Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen jo aivan loppu tähän uuteen työllisyysmalliin

Vierailija
07.05.2022 |

Sain äsken ensimmäisen hakemuksen lähetettyä..Kaikki voimat meni ja ensi viikolla pitäisi jo saada aikaiseksi uusi hakemus. Miten muilla työttömillä menee tämän mallin kanssa?

Kommentit (222)

Vierailija
81/222 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsemurhat on lisääntyneet paljon, voi Luoja mitä menitte tekemään.

Vierailija
82/222 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan pelleä tollanen pakottaminen. Työttömiä on niin paljon enemmän kuin vapaita paikkoja. Mitäs jos arvon hallitus vaikka tekisi tälle asialle jotain? Tai jotenkin kannustaisi yrittäjyyteen ja huolehtisi ostovoimasta? Asioiden pitäisi mennä parempaan suuntaan, ei huonompaan, ajan myötä.

Miten olisi pakkokoulutus kaikille niille, joilla ei ole ammatillista koulutusta? 3 vuotta opintotuella vaikka ikää olisi 37v ja perhe elätettävänä eikä työkkäriin pääse asiakkaaksi ennen kuin se ammatti on hankittu!

Sitten vasta kun on tarpeeksi kokoaikaisia työpaikkoja kaikille ja toistaiseksi voimassa olevia .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/222 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole hakenut mihinkään kun ei ole sopivia paikkoja.

Otat siis heti vastaan karenssin?

Ei ole paikkoja auki mihin olisi realistiset mahdollisuudet päästä. Kaikkiin paikkoihin tarvitaan erityisosaamista.

Puhelinmyyntiä voi tehdä myös etänä kotoa käsin.

Siihen ei kaikki sovellu. Itse olen töissä mutta puhelinmyyntiä en voisi koskaan tehdä enkä sitä työtä edes miettisi. Vihaan kaiken myymistä tyrkyttämällä enkä siis voisi itsekkäääm myydä mitään tyrkyttämällä.ä sekä palkan työstä pitää olla siten kiinteä lma provikkaa ettei tarvi tukia hakea eli että pärjää ja provikat sitten on vain plussaa jos jotain saa myydyksi. Jos on pelkkä provikka palkka nii sitä joutuu tod.näk hakemaan edelleen tukia ja näin ollen kela patistaisi hakemaan kokoaikatyötä eli ei hyödyttäisi mitään.

Vierailija
84/222 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tätä siis valvotaan? Olen työtön enkä tiedä koko asiasta mitään. Tällähetkellä olen Espanjassa.

Vierailija
85/222 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko kevään typerin ketju, työssä olevat röllittämässä toisia töissä kävijöitä ja läpi menee ilman kritiikkiä, te ootte katkeria ja kateellisia työttömille perkeleen aasit!

Vierailija
86/222 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koskeeko tämä uusi malli myös kuntouttavassa työtoiminnassa olevia? Mulle ei ainakaan ole tullut työkkäristä mitään soittoa.

Tietenkin. Ei kai se kuntouttava estä työnhakua.

Minä kun luulin, että kuntouttavaan ei saa ohjata henkilöitä, jotka voisivat perustellusti työllistyä avoimille työmarkkinoille. Niinhän se oli, että on haettava paikkoja, joihin voi perustellusti odottaa työllistyvänsä?

Vierailija
87/222 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuliko ap:lle jo ilmoitus että on haettava neljää paikkaa. Paikkojen lukumäärän kertoo te-toimiston oma virkailijasi, jos yhteydenottoa ei ole kuulunut, ei tarvitse tehdä mitään. Ei kaikkien sitä neljää työpaikkaa tarvitse hakea!

Jos on yli kuukauden työttömänä on pakko hakea.. Näin sano mulle Te-toimiston virkailija. Ärsyttää kyllä tää systeemi ku itellä seuraava työsuhde tiedossa kesäluun puolesta välistä. Nyt joudun kuitenki hakemaan jotain työpaikkoja tässä välissä 🙄 Omalla alalla ei myöskään pahemmin keikkatöitä tai näin lyhyitä pätkiä.

No ei mitään osa-aikqtyötä ja keikkatyötä tarvitse edes miettiä. Vain kokoaikatyötä pitää hakea. Koko homman idea on se ettei tarvitsisi tukia nostaa yhtään ja olla työtön työnhakija.

Vaikka olisi esim. kokoaikatyö missä työaika on 70 pros normaalista työajasta koska sellainen työ lasketaan kokoaikqtyöksi niin tod.näk joutuu tukia hakemaan palka lisäksi ja olemaan työtön työnhakija jotta saa tukia.

Vierailija
88/222 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuliko ap:lle jo ilmoitus että on haettava neljää paikkaa. Paikkojen lukumäärän kertoo te-toimiston oma virkailijasi, jos yhteydenottoa ei ole kuulunut, ei tarvitse tehdä mitään. Ei kaikkien sitä neljää työpaikkaa tarvitse hakea!

Jos on yli kuukauden työttömänä on pakko hakea.. Näin sano mulle Te-toimiston virkailija. Ärsyttää kyllä tää systeemi ku itellä seuraava työsuhde tiedossa kesäluun puolesta välistä. Nyt joudun kuitenki hakemaan jotain työpaikkoja tässä välissä 🙄 Omalla alalla ei myöskään pahemmin keikkatöitä tai näin lyhyitä pätkiä.

Eikö se ole vain hyvä jos löydät työpaikan heti etkä vasta kesäkuussa?

No ei koska työsoppari jo kesäksi allekirjoitettu niin en viitsi sitä lähteä purkamaan. Kyseessä oman alan työ, josta kokemusta ja jossa viihdyn. Siksi tuntuu tyhmältä hakea nyt pakon vuoksi jotain muuta..

Mielestäni työttömyysetuutta ei tarvitse enää maksaa, koska sinulla on jo työsopimus etkä tarvitse enää uutta työtä.

Mutta olekin väärässä.. Tietenkin etuutta maksetaan niin kauan kuin ei tuloja ole. Ei hän vielä palkkaa saa.

Vierailija
89/222 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsemurhat on lisääntyneet paljon, voi Luoja mitä menitte tekemään.

Älä valehtele

Vierailija
90/222 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun suunnitelma päivitettiin vasta eikä siinä lue mitään haettavista paikoista. Ainoastaan puolto koulutukseen.

Vierailija
91/222 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koskeeko tämä uusi malli myös kuntouttavassa työtoiminnassa olevia? Mulle ei ainakaan ole tullut työkkäristä mitään soittoa.

Tietenkin. Ei kai se kuntouttava estä työnhakua.

Minä kun luulin, että kuntouttavaan ei saa ohjata henkilöitä, jotka voisivat perustellusti työllistyä avoimille työmarkkinoille. Niinhän se oli, että on haettava paikkoja, joihin voi perustellusti odottaa työllistyvänsä?

Pääministeriksi

Vierailija
92/222 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee jo eläinrääkkäyksen puolellekkin. Jos joka ikinen viikko työtön joutuu vartin tekemään "töitä" lähettääkseen hakemuksen. Voisiko valittaa EU parlamenttiin jonnekin jos saisi erityis vapauden.

Vierailija
93/222 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te, joilla ei ole vielä ammattia, niin olisko opiskelun aloittaminen mahdollista?

Työvoimakoulutus esim?

Tulevia vuosia ajatellen olisi järkevää hankkia ammatti.

En kysy tätä kettuillakseni. Itsekin löysin oman alani vasta aikuisiällä.

Ei se opiskelu välttämättä tilannetta muuta yhtään. Edelleen kokoaikatyöpaikkoja on monia kertoja vähemmän kuin työttömiä työnhakijoita.

Itse kävin 2015 työvoimakoulutuksen logistiikka alalle missä sain myös c kortin .edullisesti ajettua . No koulutus päätty. Töitä hain mutta en saanut koska ei työkokemusta. Hylkäsin sitten kolo alan ja kaikki alaan liittyvät kortit ym. Mitkä voi vanhentua ovat vanhentuneet aikoja sitten. Ajattelin luopua kokonaan c luvasta tarpeettomana kun sen voi tehdä helposti ajovarman pisteellä.

Vuodesta 2016 olen ollut osa-aikatyössä sote alalla vakituinen työ. Aion hakea vain sellaista kokoaikatyötä mikä on vakituinen. Ei ole järkeä lopettaa tätä työtä jonku määräaikaisen kokoaikatyön takia ja sitten sen jälkeen on täysin työtön ties kuinka kauan ja hakea tukia täysimääräisenä.

Toki vaikka tekisi kokoaikatyötä missä työaika se 70% ja hakee tukia niin työkkäri ottaa yhteyttä todella harvoin kuten osa-aikatyötä tekeviin ottaa yhteyttä harvemmin kuin täysin työttömiin.

Vierailija
94/222 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hakekaa mihin vaan, myös johtajien paikkoja. Viis koulutuksesta ja kokemuksesta..

Eikös tässä ollut joku pykälä, että näin ei saa tehdä, vaan paikkojen pitää olla sellaisia mitä on realistista saada.

Vierailija
95/222 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En aio lähteä mukaan uuteen työttömyysmalliin. Liikaa stressiä ja ahdistusta tuommoiset pakkohommat. Jopa se, että tuet sit varmaan loppuu, ei aiheuta ahdistusta niin paljoa.

Mulla sama homma, tai mä jo ilmoitin työkkäriin että mua ei tarvitse muistaa😊 onneks tulen toimeen ilman pvrahaakin.

Vierailija
96/222 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää yhteiskunta on kovenevien arvojen ja sellaisten kans ampumassa itteään jalkaan.

Vierailija
97/222 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menee jo eläinrääkkäyksen puolellekkin. Jos joka ikinen viikko työtön joutuu vartin tekemään "töitä" lähettääkseen hakemuksen. Voisiko valittaa EU parlamenttiin jonnekin jos saisi erityis vapauden.

Jos omalla työssäkäynti alueella ei ole sellaista kokoaikatyötä tarjolla mihin työtön voi päästä nii ei silloin haeta mihinkään.

Se ei ole kaikilla se 4 paikkaa kuussa. Se katsotaan yksilöllisesti jokaisen kohdalla erikseen että mitenkä homma etenee.

Sellaisten kokoaikatöiden hakemista mihin ei voi päästä niin työkkåri ei huomioi millään tavalla eli on sama asia kuin ei hakisi mihinkään.

Vierailija
98/222 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan pelleä tollanen pakottaminen. Työttömiä on niin paljon enemmän kuin vapaita paikkoja. Mitäs jos arvon hallitus vaikka tekisi tälle asialle jotain? Tai jotenkin kannustaisi yrittäjyyteen ja huolehtisi ostovoimasta? Asioiden pitäisi mennä parempaan suuntaan, ei huonompaan, ajan myötä.

Miten olisi pakkokoulutus kaikille niille, joilla ei ole ammatillista koulutusta? 3 vuotta opintotuella vaikka ikää olisi 37v ja perhe elätettävänä eikä työkkäriin pääse asiakkaaksi ennen kuin se ammatti on hankittu!

Mä oon 58, ei ammatillista koulutusta... 3v opiskelua tähän niin olen 61 ja 62-vuotiaana aion varhennetulle eläkkeelle. Ja pakottaminenhan kannattaa aina!

Vierailija
99/222 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä laitoin 3 kk työttömyysjakson aikana 3-5 hakemusta JOKA PÄIVÄ. Myös viikonloppuisin. Epäilen että ihan tästä syystä työttömyyteni kesti vain 3kk. Eli sain nopeasti töitä.

Mihin kaikille aloille ja tehtäviin suunnilleen hait? Mikä sun koulutuksesi ja työkokemuksesi on?

Vierailija
100/222 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te, joilla ei ole vielä ammattia, niin olisko opiskelun aloittaminen mahdollista?

Työvoimakoulutus esim?

Tulevia vuosia ajatellen olisi järkevää hankkia ammatti.

En kysy tätä kettuillakseni. Itsekin löysin oman alani vasta aikuisiällä.

Ei se opiskelu välttämättä tilannetta muuta yhtään. Edelleen kokoaikatyöpaikkoja on monia kertoja vähemmän kuin työttömiä työnhakijoita.

Itse kävin 2015 työvoimakoulutuksen logistiikka alalle missä sain myös c kortin .edullisesti ajettua . No koulutus päätty. Töitä hain mutta en saanut koska ei työkokemusta. Hylkäsin sitten kolo alan ja kaikki alaan liittyvät kortit ym. Mitkä voi vanhentua ovat vanhentuneet aikoja sitten. Ajattelin luopua kokonaan c luvasta tarpeettomana kun sen voi tehdä helposti ajovarman pisteellä.

Vuodesta 2016 olen ollut osa-aikatyössä sote alalla vakituinen työ. Aion hakea vain sellaista kokoaikatyötä mikä on vakituinen. Ei ole järkeä lopettaa tätä työtä jonku määräaikaisen kokoaikatyön takia ja sitten sen jälkeen on täysin työtön ties kuinka kauan ja hakea tukia täysimääräisenä.

Toki vaikka tekisi kokoaikatyötä missä työaika se 70% ja hakee tukia niin työkkäri ottaa yhteyttä todella harvoin kuten osa-aikatyötä tekeviin ottaa yhteyttä harvemmin kuin täysin työttömiin.

Pelkkä C on vaan muovin pala. Hommaa E lisäksi siihen niin hankala olla työttömänä kun patistavat töihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan