Olen jo aivan loppu tähän uuteen työllisyysmalliin
Sain äsken ensimmäisen hakemuksen lähetettyä..Kaikki voimat meni ja ensi viikolla pitäisi jo saada aikaiseksi uusi hakemus. Miten muilla työttömillä menee tämän mallin kanssa?
Kommentit (222)
Vierailija kirjoitti:
Tarkistaako joku, että töitä on haettu uuden mallin mukaan?
Miksi ihmeessä pitäisi?
Ihan hyvin, kiitos kysymästä. En ole työtön, mutta just lähetin tälle vuodelle 43. hakemukseni.
Siis.. eikö työtön ole aiemmin tehnyt yhtä hakemusta viikossa? Yksi hakemus päivässä kuulostaisi paljolta.. mutta viikossa??
Vierailija kirjoitti:
Siis.. eikö työtön ole aiemmin tehnyt yhtä hakemusta viikossa? Yksi hakemus päivässä kuulostaisi paljolta.. mutta viikossa??
No, kuule. En minä varmaan oikeastaan koskaan. Hyvä, jos 1 kuussa.
tv. pitkäaikaistyötön
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tv. pitkäaikaistyötön
Mä en ole tehnyt ikinä hakemuksia.
T. Pitkäaikaistyötön
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tv. pitkäaikaistyötön
T. Pitkäaikaistyötön
Onko työkkäri valittanut? Mites noi entiset työtarjoukset? Vai olitko työttömänä silloin? Niitä itse piti tehdä. Ja, kas, ei koskaan johtanut työhön.
tv. (eka) Pitkäaikaistyötön
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karenssin pelko perseessä pakko saada työhakemus tehtyä. Tää on hirveetä ilman ammattia.
Mulla sama, ei oo ammattia, niin mitä työpaikkoja sit hakis
On rikollista hakea työttömyyskorvausta jos ei ole työmarkkinoiden käytettävissä. Tämä koskee sekä fyysisiä että henkisiä esteitä työmarkkinoille.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä työttömien haastatteluja lisätään radikaalisiti. Haastatteluissa tentataan ne haetut työpaikat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä työttömien haastatteluja lisätään radikaalisiti. Haastatteluissa tentataan ne haetut työpaikat
Höpöhöpö!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karenssin pelko perseessä pakko saada työhakemus tehtyä. Tää on hirveetä ilman ammattia.
On rikollista hakea työttömyyskorvausta jos ei ole työmarkkinoiden käytettävissä. Tämä koskee sekä fyysisiä että henkisiä esteitä työmarkkinoille.
Oikein tutisen kauhusta!
Olen kai liian vanha ja vapaa työelämään...
Enkä välitä oppia tekemään sellaista uutta, jolla huomenna ei tee mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tv. pitkäaikaistyötön
T. PitkäaikaistyötönOnko työkkäri valittanut? Mites noi entiset työtarjoukset? Vai olitko työttömänä silloin? Niitä itse piti tehdä. Ja, kas, ei koskaan johtanut työhön.
tv. (eka) Pitkäaikaistyötön
Ei oo valittanut. Olen ollut 3v työtön ja en ole saanut yhtään työtarjousta.
Uskokaa pois vaan, että tietyssä vaiheessa alkaa tulla ikäsyrjintäkin vastaan. Ehkä naisille aiemmin kuin miehille. Nelikymppisenä huomasin, että nuoremman väen vetämille firmoille haluttiin mieluiten kloonata lisää samaa. Pätevyyttä ja kokemusta minulla olisi ollut.
Myöhemmin sain työllistettyä itseni omaksi pomokseni. Toivottavasti ei enää koskaan mitään te-keskuksia ja muuta näennäistoimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tää jengi voi kuvitella käyvänsä töissä, kun jo 4 työhakemuksen tekeminen kuukaudessa käy näin voimille? Töissähän pitää olla 6-8 tuntia 5 päivänä viikossa! Miten ihmisistä on tullut tämmöisiä höttöjä niin mieleltään kuin fysiikaltaan? Mitään ei kestetä eikä siedetä saatika jakseta yrittää ilman, että sielu murtuu.
Luuletko että työtön on aina ollut työtön?
Mulla pitkä ura takana ja en todellakaan laittele hakemuksia mihin tahansa työhön. Työttömälläkin on oikeus hakea työtä mihin pystyy ja mihin osaaminen riittää.Joo toki. Jos ei managerin paikkaa irtoa niin et varmasti ota vastaan mitään työtä etkä hakemuksia lähettele. Se on jämpti! Mitäpä jos ottaisit lusikan kauniiseen käteen, hakisit ja saisit ehkä vähän vaatimattomampaa työtä ja siitä sitten hakeudut vaativampiin tehtäviin pikkuhiljaa. Niin me muutkin olemme tehneet.
Mitä managerin työtä?
Olen ihan tavallinen duunari mutta ei se minunkaan osaaminen riitä ihan kaikille aloille.
Bändimanageriksi, mitä näitä on Sunrise Avenue ja Apulanta esim.
Viikon jälkeen onko työnantajat hukkuneet spämmiin ja pilapuheluihin?
En kuulu tähän malliin. Työllistymissuunnitelmaani ei ole päivitetty tämän mallin voimaanastumisen jälkeen joten minun ei tarvitse näitä 1-4 kuukausittaista hakemusta sitä ennen tehdä. Olen myös sen verran vanha ja ollut niin kauan työttömänä, että tuskin minuun ennen syksyä edes ollaan yhteydessä.
Voin siis jatkaa samalla lailla kuin ennenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähintään yhtä rikollista on roikotuttaa työkyvytöntä työttömyyskortistossa eikä päästää työkyvyttömyyseläkkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähintään yhtä rikollista on roikotuttaa työkyvytöntä työttömyyskortistossa eikä päästää työkyvyttömyyseläkkeelle.
Ei työkyvytön ole työttömyyskortistossa vaan kelan myöntämällä työkyvyttömyyseläkkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei työkyvytön ole työttömyyskortistossa vaan kelan myöntämällä työkyvyttömyyseläkkeellä.
Hahahhahahahaha!