Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen jo aivan loppu tähän uuteen työllisyysmalliin

Vierailija
07.05.2022 |

Sain äsken ensimmäisen hakemuksen lähetettyä..Kaikki voimat meni ja ensi viikolla pitäisi jo saada aikaiseksi uusi hakemus. Miten muilla työttömillä menee tämän mallin kanssa?

Kommentit (222)

Vierailija
141/222 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis joku on täysin loppu tehtyään yhden hakemuksen?? Mites, kun normi-ihminen tekee 8h töitä, kuskaa mahd. lapsia mennen tullen ja illat harrastuksiin ja pyörittää arjen siinä sivussa. ILMAN TUKIA. Ihan itse ansaitulla rahalla, joka kiitos verotuksen ei ole nettona paljoa enempää kuin ihmisellä, joka rasittuu YHDEN HAKEMUKSEN tekemisestä.?

Kaikilla meistä ei ole käytössään samoja voimavaroja.

Silloin suosittelen sairaslomalle ja dairauspäivärahalle, joka on helppo hakea.

Lääkäriin ja pyydät b lausunnon kelaan.

Itse juuri tämän tein ja sanoin työkkärin tädille puhelimessa,eytä en ole työkykyinen ja hän ymmärsi kyllä.

Terv. Masentunut

Vierailija
142/222 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun suunnitelma päivitettiin vasta eikä siinä lue mitään haettavista paikoista. Ainoastaan puolto koulutukseen.

Mullekin tehdään suunnitelmaa, mikä alkaa kesäkuussa ja siinä puolto mahdolliseen koulutukseen, joka alkaisi elokuussa. SILTI pitää kesän ajaksi hakea työpaikkaa, mutta tällä hetkellä vielä epäselvää montako paikkaa/kk.

Eli en saa odottaa tietoa alkaako koulu vai ei ja jos alkaa, niin ei tarvitsisi turhaan töihin mennä kahdeksi kk. Näin on määritelty lakiin ja papereihin. Töitä on pakko kaikkien hakea, oli tilanne mikä tahansa.

Mulle työkkäristä myös sanottiin, että lähes aina työ menee koulutuksen edelle, joten jos työsoppari on pidemmälle kuin heinäkuun loppu ja pääsen koulutukseen elokuussa, niin tulee mahdollisesti karenssi, koska kokopäivä koulutuksen takia joutuisin irtisanoutumaan. Ellei sitten taho joka selvittelee karenssiasioita huomioi sitä, että kohdallani koulutus tulee tarpeeseen ja näin ollen se ylittäisi työn hakemisen.

Onneksi koulutuksen aikana saisi olla rauhassa työkkäriltä.

Mietin vaan, että mistä saisi 2 kk töitä ja vaan tuoksi ajaksi sopimuksen? Omalla paikkakunnalla on hyvin heikosti töitä tarjolla kouluttamattomalle ja jos onkin, niin osa-aika töitä.

Olen myös jo lähes 50- vuotias (aiempina vuosina tuurilla saanut jtn töitä vuodeksi pariksi, nyt vaikeampaa, kun koulutus merkitsee enemmän), joten kesätyöpaikat menevät tietenkin nuorille. Ajokorttia ei ole, joten pidemmälle on hankalaa lähteä, koska julkinen ei kulje sopivasti. Näistä syistä työkkäri nyt miettii onko neljän paikan haku liikaa kohdallani. Vastustin neljää ja lupasi etsiä keinon pudottaa, mutta nollaan ei mahdollista.

0- tunti sopimusta ei kannata tehdä, koska työkkärin mukaan olet työtön ja joudut silti hakemaan kokoaikatyötä.

Kun kuuntelin tätä uutta systeemiä työkkärin naisen kertoessa, niin minkäänlaista maalaisjärkeä tai logiikkaa ei ole käytetty, mm. koulutus vs työ. Nyt on vaan ajateltu että kaikkien työttömien on helppo työllistyä, eikä mitään erityisiä poikkeuksia ole.

Ja miksi Oi miksi on pakko hakea nimenomaan KOKOPÄIVÄTYÖTÄ, kun niitä ei riitä kaikille ja joidenkin elämäntilanteeseen sopii paremmin esim. osa-aikatyöt syystä tai toisesta? Toivoin enemmän joustavuutta aktiivimalliin, mutta edelleen se on jostain kivikaudelta, eikä huomioida nykypäivän erimuotoisia työntekomalleja ja mm. ihmisten perhetilanteita. Taas on tehty yhdellä sabluunalla malli ja kaikkien on sovittava siihen tai muuten, rangaistukset ja karenssi.

🙄🤦🏻

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/222 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

liian hyvä sosiaaliturva ettei kaikkien kannata edes hakea töitä varsinkin kun on lapsia

Ai on vai?

Mä saan 2 lapsen äitinä 670e. Menisin mielelläni töihin mutta en saa paikkaa.

Sulta puuttuu tuosta asumistuki, lapsilisät ja mahdolliset elarit. Sekä toimeentulotuki. Sitten päästäänkin nettona samaan kuin pienituloisen työssäkäyvän netto on. Tai brutto, miten vaan.

Lapsilisät 199e, ne saa työssäkäyväkin.

En saa asumistukea, toimeentulotukea tai elareita.

Jos haluat ko. Tukia niin ero vireille ja omaan kämppään.

Vierailija
144/222 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voisin kyllä alkaa auttamaan työhakemuksen teossa teitä, keille se tuntuu hankalalta :) Mitenhän tän avun pystyis järjestää?

Vierailija
145/222 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä voisin kyllä alkaa auttamaan työhakemuksen teossa teitä, keille se tuntuu hankalalta :) Mitenhän tän avun pystyis järjestää?

Tarvitsisin kyllä, mutten tänä vuonna.

Vierailija
146/222 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miten työkkäri valvoo tätä että kaikki hakee paikkoja?meneekö siitä joku ilmoitus tykkäsin,epäilen kyllä

Vierailija
147/222 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olen työkyvytön niin ei tarvitse olla työkkärin pompoteltavana.

Vierailija
148/222 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyvä jumala sentään. Minä olen jo 62-vuotias nainen ja osa-aikaisella eläkkeellä, tehnyt töitä 15-vuotiaasta saakka. Vieläköhän ne kehtaavat yrittää meikäläistäkin vanhaa ja väsynyttä johonkin pilipalihommiin. En lähde, otan mieluummin karenssin.

Vierailija
149/222 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset saavat toimeentulonsa vain ehtojen kautta. Toiset saavat rahaa käteen ilman mitään vaatimuksia, kunhan saapuvat paikalle. Se on epäeettisimpiä asioita Suomessa, henkirikoksia lukuun ottamatta, mitä tiedän. 

Vierailija
150/222 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tää jengi voi kuvitella käyvänsä töissä, kun jo 4 työhakemuksen tekeminen kuukaudessa käy näin voimille? Töissähän pitää olla 6-8 tuntia 5 päivänä viikossa! Miten ihmisistä on tullut tämmöisiä höttöjä niin mieleltään kuin fysiikaltaan? Mitään ei kestetä eikä siedetä saatika jakseta yrittää ilman, että sielu murtuu.

Luuletko että työtön on aina ollut työtön?

Mulla pitkä ura takana ja en todellakaan laittele hakemuksia mihin tahansa työhön. Työttömälläkin on oikeus hakea työtä mihin pystyy ja mihin osaaminen riittää.

Vierailija
151/222 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tää jengi voi kuvitella käyvänsä töissä, kun jo 4 työhakemuksen tekeminen kuukaudessa käy näin voimille? Töissähän pitää olla 6-8 tuntia 5 päivänä viikossa! Miten ihmisistä on tullut tämmöisiä höttöjä niin mieleltään kuin fysiikaltaan? Mitään ei kestetä eikä siedetä saatika jakseta yrittää ilman, että sielu murtuu.

Luuletko että työtön on aina ollut työtön?

Mulla pitkä ura takana ja en todellakaan laittele hakemuksia mihin tahansa työhön. Työttömälläkin on oikeus hakea työtä mihin pystyy ja mihin osaaminen riittää.

Joo toki. Jos ei managerin paikkaa irtoa niin et varmasti ota vastaan mitään työtä etkä hakemuksia lähettele. Se on jämpti! Mitäpä jos ottaisit lusikan kauniiseen käteen, hakisit ja saisit ehkä vähän vaatimattomampaa työtä ja siitä sitten hakeudut vaativampiin tehtäviin pikkuhiljaa. Niin me muutkin olemme tehneet. 

Mitä managerin työtä?

Olen ihan tavallinen duunari mutta ei se minunkaan osaaminen riitä ihan kaikille aloille.

Vierailija
152/222 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan älytöntä, jos työttömänä olevat eivät ole aiemmin saaneet aikaiseksi edes yhtä hakemusta viikossa, vaikka mitään muuta ei ole kuin aikaa.

Aivan älytöntä, että näihin työttömiä mollaaviin trolleihin joku vielä tosissaan uskoo.

Vierailija
153/222 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaa, että vauvafoorumilaisista todella iso osa on työttömiä. "Mua stressaa laittaa yks hakemus viikossa"

Siihen menee 10 minuuttia laittaa se hakemus. Toiset käy töissä 40h viikossa.

Joku vielä että "ei oo töitä mihin hakea kun ei oo ammattia". No mene sitte kouluun? Se on ilmaista täällä suomessa.

Ttu mitä pullamössöjengiä

Uskoit sitten sinäkin trollia. Ttu mikä taliaivo.

Vierailija
154/222 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanssaihmisistä uhoava ylenkatse ja ilkeys estävät haluni olla osa tätä kiusaajien pyörittämää paskasirkusta. Ja mitä tylympiä kommentteja, sitä pitävämmin todistatte että olen oikeassa.

Vierailija
155/222 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neljä hakua päivässä. Toki jos nauttii elämästä, kyllä yksikin viikossa tuntuu pahalta.Ei mulla hakeminen niinkään, vaan se että pitäis samassa työyhteisössä olla ja elää kommenttienkin perusteella..noh, ei- kivojen ihmisten kanssa ja siten pilata elämäni.

Vierailija
156/222 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Neljä hakua päivässä. Toki jos nauttii elämästä, kyllä yksikin viikossa tuntuu pahalta.Ei mulla hakeminen niinkään, vaan se että pitäis samassa työyhteisössä olla ja elää kommenttienkin perusteella..noh, ei- kivojen ihmisten kanssa ja siten pilata elämäni.

Kas kun tälläs nää yhteen?

Vierailija
157/222 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja miten työkkäri valvoo tätä että kaikki hakee paikkoja?meneekö siitä joku ilmoitus tykkäsin,epäilen kyllä

Eivät sitä pysty millään kaikkien kohdalla valvomaan, mutta jos jonkun kohdalla herää epäilys, tekevät pistokokeen. Eli lähtökohtaisesti eivät valvo, koska ei ole resursseja, mutta tekevät pistokokeita.

Vierailija
158/222 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis joku on täysin loppu tehtyään yhden hakemuksen?? Mites, kun normi-ihminen tekee 8h töitä, kuskaa mahd. lapsia mennen tullen ja illat harrastuksiin ja pyörittää arjen siinä sivussa. ILMAN TUKIA. Ihan itse ansaitulla rahalla, joka kiitos verotuksen ei ole nettona paljoa enempää kuin ihmisellä, joka rasittuu YHDEN HAKEMUKSEN tekemisestä.?

Kaikilla meistä ei ole käytössään samoja voimavaroja.

Silloin suosittelen sairaslomalle ja dairauspäivärahalle, joka on helppo hakea.

Lääkäriin ja pyydät b lausunnon kelaan.

Itse juuri tämän tein ja sanoin työkkärin tädille puhelimessa,eytä en ole työkykyinen ja hän ymmärsi kyllä.

Terv. Masentunut

Mun sairaslomapäivät on kulutettu jo ajat sitten. Olen ollut vuosia sairaslomalla ja kuntoutustuella. Taas on aika hakea sitä. Työttömänä en ikinä työllistyisi, siis ikinä, sen verran pahat vammat sain. Terveenä en sijaan työllistyisin ihan heti.

Vierailija
159/222 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät sitä pysty millään kaikkien kohdalla valvomaan, mutta jos jonkun kohdalla herää epäilys, tekevät pistokokeen. Eli lähtökohtaisesti eivät valvo, koska ei ole resursseja, mutta tekevät pistokokeita.

Ne mitään pistokokeita tee! Miten ihmeessä joku pistokoe on uskottava?

Vierailija
160/222 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan älytöntä, jos työttömänä olevat eivät ole aiemmin saaneet aikaiseksi edes yhtä hakemusta viikossa, vaikka mitään muuta ei ole kuin aikaa.

Ethän sä voi sitä tietää, onko jollain työttömällä aikaa vai ei. Joillain työttömillä on perhe ja lapsia sekä paljon harrastuksia. Voi olla myös sairauksia perheessä ja vaikka työtön ei olis virallinen omaishoitaja, aikaa voi mennä perheenjäsenen auttamiseen ja hoitamiseen paljonkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän viisi