 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te, joilla ei ole vielä ammattia, niin olisko opiskelun aloittaminen mahdollista?

Työvoimakoulutus esim?

Ei se opiskelu välttämättä tilannetta muuta yhtään. Edelleen kokoaikatyöpaikkoja on monia kertoja vähemmän kuin työttömiä työnhakijoita.

Itse kävin 2015 työvoimakoulutuksen logistiikka alalle missä sain myös c kortin .edullisesti ajettua . No koulutus päätty. Töitä hain mutta en saanut koska ei työkokemusta. Hylkäsin sitten kolo alan ja kaikki alaan liittyvät kortit ym. Mitkä voi vanhentua ovat vanhentuneet aikoja sitten. Ajattelin luopua kokonaan c luvasta tarpeettomana kun sen voi tehdä helposti ajovarman pisteellä.

Vuodesta 2016 olen ollut osa-aikatyössä sote alalla vakituinen työ. Aion hakea vain sellaista kokoaikatyötä mikä on vakituinen. Ei ole järkeä lopettaa tätä työtä jonku määräaikaisen kokoaikatyön takia ja sitten sen jälkeen on täysin työtön ties kuinka kauan ja hakea tukia täysimääräisenä.

Toki vaikka tekisi kokoaikatyötä missä työaika se 70% ja hakee tukia niin työkkäri ottaa yhteyttä todella harvoin kuten osa-aikatyötä tekeviin ottaa yhteyttä harvemmin kuin täysin työttömiin.

Pelkkä C on vaan muovin pala. Hommaa E lisäksi siihen niin hankala olla työttömänä kun patistavat töihin.

Ei se E auta mitään koska ei ole työkokemusta. Se ei sitä muuta mihinkään että tarvitsee kokemusta saadakseen töitä . Kuten sanoin niin kohta ei ole C luoaakaan enään. Toki jos se takaisi että saa töitä niin sitten mutta kun ei. Sekä vaikka takaisi niin pitäisi olla työvoimakoulutus minkä kautta sen E saa koska ei ole varaa itse sitä maksaa.

Vierailija
104/222 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan pelleä tollanen pakottaminen. Työttömiä on niin paljon enemmän kuin vapaita paikkoja. Mitäs jos arvon hallitus vaikka tekisi tälle asialle jotain? Tai jotenkin kannustaisi yrittäjyyteen ja huolehtisi ostovoimasta? Asioiden pitäisi mennä parempaan suuntaan, ei huonompaan, ajan myötä.

Miten olisi pakkokoulutus kaikille niille, joilla ei ole ammatillista koulutusta? 3 vuotta opintotuella vaikka ikää olisi 37v ja perhe elätettävänä eikä työkkäriin pääse asiakkaaksi ennen kuin se ammatti on hankittu!

Mä oon 58, ei ammatillista koulutusta... 3v opiskelua tähän niin olen 61 ja 62-vuotiaana aion varhennetulle eläkkeelle. Ja pakottaminenhan kannattaa aina!

Tuossa kannattaa mielummin ottaa jo toimeentulotuki -40%, sama raha, pääsee vähemmällä.

Mulla on ulosotossa velkoja. Jos menisin kokoaikatyöhön 80km päähän niin kun laskee mitä jää ulosoton, polttoaineiden, vuokran ja sähkön jälkeen käteen niin enemmän mulla jäisi käteen karenssissa -40 pros toimeentulotuella. Siksi haen töitä vain lähialueilta.

Vierailija
105/222 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työvoimakoulutus esim?

Pelkkä C on vaan muovin pala. Hommaa E lisäksi siihen niin hankala olla työttömänä kun patistavat töihin.

Oon työtön työnhakija mutta en työtön. Olen osa-aikatyössä. Sanoin kun viime kuussa soitti työkkärin oma virkailija tiedstellakseen mun tilannetta että hylkäsin sen alan sen takia koska töitä ei saanu ilman työkokemusta. Virkailija totes vaan siihen että hänellä oli jollain alalla sama homma ja vaihtoi alaa. Seuraavan kerran soittelee kesäkuun lopussa.

Vierailija
106/222 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudessa mallista työttömän pitäisi saada yksilöllistä tukea työnhakuunsa. Toteutuuko tämä ollenkaan? 

Vierailija
107/222 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis joku on täysin loppu tehtyään yhden hakemuksen?? Mites, kun normi-ihminen tekee 8h töitä, kuskaa mahd. lapsia mennen tullen ja illat harrastuksiin ja pyörittää arjen siinä sivussa. ILMAN TUKIA. Ihan itse ansaitulla rahalla, joka kiitos verotuksen ei ole nettona paljoa enempää kuin ihmisellä, joka rasittuu YHDEN HAKEMUKSEN tekemisestä.?

Älä nyt viitti. Sulla näyttää olevan terveyttä ja toimintakykyä, jota kaikilla työttömillä ei ole.

Vain suomalainen on kateellinen tällä tavalla.

Onneksi en ole sinä.

Vierailija
108/222 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hae yhtäkään työpaikkaa koska en tiedä, kuuluuko minun hakea nollaa, yhtä, kahta, kolmea vai neljää työpaikkaa.

Vierailija
109/222 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karenssin pelko perseessä pakko saada työhakemus tehtyä. Tää on hirveetä ilman ammattia.

Mulla sama, ei oo ammattia, niin mitä työpaikkoja sit hakis

Sitten pitää hakeutua opiskelemaan. Olen kyllä ajatellut, että kaikki työttömät hakevat töitä.

Saikulla olevien työttömienkö myöskin? Osa roikkuu työttömänä kun ei pääse työkyvyttömyyseläkkeelle

Tuo olis painajaismainen tilanne...sitten vietäis työmarkkinatuki. Sossusta ei saisi mitään kun on omaisuutta.

Vierailija
110/222 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työvoimakoulutus esim?

Ei se E auta mitään koska ei ole työkokemusta. Se ei sitä muuta mihinkään että tarvitsee kokemusta saadakseen töitä . Kuten sanoin niin kohta ei ole C luoaakaan enään. Toki jos se takaisi että saa töitä niin sitten mutta kun ei. Sekä vaikka takaisi niin pitäisi olla työvoimakoulutus minkä kautta sen E saa koska ei ole varaa itse sitä maksaa.

Pari nuorempaa nyt reilun vuoden sisällä pääsi C kortilla kurssille...oppisopimuskoulutus...nyt toinen jo vaki, toinen vielä jatkaa oppisopimuksella. Siis kappaletavara yhdistelmää ajavat

Vierailija
111/222 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karenssin pelko perseessä pakko saada työhakemus tehtyä. Tää on hirveetä ilman ammattia.

Sitten pitää hakeutua opiskelemaan. Olen kyllä ajatellut, että kaikki työttömät hakevat töitä.

Saikulla olevien työttömienkö myöskin? Osa roikkuu työttömänä kun ei pääse työkyvyttömyyseläkkeelle

Tuo olis painajaismainen tilanne...sitten vietäis työmarkkinatuki. Sossusta ei saisi mitään kun on omaisuutta.

Kamalaa, että omaisuus otetaan huomioon tukia annettaessa.

Vierailija
112/222 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan älytöntä, jos työttömänä olevat eivät ole aiemmin saaneet aikaiseksi edes yhtä hakemusta viikossa, vaikka mitään muuta ei ole kuin aikaa.

Miten niin muuta ei ole kuin aikaa?

Vierailija
113/222 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis joku on täysin loppu tehtyään yhden hakemuksen?? Mites, kun normi-ihminen tekee 8h töitä, kuskaa mahd. lapsia mennen tullen ja illat harrastuksiin ja pyörittää arjen siinä sivussa. ILMAN TUKIA. Ihan itse ansaitulla rahalla, joka kiitos verotuksen ei ole nettona paljoa enempää kuin ihmisellä, joka rasittuu YHDEN HAKEMUKSEN tekemisestä.?

Kaikilla meistä ei ole käytössään samoja voimavaroja.

Hakeudu lääkäriin ja kuntoutukseen jos voimavarat ovat noin vähissä.

Ei niihin noin vain hakeuduta.

Tai vaikka pystyisikin hakeutumaan, niin hoitoa ei saa tai ei edes osata hoitaa.

Työtön työnhakija ei ole julkiselle terveydenhuollolle muuta kuin kuluerä, josta pitää päästä mahdollisimman nopeasti eroon. Ihan sama vaikka olisi oikeasti sairas ja hoidettavissa työkykyiseksi.

Puhun omasta kokemuksesta, joka jatkunut jo 15+ vuotta.

Vierailija
114/222 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koskeeko tämä uusi malli myös kuntouttavassa työtoiminnassa olevia? Mulle ei ainakaan ole tullut työkkäristä mitään soittoa.

Tietenkin. Ei kai se kuntouttava estä työnhakua.

Minä kun luulin, että kuntouttavaan ei saa ohjata henkilöitä, jotka voisivat perustellusti työllistyä avoimille työmarkkinoille. Niinhän se oli, että on haettava paikkoja, joihin voi perustellusti odottaa työllistyvänsä?

Kuntouttavassa olla kuntoutumassa ja toki se tarkoittaa, että tilanne paranee ja mennään töihin.

Vierailija
115/222 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsemurhat on lisääntyneet paljon, voi Luoja mitä menitte tekemään.

Ei kai nyt sentään. Sairauslomahakemukset mielenterveyssyistä kyllä varmaan lisääntyvät.

Vierailija
116/222 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koskeeko tämä uusi malli myös kuntouttavassa työtoiminnassa olevia? Mulle ei ainakaan ole tullut työkkäristä mitään soittoa.

Tietenkin. Ei kai se kuntouttava estä työnhakua.

Minä kun luulin, että kuntouttavaan ei saa ohjata henkilöitä, jotka voisivat perustellusti työllistyä avoimille työmarkkinoille. Niinhän se oli, että on haettava paikkoja, joihin voi perustellusti odottaa työllistyvänsä?

Kuntouttavassa olla kuntoutumassa ja toki se tarkoittaa, että tilanne paranee ja mennään töihin.

Väärin. Kuntouttava työtoiminta ei ole kuntoutuspalvelu, vaikka siihen on jostain syystä tuo "kuntouttava" sana mukaan ängetty.

Vierailija
117/222 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei sairasta edelleenkään pakoteta töihin, ainakaan jos on sairauslomalla, mutta tuskin muutenkaan.   Tässä mallissahan on velvollisuus hakea 0-4 paikkaa, eli jos on selkeästi vajaakuntoinen tai peräti kokonaan työkyvytön, niin eiköhän se ole tuo 0 paikkaa ilman muuta.

Vierailija
118/222 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uudessa mallista työttömän pitäisi saada yksilöllistä tukea työnhakuunsa. Toteutuuko tämä ollenkaan? 

Tietenkin toteutuu. TYökkärissä tehdään työttömän puolesta hakemukset, mennään haastatteluun ja lopulta töihinkin, koska työttömälle moinen on liian raskasta.

Öhö öhö. Liikuntarajoitteinen ei voi esimerkiksi hakea siivoustyötä. Tarkoitin lähinnä sitä, että otetaanko työttömien puutteet paremmin huomioon, kun heille etsitään työtä. Ei ole vain sairaita ja terveitä. On myös osatyökykyisiä. 

Vierailija
119/222 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo leikattu tt-tuki on niin olematon, etten tulisi sillä mitenkään toimeen. Jo 20 % leikkaus olisi aika paha, 40 % ihan mahdoton.

-eri

Vierailija
120/222 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

liian hyvä sosiaaliturva ettei kaikkien kannata edes hakea töitä varsinkin kun on lapsia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi